Moro. Olis tarkoitus laittaa konehuoneen valvontaa kapillaareista tietsikalle halvalla ja yksinkertaisesti. Tarkoitus vain valvoa (ainakin aluksi) ei siis säätää. On tarjottu mikrokontrollereita yms mutta eikö löydy yksinkertaisempaa systeemiä. Käsittääkseni esim ethernet olisi kaiketi halpa rakentaa mutta siinäkin pitäisi olla jonkinlainen mutikka mittapisteiden ja läppärin välissä.
Minkälaisia antureita ko verkkoon voi kytkeä? Rakennenko DA muuntimia matkan varrelle. Jos mittapisteitä on vaikka 40 kpl niin oliskos kellään suositusta "mutikasta", onko rakennussarjaa tai muuten halpaa, toimivaa ratkaisua.
Jos mahdollista esim paineantureiden viestiä pitäisi pystyä modifioimaan koska tankit ovat täyttyvät/tyhjenevät epälineaarisesti.
Nimim Tumpula
Valvontaa läppärille
1
275
Vastaukset 1
- keksa1
no tulee heti mieleen, että ei mittareiden dataa tarvi etherissä kuljettaa.
Joku pikkanen palvelin/tietokone sinne konehuoneeseen ja sitten joku asiaan tehty vekotin mittaamaan ja se koneeseen kiinni. Tai sitten mittarit sarja tai rinnakkaisporttiin kiinni ja itse koodaa ohjelman joka kerrää sen datan.
Sitten kun haluaa tietoja tarkistaa, niin ottaa etäyhteyden siihen palvelimeen, kun se on kerran verkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 701091
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K12939En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o61910- 62808
- 60760
- 57697
- 60627
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49617- 133596
- 67596
SuMetKu konkursissa
Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.22590Suutuin lähinnä itselleni
Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.30565- 50559
- 33510
- 29505
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk35499- 72476
- 18474
- 40457
- 24439