Mikä koirarotu täyttäisi nämä vaatimukset:
-pieni
-vaalea
-suloinen
-helppo kouluttaa
-ei isotöinen turkki
-ei kaipaa hirveästi liikuntaa
-tykkää tempuista
-lapsirakas
-ystävällinen
-säkäkorkeus ei yli 35 sentin.
Auttakaas nyt, eli kova koirakuume talossa ja se ei lähde ennenkuin oma karvaturri on talossa ;)
Auttakaas
14
394
Vastaukset
- Westie-paavokulta
Teille sopisi mainiosti bichon frise, jos vain isotöinen turkki ei olisi ongelma :) Muuten suosittelisin westietä, jonka turkki ei ole kovin isotöinen (nypitään), ulkonäkö suloinen ja olemus sosiaalinen, avoin ja lapsirakas. Westie voi olla hiukan itsepäinen ja tarvitsee hyvän koulutuksen, mutta muuten ihana veijari. Myös valkoinen parsonrussel- jackrussell tai kettuterrieri voisi olla hyvä valinta, toisaalta niiden luonne voi olla hieman itsepäinen.
Siitäpä sitten valitsemaan =) onnea karvaturrin metsästykseen!- valitettavasti
mikä mainitsemistasi roduista EI TARVITSE PALJON LIIKUNTAA?
Jösses näitä.
Aloittelijalle, kaupan pehmoleluosastolta löytyy ne liikuntaa tarvitsemattomat. - Westie-paavokulta
valitettavasti kirjoitti:
mikä mainitsemistasi roduista EI TARVITSE PALJON LIIKUNTAA?
Jösses näitä.
Aloittelijalle, kaupan pehmoleluosastolta löytyy ne liikuntaa tarvitsemattomat.valitettavasti, tarkoitin nyt mainitsemillani roduilla sellaisia, jotka eivät tarvitse mitään himolenkkejä kuten vaikkapa jotkut kultaiset noutajat, doberit tai muut vastaavat! Bichoneidenkin kanssa voi harrastaa useammankin kilometrin lenkkejä, mutta ovat täysin tyytyväisiä ja onnellisia, vaikka kävisivät vain sadan metrin kiekan ulkona!
- *niskavillat*
Westie-paavokulta kirjoitti:
valitettavasti, tarkoitin nyt mainitsemillani roduilla sellaisia, jotka eivät tarvitse mitään himolenkkejä kuten vaikkapa jotkut kultaiset noutajat, doberit tai muut vastaavat! Bichoneidenkin kanssa voi harrastaa useammankin kilometrin lenkkejä, mutta ovat täysin tyytyväisiä ja onnellisia, vaikka kävisivät vain sadan metrin kiekan ulkona!
se riittää? Saati kettuterrierille tai jack russelille? Jösses, nehän tuhoo kämpän aktiviteetin puutteessa ja samaa väittäisin westiestäkin, jos sitä ei aktivoi, ei se ole onnellinen terrieri.
terkuin terrieri-kasvattaja joka ei toivottavasti koskaan myy yllä mainittuihin paikkoihin pentuja - asdfghjkmnbvcx
*niskavillat* kirjoitti:
se riittää? Saati kettuterrierille tai jack russelille? Jösses, nehän tuhoo kämpän aktiviteetin puutteessa ja samaa väittäisin westiestäkin, jos sitä ei aktivoi, ei se ole onnellinen terrieri.
terkuin terrieri-kasvattaja joka ei toivottavasti koskaan myy yllä mainittuihin paikkoihin pentujatiibetinspanieli vois sopia. ei tarvi harjata ku kerran kaks viikossa.
on tosi sulonen.
on niitä vaaleitaki.
aika helppo kouluttaa yms... - :D:D:D:D:D:D:D:D
asdfghjkmnbvcx kirjoitti:
tiibetinspanieli vois sopia. ei tarvi harjata ku kerran kaks viikossa.
on tosi sulonen.
on niitä vaaleitaki.
aika helppo kouluttaa yms...Ihan muutenvaan .. KAIKKI koirat tarvitsevat liikuntaa mutta erityisesti terrierit ja muut rodut joilla on tapana tehdä tuhojaan jos ei saa liikuntaa. Mutta itse bichonin omistajana voin kertoa että käymme todella pitkilläkin lenkeillä. Ja minä olen se joka väsyy. Mutta aivan onnellinen on vaikka ei kaikkina päivinä pääsisikään monen kilometrin lenkille. Älkää nyt heti tuomitko vastaajia. Sitäpaitsi oli kysymys siitä mikä rotu sopii tälle Doglove
- Westie-paavokulta
:D:D:D:D:D:D:D:D kirjoitti:
Ihan muutenvaan .. KAIKKI koirat tarvitsevat liikuntaa mutta erityisesti terrierit ja muut rodut joilla on tapana tehdä tuhojaan jos ei saa liikuntaa. Mutta itse bichonin omistajana voin kertoa että käymme todella pitkilläkin lenkeillä. Ja minä olen se joka väsyy. Mutta aivan onnellinen on vaikka ei kaikkina päivinä pääsisikään monen kilometrin lenkille. Älkää nyt heti tuomitko vastaajia. Sitäpaitsi oli kysymys siitä mikä rotu sopii tälle Doglove
Joo, mutta nyt tarkoitankin, että eivät ne terrieritkään mitään niiiiiiin himolenkkeilijöitä ole! Tulevat ne mainiosti toimeen muutamankin sadan kilometrin lenkillä eivätkä tee minkäänlaisia tuhoja, jos ne on opetettu olemaan siististi ja riehumatta! Tietenkin niille pitää pitkien lenkkien sijasta järjestää muuta aktiviteettia, vaikka agilityä tms.
Joo, ja jaksaisi ne bichonitkin vaikka 10 kilometrin lenkin jos omistaja vaan jaksais :D mutta niille riittää aivan hyvin vaikka 200 metrin lenkki (tietty muuta tekemistä päälle), ja ovat tähän määrään täysin tyytyväisiä! Koira ei osaa vaatia enempää mitään, mihin on tottunut ja oppinut.
- iopas
On kyllä semmoset kriteerit että huhhuh. Sinulle en aloitustekstin perusteella edes koiraa möisi, vaikka tuollaisen vaalean pikku söpöläisen omistaisin.
Ehdotan, että hankit
a) KISSAN -> ei tarvitse lenkittää, helppo hoitaa, pieni kokoisia otuksia...
b) KOIRAVANHUKSEN, joka jostain syystä joutuu kotia vaihtamaan vielä eläkepäivillään. - 11v kleinin omistaja
Ehdotan kleinspitz rotua ja itselläni on ollut kyseinen rotu jotain 2 vuotta
-pieni on joo säkäkorkeus on 26 ja paino 5kg
-Vaalea joo on saatavilla valkoista ja vaaleenruskeaa/beigeä (itelläni on kyl musta mut)
-ERITTÄIN suloinen!!!♥
-Oppii temput hyvin nopeasti ja kuten kirjoissakin sanotaan: "Kleinsoitz on ystävällinen, sisukas, valpas ja vilkas. Se on uskollinen omistajalleen, helppo kouluttaa ja oppii nopeasti...."
-Monet luulevat kuvan perusteella että turkki vaatii paljon hoitoa, mutta itse en muuta kun harjaa (noin kerran kuukaudessa) ja pese (riippuu millainen sää)
-Ei hirveäti liikuntaa....no itse käyn ainakin noin puolen tunnin lenkeillä sillä eihän se jaksa mitään hirmu pitkää matkaa mut no yleensä siinä 30-60 minuuttia
-Temput on ihanne
-Lapsirakas EHDOTTOMASTI!Eikä oo purrut ketään vaikka 4v veli onkin vetänyt turkista aina joskus vahingossa.
-Ystävällinen JOO!
-se säkäkorkeus on 26cm niinkun taisin jo mainitakkin?
Söpö!, oppii sisäsiistiksi nopeasti, ei pureskele yksin ollessaan huonekaluja, ei metsästysviettiä joten voi päästää metsässäkin ja ulkona huoletta vapaaksi
MUTTA ota tietysti huomioon että jokainen koira on persoonallinen ja täähän on MEIDÄN koiran luonne
Mut silti KANNATAN!♥
Onnea koiranetsinnän kanssa ja toivotaan et oli ees vähän apua- on varsinainen
haukkukone, en suosittele kenellekkään kaupunkiolosuhteisiin.
- Kauhistunut...
Silloin on kyllä vika siinä, että sillä ei ole peruskuntoa. Kaikki tuntemani yksilöt ovat erittäin energisiä, ja järkevän tekemisen puutteessa alkavat kehittää ei-toivottuja tapojaan. Lisäksi ovat erittäin haukkuherkkiä, joten voi olla, että kerrostalossa saa heittää naapurisovulle hyvästit:) Ihmettelen, että mistä ihmeestä näitä suosittelijoita tulee, ja kuka niille koiria oikein myy. Joku käyttää Bichoniaan 200 metrin lenkeillä, ja se muka riittää. Ei riitä, ei edes aivotyön lisäksi. Koira tarvitsee liikuntaa myös samoista syistä kuin ihminenkin, eli hengitys ja verenkiertoelimistölle. Sekä myöskin puhtaasti lihaskuntoa, jotta voisi elää täysipainoisen ja mahdollisimman hyvän ja pitkän elämän. Ja näillä ohjeilla ei edes seurakoira selviä onnellisena ja tasapainoisena.
Vertailun vuoksi, meidän pieni pystykorvainen vanhuksemme selviää loistavasti 15 kilometrin reippaistakin lenkeistä, ja sen päälle kaikki muuta aktiviteetit. Ja on pystykorvaiselle koiralle ihan normaalia, jos se on saanut pennusta asti terveet elämäntavat ja harjoitusta. Säkäkorkeus alle 35 cm. - Westie-paavokulta
Kauhistunut... kirjoitti:
Silloin on kyllä vika siinä, että sillä ei ole peruskuntoa. Kaikki tuntemani yksilöt ovat erittäin energisiä, ja järkevän tekemisen puutteessa alkavat kehittää ei-toivottuja tapojaan. Lisäksi ovat erittäin haukkuherkkiä, joten voi olla, että kerrostalossa saa heittää naapurisovulle hyvästit:) Ihmettelen, että mistä ihmeestä näitä suosittelijoita tulee, ja kuka niille koiria oikein myy. Joku käyttää Bichoniaan 200 metrin lenkeillä, ja se muka riittää. Ei riitä, ei edes aivotyön lisäksi. Koira tarvitsee liikuntaa myös samoista syistä kuin ihminenkin, eli hengitys ja verenkiertoelimistölle. Sekä myöskin puhtaasti lihaskuntoa, jotta voisi elää täysipainoisen ja mahdollisimman hyvän ja pitkän elämän. Ja näillä ohjeilla ei edes seurakoira selviä onnellisena ja tasapainoisena.
Vertailun vuoksi, meidän pieni pystykorvainen vanhuksemme selviää loistavasti 15 kilometrin reippaistakin lenkeistä, ja sen päälle kaikki muuta aktiviteetit. Ja on pystykorvaiselle koiralle ihan normaalia, jos se on saanut pennusta asti terveet elämäntavat ja harjoitusta. Säkäkorkeus alle 35 cm.Kuulkaas nyt, tarkoitan, että kyllä havanesea voi käyttää 200 sadan lenkillä JOS sillä on muutakin aktiviteettia, agilityä, koiratanssia, temppukoulua, tokoa, jäljestystä jne..., sekä ainakin yksi kunnon lenkki vuorokaudessa! Kunnon lenkillä nyt tarkoitan ainakin tunnin lenkkiä. Westie on helppo opettaa, eikä tee tuhoja, jos saa samat vaatimukset kuin havanesella. Eli ainakin yksi ainakin tunnin lenkki vuorokaudessa sekä runsaasti muuta aktiviteettia - temppukoulua, agilityä, jäljestystä...
- äkäinen
Westie-paavokulta kirjoitti:
Kuulkaas nyt, tarkoitan, että kyllä havanesea voi käyttää 200 sadan lenkillä JOS sillä on muutakin aktiviteettia, agilityä, koiratanssia, temppukoulua, tokoa, jäljestystä jne..., sekä ainakin yksi kunnon lenkki vuorokaudessa! Kunnon lenkillä nyt tarkoitan ainakin tunnin lenkkiä. Westie on helppo opettaa, eikä tee tuhoja, jos saa samat vaatimukset kuin havanesella. Eli ainakin yksi ainakin tunnin lenkki vuorokaudessa sekä runsaasti muuta aktiviteettia - temppukoulua, agilityä, jäljestystä...
mä oon samaa mieltä Westie-paavokullan kanssa! kyllä kaikki koirat tarvitsee liikuntaa ja aktiviteettiä, ettei niistä tule pikkupiruja tai sohvaperunoita, mutta jotkut rodut/yksilöt vähemmän tai enemmän. esimerkiksi havaneselle tai chihulle riittää hyvin vaikka 500 sadan metrin lenkki, kun saksanpaimentajan tai rotikan kanssa joutuu juoksemaan viisi kertaa päivässä hyvinkin pitkiä lenkkejä.
sedälläni on saksanpaimentaja, ja hän käyttää sitä viidesti vuorokaudessa aina kolmen kilometrin lenkillä, muuten koira on ihan liian riehuja ja pureskelee jopa huonekaluja! ja kyseinen saksanpaimentaja on vasta 10-kuukautinen. ja sitten, serkkuni äidillä on joskus ollut bichon frise, eikä mitään ongelmia tullu vaikkei frise päässyt kuin kolme kertaa päivässä vajaan kilometrin lenkille. tosin sen kanssa harrastettiin kolme kertaa viikossa agilityy, ja koira tuntui ja olikin täysin tyytyväinen!
ja sitten, olemme itsekin harkinneet frisen ottoa, ja onhan se tietysti suloinen nappisilmä, mutta voi tuhota vilkkaan luonteensa takia huonekaluja jos sitä ei kouluta! mutta bichoneiden koulutus (ainakin useimpien) on täysin helppoa, kuten varmasti havanesenkin, frisen sukua kun on :) suosittelen Dogilove - TIETÄJÄ IÄN IKUINEN
äkäinen kirjoitti:
mä oon samaa mieltä Westie-paavokullan kanssa! kyllä kaikki koirat tarvitsee liikuntaa ja aktiviteettiä, ettei niistä tule pikkupiruja tai sohvaperunoita, mutta jotkut rodut/yksilöt vähemmän tai enemmän. esimerkiksi havaneselle tai chihulle riittää hyvin vaikka 500 sadan metrin lenkki, kun saksanpaimentajan tai rotikan kanssa joutuu juoksemaan viisi kertaa päivässä hyvinkin pitkiä lenkkejä.
sedälläni on saksanpaimentaja, ja hän käyttää sitä viidesti vuorokaudessa aina kolmen kilometrin lenkillä, muuten koira on ihan liian riehuja ja pureskelee jopa huonekaluja! ja kyseinen saksanpaimentaja on vasta 10-kuukautinen. ja sitten, serkkuni äidillä on joskus ollut bichon frise, eikä mitään ongelmia tullu vaikkei frise päässyt kuin kolme kertaa päivässä vajaan kilometrin lenkille. tosin sen kanssa harrastettiin kolme kertaa viikossa agilityy, ja koira tuntui ja olikin täysin tyytyväinen!
ja sitten, olemme itsekin harkinneet frisen ottoa, ja onhan se tietysti suloinen nappisilmä, mutta voi tuhota vilkkaan luonteensa takia huonekaluja jos sitä ei kouluta! mutta bichoneiden koulutus (ainakin useimpien) on täysin helppoa, kuten varmasti havanesenkin, frisen sukua kun on :) suosittelen DogiloveKoirarodun voit löytää täältä: http://www.iltasanomat.fi/hauvakone/
Mutta miksi ulkonäkö kriteerit? Kerron vaan tämmösen ihanan jutun vaaleista koirista:
Kun aattelit käyttää lenkillä ja hups koira hyppää johonkin multa kasaan "IHANAA! NYT SITTEN PESULLE HETI LENKIN JÄLKEEN!" Sitten koira ripuloi jonnekkin keskelle tietä vaikka ja huomaat että ohhooh pitäs kai pyyhkii toi pylly sit kohta....
PS. Kauneus on katsojan silmissä, joten ehkä kannattaa kattoo netistö kuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289