Miten saa kuvan taustan leikattua pois niin, että kuvan laita on tasainen ja siisti eikä "sahalaitainen". Olen kokeillut lassolla, quick selection toolilla ja magic wandilla sekä säätänyt refine edge valikosta eikä silti saa siistiä jälkeä nopeasti..Kuvien kokoa ei ole muutettu mitenkään. Onko syy käsiteltävien kuvien huonossa laadussa? Onko tähän jotain nopeata ja helppoa keinoa?
Taustan leikkaaminen
bittimega
51242
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
Vastaukset 5
Vanhimmat
valinnan tekee esim. lassolla (tai mun mielestä polyg.-valitsin parempi) huolellisesti ja lopputulos on "sahalaitainen", kyse on liian vähistä pikseleistä kuvassa.
Tarkoittanet huonolla laadulla matalaa resolutiota? Siihen ei helppoa ratkaisua taida löytyä..
En usko että kyse olisi matalasta resolutiosta. Näkisit silmällä jos kuva olisi niin pikselinen ja epätarkka että lassolla leikattaessa näkyisi pikselilaita (sahalaita). Voikohan kyse olla siitä, että aukaisemasi kuva ei nyt vastaa kuvan todellista kokoa, eli työskentelytilassasi oleva kuva on zoomattu todellisesta koosta ylös- tai alaspäin? Photoshoppihan zoomaa siinä avattavan kuvan pienemmäksi ja työskentelytilaan mahtuvaksi automaattisesti. Virheellinen työtila saattaa siis myös ilmetä niinkuin sanoit.
Kuvan oikean/fyysisen 100% koon saat "(engl.) Navigator"-ikkunassa vierittämällä zoom-liukua kohtaan "100%" tai syöttämällä luku siihen käsin. Koko ikkunan saat kohdasta "window" - "navigator".
siihen, että kysyjä ei oikein ole ajan tasalla kuvankäsittelynsä kanssa, onhan sekin mahdollista. Vasta tulostetusta kuvasta voi siinä tapauksessa päätellä, onko kaikki kunnossa. Siisteimmän monitorikuvan saa (niinkuin edellinen vastaaja totesikin) siis 100% zoomilla. Myös 50% ja 25% antavat melko totuudenmukaisen vaikutelman.
Nopean nopeata keinoa ei sinänsä kuvan leikkaamiseen ole jos haluaa hyvää jälkeä. Parhaimman lopputuloksen saa niin pienessä kuin isossakin kuvassa käyttämällä Eraser toolia jossa seuraavat asetukset: Spacing 1% sekä Hardness 90-100%.
Mikäli et omaa vakaata kättä, voit painaa kumitustyökalulla ensiksi aloituskohdan ja tämän jälkeen Shift näppäin pohjassa pitäen klikkailla seuraavaan kohtaan, siitä taas seuraavaan ja niin pois päin.
* Huom: tsekkaa myös että Photarin asetuksissa on kursori puolella Full Size Brush Tip päällä.
-----------
Colrath Furiae
http://www.blackbyte.fi
Eraser tool? itse pidän yhtenä turhimmista välineistä, paitsi piirtämisessä piirtopöydän avulla.
Itse asiassa pen toolilla saa tehtyä syväyksen kaikkein parhaiten, koska se ei mene pikselien mukaisesti vaan puhtaasti vektorina, näin ollen ei synny sahalaitaa mitä syntyy lassolla.
Aika pitkälle rajaukseen käytettävä työkalu on kiinni siitä millainen kuva pitäisi rajata.
Studiossa kuvattu jossa tausta esim. valkoinen on helppo rajata. Myös color range on uskomattoman kätevä joissakin tilanteissa. :D