Somaa Sonerassa

.

13

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------------

      kun soomi24 onnistui päivityksessään sössimään sivustonsa linkityksen

    • --------------------

      Vaihtaakaa jo niistä Windowseista Linuxjakeluihin, vaikkapa Ubuntuun:
      http://www.ubuntu-fi.org/

      Miten te jaksatte vuodesta toiseen säätää ja pähkäillä ja kiroilla sen Windowsin ja virustorjuntojen kanssa.... kun ei ole mikään pakko. Se nyt vaan on tyhmää käyttää Windowsta.

      • ainakaan ole mitään säätämistä tai pähkäämistä WIndows'in kanssa, ei sen puoleen tämän Xubuntunkaan kanssa, mitä sie höpiset? Taidat olla söhlö koneiden kanssa?!?


      • ............
        ThreeMice kirjoitti:

        ainakaan ole mitään säätämistä tai pähkäämistä WIndows'in kanssa, ei sen puoleen tämän Xubuntunkaan kanssa, mitä sie höpiset? Taidat olla söhlö koneiden kanssa?!?

        hehehe.... Mitä nyt virustorjuntaohjelmien kanssa säätämistä , levyn eheyttämistä jne. Ihan hauskaa kun te Microsoft valtuutetut jaksatte valheitanne täällä levitellä, saatteko jotain provikkaa? USA:ssa jäi kauppaketju kiinni prosyyreistä joissa Microsoft selitti myyjille mitä pitää linuxjakeluista valehdella jos asiakas vaikka Ubuntua kyselee.


      • -----------------
        ............ kirjoitti:

        hehehe.... Mitä nyt virustorjuntaohjelmien kanssa säätämistä , levyn eheyttämistä jne. Ihan hauskaa kun te Microsoft valtuutetut jaksatte valheitanne täällä levitellä, saatteko jotain provikkaa? USA:ssa jäi kauppaketju kiinni prosyyreistä joissa Microsoft selitti myyjille mitä pitää linuxjakeluista valehdella jos asiakas vaikka Ubuntua kyselee.

        Oikein monisivuinen esite miten myyjän tulee valehdella jos joku kysyy Windowsin sijaan linuxia:
        http://linuxologist.com/wp-content/uploads/2009/09/Linux-MS-FUD1.jpg
        http://cache.gawker.com/assets/images/lifehacker/2009/09/microsoft_and_linux.jpg

        Ihan täyttä paskaa mutta asiakas uskoo "asiantuntevaa" myyjää. Kiitos Microsoft paskasta käyttöjärjestelmästä, viruksista ja monista muista ongelmista.

        kaupunkilaisjärki lopulta voittaa! Ihan kuin keskiajalla tajusivat aneitten oleva huuhaata.


      • -

        Windowsin virustorjunnan sijasta Linux-jakeluissa, kuten Ubuntussa on muuta säätämistä monin verroin.
        Sudo sieltä, sudo täältä päätteeseen, kysele tuolta ja sieltä ohjelmalähteitä ja repoja, ja ohjeita pakettienhallintaan.
        Että saa edes Flashin ja Javan toimimaan kunnolla.
        Ja ne Ubuntun sovellukset... suurin osa tarkoitettu varmaan lapsille.

        sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

        sudo apt-get update

        sudo apt-get remove swfdec-mozilla

        sudo apt-get install flashplugin-installer

        Helvetin sudojen kyselemista maailman tappiin, kuka mitäkin toimivaa on sattunut keksimään?


      • ----------------- kirjoitti:

        Oikein monisivuinen esite miten myyjän tulee valehdella jos joku kysyy Windowsin sijaan linuxia:
        http://linuxologist.com/wp-content/uploads/2009/09/Linux-MS-FUD1.jpg
        http://cache.gawker.com/assets/images/lifehacker/2009/09/microsoft_and_linux.jpg

        Ihan täyttä paskaa mutta asiakas uskoo "asiantuntevaa" myyjää. Kiitos Microsoft paskasta käyttöjärjestelmästä, viruksista ja monista muista ongelmista.

        kaupunkilaisjärki lopulta voittaa! Ihan kuin keskiajalla tajusivat aneitten oleva huuhaata.

        käyttäjästä enimmäkseen on kiinni, onko ongelmia vai ei. Mä tarvitsen molempien "leirien" käyttiksiä ja väitän, että molemmista ammutaan paskaa ihan yhtä lailla. Ei ole tarvinnut mitään ihmeempiä "säätää" (niin kuin te tykkäätte sanoa), ei Xubuntulla, Vistalla, eikä W7:lla. Ihme s:nan taistelua ihan turhasta, ihan kuin katsoisitte maailmaa jostain avaimenreiästä ja tämä olisi maailman tärkein asia, hölmöä ja veriveriveri lapsellista.


      • mutta?

        miten linuxilla linkitetään?


      • dfjhsr
        - kirjoitti:

        Windowsin virustorjunnan sijasta Linux-jakeluissa, kuten Ubuntussa on muuta säätämistä monin verroin.
        Sudo sieltä, sudo täältä päätteeseen, kysele tuolta ja sieltä ohjelmalähteitä ja repoja, ja ohjeita pakettienhallintaan.
        Että saa edes Flashin ja Javan toimimaan kunnolla.
        Ja ne Ubuntun sovellukset... suurin osa tarkoitettu varmaan lapsille.

        sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

        sudo apt-get update

        sudo apt-get remove swfdec-mozilla

        sudo apt-get install flashplugin-installer

        Helvetin sudojen kyselemista maailman tappiin, kuka mitäkin toimivaa on sattunut keksimään?

        Mitä eroa tuossa on siihen jos Windows laitetaan täyteen multimedia tukeen? Käskyt ja tavat hiukan erilaisia... linuxjakeluissa helpommin. VLC -playerin asentamalla ei sitten oikeastaan muuta tarvitse.

        Mutta tuon lisäksi Windowsissa täytyy osata hankkia ohjelmat luotettavilta sivustoilta (mahdotonta taviksellle), täytyy osta palomuurit ja virustorjunta, täytyy osata levyneheytykset jne. Vaikka Windowskäyttäjät luulevat niin tietokone ei käytössä hidastu... te vain ette osaa niitä lukemattomia tapoja miten Windows pideträän kunnossa!

        LINUXJAKELUISSA NOITA VAIKEITA ASIOITA EI EDES TARVITSE OSATA EIKÄ LINUXJAKELU HIDASTU KÄYTÖSSÄ!!!!


      • ----------
        mutta? kirjoitti:

        miten linuxilla linkitetään?

        Miten suomi24:llä linkitetään? Kysyy Windowskäyttäjä.


      • xfgth
        - kirjoitti:

        Windowsin virustorjunnan sijasta Linux-jakeluissa, kuten Ubuntussa on muuta säätämistä monin verroin.
        Sudo sieltä, sudo täältä päätteeseen, kysele tuolta ja sieltä ohjelmalähteitä ja repoja, ja ohjeita pakettienhallintaan.
        Että saa edes Flashin ja Javan toimimaan kunnolla.
        Ja ne Ubuntun sovellukset... suurin osa tarkoitettu varmaan lapsille.

        sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

        sudo apt-get update

        sudo apt-get remove swfdec-mozilla

        sudo apt-get install flashplugin-installer

        Helvetin sudojen kyselemista maailman tappiin, kuka mitäkin toimivaa on sattunut keksimään?

        Sudo on nerokkuutta ja takaa hyvän turvallisuuden. Sudolla otetaan pääkäyttäjän oikeudet käyttöön vain tietyn käskyn ajaksi... tämä tekee linuxista vielä turvallisemman koska pääkäyttäjänä ei edes voi kirjautua!

        Ymmärrän kyllä että Windowskäyttäjät ovat riskinottajia ja mielellään naivat venäläistä huoraakin ilman kondomia mutta vastuulliset ihmiset eivät siten toimi!


      • lol...u
        ThreeMice kirjoitti:

        käyttäjästä enimmäkseen on kiinni, onko ongelmia vai ei. Mä tarvitsen molempien "leirien" käyttiksiä ja väitän, että molemmista ammutaan paskaa ihan yhtä lailla. Ei ole tarvinnut mitään ihmeempiä "säätää" (niin kuin te tykkäätte sanoa), ei Xubuntulla, Vistalla, eikä W7:lla. Ihme s:nan taistelua ihan turhasta, ihan kuin katsoisitte maailmaa jostain avaimenreiästä ja tämä olisi maailman tärkein asia, hölmöä ja veriveriveri lapsellista.

        lataappa "eka" viirus nii alat itsekkin uskomaan että vois nuista olla erossa.. ja ruikutat täällä että on viirus koneella. tai jos haluat todella kasvatella b gatesin miljardeja nii mikä siinä lataa kaikki vaan koneelles ja valita lisää??


      • rottanro1
        ---------- kirjoitti:

        Miten suomi24:llä linkitetään? Kysyy Windowskäyttäjä.

        copypasteta suomeks kopioi/liitä hiirellä. hiiren oikosella ja välis vasemmalla toimii tuo. hiiren vasemmalla maalaat kohteen ja klikkaat siihen hiiren oikealla ja valitset kopio ja sitte jonnekki mihin olit taaraamassa nii liität sen eli hiiren kursorin viet sinne ja painat hiiren oikeaa ja sieltä liitä. textin pitäs nyt olla kohteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe