Pelottaa!

marie

Pelottaa tuleeko omasta lapsesta koliikivauva kun itse olen ollut.Onko yhteyttä asioilla??

4

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karamelli

      Itse tai sisarukseni emme ole olleet koliikkivauvoja ja minulla on kaikki kolme lastani olleet...Eikä mieheni puoleltakaan ole tietoa koliikista. Eikä kai se tutkimustenkaan mukaan periytyvää ole. Ja lohduttaudu tällä: ystävälleni oli sanottu, että koliikkivauvoista kasvaa keskivertoa älykkäämpiä! Liekö totta vai ei ;)

      • äippä

        Hei! Meidän vauveli oli koliikkinen. Nyt iloinen 7kk pikku mies. Mieheni oli myös koliikkivauva. En kyllä ole enää varma, oliko tuo koliikkia, sillä meillä todettiin maitoallergia! Eli jos koliikkia on, suosittelen jokaiselle vauvalle allergiatestejä! Koliikki loppui, kun saatiin vaihdettua lehmämaito soijamaitoon! Koliikissa tai mikä ikinä se "tauti" onkin, lohdullista on se, että se loppuu max. 3kk vanhana! Vaikka ei se silloin lohduta, kun on itsekkin jo rättiväsynyt. Se on RANKKAA! Mutta elä enakkoon murehdi. Tulee jos tulee. Ja apua kannattaa hakea. Myös vyöhyketerapia toimii.


      • lapsi jo aikuinen
        äippä kirjoitti:

        Hei! Meidän vauveli oli koliikkinen. Nyt iloinen 7kk pikku mies. Mieheni oli myös koliikkivauva. En kyllä ole enää varma, oliko tuo koliikkia, sillä meillä todettiin maitoallergia! Eli jos koliikkia on, suosittelen jokaiselle vauvalle allergiatestejä! Koliikki loppui, kun saatiin vaihdettua lehmämaito soijamaitoon! Koliikissa tai mikä ikinä se "tauti" onkin, lohdullista on se, että se loppuu max. 3kk vanhana! Vaikka ei se silloin lohduta, kun on itsekkin jo rättiväsynyt. Se on RANKKAA! Mutta elä enakkoon murehdi. Tulee jos tulee. Ja apua kannattaa hakea. Myös vyöhyketerapia toimii.

        No niin minäkin luulin, meillä se kesti puoli vuotta, ihan totta. ja niin että vauva ei nukkunut kuin 15 minuuttia kerrallaan päivisin j paitsi jos vaunut liikkuivat ja sitten aamuneljästä noin kymmeneen. Hänellä ei myöskään ollut mitään allergiaa. Imetin itse ja kauan ja tarkkailin mitä söin, siitäkään ei ollut apua. Olen kuullut myös muista vastaavista.
        Nyt voin sanoa, että hänestä on tullut fiksu ja älykäs aikuinen, oppi aikaisin puhumaan, lukemaan ja on monella tavalla lahjakas. Että ehkä tämä älykkyys viite pitää paikkansa.
        Se oli kamalaa aikaa, vieläkin menee kylmät väreet kun kuulen sanan koliikki.
        Toisaalta toinen lapsi nukkui vauvana liki 20 tuntia vuorokaudessa ja luulinkin, että se on kipeä.


      • äityli
        äippä kirjoitti:

        Hei! Meidän vauveli oli koliikkinen. Nyt iloinen 7kk pikku mies. Mieheni oli myös koliikkivauva. En kyllä ole enää varma, oliko tuo koliikkia, sillä meillä todettiin maitoallergia! Eli jos koliikkia on, suosittelen jokaiselle vauvalle allergiatestejä! Koliikki loppui, kun saatiin vaihdettua lehmämaito soijamaitoon! Koliikissa tai mikä ikinä se "tauti" onkin, lohdullista on se, että se loppuu max. 3kk vanhana! Vaikka ei se silloin lohduta, kun on itsekkin jo rättiväsynyt. Se on RANKKAA! Mutta elä enakkoon murehdi. Tulee jos tulee. Ja apua kannattaa hakea. Myös vyöhyketerapia toimii.

        Meillä on poika nyt viisi kuukautta. Ja nyt niitä itkuja ei juurikaan muista. Maitoa tuli paljon ja poika hotki kovasti ja sai ilmapalloja massuun. Mutta kaikki keinot sallittu. Kokeile, kokeile ja kokeile. Mielikuvitus on valttia. Me kokeiltiin cuplatonia, vyöhyketerapiaa, meridiaanihoitoa ja itse hieroin myös. Kolmisen kuukautta siihen meni. Nyt on kaikki ok. Ottaahan se koville, mutta ohi se menee!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe