Welsh Corgi Pembroke

Exitos

Elikkä olen 18-vuotias nuori Tampereelta ja muuttamassa yhteen ukkoni kanssa kun tämä pääsee armeijasta kesällä. Kun olemme sitten asettuneet uuteen kotiin olisi aikomuksena hankkia yhteinen koira, joka on ollut suuri haaveeni jo kauan. Kummallakaan meistä ei ole koskaan ollut ihka omaa koiraa mutta olemme olleet niiden kanssa tekemisissä jonkin verran. Itse omistan myös 3-vuotiaan luppakorvakanin, joka tottakai muuttaa mukanani. Pohdinnan ja tutkimisen jälkeen olemme päätyneet corgi pembrokeen, mutta haluaisin hieman omakohtaisia näkökulmia corgista niiden omistajilta. Elikkä:

1. Soveltuuko pemu kuinka hyvin ensimmäiseksi koiraksi? (innolla olemme molemmat mukana koulutus ja liikkumisaikeissa)
2. Jotkut väittävät että pemu on suht "kovakalloinen" rotu ja jotkut että todella helppo koulutettava, kumpi näistä on lähempänä totuutta?
3. Kuinka paljon liikuntaa ja aktivointia pemu käytännössä tarvii?
4. Soveltuuko pemu kerrostaloasuntoon? (n. 40-50neliömetriä)
5. Onko mitään käytännön havaintoa kuinka pemu ja kani tulisivat toimeen?

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

1

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pemulini

      1. Pemu soveltuu hyvin ensimmäiseksi koiraksi, jos sille on tarpeeksi aikaa ja huolenpitoa sekä kärsivällisyyttä :)
      2. Kyllä pemu osaa kovakalloinenkin olla jos sille päälle sattuu. Jotkut taas ovat hyvin helposti koulutettavia lussukoita, useimmat tältä väliltä. Eli koulutus voi välillä olla haastavaa ja vaatii kärsivällisyyttä, mutta asiantuntevan koulutuksen jälkeen pemu on ihana, kiltti seuralainen.
      3. Pemu on paimenkoira ja vaatii suht paljon liikuntaa ja aktiviteettiä. Pemu on yllättävän ketterä koira ja vaikkapa agility voisi olla hyvä harrastus. Eli pemu on tyytyväinen sellaiseen 1 km lenkkiin, mutta tiedänpä yhden corgin, joka on juossut isäntänsä kanssa 10 km ;).
      4. Sopii varmastikkin. Itse asun kahden pemuni kanssa 60 neliön kerrostaloasunnossa (6 kerroksessa), eikä mitään ongelmia ole tullut. Joskus pemu saattaa tosin räksyttää hiukan tyhjänpäiväistä, mutta yleensä melunaiheuttajana on postiluukku, ovikello tai jokin vieras, epäilyttävä esine ;D.
      5. Pemu on paimenkoira ja saattaa joskus "paimentaa" kania, mutta en usko, että mitään vaaratilanteita sattuu. Tietenkään kania ja koiraa ei pidä jättää vahtimatta eikä mielellään samassa tilassa vapaana, mutta uskon, että tulevat ihan hyvin toimeen.

      Onnea pemun ottoon, ihana ja valloittava pötkylä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe