Kuukautiset loppuivat neljä vuotta sitten.
Ei vaihdevuosivaivoja
Ei punoituksia
Ei hikoiluja
Ei unettomuutta
Ei mielilanvaihteluja
Ei hormoonihoitoja
Rakkauselämä kukoistaa, ihana mies rinnalla.
Gynekologini mielestä, hyvä parisuhde, tasapainoinen elämä, terveellinen ruoka, säännöllinen liikunta ja POSITIIVINEN asenne pitävät vaivat poissa.
En ole ainoa asiakas, vaan muitakin vaivattomia naisia kuuluu hänen asiakkaikseen.
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Monilla tutuillani ja työkavereillani tuntuu jääneen levy päälle vaihdevuosivaivoista, aamulla se alkaa ja päiväkahveillakin urputus jatkuu.
Oliskohan se syy korvien välissä vai mättääkö elämä niin pahasti viisikymmpisillä naisilla, että syyksi haetaankin vaihdevuodet.
Itsetunto ylös ja huolehtikaa itsestänne ja varsinkin ulkomuodostanne.
Kilot pois ja hymyä huuleen.
Vaihdevuodet?
30
8038
Vastaukset
- Mami
Jahas.. taas tällainen. Saa sitä olla iloinen jos vaihdevuosivaivoja ei ole.
Minulla ihana mies, mieluinen työ, ihania lapsenlapsia "onnistuneita lapsia" hyvä ulkonäkö, jos itse saa sanoa( myös toiset sanoo nuorekkaaksi)syön terveellisesti, ulkoilen paljon, liikun...jne.. niin ei siis pitäisi olla vaihdevuosivaivoja, mutta kyllä vaan , niitä on niin monta kuin vaan voi olla. Että olkaa te iloisia joilla ei ole vaivoja, mut älkää moittiko heitä joilla on.Kaikkilla ei ole kivuliaat menkat tai vaikeat synnytyksetkään.- Miksi...
Ota minultakin pois ees neljännes vaivoista, kun en voi homonilääkitystä syödä.
Mistä voit tietää, miltä se toisilta tuntuu, jos kerran itselläsi ei ole mitään vaivaa?
Harmittaa tuollaset kehujat, näkispä naamataulus, voit olla kuinka kaamea ilmestys tahansa, täällä on niin helppo olla itserakas, mutta sydämesi ääni ei ole ainakaan kaunis. - Lady 53
Keskustelupalstalla voi myös kertoa oman tarinansa, kehumisesta ei ole kysymys.
Mistähän kumman syystä esim. afrikkalaisilla ja aasialaisilla naisilla vaihdevuosivaivat ovat harvinaisempia?
Ehkäpä länsimainen naisten itsensä ympärillä pyöriminen ja vaivojensa valittelu ei ole sinne vielä ehtinyt.
Meillähän on uhmaiät, murrosiät keski-iän kriisit,ym ns elintaso-ongelmat.
Kultturimme on vain sellainen, että täällä naiset valittavat unettomuudesta, päänsärystä,vaihdevuosioireistaan.
Kysyn vain miksi? Sairaus pois sulkien, nämä vaivat ovat itseaiheutettuja tai niihin liittyy usein joku muu elämänhallintaan liittyvä ongelma.
Toin esille toisen näkökannan kirjoituksellani, että positiivinen ajattelu ja iän mukanaan tuomien oireiden hyväksyminen lievittää ja jopa poistaa näitä oireita.
Sama juttu synnytyskipujen kanssa, toiset pitävät niitä normaaleina ja toiset ylivoimaisina.
Kokemusta näistä asioista minulla on koska työskentelen terveydenhuoltoalalla, ja olen myös ollut ulkomailla työssä, joten vertailukohtaa löytyy kyllä. - Mami
Vaivoija on vaivoja... oliko ne sitten psyykkisiä tai ruumillisia, en usko että kukaan niistä huvikseen valita. Jotkut on vaan siinä onnellisessa asemassa että niitä ei ole.
Tyttäreni on kätilö ja kyllä hänkin tietää miten erilaiset synnytykset voi olla, enkä minä usko että kukaan nainen sinne turhaan valittamaan mene. Valmistuessaan hän teki vaihdevuosista lopputyön, ja minäkin siinä kiinnostuneena seurasin.Kyllä toisella voi olla helvetti kun toisella ei mitään. Minulla on ystävätär joka on "vanhapiika", laiha kuin tikku(vaikka sanotaan että vähän pyöreämällä naisella on vähemmän vaivoja)ei ikinä synnyttänyt eikä varmaan ollut miehiäkään. Hänellä ei ole vaivan vaivaa , eikä hän silti ole kovin onnellinen kun elämästä tuli tällainen, ilman lapsia ja miestä.
Turhaan myös verrata meitä aasialaisin naisiin, me ollan suomalaisia ja sitä ei voi muuttaa. - hups
Lady 53 kirjoitti:
Mistähän kumman syystä esim. afrikkalaisilla ja aasialaisilla naisilla vaihdevuosivaivat ovat harvinaisempia?
Ehkäpä länsimainen naisten itsensä ympärillä pyöriminen ja vaivojensa valittelu ei ole sinne vielä ehtinyt.
Kultturimme on vain sellainen, että täällä naiset valittavat unettomuudesta, päänsärystä,vaihdevuosioireistaan.
Kysyn vain miksi? Sairaus pois sulkien, nämä vaivat ovat itseaiheutettuja tai niihin liittyy usein joku muu elämänhallintaan liittyvä ongelma.
Toin esille toisen näkökannan kirjoituksellani, että positiivinen ajattelu ja iän mukanaan tuomien oireiden hyväksyminen lievittää ja jopa poistaa näitä oireita.
Sama juttu synnytyskipujen kanssa, toiset pitävät niitä normaaleina ja toiset ylivoimaisina.
Kokemusta näistä asioista minulla on koska työskentelen terveydenhuoltoalalla, ja olen myös ollut ulkomailla työssä, joten vertailukohtaa löytyy kyllä.Niin, meitä on niin paljon erilaisia ihmisiä ja jokaisella on erilaiset vaiharitkin. Luulisi, että kun olet terveydenhuoltoalalla niin olisit sen jo tiedostanut, ettei kaikki ole samanlaisia. Tuskinpa kovat kuukautiskivutkaan psyykestä johtuu.... kuten kovat vaihdevuosioireetkaan. Positiivinen ajattelu on toki hyvä asia ja auttaa varmasti elämässä tosi paljon, mutta ei se vaivoja varmaankaan poista. Vaikka kuinka olet iloinen ja positiivinen, hikipuuska kuitenkin tulee.......jos on tullakseen.
- Tosi on
Lady 53 kirjoitti:
Kokemusta näistä asioista minulla on koska työskentelen terveydenhuoltoalalla, ja olen myös ollut ulkomailla työssä, joten vertailukohtaa löytyy kyllä.Olen kanssasi samaa mieltä, tosi hyvin olet kertonut, ei kehumista, vaan omakohtainen kokemuksesi. Tuollaisen asenteen olen itsekin ottanut. Olen hoikka ja liikun, syön terveellisesti ja ihana mies rinnalla. *ei tarvii sanoa sängyssäkään, päätä särkee tai muuta* Parisuhdekin toimii, kun vain puhutaan, jos jokin mättää.
- Nainen 54v.
Nämä ns. [terveydenhuoltoalalla] työskentelevät LADYT!!!
Älkää välittäkö heistä.
Tsemppiä ja aurinkoista kevättä NAISET!!!- Lady 53
positiivisiahan me olemme, että jaksaisimme hoitaa ja kuunnella teidän vaivojanne.
Jos me olisimme samanlaisia marmattajia, mitähän siitä tulisi?
Aurinkoista kevättä Sinullekkin!!!!!! - Nainen 54v.
Lady 53 kirjoitti:
positiivisiahan me olemme, että jaksaisimme hoitaa ja kuunnella teidän vaivojanne.
Jos me olisimme samanlaisia marmattajia, mitähän siitä tulisi?
Aurinkoista kevättä Sinullekkin!!!!!!Eihän tänne kukaan pakota tulla kuuntelemaan ja lukemaan kenenkään marmatuksia vaivoistaan sehän on ihan vapaaehtoista!!!
Luulisi että [työnne] on tarpeeksi raskasta ettei tämä enää kiinnostaisi!!! - ex kipusisko
Nainen 54v. kirjoitti:
Eihän tänne kukaan pakota tulla kuuntelemaan ja lukemaan kenenkään marmatuksia vaivoistaan sehän on ihan vapaaehtoista!!!
Luulisi että [työnne] on tarpeeksi raskasta ettei tämä enää kiinnostaisi!!!Jäin eläkkeelle vuosi sitten ja voin todeta vihdoinkin rehellisesti, ettei se sairaanhoitajan työ sinänsä ole raskasta. Raskasta on sairaalan organisaatio ja siihen liittyvä nokitusjärjestelmä. Potilaiden kanssa pärjää ihan hyvin, kun muistaa irrottaa hälytyslaitteen pois päältä. Talvella mielellään ikkuna auki, niin luonto hoitaa heikoimmat potilaat. Kollegojen kanssa voi juoruilla ihan rauhassa, kun sanoo potilaiden omaisille, että on palaveri. Tupakallekin on kiva lähteä porukalla, niin aika kuluu mukavasti.
- Nainen 54v.
ex kipusisko kirjoitti:
Jäin eläkkeelle vuosi sitten ja voin todeta vihdoinkin rehellisesti, ettei se sairaanhoitajan työ sinänsä ole raskasta. Raskasta on sairaalan organisaatio ja siihen liittyvä nokitusjärjestelmä. Potilaiden kanssa pärjää ihan hyvin, kun muistaa irrottaa hälytyslaitteen pois päältä. Talvella mielellään ikkuna auki, niin luonto hoitaa heikoimmat potilaat. Kollegojen kanssa voi juoruilla ihan rauhassa, kun sanoo potilaiden omaisille, että on palaveri. Tupakallekin on kiva lähteä porukalla, niin aika kuluu mukavasti.
Sieltähän tuli se paljastus mitä nykyään harrastetaan sairaaloissa.
LUONNOLLINEN POISTUMA !!! - ++++++
Nainen 54v. kirjoitti:
Sieltähän tuli se paljastus mitä nykyään harrastetaan sairaaloissa.
LUONNOLLINEN POISTUMA !!!tökkiä pahasti ylä- sekä alapäässä...kammottavia vanhoja akkoja olette,molemmat.Juuri niitä,jotka istuvat leveillä perseillään ravaten tupakalla.
TEILLE olisi oikein luonnollinen poistuma.Elämänne on niin vitun tyhjää,että se pitää kostaa sitten viattomille.
Saatanan ämmät,toivottavasti te saatte kaltaistenne hoitoa aikanaan...ja tulettekin saamaan,sen voin sanoa,sillä teidän ikäisiä akkoja makaa sairaalat täynnä muutaman vuoden kuluttua.Odottakaa vain,pian saatte samaa,mitä itse tarjoilette. - huh-huh
ex kipusisko kirjoitti:
Jäin eläkkeelle vuosi sitten ja voin todeta vihdoinkin rehellisesti, ettei se sairaanhoitajan työ sinänsä ole raskasta. Raskasta on sairaalan organisaatio ja siihen liittyvä nokitusjärjestelmä. Potilaiden kanssa pärjää ihan hyvin, kun muistaa irrottaa hälytyslaitteen pois päältä. Talvella mielellään ikkuna auki, niin luonto hoitaa heikoimmat potilaat. Kollegojen kanssa voi juoruilla ihan rauhassa, kun sanoo potilaiden omaisille, että on palaveri. Tupakallekin on kiva lähteä porukalla, niin aika kuluu mukavasti.
Tää on ihan selvästi provo..kukaan hullu ei kirjottais tänne tommosta!
Kyllähän hoitsuistakin löytyy joka lähtöön,mut kyllähän työmoraalia pitää löytyä.
Sitä en kyllä ymmärrä,et monessa paikassa ei vakavasti sairas saa edes kuolla rauhassa,jos ei ole dnr päätöstä(elvytys "kieltoa"/potilaan tai omaisen tahto/lupa).Kuolemastakin on tehty epäluonnollinen asia..ennen kuoltiin kotona omaisten läsnäollessa.Nyt monasti yksin kolkossa sairaalahuoneessa..
Tarvittaisiin enemmän terhokodin kaltaisia saattohoitoon erikoistuneita paikkoja.Ympäristö olisi miellyttävä ja henkilökunnalla aikaa potilaalle.Tietoa ja taitoa ko asiasta.
- Sairaanhoitaja
Itse olen 52v. Myös minullakaan ei ole vaivoja ollut, on mies ja lapsiakin.
Uskon siihen mitä kerroit,että asia pitää paikkansa. Olen myös positiivisen elämänasenteen omaava, ja olen kokenut kaikenlaista.
Älä välitä muiden kannanotoista, tämä palsta onkin tarkoitettu vain niille joilla vaivoja on, ja täällä ei positiivisuutta suvaita, sen olen huomannut.
Kateus jopa toisen terveyteen ja hyvinvointiin näyttää ärsyttävän näitä punakoita, hikisiä ja valittavia naispoloja.
Oikein hyvää kevättä sinulle ja kaikkea hyvää.- Gaga
Joo..minä voisin vaikka kirjoittaa että olen lääkäri., paha jos todella olette sairaanhoitoalalla jos ette siedä sairaita ihmisiä. Miksi työskennellä sairaanhoitoalalla jos ei siedä toisten vaivoja. Tyttäreni joka on kätilö kertoi miten kärttyisiä vaihdevuodeikäiset kätilöt ovat. Odottaa jo että lähtisivät eläkkeelle. Olen vaan huomannut että tällä palstalla aina vaan kinaavat oirettomat vastaan oireelliset.Jos ei myös siedä toisten vaivoja, minkä takia hakeutuu tänne palstalle.
Miehelle joka kirjoitti voin vaan sanoa että ole onnellinen jos vaimosi jaksaa hyvin. Käyttää ehkä hormoonihoitoa tai sitten kuuluu niihin onnellisiin jolle vaidevuosivaivoja ei tule. - Nainen 54v.
Gaga kirjoitti:
Joo..minä voisin vaikka kirjoittaa että olen lääkäri., paha jos todella olette sairaanhoitoalalla jos ette siedä sairaita ihmisiä. Miksi työskennellä sairaanhoitoalalla jos ei siedä toisten vaivoja. Tyttäreni joka on kätilö kertoi miten kärttyisiä vaihdevuodeikäiset kätilöt ovat. Odottaa jo että lähtisivät eläkkeelle. Olen vaan huomannut että tällä palstalla aina vaan kinaavat oirettomat vastaan oireelliset.Jos ei myös siedä toisten vaivoja, minkä takia hakeutuu tänne palstalle.
Miehelle joka kirjoitti voin vaan sanoa että ole onnellinen jos vaimosi jaksaa hyvin. Käyttää ehkä hormoonihoitoa tai sitten kuuluu niihin onnellisiin jolle vaidevuosivaivoja ei tule.Noh minä voisin sitten olla vaikka tohtori. Mutta hyvä Gaga annetaan näiden hoitsujen kehuskella vaan kuinka mahtavia ovat kun näköjään siitä niin nauttivat ja saavat mielihyvää, se ilo heille suotakoon raskaan työn raatajille.
Pidetään me lippu korkealla ja eletään päivä kerrallaan, vielä se aurinko paistaa risukasaankin;)
Aurinkoisia kevätpäiviä sinulle!!!
- Mies
Vaimollani ei ole ollut mummotautia.vaikkakin olin jo varautunut odottelemaan sitä. työkaverit olivat kertoneet vaimoistaan.
Häneltä siis vaimolta kysyessäni, hän kertoi, ettei vaivoja ole ollut.
Työssä sen ikäiset naiset valittavat jo kyllästymiseen asti avoimesti meidän miestenkin kuullen näistä kuumista aalloistaan ja pitävät ikkunaa auki ym. poppaskonstia.
vaimoni on juuri ns. positiivinen ihminen, hän ei aktiivisuudessaan ehdi juuri kuunnella kehoaan eikä kolotuksiaan.
Yhdessä käymme lenkillä ja olemme monessa menossa mukana.
Halusin vaan ottaa kantaa asiaan kun on omakohtaista kokemusta näin miehenä katsottuna ja kuunneltuna teidän naisten ongelmiin.- Mistäs tiedät
vaikka vaimosi käyttäisikin hormoonikorvaushoitoa.
Sehän vie ne ikävät oireet, eikä sinulle välttämättä
ole kerrottu mitään. Jotkut naiset haluavat pitää
liiton kasassa ja elää ilman vaivoja, toiset haluavat
mummoutua. - Mies
Mistäs tiedät kirjoitti:
vaikka vaimosi käyttäisikin hormoonikorvaushoitoa.
Sehän vie ne ikävät oireet, eikä sinulle välttämättä
ole kerrottu mitään. Jotkut naiset haluavat pitää
liiton kasassa ja elää ilman vaivoja, toiset haluavat
mummoutua.Vaimollani ei ole hormoonihoitoja.
Ja on muuten ammattina hoitoala.
Eikä ole heti valittamassa vaivojaan.
Ehkäpä hoitoalalla työskentelevät ovat psyykkisesti ja fyysisesti paremmassa kunnossa työn raskaudesta huolimatta.
Kun näkevät todella sairaita, joita hoitavat, arvostavat omaa hyvää oloaan, eivätkä pikkukolotuksia muille valittele.
Vaimoni on muutenkin terve kuin silloin ennen. - Nais
Mies kirjoitti:
Vaimollani ei ole hormoonihoitoja.
Ja on muuten ammattina hoitoala.
Eikä ole heti valittamassa vaivojaan.
Ehkäpä hoitoalalla työskentelevät ovat psyykkisesti ja fyysisesti paremmassa kunnossa työn raskaudesta huolimatta.
Kun näkevät todella sairaita, joita hoitavat, arvostavat omaa hyvää oloaan, eivätkä pikkukolotuksia muille valittele.
Vaimoni on muutenkin terve kuin silloin ennen.Tähän aikaan olet koneella, menehän nyt kipinkapin sänkyyn vaimosi viereen, vai mahtaako olla yökkönä?!?
- Hormonit pois
Nais kirjoitti:
Tähän aikaan olet koneella, menehän nyt kipinkapin sänkyyn vaimosi viereen, vai mahtaako olla yökkönä?!?
Tuskin hoitoala ja positiivisuus ovat tae vaivattomaan vaihdevuosiaikaan. Minäkin olen hoitoalalla;) Käytin 5 vuotta hormonikorvaushoitoa ja nyt olen yrittänyt olla ilman. Kuumat aallot sen kun lisääntyvät ja hyökkäävät öisin häiritsemään nukkumista. Positiivisesti heitän peittoa pois ja vedän takaisin tarpeen mukaan. Femisoijaa olen käyttänyt, vaikkei sen vaikutus ainakaan vielä ole selvästi ilmaantunut. Elän kuitenkin toivossa, että muutaman kuukauden jälkeen tilanne voisi parantua tai sitten on alettava popsimaan pillereitä uudelleen.
- poispois
Hormonit pois kirjoitti:
Tuskin hoitoala ja positiivisuus ovat tae vaivattomaan vaihdevuosiaikaan. Minäkin olen hoitoalalla;) Käytin 5 vuotta hormonikorvaushoitoa ja nyt olen yrittänyt olla ilman. Kuumat aallot sen kun lisääntyvät ja hyökkäävät öisin häiritsemään nukkumista. Positiivisesti heitän peittoa pois ja vedän takaisin tarpeen mukaan. Femisoijaa olen käyttänyt, vaikkei sen vaikutus ainakaan vielä ole selvästi ilmaantunut. Elän kuitenkin toivossa, että muutaman kuukauden jälkeen tilanne voisi parantua tai sitten on alettava popsimaan pillereitä uudelleen.
Tuotahan se juuri tekee kun on käyttänyt hormooneja sitten kun lopettaa niin vaihdevuodet alkavat uudestaan. Ystäväni käytti 17v. hormooneja kunnes tarkemmissa gynekologin tutkimuksissa löytyi kohdusta monta polyyppia. Ne poistettiin ja ehdoton kielto ei enää hormooneja. Nyt hän sitten taistelee uudestaan samoista oireista kuin silloin 17v. sitten ja ikää hänellä on 62v.
- Gaga
poispois kirjoitti:
Tuotahan se juuri tekee kun on käyttänyt hormooneja sitten kun lopettaa niin vaihdevuodet alkavat uudestaan. Ystäväni käytti 17v. hormooneja kunnes tarkemmissa gynekologin tutkimuksissa löytyi kohdusta monta polyyppia. Ne poistettiin ja ehdoton kielto ei enää hormooneja. Nyt hän sitten taistelee uudestaan samoista oireista kuin silloin 17v. sitten ja ikää hänellä on 62v.
Voihan olla että ystävätterisi vielä hikoilisi vaikkei ikinä olisi syönnyt hormooneja. Äitini joka nyt on 84 vuotias ei ole käyttänyt hormooneja ja on aina hikoillut vaihdevuosien jälkeen. Sanoi että on melkein pahempi kuin vaihdevuosiaikana. Gynekologini sanoi että jotkut eivät ikinä pääse hikoilusta, ja kerroin äitini tapausta, niin hän sanoi että voi raukka minua.että on yleensä perinnöllistä.
Jotkut selviävät myös vaihdevuosista muutamalla vuodella, toisilla kestää vuosia.Ja, niin kuin täällä palstalla lukee on niitä oireettomiakin. - poispois
Gaga kirjoitti:
Voihan olla että ystävätterisi vielä hikoilisi vaikkei ikinä olisi syönnyt hormooneja. Äitini joka nyt on 84 vuotias ei ole käyttänyt hormooneja ja on aina hikoillut vaihdevuosien jälkeen. Sanoi että on melkein pahempi kuin vaihdevuosiaikana. Gynekologini sanoi että jotkut eivät ikinä pääse hikoilusta, ja kerroin äitini tapausta, niin hän sanoi että voi raukka minua.että on yleensä perinnöllistä.
Jotkut selviävät myös vaihdevuosista muutamalla vuodella, toisilla kestää vuosia.Ja, niin kuin täällä palstalla lukee on niitä oireettomiakin.Ei ystäväni pelkästään hikoile jos niin olisikin kai sen vielä jotenkin kestäisi. Tuli kuumataallot, unettomuus, masennus, itkuisuus, pinna kireällä, vuotoja ym.ym. siis kaikki entiset oireet.
Mainittakoon vielä sekin että hän on todella työnsä tehnyt terveydenhuoltoalalla sekä hoitanut kuntoaan koska yhdessä käymme lenkillä.
Myöskin hänellä on onnellinen avioliitto. - Gaga
poispois kirjoitti:
Ei ystäväni pelkästään hikoile jos niin olisikin kai sen vielä jotenkin kestäisi. Tuli kuumataallot, unettomuus, masennus, itkuisuus, pinna kireällä, vuotoja ym.ym. siis kaikki entiset oireet.
Mainittakoon vielä sekin että hän on todella työnsä tehnyt terveydenhuoltoalalla sekä hoitanut kuntoaan koska yhdessä käymme lenkillä.
Myöskin hänellä on onnellinen avioliitto.Hmm...niin, kauheata jos noin on. Mutta mitäs teet jos noin huonosti jaksaa. Jos muu ei auta niin kyllä sitä alkaa hormooneita popsimaan. Jos sitten muutaman vuoden kuluttua oireet palautuu niin ei kyllä kiva. Sitä vaan elää nyt tätä päivää.Ei jaksa ajatella miten voi muutaman vuoden päästä. Minulla on kyllä ystävättäriä jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon, ja he sanoivat että alussa vähän hiki nousi pintaan, mutta sen jälkeen ei mitään.
Olen myös lukenut kirjoista ettei pidä paikkansa että oireet palautuvat hormoonihoidon loputtua, mutta sitten näkee. Itse olen syönnyt hormooneja nyt neljä vuotta. Joku sanoi myös että olisi hyvä lopettaa vähitellen ettei yhtäkkiä, niin että kroppa tottuu.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä naisilta jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon. Miten teidän tapauksessa kävi??? - veritulppa
Gaga kirjoitti:
Hmm...niin, kauheata jos noin on. Mutta mitäs teet jos noin huonosti jaksaa. Jos muu ei auta niin kyllä sitä alkaa hormooneita popsimaan. Jos sitten muutaman vuoden kuluttua oireet palautuu niin ei kyllä kiva. Sitä vaan elää nyt tätä päivää.Ei jaksa ajatella miten voi muutaman vuoden päästä. Minulla on kyllä ystävättäriä jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon, ja he sanoivat että alussa vähän hiki nousi pintaan, mutta sen jälkeen ei mitään.
Olen myös lukenut kirjoista ettei pidä paikkansa että oireet palautuvat hormoonihoidon loputtua, mutta sitten näkee. Itse olen syönnyt hormooneja nyt neljä vuotta. Joku sanoi myös että olisi hyvä lopettaa vähitellen ettei yhtäkkiä, niin että kroppa tottuu.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä naisilta jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon. Miten teidän tapauksessa kävi???Käytin estrog.laast. prog.pil. yli vuoden. Olin silloin 46 vuotias. Minulle tuli niistä veritulppa jalkaan. Olin sairaalassa kaksi viikkoa liikuntakyvyttömänä. Söin verenohennuslääkettä (Marevania) yli 7 kuukautta. Nyt käytän Femisoija luonnontuotetta kuumiin aaltoihin. Olen nyt 51 vuotias.
- myös positiivinen
Gaga kirjoitti:
Hmm...niin, kauheata jos noin on. Mutta mitäs teet jos noin huonosti jaksaa. Jos muu ei auta niin kyllä sitä alkaa hormooneita popsimaan. Jos sitten muutaman vuoden kuluttua oireet palautuu niin ei kyllä kiva. Sitä vaan elää nyt tätä päivää.Ei jaksa ajatella miten voi muutaman vuoden päästä. Minulla on kyllä ystävättäriä jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon, ja he sanoivat että alussa vähän hiki nousi pintaan, mutta sen jälkeen ei mitään.
Olisi kiva kuulla mielipiteitä naisilta jotka ovat lopettaneet hormoonihoidon. Miten teidän tapauksessa kävi???Jouduin lopettamaan hormoonihoidon kun rintasyöpä todettiin. Käytin niitä 3 vuotta. Nyt kuumat aallot ja unettomuus palanneet. Iältäni olen 49. Mulla alkoi vaidevuosioireet jo 43v. niinkuin äidilläni.
Naurettavaa tällä palstalla on kun millon vaimo on positiivinen ja terv.hoito alalla ja ei ole vaihdevuosioireita.Tajutkaa nyt hyvät ihmiset että me olemme erilaisia yksilöitä kaikki. Joillakin on näitä tämän keskustelun oireita, joillakin muita. Ja jos tähän asti hyvin ollut asiat pankaa kädet ristiin ja olkaa kiitollisia.
Älkääkä morkatko toisia. Ja eihän sitä koskaan tiedä mitä kellekin sattuu.Itsekin terv.hoitoalalla ja olen nähnyt paljon kaikenlaista. Ei nämä vaihdevuodet niitä pahimpia vaivoja ole. Ja olen itse kokenut ja huomannut että vastoinkäymiset ja vakavat sairaudet kypsyttävät ihmistä henkisellä tasolla ja auttavat ymmärtämään paremmin muita ihmisiä. Ja oppii nauttimaan elämästä ihan eri tavalla kuin ennen. Hyvää kesää kaikille. Nytkin ulkona aurinko paistaa ja taidankin lähteä lenkille. Perjantaina joudunkin uuteen rintaleikkaukseen.
- Fru 53
Gynegologini kertoi, että vain n. kuudella prosentilla naisista ei ole vaihdevuosivaivoja, loput kärvistelevät eritasoisten oireiden kanssa. Itselläni on ollut toistaiseksi vain limakalvojen kuivumista, mutta se on oikeastaan vain tekninen ongelma :)
- pyydän
Voisitko suositella minullekin käyttämääsi keinoa. Se limakalvo-ongelma on kuitenkin aika kiusallinen.
- Ongelmaton
Minpä käytän sellaisia "tököttejä" jotka pitää vaihdevuosiongelmat poissa. Ja sehän on se, josta palstat heittää heti kuperskeikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618