eli :ostin 250.000 ajetun vm -00 olevan farmari Lagunan johon on:vaihdettu kytkinpaketti(syyskuu-09),vaihdettu jakopäänhihna vesipumppu v -07(ajokilometrejä silloin 213 000).Ja oli siihen jotain muutakin vaihdeltu(onneksi ed omistaja laittanu kaikki lapulle ylös). Nyt mua kiinnostaa se,etä mimmosin väliajoin/kilometrein se jakopään hihna pitäis vaihtaa? Meinaan oli aika kallis remppa ed omistajalla ku ajeli sen poikki > 2600 euroa.
Asiallisista vastauksista jo etukäteen kiittäen Ressu :D
Tollo Peloton kyselee
2
418
Vastaukset 2
- aapeli123
suositeltiin 80 000 km välein vaihtamaan...
- mexmanni
Tässä mallissa hihna vaihtoon kun tulee joko 80t km täyteen tai neljävuotta edellisestä vaihdosta. Pitää huomioida siis se seikka että hihna haurastuu, vaikka autolla ei ajettaisi metriäkään, joten neljä vuotta on ehdoton takaraja hihnan vaihdolle. Ei haittaa, vaikka hihnan vaihtaa ennen kuin täydet kilsat tulee täyteen, koska hihnoilla on taipumus katketa juuri ennen kilsojen täyttymistä. Jos on paljon kaupunki ajoa, niin hihna pitää vaihtaa aikaisemmin, koska moottori pyörii tällöin enemmän. "Jakohihnat" nimisessä kirjassa suositellaan vaihtamaan hihna kyseiseen automerkkiin jo kuudessakymmenessä tonnissa ihan varmuuden vuoksi, koska hihnan vaihto on halvempi kuin koneremppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37666- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459