Jossain hommat kusee ja pahemman kerran. Ihmisten ei missään nimessä kannata mennä töihin, kun sossusta ja kelalta saa niin hyvää tiliä. Ja joskus joutuu johonki kelan "kuntouttavaan" työhön hepailemaan. Mitää ei tartte osata, mistää ei oo vastuussa ja mistää ei tartte olla milläätavalla kiinostunut ja aloitteellisuus on pahe.... Töitä kyllä olisi mutta tekiät ovat mieluummin sosiaalituen varassa. Näin se vaa on. Ja hyvin pärjätään. Ei mitää vaikeutta. Sossu maksaa sähköt ja sapuskat ja vuokrat. Itte ei tartte ku haista pahalle. Luopuisitko tälläisesta tilanteesta ja menisit töihin? Esimerkkejä löytyy, työnvieroksuminen on sitkiä tauti.
Työelämästä vieraantuminen
11
346
Vastaukset
- w´ö
Osaatko edes hävetä?
On sääli, ettet itse edes ymmärrä minkälaista paskaa jauhat (huonolla kirjoitustaidollasi).
Toivottavasti et koskaan itse joudu surkean sosiaali- tai työttömyystuen varaan.
Sulla on päässäs sikiä tauti: junttityhmyys.Ajattele ensin mitä itse kirjoitat. Ajattele uudemman kerran. Vääristelet sanomaani. Älähtikö koira johon kalikka kalahti?
- urpo mikä urpo
ravenlored kirjoitti:
Ajattele ensin mitä itse kirjoitat. Ajattele uudemman kerran. Vääristelet sanomaani. Älähtikö koira johon kalikka kalahti?
" Töitä kyllä olisi"
" Ja hyvin pärjätään. Ei mitää vaikeutta."
Onko sinulla mitään omakohtaista kokemusta sosiaalitoimiston luukulta? Kirjoituksesi vaikuttaa juuri samalta kuin muidenkin suuna päänä vaahtoavien "tietäjien": minkäänlaista omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, vaan varmat "tiedot" perustuvat hevostoimiston tietotoimiston käyttämiseen tietolähteenä ja omiin kieroutuneisiin ennakkoluuloihin ja -asenteisiin.
Täytyy muuten kokonaisuudessaan ihmetellä kuinka tuollaisella kirjallisella ulosannilla pärjää yhtään missään. Luulisi, ettei edes peruskoulusta tuollaiselle päättötodistuksia jaeltaisi. - siskot_
ravenlored kirjoitti:
Ajattele ensin mitä itse kirjoitat. Ajattele uudemman kerran. Vääristelet sanomaani. Älähtikö koira johon kalikka kalahti?
Mitähän w´ö mahtoi vääristellä? Eihän hän itseasiassa tarttunut mihinkään mitä sanoit. Hän vain totesi sinun olevan juntti. :D
Minä ainakin menisin mielelläni töihin jos olisin TERVE ja saisin työstä vähintään 1600e palkkaa. Nyt joudun kitumaan työkkärirahoilla joilla ei todellakaan juhlita. Olisi kiva tietää mikä se kiva tili on josta puhut? Kelle sitä oikein maksetaan? Miten minä pääsen siihen käsiksi? Itse kun saan asumistuen, työkkärirahat ja sossusta parikymppiä. Asumistuki ja sossun 23e ei kata edes koko vuokraani, joten missä ne sossun maksamat ruokarahat on? Minulla jää laskujen ja bussikortin jälkeen tilille reilu 200 euroa. Sekö se hyvä tili oli? Tosi hyvä onkin, sillähän se elämä ranttaliksi laitetaan! urpo mikä urpo kirjoitti:
" Töitä kyllä olisi"
" Ja hyvin pärjätään. Ei mitää vaikeutta."
Onko sinulla mitään omakohtaista kokemusta sosiaalitoimiston luukulta? Kirjoituksesi vaikuttaa juuri samalta kuin muidenkin suuna päänä vaahtoavien "tietäjien": minkäänlaista omakohtaista kokemusta asiasta ei ole, vaan varmat "tiedot" perustuvat hevostoimiston tietotoimiston käyttämiseen tietolähteenä ja omiin kieroutuneisiin ennakkoluuloihin ja -asenteisiin.
Täytyy muuten kokonaisuudessaan ihmetellä kuinka tuollaisella kirjallisella ulosannilla pärjää yhtään missään. Luulisi, ettei edes peruskoulusta tuollaiselle päättötodistuksia jaeltaisi.Miksi mennä töihin, miksi nähdä vaivaa työnteosta, kun sossu maksaa ja kela maksaa. Ei muutaku paperit vetämään. Kaissiinä ny pitää pikkuusen karsia elämänlaadusta, mutta pientä se on siihen verrattuna että pitääs töihin lähtiä. Kaikki on hyvin kun saa asua vuokralla, omistusasunnot on pahoja puhumattakaan ok-taloista. Ku asuu vuokralla nii saa sossua ja kelaa rahastettua paljon paremmin.
Voi kuule. Sitä porukkaa on paljon jotka ovat rutinoituneita sossu asiakkaita. Sosiaalitoimella on aina ne vakituiset kanta-asiakkaat. Tilipäivä, sano pummi ku sossuun meni.
Ja nuota kaikenmoisia laitteita saa osamaksulla, ja näinoleln ei tartte hakee mistää kierrätyskeskuksesta vanhaa telkakia ku saa uuden taulutelkkarin, jos siltä tuntuu. Ainut va jos on onnistunu polttamaan luottotiedot. Mutta se onkin va henkilökohtainen ongelma.
Mieti ny ite, matalapalkka aloilla tienaa vähemmän ku työmarkkinatuella, eli yhteiskunnan sponssaamassa huuhaa työssä....
Ja "paskahoimma" huono palkkaisesta työstä, nii sellaista ei olekkaan. Työkokemuksen arvoa ei voi mitata. Kun aikansa tekee niitä jouksupoijan töitä, jotka jonku on tehtävä, niin kyllä sekin päivä koitta, jos on sen arvoinen, niin saa varmasti parempipalkkaisen työn, mutta; siinä tulee yleensä vastuuta, ja voi tulal sensortin lapsenvahdin virka.. Pitää vahtia aikuisia ihmisiä niinku pikkulapsia...- mikä raja?
siskot_ kirjoitti:
Mitähän w´ö mahtoi vääristellä? Eihän hän itseasiassa tarttunut mihinkään mitä sanoit. Hän vain totesi sinun olevan juntti. :D
Minä ainakin menisin mielelläni töihin jos olisin TERVE ja saisin työstä vähintään 1600e palkkaa. Nyt joudun kitumaan työkkärirahoilla joilla ei todellakaan juhlita. Olisi kiva tietää mikä se kiva tili on josta puhut? Kelle sitä oikein maksetaan? Miten minä pääsen siihen käsiksi? Itse kun saan asumistuen, työkkärirahat ja sossusta parikymppiä. Asumistuki ja sossun 23e ei kata edes koko vuokraani, joten missä ne sossun maksamat ruokarahat on? Minulla jää laskujen ja bussikortin jälkeen tilille reilu 200 euroa. Sekö se hyvä tili oli? Tosi hyvä onkin, sillähän se elämä ranttaliksi laitetaan!Miksi et menisi töihin alle 1600 e palkalla? Ymmärrän kyllä, että voi laskea, että ei kannata töitä tehdä, jos saman saa tekemättä mitään. Minä olen aina laskenut, että työ kuin työ on "jalka oven välissä" vakituiseen kokoaikaiseen työhön ja parempiin ansioihin, ja työkokemus ja työssäoloaika edistävät seuraavan paremman paikan saantia, vaikka sitä ei samalla työnantajalla löytyisikään. Ja jonkinlainen moreelinen kannanotto tässä myös: Jos ihminen voi palkallaan ansaita elantonsa, niin pitää tehdä. Ei ole mahdollista, että kaikki ihmiset saavat perustoimeentulon yhteiskunnalta ja tyytyvät siihen. Jonkun täytyy maksaa myös verot! Jokainen, joka voisi edes osan elannostaan työllään ansaita ja siitä kieltäytyy, vie sen rahan kouluilta, vanhuksilta, eläkeläisiltä, terveydenhuollosta jne
- tosi himmeetä
ravenlored kirjoitti:
Miksi mennä töihin, miksi nähdä vaivaa työnteosta, kun sossu maksaa ja kela maksaa. Ei muutaku paperit vetämään. Kaissiinä ny pitää pikkuusen karsia elämänlaadusta, mutta pientä se on siihen verrattuna että pitääs töihin lähtiä. Kaikki on hyvin kun saa asua vuokralla, omistusasunnot on pahoja puhumattakaan ok-taloista. Ku asuu vuokralla nii saa sossua ja kelaa rahastettua paljon paremmin.
Voi kuule. Sitä porukkaa on paljon jotka ovat rutinoituneita sossu asiakkaita. Sosiaalitoimella on aina ne vakituiset kanta-asiakkaat. Tilipäivä, sano pummi ku sossuun meni.
Ja nuota kaikenmoisia laitteita saa osamaksulla, ja näinoleln ei tartte hakee mistää kierrätyskeskuksesta vanhaa telkakia ku saa uuden taulutelkkarin, jos siltä tuntuu. Ainut va jos on onnistunu polttamaan luottotiedot. Mutta se onkin va henkilökohtainen ongelma.
Mieti ny ite, matalapalkka aloilla tienaa vähemmän ku työmarkkinatuella, eli yhteiskunnan sponssaamassa huuhaa työssä....
Ja "paskahoimma" huono palkkaisesta työstä, nii sellaista ei olekkaan. Työkokemuksen arvoa ei voi mitata. Kun aikansa tekee niitä jouksupoijan töitä, jotka jonku on tehtävä, niin kyllä sekin päivä koitta, jos on sen arvoinen, niin saa varmasti parempipalkkaisen työn, mutta; siinä tulee yleensä vastuuta, ja voi tulal sensortin lapsenvahdin virka.. Pitää vahtia aikuisia ihmisiä niinku pikkulapsia...on aiheuttanut? Jäikö lääkitys ottamatta? Kummasti sieltä "töistä" näyttää sinullakin olevan aikaa kaiken maailman palstoja seurata ja raaputuksia laatia. Mitä mahtaa "työnantaja" tykätä?
"Kaissiinä ny pitää pikkuusen karsia elämänlaadusta, mutta pientä se on siihen verrattuna että pitääs töihin lähtiä."
Hah hah, tuostahan näkee, ettet tiedä asiasta höykäsen pökäystä. Kaissiinä...heh heh.
"ku saa uuden taulutelkkarin, jos siltä tuntuu"
Vai, että oikein ostelee juopot taulutelevisioita ja muuta hienoa vermettä osamaksulla aina kun siltä tuntuu. Herää himmeli todellisuuteen.
" omistusasunnot on pahoja puhumattakaan ok-taloista. Ku asuu vuokralla nii saa sossua ja kelaa rahastettua paljon paremmin"
Voi voi, "rahastushan" tarkoittaisi sitä, että siitä itse hyötyisi jotenkin. Vaan kuinka hyötyy "sossun pummi", jonka asumistuki menee kuitenkin vuokranantajalle. Ja ihan tiedoksesi myös oman omistusasunnon asumiskuluihin voi saada asumistukea. Mutta tuollaiselle lahopäälle lienee turha yrittää mitään selittää, sillä hänen yhteiskunnalliset "tietonsa" ovat niin huikeaa luokkaa, että tyhmempää tässä oikein hirvittää.
"Mieti ny ite, matalapalkka aloilla tienaa vähemmän ku työmarkkinatuella, eli yhteiskunnan sponssaamassa huuhaa työssä...."
Ahaa, nyt ymmärrän katkeruutesi. On ilmeisesti nalli napsahtanut ja olet joutunut johonkin rikkaiden paskapönttöjä putsaamaan seitsemällä eurolla tunnissa. Otan osaa. Tosin en usko, että tuollainen himmeli selviytyy mistään oikeasta työstä, paskapöntötkin puhdistaa varmaan syömällä sen kaiken paskan, kun sitä tuntuu tuolta sieltä suunnasta kovasti pursuavan tänne meidän kaikkien lukijoiden iloksi ihan tuutin täydeltä. - Kaalepin karkoitin
mikä raja? kirjoitti:
Miksi et menisi töihin alle 1600 e palkalla? Ymmärrän kyllä, että voi laskea, että ei kannata töitä tehdä, jos saman saa tekemättä mitään. Minä olen aina laskenut, että työ kuin työ on "jalka oven välissä" vakituiseen kokoaikaiseen työhön ja parempiin ansioihin, ja työkokemus ja työssäoloaika edistävät seuraavan paremman paikan saantia, vaikka sitä ei samalla työnantajalla löytyisikään. Ja jonkinlainen moreelinen kannanotto tässä myös: Jos ihminen voi palkallaan ansaita elantonsa, niin pitää tehdä. Ei ole mahdollista, että kaikki ihmiset saavat perustoimeentulon yhteiskunnalta ja tyytyvät siihen. Jonkun täytyy maksaa myös verot! Jokainen, joka voisi edes osan elannostaan työllään ansaita ja siitä kieltäytyy, vie sen rahan kouluilta, vanhuksilta, eläkeläisiltä, terveydenhuollosta jne
niitä veroja maksat? Sinähän olet kaikkien tuntema Kaaleppi, joka suomi24 palstat täyttää aina näillä samoilla himmeillä viesteilläsi, joissa haukut toisia laiskoiksi ja moraalittomiksi, ja itseäsi veronmaksajana kehut, mutta et voi mitenkään mitään tuottavaa työtä tehdä, kun aikaa on päivystää suomi24 (ja varmaan monilla muillakin palstoilla) 24/7.
"Ja jonkinlainen moreelinen kannanotto tässä myös: Jos ihminen voi palkallaan ansaita elantonsa, niin pitää tehdä"
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.
terv. Kaaleppi, työkyvytön (syy: ei ole kaikki inkkarit kanootissa) - siskot_
mikä raja? kirjoitti:
Miksi et menisi töihin alle 1600 e palkalla? Ymmärrän kyllä, että voi laskea, että ei kannata töitä tehdä, jos saman saa tekemättä mitään. Minä olen aina laskenut, että työ kuin työ on "jalka oven välissä" vakituiseen kokoaikaiseen työhön ja parempiin ansioihin, ja työkokemus ja työssäoloaika edistävät seuraavan paremman paikan saantia, vaikka sitä ei samalla työnantajalla löytyisikään. Ja jonkinlainen moreelinen kannanotto tässä myös: Jos ihminen voi palkallaan ansaita elantonsa, niin pitää tehdä. Ei ole mahdollista, että kaikki ihmiset saavat perustoimeentulon yhteiskunnalta ja tyytyvät siihen. Jonkun täytyy maksaa myös verot! Jokainen, joka voisi edes osan elannostaan työllään ansaita ja siitä kieltäytyy, vie sen rahan kouluilta, vanhuksilta, eläkeläisiltä, terveydenhuollosta jne
Aina sitä jaksetaan vetää ne verot esiin. Työtönhän on täysin vapaa veron maksusta eikös. Kyllä minä vaan maksan jos jonkunmoista veroa, ihan alkaen siitä työkkärirahasta päättyen jonnekin kaupan kassan kilahdukseen. Ei se paskalla palkalla työtä tekevä niin kovaa veroa maksa, että sillä kannattaa alkaa kehuskella.
Minä en halua tehdä paskalla palkalla paskaa duunia, koska se ei edistä millään tavalla sen paskan duunin arvostusta. Jos sinä siihen suostut niin anti mennä, mutta älä ite kun palkka on paska. Eikä 1600 euroa ole edes kummoinen palkka jos on koulutus alaan takana. Aika peruspalkka ammattikoulututkinnon omaavalle, puhumattakaan korkeakoulututkinnoista. Eikä kyse ole siitä mikä on kannattavaa ja mikä ei vaan siitä, että minusta työstä pitää saada sen verran palkkaa, että elää, jonkinlaista korvausta siitä, että työn teen.
Ja mitä kateellisin tulee niin tässä maassa on ihan luvallista heittäytyä sohvan pohjalle makaamaan. Tervetuloa kokeilemaan vaan tätä sossupummin elämää jos tämä niin hohdokasta kerran on! Mitä te siellä huutelette kun tämä on ihan mahdollista teillekin!
- En ikinä
Kaverille kävi viime vuonna ohrasesti, joutui paskatöihin. Asuu Helsingissä, paskaduuni Vantaalla jossain helvetin teollisuusalueella, sinne kello seitsämäksi. Työmatkoihin tunti, herätä piti puoli kuudelta, ei kiva. Työ oli aivan perseestä, pakkotahtista, tylsää, henkisesti ja ruumiillisesti raskasta. Kusipääpomo, työkaverit mulkkuja, palkka paska. Kun siitä maksoi vuokran ja parin penskan elatusmaksut niin käteen jäi sama kuin työttömänä!
Viimeinen pisara oli kun kaverilla oli 39 astetta kuumetta. Kusipääpomo sanoi että lääkärintodistus pitää olla, päivääkään ei saa olla pois omalla ilmoituksella. Paskafirmalla ei tietenkään työterveyshuoltoa, terveyskeskukseen jonottamaan. Siellä kun oli tunnin kuumeisena jonottanut paloi päreet, soitti kusipääpomolle ja sanoi ettei hänen komennelltavakseen enää tule, pitäköön paskatyönsä!
Parin kuukauden karenssi tuli, toimeentulotukea leikattiin 20% mutta kahden kuukauden jälkeen sai taas täyttä tukea. Elämä on liian lyhyt käytettäväksi paskatöihin, tuokoot ulkomailta nöyriä orjia. Suomalainen mies ei niihin lähde!- siivotaan paskaa
mene siivoomaan, siinä voit edetä! (jos et muuta niin luudun kanssa eteenpäin)
Terveisin paskan siivooja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617960- 1334564
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333837- 213178
- 232732
- 292687
- 502356
- 252200
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932144- 322089