Huomasin tämän Kyu Sakamoton ihan hiljattain vaikka Sukiyakin olen kuullut aina 60-luvulta lähtien silloin tällöin ja aina pitänyt siitä. Thaimaassa yksi japsityttö opettikin meitä laulamaan sen ensi säkeistön. Mutta vasta nyt youtuben myötä huomasin kenestä on kysymys. Sakamoton kuolema on täytynyt olla kauhea maansuru. Tietääkö joku Japanin tuntija jotain tästä? En edes keksi Suomessa ketään, jonka kuolema järkyttäisi niin paljon. Tulee vain mieleen Puolan presidentti lähinnä.
Vastaukset 2
- Tokomo
Sakamoto Kyu, Kyu-san (Ooshima Hisashi) kuoli lento-onnettomuudessa vuonna 1985.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Japan_Airlinesin_lento_123
Ennen kuolemaansa ehti kirjoittaa pienen viestin vaimolleen Yukikolle. Kyu-san oli hyvin pidetty laulaja-nayttelija, mutta valtiollisia hautajaisia ei sentaan hanelle jarjestetty. Rankattiin aikoinaan 18:ksi japanilaisten muusikkojen listalla.
Sukiyaki kappale, joka oli aikoinaan listaykkonen Usassa, on alkuperaiselta nimeltaan ue wo muite arukou - 上を向いて歩こう。- Anonyymi
Sukiaki on kapea kortsu, joka ei mahdu suomalaiseen päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3511041- 69711
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et36629- 41568
- 39532
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht318495- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22449Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19441