Mitä on Raja-jooga, miten sitä harjoitetaan? Tehdäänkö harjoitukset ryhmässä vai yksin? Onko sitä joogakouluissa?
Raja-jooga
2
1844
Vastaukset
- pitkälinjalainenn
Raja-jooga tarkoittaa kuningas-jooga. Se on laaja asia. Siihen kuuluu monta jooga-lajia ja yleensä sellainen, joka pitää jotain tiettyä joogan muotoa kaikenkattavana, ajattelee sen olevan raja-joogaa. Joku pitää ajattelun joogaa raja-joogana ja yrittää ajatella positiivisesti. Siis ajattelee, että kun ajattelu muuttuu, kaikki muuttuu. Kaikki teot muuttuu kun vain ajattelee positiivisesti.
Itse sanoisin, että mietiskely on raja-joogaa, koska kaikki muuttuu kun koko olemuksen täyttää syvä harmonia. - tiellä
Raja-jooga on kahdeksanasteinen tie kehon ja mielen hallitsemiseksi kokonaisuutena. Maharishi Patanjalin tie sisältää seuraavat kahdeksanastetta:
1. Yama - itsehillintä
2. Niyama - toteutus
3. Asana - asennot
4. Pranayama - pranan hallinta
5. Pratyahara - aistien hallinta
6. Dharna - keskittyminen
7. Dhyana - mietiskely
8. Samadhi - itsensäoivaltaminen
En tiedä onko sitä joogakouluissa, kiinnostaisi minuakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018073- 1075667
- 2795013
- 494963
- 763737
- 562960
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 442393