Kumpikohan merkki olisi "parempi". Hinnat ovat melko samanlaisia, mutta en sitten tiedä kumman ostaisi.
Minulla on ollut sama HP viisi vuotta, hyvin on toiminut vuosien aikana, mutta alkaa ikä jo painamaan. Tuossa Fujitsussa olisi ainakin iso näyttö, en halua mitään miniläppäriä.
Tutulla on Acer ja olen kuullut, että se ei ole mikään paras vaihtoehto. Tai sitten tämä kaveri on vaan niin häseltäjä, että onnistuu aina sekoittamaan koko koneen.
Tässä olis ny jotain vaihtoehtoja, mutta muitakin saa ehdottaa. Olisi hyvä, että ne pystyisivät pyörittämään kuvankäsittelyohjelmia, niin etteivät heti jökkäisi, jos pitäisi jotain suurempaa tiedostoa pyöritellä.
-Fujitsu, Amilo pi3660-p11, 18.4"
-Hp, Pavilion dv7-3113, 17.3"
NetAnttilasta meinasin tilata, sieltä löytyy tarkempia tietoja.
HP vai Fujitsu
16
1529
Vastaukset
Kumpikin noista on surkea. HP kyllä on ihan hyvä merkki mutta se ei saa olla mikään Pavilion tai Compaq Presario. Pitää olla Elitebook tai Probook.
"Tuossa Fujitsussa olisi ainakin iso näyttö, en halua mitään miniläppäriä."
Ei nämä kyllä enää ole edes oikein läppäreitä vaan lähempänä jotain salkkukoneita. Jos tarkoituksena on pitää tietokonetta esimerkiksi sylissä tai liikutella enemmän niiin nämä ei menee täysin huti. Jos sitten haluaa juurikin isoa näyttöä, eli ei edes halua erityisemmin liikutella tietokonetta vaan haluaa kompaktia kokoa niin sitten olisi joku iMac parempi ratkaisu.
"Tai sitten tämä kaveri on vaan niin häseltäjä, että onnistuu aina sekoittamaan koko koneen."
Ei "tietokonetta" saa sekoitettua. Tämä liittyy ohjelmistoihin. Yleensä ihmiset saa sekoamaan jos siellä on joku Windows. Acereissa ongelmat on siinä, että ne ei kestä. Hajoaminen on ongelma. Ohjelmistoongelmat on yleensä Windows-ongelma.- rajan takaa!
"Ei nämä kyllä enää ole edes oikein läppäreitä vaan lähempänä jotain salkkukoneita"
Kerropa, missä kulkee raja edellisten välillä? Mitä tarkoitat läppärillä ja salkkukoneella?
Jospa aloittaja ei kuljettele kannettavaansa joka paikkaan, vaan pitää sitä pääosin yhdessä paikassa. Kannettava säästää tilaa suhteessa tornikoneeseen. Tornikoneessa on erillinen näyttö ja molemmille virtajohdot (ehkä yhdistetty), johto näytölle, erillinen näppis yms. Tornikoneessa on enemmän roippeita pitkin ja poikin eli enemmän pölynkerääjiä. rajan takaa! kirjoitti:
"Ei nämä kyllä enää ole edes oikein läppäreitä vaan lähempänä jotain salkkukoneita"
Kerropa, missä kulkee raja edellisten välillä? Mitä tarkoitat läppärillä ja salkkukoneella?
Jospa aloittaja ei kuljettele kannettavaansa joka paikkaan, vaan pitää sitä pääosin yhdessä paikassa. Kannettava säästää tilaa suhteessa tornikoneeseen. Tornikoneessa on erillinen näyttö ja molemmille virtajohdot (ehkä yhdistetty), johto näytölle, erillinen näppis yms. Tornikoneessa on enemmän roippeita pitkin ja poikin eli enemmän pölynkerääjiä."Kerropa, missä kulkee raja edellisten välillä? Mitä tarkoitat läppärillä ja salkkukoneella? "
Lähinnä sitä, että ei huvita pitää sylissä tai yleensäkään kantaa mihinkään kun kone menee raahattavaksi malliksi. Kannettavat koneet tuntuu olevan 9-15" kokoluokassa.
"Jospa aloittaja ei kuljettele kannettavaansa joka paikkaan, vaan pitää sitä pääosin yhdessä paikassa."
Sitä varten voi sitten hommata jonkun monitoriin integroidun koneen, kuten vaikka iMacin. Saa vielä isomman näytön ja paremmin vastinetta rahoille kun ei maksa esimerkiksi akusta.
> Tai sitten tämä kaveri on vaan niin häseltäjä, että onnistuu aina sekoittamaan koko koneen.
Ei se sekoita konetta vaan käyttöjärjestelmän. Mikä tahansa "kone" jossa on tuo kaverisi käyttis sekoaa jokseenkin yhtä helposti merkistä ja hinnasta riippumatta. Olen varma että se käyttis on jokin Windows.Kyllä niitä muitakin käyttöjärjestelmiä sekaisin saadaan, ei niin helposti kuin Windowsia. Juuri tuolla omenapalstalla joku on saanut ohjelmansa sekaisin kun Firefoxilla sivunlataus kestää minuuttitolkulla. On vielä niin vielä niin tumpelo, että vika on siinä kun Firefox on avointa koodia mutta Safarin koodin avoimuus ei sitten tunnu häiritsevän... Ei hyvää päivää.
Omenan käyttäjiä vaivaa se että uskovat mainospuppaa, että virukset on mahdottomia tms. eikä ja laiminlyövät mäkkiä vielä pahemmin kuin Windowsia. Kyllä senkin saa sekaisin laiminlyönnillä.
Ubuntulla porukka saanee helpoiten sekaisin siksi kun uuden version saa ilmaiseksi, päivitys käy nappia painamalla, se julkaistaan kiinteällä aikataululla bugeineen päivineen (jotka kyllä korjataan) markkinointisyystä tyrkytetään niin kotisivuilla kuin päivityksissä uusinta vähiten testattua uutuutta. Tässä kyllä onnistutaan tehokkaasti kylvämään katastrofin aineksia..
Windowsin käyttäjillä tilanne on katastrofaalisin ihan oletuksena siksi, että ensiksi sitä käyttää ihmiset jotka yleensäkin laiminlyö ylläpidon, sitten ostavat siihen jonkun "tietoturvan" koska se muka on joku "suojaus" ja sen jälkeen laiminlyövät ylläpidon ja antavat niiden humpuukiohjelmien sekoittaa vielä lisää. Sitten kun Windows ei itsessään osaa oikein mitään vaan siihen asennetaan miljoona lisäohjelmaa niin sekaisinhan se menee.
Ongelmilta välttyy muuten aika tehokkaasti kun ei usko mitää markkinointimateriaalia ihan suoraan, eikä korjaa toimivaa systeemiä tarpeettomasti, eikä kiirehdi uutuuksien perässä.
- läppäri-late
Kumpikin noista on hyviä koneita. Amilossa näytön isompi koko voisi olla kyllä houkutteleva vaihtoehto. Itselläni on ollut HP Pavillion, dv-7 2021 ja tää on todella mahtava läppäri monessa suhteessa, mm. kaiuttimet on todella hyvät, samoin näyttö ja näppäimistö. Mukaan tulee ihan mukavasti softaa, ja kaikki toimii todella hyvin. Ehkä kuitenkin tuossa valintatilanteessa itse kallistuisin fujitsun puoleen.
- jaajos##
Itsellä oli aikaisempi kone HP pavillion dv 9500, et ole kyllä mitään kunnon konetta käyttänyt jos sitä kehut. Pavillionissa huono näyttö, todella huonot kaiuttimet,kone natisevaa muovia, konetta mahdoton pitää sylissä kun se kuumenee kun leivänpaahdin jne jne. Itse ostin laadukkaamman laitteen ja se eroaa Pavillionista kuin yö ja päivä. Jaksaa aina ihmetyttää, että ihmiset nuukailee tietokoneen ostossa, kun puhutaan kuitenkin rahassa aika pienistä marginaaleista ja kone on kuitenkin vuosien sijoitus. Ei autoissakaan ihmiset yleensä osta sitä halvinta romua.
jaajos## kirjoitti:
Itsellä oli aikaisempi kone HP pavillion dv 9500, et ole kyllä mitään kunnon konetta käyttänyt jos sitä kehut. Pavillionissa huono näyttö, todella huonot kaiuttimet,kone natisevaa muovia, konetta mahdoton pitää sylissä kun se kuumenee kun leivänpaahdin jne jne. Itse ostin laadukkaamman laitteen ja se eroaa Pavillionista kuin yö ja päivä. Jaksaa aina ihmetyttää, että ihmiset nuukailee tietokoneen ostossa, kun puhutaan kuitenkin rahassa aika pienistä marginaaleista ja kone on kuitenkin vuosien sijoitus. Ei autoissakaan ihmiset yleensä osta sitä halvinta romua.
Noo.. nykymeininki tuntuu olevan se, että tietokone ei saa maksaa nykyään mitään. Tarkemmin ottaen 500€ tuntuu olevan kipuraja ja sen pitäisi olla läppäri ja maksu osamaksulla. Syynä varmaan se, että "menee kuitenkin sekaisin/jumiin" niin olis sitten helppo viedä naapurin osaajalle siivottavaksi viruksista tai huoltoon tai on helppo hakea uusi tilalle.
Tässä kyllä kärjistyy aika monta A-luokan ääliöintiä. Jotkut hölmöt maksaa esimerkiksi täysin samasta Windows XP:stä neljättä kertaa. Siitä huolimatta, että eivät osanneet kolmella edellisellä kerralla käyttää sitä. Eikä edes osta uudempaa vaan maksavat samasta tuotteesta toistamiseen. Eikä kyllä osaa sen paremmin vaikka ostavat uudemman version samasta tuotteesta jossa on uudet meikit päällä, että näyttäis myyvämmältä. Aajanhukka on mieletön kun hankitaan pöytäkoneen korvikkeeksi läppäri, olisivat säästäneet tuhansia euroja ostamalla kestävän laitteen ja jne.
Miksi se kone pitää ostaa jostain helvetin marketista? No varmaan siksi kun Hoppuhallin mainoskupongissa näkyi sellainen. Sitten vielä maksavat jostain tietoturvasta 10€/kk kun mainoksessa peloiteltiin ja uskovat sitten olevan jotenkin "suojattuja" kun ohjelmassa lukee sellaista ja on kellon vieressä joku kilpi tms. ja ruudulla vihreä valo. Ihan kuin tällä olisi jotain tekemistä turvallisuuden kanssa.- kone on kone
M-Kar kirjoitti:
Noo.. nykymeininki tuntuu olevan se, että tietokone ei saa maksaa nykyään mitään. Tarkemmin ottaen 500€ tuntuu olevan kipuraja ja sen pitäisi olla läppäri ja maksu osamaksulla. Syynä varmaan se, että "menee kuitenkin sekaisin/jumiin" niin olis sitten helppo viedä naapurin osaajalle siivottavaksi viruksista tai huoltoon tai on helppo hakea uusi tilalle.
Tässä kyllä kärjistyy aika monta A-luokan ääliöintiä. Jotkut hölmöt maksaa esimerkiksi täysin samasta Windows XP:stä neljättä kertaa. Siitä huolimatta, että eivät osanneet kolmella edellisellä kerralla käyttää sitä. Eikä edes osta uudempaa vaan maksavat samasta tuotteesta toistamiseen. Eikä kyllä osaa sen paremmin vaikka ostavat uudemman version samasta tuotteesta jossa on uudet meikit päällä, että näyttäis myyvämmältä. Aajanhukka on mieletön kun hankitaan pöytäkoneen korvikkeeksi läppäri, olisivat säästäneet tuhansia euroja ostamalla kestävän laitteen ja jne.
Miksi se kone pitää ostaa jostain helvetin marketista? No varmaan siksi kun Hoppuhallin mainoskupongissa näkyi sellainen. Sitten vielä maksavat jostain tietoturvasta 10€/kk kun mainoksessa peloiteltiin ja uskovat sitten olevan jotenkin "suojattuja" kun ohjelmassa lukee sellaista ja on kellon vieressä joku kilpi tms. ja ruudulla vihreä valo. Ihan kuin tällä olisi jotain tekemistä turvallisuuden kanssa.toki ostaa marketista mutta se käyttis...voi jestas sentään.. Itse irrotan siististi sen koneen mukana tulevan kovon ja vaihdan tyhjän tilalle, en jyrää sitä "windows-levyä" koska koskaan ei voi tietää jos sitä joskus tarvii, vaan laitan sen vain säilytykseen. Tyhjälle levylle koneeseen sitten parempi käyttis tilalle joka mun kohdalla on Ubuntu.
Sitäpaitsi eihän se ole silloin koneessa vika jos jonkun windows on sekaisin. Moni vaan ei ymmärrä käyttiksen ja koneen eroa vaan luulee että ne on täysin erottamaton kokonaisuus ja että käyttis on osa konetta. BIOS tai EFI on ainoa softa joka on EROTTAMATON osa konetta! Windows ei sitä ole, eikä ole mikään muukaan käyttis. Tosin jotkut bios-setupin laajennukset toimii vain windowsissa mikä on mielestäni perseestä. Tarkoitain bios-setupin laajennuksilla sellaista sovellusta jolla pääsee käsiksi biosin niihin asetuksiin mihin ei normaalisti pääse kun käynnistyksen yhteydessä menee bios-setuppiin. - tarpeensa kullakin
M-Kar kirjoitti:
Miksi se kone pitää ostaa jostain helvetin marketista? No varmaan siksi kun Hoppuhallin mainoskupongissa näkyi sellainen. Sitten vielä maksavat jostain tietoturvasta 10€/kk kun mainoksessa peloiteltiin ja uskovat sitten olevan jotenkin "suojattuja" kun ohjelmassa lukee sellaista ja on kellon vieressä joku kilpi tms. ja ruudulla vihreä valo. Ihan kuin tällä olisi jotain tekemistä turvallisuuden kanssa.Ota huomioon, että kaikilla ei ole varaa sijoittaa kannettavaan tietokoneeseen 2000 euroa, kuten sinulla lienee. Monelle on kipukynnys esim. tuo 500 euroa, vähempikin. Elämässä on muitakin kuluja kuin tietokone ja nettiliittymä!
Hintaraja riippuu myös tarpeesta. Kaikki eivät kikkaile koneella, kuten jotkut, vaan sitä tarvitaan ihan "peruskäyttöön". Itse ostin kannettavan tornikoneen tilalle; riittää minulle ja olen tyytyväinen ratkaisuun. - jaajos##
tarpeensa kullakin kirjoitti:
Ota huomioon, että kaikilla ei ole varaa sijoittaa kannettavaan tietokoneeseen 2000 euroa, kuten sinulla lienee. Monelle on kipukynnys esim. tuo 500 euroa, vähempikin. Elämässä on muitakin kuluja kuin tietokone ja nettiliittymä!
Hintaraja riippuu myös tarpeesta. Kaikki eivät kikkaile koneella, kuten jotkut, vaan sitä tarvitaan ihan "peruskäyttöön". Itse ostin kannettavan tornikoneen tilalle; riittää minulle ja olen tyytyväinen ratkaisuun.tottahan toi tavallaan on, itse ostin paremman koneen ihan "peruskäyttöön", käytän konetta todella paljon ihan kotikäytössä, kone päällä ihan jatkuvasti. Entinen kone kuumeni käytössä ihan tolkuttomasti,takerteli, jumitteli..
kyllä mä kanssa keksin rahalle muuta käyttöä kun laittaa tietokoneeseen; vaikka matkusteluun, mutta ajattelin kun sitä kuitenkin paljon käytän niin ostetaan sitten parempi.
Toisaalta kun miettii rahan käyttöä niin sitä menee välillä ihan tolkuttomasti moneen paljon turheempaakin, käyt pari kertaa baarissa vetämässä pilkkuun asti niin sillä rahalla pystyisit jo ostamaan vähän paremman koneen, kone kuitenkin vuosien sijoitus ja kun jakaa sen rahan useemmalle vuodelle niin ei se niin paljon olekkaan, puhumattakaan siitä että se arvokkaampi kone tod.näköisesti kestää pidempää ja siitä saa myös käytettynä jotain..valintakysymyksiä nämä ovat tarpeensa kullakin kirjoitti:
Ota huomioon, että kaikilla ei ole varaa sijoittaa kannettavaan tietokoneeseen 2000 euroa, kuten sinulla lienee. Monelle on kipukynnys esim. tuo 500 euroa, vähempikin. Elämässä on muitakin kuluja kuin tietokone ja nettiliittymä!
Hintaraja riippuu myös tarpeesta. Kaikki eivät kikkaile koneella, kuten jotkut, vaan sitä tarvitaan ihan "peruskäyttöön". Itse ostin kannettavan tornikoneen tilalle; riittää minulle ja olen tyytyväinen ratkaisuun.Kelvon perusläppärin saa nykyään varmaan jo 600€:lla kun ei osta marketista. Markettien paskaläppärit liian halvat koneet on sitten sellaisia, että niillä ei tee mitään ja ne ostetaan uusiksi aika pian kun eivät kestä. Se tulee kalliiksi.
- enpä sanoisi..
Ainahan noi jotkut jaksaa Aceria haukkua, mutta mä taas oon oikeassa elämässä kuullut hyvää siitä merkistä. HP:kin on ihan ok. Fujitsuun tai Packard Belliin en kyllä itse rahojani laittais.
Acerin ja HP:n mahdolliset ongelmat on se että niitä tehdään niin pirusti joten aina voi suttakin eksyä mukaan, HP:n toinen ongelma on se että niissä on useimmissa malleissa AMD:n prossu ja huonolla jäähdytyksellä se voi kuumentaa liikaa konetta ja Intel kävis vähän viileämpänä. Kun järjen pidät päässä, kummasta merkistä vaan voit löytää hyvän yksilön. - qrtqgq
Laita satanen lisää ja osta tää >>> Hp, Pavilion dv7-3125, 17.3. Saat tehokkaamman prossun ja muutakin lisuketta ;)
- -HP-
Jos jompikumpi pitäisi valita, ottaisin ilman muuta HP:n. HP kehittää ajureita ym. vielä vuosia koneen markkinoille tulon jälkeen. Jos HP:llla oli jotain ylikuumenemisongelmia, niin takuu on korvannut nuo historialliset tiedot joita vieläkin levitetään. Fujitsulle loppuu ajurituki alkuperäisajureihin, oli ne sitten miten surkeat hyvänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733