RIparin ihanin muisto?

flweobtjw

mikä oli teidän riparilla kaikkein ihanin hetki?

minulla varmaankin, kun viimeisenä iltana kello oli yksitoista, ja pienissä porukoissa lähdettiin hiljaisuudessa vaeltamaan kohti kylmää, ainoastaan kesäleireillä käytettyä kappelia -oli talvi- ja kun meidän pieni ryhmä tuli kappeliin, siellä istui jo muita kavereita. Ensimmäistä kertaa kaikki olivat kunnolla tiiviisti yhdessä, oli aivan pimeää, ainoastaan muutama kynttilä paloi, ja me lauloimme riparin kauniimpia lauluja... Se oli kaunis tilaisuus, ihana ja täydellinen hetki, kun nenänpäässä tunsi kylmyyden, mutta kavereiden välissä ei kylmä tullut..

60

8129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ih-sg
    • hihhii

      Varmaankin se, ku syttyi pikkunen romanssi ;) ensirakkaus on suloista

    • muistoja pelkästään

      Valitettavasti minulla ei ole mitään ihania muistoja. Erehdyin menemään rippileirille vaikka mua kiusattiin koulussa. Suurinosa riparilla oli meidän koulusta ja mua tietysti syrjittiin ja kiusattiin. Oli mulla kyllä pari hyvää kaveria siellä. Jälkikäteen ajattelin, että oli virhe mennä leirille. Muilla varmaan olikin ihan kivaa. Varmaan monelle tytölle ja mieleen pojat ja pojille tytöt. Näin muistaisin.

      • Mulla kävi ihan päinvastoin.... ripari oli ensimmäinen paikka jossa mua ei kiusattukaan ja se oli mulle todella tärkeä juttu... vähän niinkuin uusi alku. Mulla ei tosin ollutkaan siellä samasta koulusta paljoa porukkaa ja ne jotka oli ei ollut niitä kiusaajia. Itse yritän kiusaamiseen puuttua mahdollisimman tiukasti kun pidän riparia.


      • et-saa-tietää

        ripari oli iha jees paikka plajo paksaa läppää mut ainoo joka oli persseestä ni ne saatan virret laulut ja paasaukset meiä piti tehä jotai ulkoot opettelui mut en tehny yhtää sanoin sit et oli lausunu ne niille isosille ja piti sanoo vikal kerral yks mut se sit "unohtu" et joo


    • Ville27

      Mua oikeastaan vitutti koko ripari. Aivopesu meininki.
      Jätin konfirmaationkin väliin kun vitutti niin paljon. En olisi mennyt koko ripariin jos olisin tiennyt mikä on koko riparin tarkoitus (aivopesu).

      • kristitty1

        Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu. Luterilainen kirkko on omaksunut katollisesta kirkosta kastetaan ensin. Toisin kuin normi katollinen käykin kirkossa noin 1 krt/kk aika yleisesti hänen luterilainen uskonveljensä käy koulun puolesta noin 2 krt vuodessa. Helluntaisrkssa on omaksuttu tuo Raamattuun kirjoitettu sana ja siellä lapsia ei kasteta koska ajatellaan että antaa lapsen itse tehdä ratkaisunsa. toki viedään seurakuntaan. Luterilainen kirkko on säilyttänyt katollisen kirkon kastekäytännön kahdesta syystä. toinen oli opillinen auktoriteetti jota vastaa luther ei uskaltanut taistella ja toinen käytännön syy saadaan kirkon väkimäärä kasvavaksi. Suuri murhehhan kirkolle on kirkosta eroavat aikuiset ja nyt jo kirkoissa mietitään että aletaanko kirkkoon kuulumattomilta periä hautausmaksuja. Koska sekin maksaa. Kirkon kulta aikana kun kansa kuului kirkkoon eikä ollut liian yksilökeskeinen kansa oli luterilainen kirkko Suomessa vahvoilla.

        Nykyään kirkon suurin ongelma on: Miellyttääkö niitä jotka käyvät kirkossa vai niitä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät käy siellä? Ongelman luonteen kuvaa se että nämä kaksi ryhmää ovat arvoiltaan ja asenteiltaan hyvin kaukana toisistaamn ja siksi Kirkon kannanotot ovat ns demokraattisia eli kosiskellaan aika ajoin kumpaakin puolta.Jotta saataisiin näennäinen yhteys säilymään.


      • tulipa mieleen
        kristitty1 kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu. Luterilainen kirkko on omaksunut katollisesta kirkosta kastetaan ensin. Toisin kuin normi katollinen käykin kirkossa noin 1 krt/kk aika yleisesti hänen luterilainen uskonveljensä käy koulun puolesta noin 2 krt vuodessa. Helluntaisrkssa on omaksuttu tuo Raamattuun kirjoitettu sana ja siellä lapsia ei kasteta koska ajatellaan että antaa lapsen itse tehdä ratkaisunsa. toki viedään seurakuntaan. Luterilainen kirkko on säilyttänyt katollisen kirkon kastekäytännön kahdesta syystä. toinen oli opillinen auktoriteetti jota vastaa luther ei uskaltanut taistella ja toinen käytännön syy saadaan kirkon väkimäärä kasvavaksi. Suuri murhehhan kirkolle on kirkosta eroavat aikuiset ja nyt jo kirkoissa mietitään että aletaanko kirkkoon kuulumattomilta periä hautausmaksuja. Koska sekin maksaa. Kirkon kulta aikana kun kansa kuului kirkkoon eikä ollut liian yksilökeskeinen kansa oli luterilainen kirkko Suomessa vahvoilla.

        Nykyään kirkon suurin ongelma on: Miellyttääkö niitä jotka käyvät kirkossa vai niitä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät käy siellä? Ongelman luonteen kuvaa se että nämä kaksi ryhmää ovat arvoiltaan ja asenteiltaan hyvin kaukana toisistaamn ja siksi Kirkon kannanotot ovat ns demokraattisia eli kosiskellaan aika ajoin kumpaakin puolta.Jotta saataisiin näennäinen yhteys säilymään.

        Jos olet yrittäjä joka haluaa vaikuttaa taka-alalta demokratiaan Suomessa se toimis niin että tuet punaista ja sinistä ja vihreän puolueiden edustajia kaikkia mutta salaisesti toisiltaan. Kun vaalit on käyty ja voittaja selvillä Voit antaa neuvoja sieltä kulisseista että tokihan tuokin rahamäärä jotain vastapainoksi tarvitsee

        Politiikassa voi vaikuttaa hyvinkin Rahalla, eri asia ponko siihen tarvetta etenkään suomessa kun kaikki oleelliset päätökset on nyt Brysselissä jossa lobbaajatkin seikkailevat


      • sdgsgwerag
        tulipa mieleen kirjoitti:

        Jos olet yrittäjä joka haluaa vaikuttaa taka-alalta demokratiaan Suomessa se toimis niin että tuet punaista ja sinistä ja vihreän puolueiden edustajia kaikkia mutta salaisesti toisiltaan. Kun vaalit on käyty ja voittaja selvillä Voit antaa neuvoja sieltä kulisseista että tokihan tuokin rahamäärä jotain vastapainoksi tarvitsee

        Politiikassa voi vaikuttaa hyvinkin Rahalla, eri asia ponko siihen tarvetta etenkään suomessa kun kaikki oleelliset päätökset on nyt Brysselissä jossa lobbaajatkin seikkailevat

        Ehkä se kun 4 vuotta vanhempi isostyttö tuli huoneeseen jossa oli ja sanoi että haluan sua NYT!
        Ja niinhän se sai ;)


      • nimimerekki
        tulipa mieleen kirjoitti:

        Jos olet yrittäjä joka haluaa vaikuttaa taka-alalta demokratiaan Suomessa se toimis niin että tuet punaista ja sinistä ja vihreän puolueiden edustajia kaikkia mutta salaisesti toisiltaan. Kun vaalit on käyty ja voittaja selvillä Voit antaa neuvoja sieltä kulisseista että tokihan tuokin rahamäärä jotain vastapainoksi tarvitsee

        Politiikassa voi vaikuttaa hyvinkin Rahalla, eri asia ponko siihen tarvetta etenkään suomessa kun kaikki oleelliset päätökset on nyt Brysselissä jossa lobbaajatkin seikkailevat

        heräsin aamulla olin lauennut housuihini.. hieman hämmentävää ja en vielä tiennyt mitä ihmettä siellä oli.


      • katollinen kirkko
        kristitty1 kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu. Luterilainen kirkko on omaksunut katollisesta kirkosta kastetaan ensin. Toisin kuin normi katollinen käykin kirkossa noin 1 krt/kk aika yleisesti hänen luterilainen uskonveljensä käy koulun puolesta noin 2 krt vuodessa. Helluntaisrkssa on omaksuttu tuo Raamattuun kirjoitettu sana ja siellä lapsia ei kasteta koska ajatellaan että antaa lapsen itse tehdä ratkaisunsa. toki viedään seurakuntaan. Luterilainen kirkko on säilyttänyt katollisen kirkon kastekäytännön kahdesta syystä. toinen oli opillinen auktoriteetti jota vastaa luther ei uskaltanut taistella ja toinen käytännön syy saadaan kirkon väkimäärä kasvavaksi. Suuri murhehhan kirkolle on kirkosta eroavat aikuiset ja nyt jo kirkoissa mietitään että aletaanko kirkkoon kuulumattomilta periä hautausmaksuja. Koska sekin maksaa. Kirkon kulta aikana kun kansa kuului kirkkoon eikä ollut liian yksilökeskeinen kansa oli luterilainen kirkko Suomessa vahvoilla.

        Nykyään kirkon suurin ongelma on: Miellyttääkö niitä jotka käyvät kirkossa vai niitä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät käy siellä? Ongelman luonteen kuvaa se että nämä kaksi ryhmää ovat arvoiltaan ja asenteiltaan hyvin kaukana toisistaamn ja siksi Kirkon kannanotot ovat ns demokraattisia eli kosiskellaan aika ajoin kumpaakin puolta.Jotta saataisiin näennäinen yhteys säilymään.

        Mutta onhan luterilaisissakin kirkoissa katto. Myös luterilainen kirkkokin on siis "katollinen kirkko" joten ei se ole voinut omaksua sitä mistään muualta.


      • =====

      • ------------
        kristitty1 kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu. Luterilainen kirkko on omaksunut katollisesta kirkosta kastetaan ensin. Toisin kuin normi katollinen käykin kirkossa noin 1 krt/kk aika yleisesti hänen luterilainen uskonveljensä käy koulun puolesta noin 2 krt vuodessa. Helluntaisrkssa on omaksuttu tuo Raamattuun kirjoitettu sana ja siellä lapsia ei kasteta koska ajatellaan että antaa lapsen itse tehdä ratkaisunsa. toki viedään seurakuntaan. Luterilainen kirkko on säilyttänyt katollisen kirkon kastekäytännön kahdesta syystä. toinen oli opillinen auktoriteetti jota vastaa luther ei uskaltanut taistella ja toinen käytännön syy saadaan kirkon väkimäärä kasvavaksi. Suuri murhehhan kirkolle on kirkosta eroavat aikuiset ja nyt jo kirkoissa mietitään että aletaanko kirkkoon kuulumattomilta periä hautausmaksuja. Koska sekin maksaa. Kirkon kulta aikana kun kansa kuului kirkkoon eikä ollut liian yksilökeskeinen kansa oli luterilainen kirkko Suomessa vahvoilla.

        Nykyään kirkon suurin ongelma on: Miellyttääkö niitä jotka käyvät kirkossa vai niitä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät käy siellä? Ongelman luonteen kuvaa se että nämä kaksi ryhmää ovat arvoiltaan ja asenteiltaan hyvin kaukana toisistaamn ja siksi Kirkon kannanotot ovat ns demokraattisia eli kosiskellaan aika ajoin kumpaakin puolta.Jotta saataisiin näennäinen yhteys säilymään.

        RAAMATTU ON SATUKIRJA


      • T..Mirka
        kristitty1 kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu. Luterilainen kirkko on omaksunut katollisesta kirkosta kastetaan ensin. Toisin kuin normi katollinen käykin kirkossa noin 1 krt/kk aika yleisesti hänen luterilainen uskonveljensä käy koulun puolesta noin 2 krt vuodessa. Helluntaisrkssa on omaksuttu tuo Raamattuun kirjoitettu sana ja siellä lapsia ei kasteta koska ajatellaan että antaa lapsen itse tehdä ratkaisunsa. toki viedään seurakuntaan. Luterilainen kirkko on säilyttänyt katollisen kirkon kastekäytännön kahdesta syystä. toinen oli opillinen auktoriteetti jota vastaa luther ei uskaltanut taistella ja toinen käytännön syy saadaan kirkon väkimäärä kasvavaksi. Suuri murhehhan kirkolle on kirkosta eroavat aikuiset ja nyt jo kirkoissa mietitään että aletaanko kirkkoon kuulumattomilta periä hautausmaksuja. Koska sekin maksaa. Kirkon kulta aikana kun kansa kuului kirkkoon eikä ollut liian yksilökeskeinen kansa oli luterilainen kirkko Suomessa vahvoilla.

        Nykyään kirkon suurin ongelma on: Miellyttääkö niitä jotka käyvät kirkossa vai niitä jotka kuuluvat kirkkoon mutta eivät käy siellä? Ongelman luonteen kuvaa se että nämä kaksi ryhmää ovat arvoiltaan ja asenteiltaan hyvin kaukana toisistaamn ja siksi Kirkon kannanotot ovat ns demokraattisia eli kosiskellaan aika ajoin kumpaakin puolta.Jotta saataisiin näennäinen yhteys säilymään.

        ""Raamatussa sanotaan joka uskoo ja kastetaan se Pelastuu""
        - Pitää muistaa että raamattu on pelkkä satukirja. Tarkoittaa että kannesta kanteen pelkkää satua.


      • et-saa-tietää
        katollinen kirkko kirjoitti:

        Mutta onhan luterilaisissakin kirkoissa katto. Myös luterilainen kirkkokin on siis "katollinen kirkko" joten ei se ole voinut omaksua sitä mistään muualta.

        ha ha ha


      • et-saa-tietää
        nimimerekki kirjoitti:

        heräsin aamulla olin lauennut housuihini.. hieman hämmentävää ja en vielä tiennyt mitä ihmettä siellä oli.

        miks jaoit tän tääl olik se vai ihana muisto riparilt


      • hmmmmm
        sdgsgwerag kirjoitti:

        Ehkä se kun 4 vuotta vanhempi isostyttö tuli huoneeseen jossa oli ja sanoi että haluan sua NYT!
        Ja niinhän se sai ;)

        Onkohan nyt siis ihan tosiasia kyseessä?


    • Pönttö-Einari

      Kävin rippikoulua 70-luvulla juuri valmistuneessa tai valmistuvassa olevassa seurakuntakeskuksessa. Pihat olivat tekemättä ja raksamiehiä hääri vielä haalareissaan toisessa päässä rakennusta, naulaisia lautoja oli pihoilla...
      Meillä oli aivan mahtavat seurakunnan työntekijät, jotka vetivät tuon rippikoulun. Jo rippikouluun ilmoittautuminen oli varsin hupaisa, kun ahdasmielinen kirkkoherramme selitti meille näitä rippikoulujen ajankohtia, että ensin on kappalaisen vetämä rippikoulu ja sitten loppukesällä hänen luotsaama. Ensin otettiin ilmoittautuneet kappalaisen rippikouluun, todella runsaasti halukkaita sinne, vain kaksi halusi kirkkoherran rippikouluun loppukesällä. Kirkkoherra arveli, että taisi ajankohdissa olla jotain epäselvää ja hän pyysi meitä uudelleen kättä nostamalla ilmoittamaan kuka halusi minnekin ja tuon jälkeen enään yksi oli menossa kirkkoherran rippikouluun! Kirkkoherralta meni herne täysin nenään ja niin porukka jaettiin kylmästi vain "jako kahteen" periaatteella, jolloin tietysti alkoi vimmattu paikkojen sumpliminen...

      Vaan se parhain muisto, kun sitten oltiin rippikoulussa, nuorisotyöntekijämme piti päivittäin opetusta ja jostain syystä hänen soittotaitonsa oli niin ja näin, että koko kahden viikon aikana emme laulaneet mitään muuta virttä, kuin virsi 213 ja opittiin ainakin se! Sitten aivan lopussa kanttorimme (mahtava musiikkimies, tunnetun poliitikkomme isä muuten) piti viimeistä tuntia meille rippikoululaisille ja hän pyysi meiltä jotain musiikkitoivetta, jonka voisimme esittää vielä lopuksi. Se oli todella helppo, virsi 213 kaikui yhdestä suusta. Kanttori ihmetteli esityksen jälkeen erikoista valintaa ja sitä, miten hyvin esitimme tuon virren!

    • nuarisuami
    • riparimuistot mieles

      se, että tulin riparilla uskoon. Hienoa oli myös kiva paikka, ihanat isoset, pappi ja muut siellä mukana olleet.

    • prunkkaaja

      Leirillä oli erittäin seksikäs isonen, jonka kanssa nussittiin kaksi päivää ennen leirin päättymistä, ja heti rippiehtoolisen jälkeen kotiin päästyäni vedin käteen. :)))

    • ttppii

      Sai rauhassa lueskella ja pelailla yksin, kun kaikki muut olivat "vapaaehtoisessa" ilta-aivopesutilaisuudessa.

      • Riparilainen

        Itse olen juuri käymässä riparia, enään viikon leiri tulossa kesällä ja sitten se on käyty. En siis siksi voi kertoa vielä ihaninta muistoani, mutta kiva lueskella mitä muut ovat kokeneet kun olette olleet tämän ikäisiä.


    • hgytre
    • pinohiirii

      Riparin paras muisto oli todellakin se et se paska loppu. Jos kysyisivät et menisinkö uudestaan niin en todellakaan. 9kk intissä tuskamarssi (>230km) kuulostaa satakertaa paremmalta kun 2-viikkoa riparilla.

    • Habitusnainen.

      Väliin jäi riparit siihen aikaan kun mä olin ripari-iässä ja sehän oli vuonna 1984. Eikä ole koskaan kaduttanut enkä tule koskaan sitä myöskään käymään.Heh heh. Vanhoillisluterilainen josta mä olen koskaan viisveisannut ja hyvin on mennyt.=)

      • Turvaan

        Entä. Kun. Kuolet?
        Ja sinäkin kuolet.
        Usko ei ole tätä elämää varten, tässä ajassa ainoastaan on mahdollisuus löytää tie sinne parempaan paikkaan.
        Ihmeellistä miten vähän ihmisiä kiinnostaa ikuisuudenviettopaikkansa.
        Taivas on totta ja helvetti on totta.
        Jeesus on tie,totuus ja elämä!
        Ei kukaan muu, ilman Häntä on vain pimeys ja pahuus.
        Jumala suojaa meitä Täällä vielä, helvetissä ei ole Häntä.


      • godlikeman

        juuri näin!


    • ace-of-diamond

      soitettiin skittaa nuotiolla ja laulettiin ja siinä samalla tehtuun lättyjä :3

      että jouduin savolinnankeskus sairaalaan , kun riparikaverin nyrkki mäjähti silmään semmoses leikis , jossa laulettiin 'siis nouse ja kiitä ja ylistä herraa herraa'' :D vo sitä aikaa :D

      saunaillat oli kans ihan legendaarisia munasilteen uimaan (y)

      tai ku kaveri kysy ku siel oli venäläisiä turisti nuoria, joilla oli helvetinmoinen takatukka :D

      no kaveri huus niille '' why do you have vitunmoinen takajeejee :D '' oli ne vähä hämmillään
      mut ei ne uskaltanu hyöhätä kaverin kimppuukaan ku se on liki kaks-metrinen :)

      Punkaharju IV 2007 :)

    • vapaa...

      Ettekö te tosiaan pääse muuten minnekään viikoksi pois kotoa, että on pakko mennä rippileirille naimaan?

    • Oli upeeta se että siellä oli sellainen ilmapiiri että kaikki otettiin mukaan ja ketään ei kiusattu. Ja toinen juttu oli illalla hartauden jälkeen laitettiin jumppasalin keskelle kynttilä ja Bachin Air soimaan ja sit sai olla ihan itsekseen omien ajatuksiensa kanssa. Se oli tosi tärkeä hetki mulle :)

      • ##

        minulle jäi vain mieleen ne kiimaiset ja kuolaavat papit, jotka hipelöivät tyttöjä


      • ## kirjoitti:

        minulle jäi vain mieleen ne kiimaiset ja kuolaavat papit, jotka hipelöivät tyttöjä

        Siellä on yleensä vaan yksi pappi?!? Kerroppa nimiä niin otetaan yhteyttä poliisiin


    • Riparilla 2010

      Koko ripari oli aivan huippu!:) Isoset ja ohjaajat ,koko porukka oli ihan paras! Paljon tuttuja kavereita ja muistakin tuli sitten tutumpia ja helkkarin läheisiä!:) Makkaran paistoa,ruokaa,ruokaa,ruokaa... Uintia, mukava siäl oli uida ku yhtäkkiä joku nykäs veden alle jalasta tai sitte nousit ilmaan ku joku nosti tostanoin vaa sut hartioilleen tai syyliin yms. ja viskas lopulta menemää :D paras oli kaks pääl (minä kaverin hartoilla ja kaveri isosen hartioilla):) Osa juos veteen vaatteet päällä ja näin. Porukka piti saunakisoja,perus,kuka jaksaa olla kauiten saunassa:DD Laulu tunnit

    • Synnitön ...

      Amerikkalaispappi lehdessä: Minut raiskattiin Suomessa
      Perjantai 22.1.2010 klo 10.06
      Nyt jo aikuinen mies kertoo vuoden 1968 tapahtumista Helsingin Sanomissa.

      Helsingin Sanomien haastatteleman miehen mukaan kirkkoherra raiskasi hänet, kun hän tuli Yhdysvalloista 16-vuotiaana hämäläisen kirkkoherran perheen vieraaksi kesällä 1968. Suomalais-amerikkalaisen pappisperheen poika on nykyisin eläkkeellä ja asuu pysyvästi Pietarsaaressa, Helsingin Sanomat kertoo.

      Kirkkoherra kutsui pojan rippileirille, mutta vei hänet sitä ennen kotiinsa ja saunaan, missä raiskaus miehen kertoman mukaan tapahtui. Mies kertoo Helsingin sanomille tunteneensa häpeää tapahtuneesta, eikä siksi kertonut tapahtumista kenellekään.

      Myöhemmin poika kirjoitti kirkkoherralle, joka pyysi anteeksi. Se ei vakuuttanut uhria, joka oli kuullut, että kirkkoherra oli raiskannut muitakin. Hänen vanhempansa kirjoittivat tapahtuneesta Suomen piispoille, mutta he olivat vain vaatineet todisteita. Uhri kysyy nyt Helsingin Sanomissa, että kuka raiskaa todistajien läsnäollessa?

      Kirkkoherran uhri halusi kertoa kokemuksestaan tukeakseen Pietarsaarelaisen maallikkosaarnaajan hyväksikäyttämiä ihmisiä. Rauhan Sana -liikkeen maallikkosaarnaaja käytti seksuaalisesti hyväkseen useita lapsenlapsiaan 1970- ja -80-luvuilla. Ainakin osa lasten vanhemmista tiesi tuolloin asiasta, mutta vaikeni siitä.

    • laaura95

      ehdottomasti se kun siellä oli kaksi todella söpöä vuotta vanhempaa isospoikaa ja toisiks vikana iltana harrastettii kolmen kimppaa kun muut oli saunassa;););) nam! kävin riparin viime kesänä savonlinnan varparannalla

    • Alba02

      On ollut tooooodella kiva lukee näit teidä muistoi. Oon menossa ensivuonna rippikouluu ja toivon että mieki saan yhtä hyvii muistoi:) (lukuunottamatta noit naimisjuttui;D)

    • Trololo

      Parasta oli se kun naurettiin tauoilla jatkuvasti kamujen kaa, joskus ilman syytä

      • ujuhygtf5t

        se "ilman syytä" on hulluutta, siis uskontunnustuksen kaltaisuus iski silloin....


      • Trololo
        ujuhygtf5t kirjoitti:

        se "ilman syytä" on hulluutta, siis uskontunnustuksen kaltaisuus iski silloin....

        Olipa selvä kommentti taas kerran


      • kjhgfds

        Jos on uskontunnustuksen antanut ja sen kaltainen niin ei järjettömänä ymmärrä!
        Ei se ole ihmisten vika että sellaisen oppin ja kaltaisuuden älyttömiä kiinnostaa.
        Noh,
        onhan siitä se etu, ettei uskontunnustuksen antanut itse ymmärrä kuinka saatanallisuuden tyhmä on!


    • Irmeli.Hki

      Minut kirottiin ja häpäistiin riparilla. Riparista jäi karmeat muistot. Elän vieläkin pelon sekaisessa tunteissa, vaikka aikaa on mennyt useampi vuosi. Selviänkö tästä koskaan?

    • Kylmät__kädet____

      Pelastin tytös lukitusta varastosta. Sain pusun, mutta en pimpsaa...hmph..

    • mun ripariaika oli hirvein viikko elämästäni. onneksi olen sen jälkeen eronnu kirkosta.

    • HuonoKokemus

      Itte en tykänny riparilla olosta, koska siellä ei ollu muita ns. "lähelle kavereita olevia" kuin mun pikkuserkku, joka pyöri ärsyttävien tyyppien kanssa.
      Ja mä muutenki vihasin kaikkia sisä-ja pihaleikkejä, inhottavaa tuntea ittensä ulkopuoliseksi kun tuli joku parileikki niin oli siin vaa sillee: "Joo mulla ei oo paria... taaskaan."
      Onneksi se loppu ja sai edes rahaa ja saiki sen leirin hoidettua heti ekalla kesälomaviikolla. En menisi toistamiseen edes isoseksi rahastakaan, hirveimpiä viikkoja mun elämäs.

    • näinsiinänytvainkävi

      No kun kerran tuota ihaninta muistoa kysytään, niin tottahan meikälle mieleenjäävin oli sekstailu luonnossa puolituttujen kauniimpaa vastakkaista sukupuolta edustavien kanssa. Se oli mitä se oli.

      Mutta jäi sieltä muistiin monenlaisia muitakin ihania hetkiä: tuo tietty kesä, tietyt keskustelut, eräät tapaamiset, musiikki, se viimeinen tapaaminen ja halailut jossakin muualla, jne...

    • jnhbgvfcrc

      Nii-in... Se oli se kun koulu kaverini pääsi leriripiltä raiskattuna kotiin niin minun vanhemmat teki selväksi ettei minun ole pakko sellaiseen paikkaan mennä. Kaverini vanhemmat saivat papilta hyvät rahat ettei joudu oikeuteen vastaamaan rikoksestaan mutta kaverini sai vuosia vaivaavan peräaukon eikä voinut ajella paljoo mopollakaan. Kaveri tykkäsi että olis kannattanu pistää oikeuteen asia ettei se pedo raiskaa lisää.
      Tämä ei ole provo!

    • dfgddfgfgd

      Paras muisto oli kun pääsin siltä tekopyhäleiriltä pois! Koko saatanan viikko oltiin vain leikitty jotain leikkejä, vaikka menin mielestäni kuulemaan sinne Jumalan sanaa!

    • Kahen_litran_OHC

      Parasta viimeviikon leirillä oli perjantai, eli viimosen illan hartauden jälkeiset tunteilut, halimiset yms. paskan puhumiset kämpillä.

    • Hija

      Meillä oli kivaa kun pyysimme papilta todisteita siitä, mitä se meille opettaa. Kaikki nauro papin selitykselle. Lopuksi lähdimme kaikki kotiin. Ei ollut enää mitää järkeä jatkaa moista pelleilyä.

    • onnellinenripari

      Rippileirin paras kokemus oli olla yhden söpön pojan kanssa saunamajureina,.
      Vedet jouduttiin kantamaan järvestä, kun siellä ei ollut sähköä. Vettä kantaessa kaveri kompastui seurauksena molemmilta kastui shortsit ja bokserit, eipä siinä mitään hätiä kun saunaa lämmitettiin, naurelle shortsit ja bokserit, sit oltiinkin munasilteen ja olimme kaksistaan koko saarella. Juteltiin niitä ja näitä ja tiestysti puhe kääntyi seksiin, kaverilla aika pieni ja vähä karvainen joka alkoi jäykistymään ja tietysti minullakin. Oli jo jutellessa tullut selväksi et olemme molemmat neitsyt poikia. Yllättäen kaveri kysäsi saisko imee mun munaa johon suostuin kun olin kalu pystyssä ja kiimanen, sain ensimmäisenä seksi kokemuksena ruikkia kaverin suuhun spermat ja se oli todella parasta mitä koskaan olin tuntenut. Sain myöskin kokeilla kaverin kalua suussa ja se oli ihmeellistä ja kaverin spermat suussa, jolloin kaveri ehdotti et panisin sitä, jonka tein myös ja leirin aikana useamman kerran ja olimme sen jälkeen aina vapaehtoisia saunamajureiksi, koska saimme silloin rauhassa puhastella kaikkea kiva keskenään.
      En kerro missä rippileiri oli ja olemme tavannet samoissa merkeissä nyt koko heinäkuun.

      • Anonyymi

        vitun homo


    • Hanna202

      Paras muisto on kun menetin neitsyyteni yhdelle söpölle isoselle. Vaikka ripari on muuten aivan turha, niin tuo muisto jäi. Nykyään olla vielä yhdessä.

    • Se.siitä

      Ripari oli kokonaisuudessa aivan naurettavaa ja lapsellista pelleilyä. Aivopesu meininki. Konfirmaatioon en enään edes viitsinyt mennä.

    • Anonyymi

      Kävelimme tuskaisen ja vaarallisen reitin rantakallioita pitkin katsoaksemme sisään saunan pienestä ikkunasta kun oli tyttöjen saunavuoro. En ikinä unohda sitä kiljuntaa ja huutoa kun näkivät jonkun katsovan ikkunasta sisään. Emme jääneet kiinni...

    • Anonyymi

      Lähin ikkunast tyttöjen huoneesee ja panin siellä yhtä vitu hyvä muijaa

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe