Mitä on Raja-jooga, miten sitä harjoitetaan? Tehdäänkö harjoitukset ryhmässä vai yksin? Onko sitä joogakouluissa?
Raja-jooga
2
1987
Vastaukset
- pitkälinjalainenn
Raja-jooga tarkoittaa kuningas-jooga. Se on laaja asia. Siihen kuuluu monta jooga-lajia ja yleensä sellainen, joka pitää jotain tiettyä joogan muotoa kaikenkattavana, ajattelee sen olevan raja-joogaa. Joku pitää ajattelun joogaa raja-joogana ja yrittää ajatella positiivisesti. Siis ajattelee, että kun ajattelu muuttuu, kaikki muuttuu. Kaikki teot muuttuu kun vain ajattelee positiivisesti.
Itse sanoisin, että mietiskely on raja-joogaa, koska kaikki muuttuu kun koko olemuksen täyttää syvä harmonia. - tiellä
Raja-jooga on kahdeksanasteinen tie kehon ja mielen hallitsemiseksi kokonaisuutena. Maharishi Patanjalin tie sisältää seuraavat kahdeksanastetta:
1. Yama - itsehillintä
2. Niyama - toteutus
3. Asana - asennot
4. Pranayama - pranan hallinta
5. Pratyahara - aistien hallinta
6. Dharna - keskittyminen
7. Dhyana - mietiskely
8. Samadhi - itsensäoivaltaminen
En tiedä onko sitä joogakouluissa, kiinnostaisi minuakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 58869
- 119684
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79660Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm31584- 35532
- 85505
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante103505- 41481
- 37455
- 70436