Millä rv olette saaneet km?

---

Itse olen rv 10 3 ja haluan ihan mielenkiinnosta tiedustella että millä rv olette saaneet km? Onko millasia oireita ollut?

44

23283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      viikoilla 11 4.

    • mä vaa

      18 3 :(

      • a

        21 5


    • 10 ja 6
      Ainoa oire oli hiljalleen lisääntyvä vuoto.

    • 561651

      10.0 ei mitään oireita

    • silmitontuska

      10 6 ultrassa kovan vatsakivun seurauksena todettiin keskeytynyt keskenmeno, viikkoja 7.

      • :(

        5 2, menkkamaiset kivut ja runsas verinen vuoto. Tuli ulos itekseen.

        7 0, vähän kipua (ei huolestuttavaa).. niukkaa vuotoa, jossa mukana vähän myös lorauksiakin. Todettiin kkm ja lääkkeellinen tyhjennys.


      • greenmama84
        :( kirjoitti:

        5 2, menkkamaiset kivut ja runsas verinen vuoto. Tuli ulos itekseen.

        7 0, vähän kipua (ei huolestuttavaa).. niukkaa vuotoa, jossa mukana vähän myös lorauksiakin. Todettiin kkm ja lääkkeellinen tyhjennys.

        rv 15 (oli menny kesken rv 13)
        ja rv12


    • Nina <3

      Kesken meni rv6 . :( Tuntemuksia oli raskaana ollessa paljonkin ja sitten tuli hiljasta, erittäin hiljasta,sen jälkeen veristä vuotoa ja verisen vuodon jälkeen alkoi vatsaan sattua välillä voimakkaastikin,sellaisia vihlasuja, ei oikein muuta.. Sen jälkeen ei enää ollut muita tuntemuksia kuin vatsakivut ja välillä myöskin näitä "lorahteluja".
      Ei kun uutta yritystä kunhan nuo kuukautiset sieltä joskus tulevat.. :)

    • mammsukka11

      9 1, vauva kuollut jo viikolla 8, ainoa oire verinen vuoto ja tabletin jälkeen kovat alavatsa kivut sekä todella runsas vuoto

    • Surullinen:(

      10 6, alkoi alavatsakivuilla ja runsaantuvalla vuodolla:(

    • äitykkäliini

      7 viikoilla kaksi kertaa. Ekalla kerralla oireina ensin ruskea/oranssi vuoto joka pikkuhiljaa lisääntyi ja muuttui tummanpunaiseksi. Toisella kerralla oli alusta asti tunne että kesken menee, muuten meni samallalailla kuin ensimmäinen. Kipua tms. ei ollut.

    • Sone

      Ensimmäinen rv 5-6 ja toinen rv 7-8. Molemissa alkoi vuoto ja supistelevat kivut. Todella rankat kokemukset henkisesti. Tämän viimeisen la olis ollut 8.11.10 joten on aika apeat fiilikset.. :(

      • Rvko:lla 11 5 ja oireina todella runsas vuoto ja todella kovat kivut. Yön olin sairaalahoidossa ja tämä km tapahtui siis 30.10.2010 eli hyvin tuore juttu. ;(


    • jo uudestaan raskaan

      rv 9 3, vauva kuollut 6 5, mitään oireita ei ollut ennenkuin verenvuoto alkoi

    • 19+4

      Keskeytynyt keskenmeno todettiin np ultrassa. Viikkoja piti olla 13, mutta sikiö vastasi viikkoja 9 4 eikä sykettä ollut. Keskenmenon olin aavistanut jo monta viikkoa ennen ultraa. Itseasiassa alusta asti oli sellainen olo, että hyvin ei käy. Kaikki raskausoireet; yleinen ällötys, närästys, turvotus, nännien arkuus katosivat n. 10 viikoilla, eli niihin aikoihin kun pieni kuoli. Päivää ennen ultraa alkoi menkkamainen vuoto.. Synnytystä nopeuttavien lääkkeiden jälkeen kivut kasvoivat samanlaisiksi kuin synnytyskivut.

    • Eikö koskaan?

      Ensimmäinen, kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, rv 10 1.
      Toinen, kaks vuotta myöhemmin, rv 15 6.
      Kolmas, vuotta myöhemmin, rv 13 3.

      Neljäs syntyi ennenaikaisesti rv 22 6, puoli tuntia jaksoi sinnitellä ja sitten pieni prinsessani olikin enkeli...

      • km:(

        4 2 ja 7 2. Kivut ja verinen vuoto. 7 2 aluksi vain pikkuinen vuoto, joka siitä sitten kasvoi.


      • vieras76

        Olen tosi pahoilani. Voimia ja jaksamista sinulle, kaikista huolimatta.


    • ,..

      12 4

    • minäpävain....

      km noin kaks viikkoa sitten, oli 6 1, edellisenä päivän ja iltana olin tosi väsynyt, töiden jälkeen nukuin parin tunnin päikkärit ja edelleen väsytti.. sitten alkoi tulla rusehtavaa vuotoa vessassa käydessä pyyhkiessä ja yöllä tulikin sit jo verta... aamulla lääkärissä katottiin ultralla ja kohdussa ei näkyny ku verta, samanlaista mitä on menkoissa eli tyhjeni itekseen... neljä pv vuosin verta, mitään mainittavia fyysisiä kipuja ei ollut, vain tuo veren vuoto ja hirveä väsymys..

    • 070911

      Toukokuu 2007 km rv 12 3, en olisi halunnut kertoa raskaudesta kenellekään kuin olisin aavistanut. Pari päivää tiputteluvuotoa jonka jälkeen alkoi pahemmat supistukset kuin synnytyksessä. Vuoto oli niin rajua että olin klo 10 ensiavussa ja klo 12 osastolla kaavinnan jälkeen.
      Elokuussa 2009 syntyi terve tyttö.
      Heinäkuussa 2011 km rv 5 , en tiennyt olevani raskaana. Muutama päivä tiputteluvuotoa jonka jälkeen aloin vuotaa todella rajusti ja alavatsassa tuntui pientä painetta johon en olisi kiinnittänyt huomiota jollei olisi kysytty. Muutama tunti ensiavussa, kaavinta rajun vuodon vuoksi.

    • Mandi78

      Rv 11 2. Pari päivää aikaisemmin alkoi niukka rusehtava vuoto, keskenmenoa edeltävänä yönä kovat kivut sekä verinen vuoto. UÄ:ssä todettiin sikiön kuolleen jo rv:la 9 1. Samoihin aikoihin olivat loppuneet "raskaus-oireet", tajusin sen vasta jälkeen päin.

      • Diva83

        Mulla myös 11 2. Niukkaa vuotoa oli jo aiemmin silloin tällöin, pieni oli kuollut9 2 :( vieläkin tuntuu pahalta vaikka onkin jo jonkin aikaa kulunut.


    • Hopeless

      Rv 17 3 pikkuinen kuollut 15 6 ja Rv 11 5 pikkuinen kuollut 10 1...
      Molemmissa aluksi niukkaa vuotoa, sitten kovat kivut ja runsaampaa vuotoa...
      Alkaa mietityttämään saadaanko koskaan tähän maailman pikkuista kerta neljän vuoden yritysten jälkeen vain 2 raskautta ja molemmissa km...

      • surullinen tikru

        Samaa miettinyt, 15 vuoden aikana kolme raskautta. Yksi ns. kemiallinen raskaus, kohdunulkoinen ja nyt tämä kohturaskaus, mikä meni kesken. Sekä useat epäonnistuneet ivf-alkiot. Ikäviä tunteita tällaiset...

        :'-/


    • vieras76

      Rv 8 0, ultrassa oli todettu, että meidän pikkuinen "Toivo" oli kuolut rv 6 3, oireena verenvuoto ja alavatsan kivut.

    • kyynel-76

      15 6, kovat alavatsakivut ja lopulta verinen vuoto. Vielä 2 päivää aikaisemmin ultrassa enkelipojalla oli kaikki hyvin :(

    • Ikävä123

      11 6 illalla rupesi tulemaan verta sillain pikkusen pyyhkiessä..paniikissa menin päivystykseen niin sieltä lähetettiin vain kotiin ja sanottiin että pieni vuoto on ihan normaalia... No seuraavana päivänä oli todella kovat vatsakivut, supistuksia, ei pystyny oleen missään asennossa ilman kovaa kipua... Sitten yhtäkkiä rupes oikein tulvimalla tuleen verta... :(

    • surullinen tikru

      Mä sain juuri 8 1 kesken menon. Keskeytynyt keskenmeno, oireita ei ollut oikeastaan lainkaan. Pientä rusehtavaa vuotoa paperiin parina päivänä. Sinä päivänä kun raskaus on mennyt kesken, oli vatsalla kova kipu hetken aikaa. En pystynyt liikkumaan silloin yhtään mihinkään. Mutta ei muita oireita.

      Nyt tableteilla koitetaan saada kohtu tyhjenemään. Pahamieli ja itku pyrkii pintaan yhtenään. Vaikka kuinka pyrin järkeistämään tapahtuneita luonnon valinnaksi. Ja että mahdolliset kromosomipoikkeavuudet kyseessä tms.

      Luopuminen on raskasta, kuitenkin. Minäkään en helposti raskaaksi edes tule. Joten tämä yllätys raskaus olisi saanut kestää. Ikääkin alkaa jo olemaan. Mutta ei ole ensimmäinen kerta kun raskaus epäonnistuu. Tuntuu melkein kuin kiroukselta. :''-(

      Mietin vain että jos jotain hyvää, niin mielummin alkuraskaudessa, kun myöhemmin. Voimia kaikille pikkuisensa menettäneille.

      • suru2011

        surullinen tikru...olen pahoillani menetyksestä..itse koin saman asian... ole tarkkana kun otat ne lääkkeet vaikka näyttää että kaikki tulee ulos nimittäin mulla paljastu vähän aikaa sitten että edelleen jotain oli jäänyt keskenmenosta ja joutui ns kaivamaan loput pois ja sit odotettii että tuliko nyt kaikki vai pitääkö nukuttaa...onneks ei pitänyt nukuttaa ja kaikki ok...tämä tuli ilmi noin 2kk keskenmenon jälkeen! eli kun menet jälkitarkastukseen niin pyydä mielummin ultra tutkimus koska minulla ei muuta tunnusteli lääkäri sisältä.
        Ja lopputulos oli todella huono,halusin ettet joudu sitä enää kestämään kaiken lisäksi


    • suru2011

      keskenmenosta aikaa noin 3kuukautta... meni kesken viikolla 11 mutta sydämensyke oli lakannut viikolla 9...mitään oireita ei ollut...yht äkkiä aamulla herättyäni kova erinen vuoto....tuli shokkina kuin salama kirkkaalta taivaalta. Pahalta tuntuu edelleen ja pelottaa miten käy seuraavalla kerralla...nytkin raskaaksi tuleminen kesti kaiken kaikkiaan 3vuotta... toivo elää silti,ja toivottavsti ensi kerralla pienokainen selviää....mutta en unohda meidän ensimmäistä,meidän enkeli...muistona pieni lintu käsikorussani...

    • näin minulla

      2004 ensimmäinen raskauteni päättyi "tuhkamunaan" rv 7 5,ketään ei ollut "kotona".
      2008 alkuvuodesta syntyi esikoiseni,tyttö

    • ...

      6 1 oireet ruskea tuhruvuoto muutaman päivän, sen jälkeen menkkakivut ja punainen vuoto hyytymien kanssa.

    • Sharei

      Ensimmäinen km raskausviikolla 8 3, maaliskuussa -11, alkoi vuodolla ja mahakivuilla, lääkkeellinen tyhjennys, mikä oli aivan järkyttävä kokemus :(
      Toinen km viikolla 6 (viime viikolla)..alkoi ruskealla vuodolla mikä muuttui veriseksi. Kävin lääkärissä ja tuomio oli uhkaava keskenmeno, eli eivät tienneet onko keskenmeno vai ei. Viikon pelkäsin..ja viime maanantaina se toivo kuoli. Kävin lääkärissä, joka ilmoitti että keskenmeno on tapahtunut /tapahtumassa.
      On tämä niin raskasta, että jaksaako vielä yrittää? En tiedä..nyt on ainakin liian varhaista sanoa. Ikääkin on jo kerääntynyt.
      joku kirjoittanut kauniin runon, lainaan sitä tässä:
      "Ei ole äidin surulle sanoja,
      kun kuolema lapsen kohdusta riistää.
      On vain tuska,
      lohduton kaipaus
      ja tyhjä syli.
      Muistona sammuneet haaveet lapsesta,
      joka ikuisesti tuntemattomaksi jää."

    • Menetin vauvani tiistai-keskiviikko välisenä aikana. Tiistaina vielä yksityisellä käydessä ultrassa iltapäivällä kaikki hyvin. Torstaina keskussairaalassa (sovittu ultra neuvolan kautta) kätilö sanoi että hiljaista on, sykettä ei ole, viikkoja 11 5 eli eka kolmannes jäi parista päivästä kiinni. Olisi pitänyt mahan turvotuksestakin jotain epäillä mutta en osannut. Olihan minulla ollut erilaisia nopeita pistäviä mahakipuja mutta oletin niiden olevan kohdun kasvukipuja, näin neuvolastakin sanottiin. Perjantaina menin sairaalaan ja sain sisäkautta 3 tabletti satsia ennenkuin mitään tapahtui, puolen tunnin päästä olisi lähdetty kaavintaan. Ei ollut helppoa "synnyttää" kuollutta lasta. Tuntuu todella pahalta, itken päivittäin paljon. Olemme toki puhuneet että yritämme uudelleen niin pian kuin mahdollista ja toivon sydämmestäni että pian tärppää uudelleen ja menisi tällä kertaa loppuun saakka ja saisimme terveen vauvan.

    • suru74

      17 3, ei mitään oireita, mutta neuvolassa ei sydänääniä, tämä 3 vkoa sitten. 37-vuotiaan äidin pitkään toivottu ensimmäinen ja ainoa raskaus.

    • emäntä82

      mulla lapset syntynee 02, 03, 05, 08 eka km: 2004 tuulimuna 7 4
      sitte 2010-2011 saanut 4-5 km ja yleensä kerenny 5rv:le
      tänään meni taas kesken 4 3rv:le tuhrunen ruskea vuoto joka muuttuu nopeasti veriseks, klöntteineen päivineen lorahtelee ja kova maha kipu :'(

    • Mävaan89

      Rv 18. Pientä vuotoa edellisenä iltana, seuraavana päivänä sairaalaan kun tuntui että alapäästä meinaa tulla ulos jotain. Sitten todettiinki että on keskenmeno. Sitten pitikin "synnyttää" vauva. Suru on suunnaton. Syytä ei osattu sanoa mistä johtuu.. Kamalaa tämä tietämättömyys, kun olisi kiva tietää mitä mahdollisesti varoa tai olla tarkempi tms mahdollises seuraavas raskaudessa.

    • enkelinaiti

      Eilen sain keskenmenon, viikkoja 11 4. Alkoi aamulla pienellä vuodolla, joka sitten paheni ja vatsa/selkäkivut alkoivat. Polilla todettiin sikiö kuolleeksi.

    • *riepu*

      Moi!
      Itselläni takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa; kumoikin todettiin päivälleen samoilla viikoilla: 16 4. Pienet olivat ultran mukaan lakanneet kasvamasta arviolta viikolla 13 - 14... Alkuraskaus kun oli kyseessä, niin edellisen neuvolakäynnin jälkeen, jolloin oli ne ihanat nakutukset kuuluneet kummassakin jo tosi selvästi, oli pienten kasvu vain lakannut...
      Ensimmäinen -97, oli isänpäivä; mut nukutettiin ja tehtiin kaavinta. Toisen -99 jouduin synnyttämään, oli rankka kokemus!
      Noiden jälkeen tulin sit raskaaksi ja poika syntyi heinäkuussa 2001. Olin "riskiraskaustapaus", puoliväliin saakka, sitten lääkäri totesi, että mitään hätää ei ole, ei aleta tervettä äitiä juoksuttaa liikoja sadan kilsan päässä, nauti raskaudestasi. Tosin pääsin sit useampaan ultraan, mikä olikin hyvä!

      Nyt jo ikää 42, kaiholla muistelen odotus- ja vauva-aikaa... Onneksi työkaveri saa vauvan jouluna, pääsen sylittelemään... ;o)

    • kaksi enkeliä

      Kaksi keskenmenoa:
      eka kesäkuussa 2004 rvk 6 5
      toka lokakuussa 2004 rvk 8 4 (syke oli paria päivää aikaisemmin hyvä).
      Molemmilla kerroilla km alkoi rajulla vuodolla. Tokalla kerralla kävin sairaalassa, kun vuoto alkoi rajuna. Sikiö tuli ulos sisätutkimuksen aikana alusastiaan. Uusi raskaus alkoi joulukuussa 2004, josta syntyi ihana vauva seuraavana vuonna.

    • Hannah2017

      Keskeytynyt keskenmeno rv 17 1. Napanuora 3x kaulan ympäri.

    • 23 1 keskeytetty triploidian myötä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1884
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      236
      1555
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      243
      1507
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      53
      1406
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1338
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1189
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1139
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1133
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe