Kevääseen liittyy tämä pihan laitto. Itsellänikin on nyt piha ja olen huomannut, että naapurit ovat jo kovasti kunnostamassa pihojaan. Nyt itsekin haluan tähän ryhtyä, mutta haluaisin tietää, mihin kannattaa mennä?
Eli, mikä puutarhamyymälä on riihimäellä paras? Missä on hyvä palvelu?
Sitten vielä, mikä on huono/huonoin ja miksi?
Olen ihan uusi näissä, enkä haluaisi lähteä kokeilemaan, siksi haluaisin ohjeita.
Keväällä
30
2609
Vastaukset
- pihallaton
Riippuu vähän mitä olet ostamassa kai? Emt, ei mul oo pihaa...
- pihalla..
löydy keltään kokemuksia?
- lklklklk
pihalla.. kirjoitti:
löydy keltään kokemuksia?
Rohkeesti vaan naapurien juttusille.
- juupsiss
lklklklk kirjoitti:
Rohkeesti vaan naapurien juttusille.
muakin kiinnostais tietää? Äsken kävin honkkarissa kääntymässä, siellä teinitytöt vaan juorus kassakopissa...
- ninno
Haluatko punaisen vai vihreän maton eteisaulaan ja torvisoittokunnan kauppaan menollesi
Missä on hyvä palvelu, sitäkös ostat vaikka rautakaupasta,,,,- luku toukka
Kannattaa ostaa taikka lainata alan kirjoja taikka lukea puutarhalehtiä, sillai pääsee alkuun ja ei ole sormisuussa kaupassa.
- -.-
luku toukka kirjoitti:
Kannattaa ostaa taikka lainata alan kirjoja taikka lukea puutarhalehtiä, sillai pääsee alkuun ja ei ole sormisuussa kaupassa.
mistä ne kirjojen kasvit kannattaa hakea....? Olen tutkinut kirjoja kyllä, mutta nyt tämä seuraava vaihe jänskättää. En tarvitse mattoja tai torvisoittokuntaa, olen vain ihan aloittelija..
- Orvokki mielikukka
-.- kirjoitti:
mistä ne kirjojen kasvit kannattaa hakea....? Olen tutkinut kirjoja kyllä, mutta nyt tämä seuraava vaihe jänskättää. En tarvitse mattoja tai torvisoittokuntaa, olen vain ihan aloittelija..
Katso missä on hyvinvoiva piha ja kysy, mitä kauppaa tämä pihan hoitaja on käyttänyt.
Toisaalta, eikö juuri ole kivaa tehdä omia kokeiluja ja seurata kuinka onnistuu ja sillä lailla pikkuhiljaa kehittyy. Eikä ottaa liika suurta alaa yhden kevään urakaksi.
On ilahduttavaa että kaupunkimme kaunistaminen kiinnostaa. Naapuri sitten koettaa panna paremmaksi jne. ja kohta on koko kulmakunta vallan kaunista katseltavaa. - :-:
Orvokki mielikukka kirjoitti:
Katso missä on hyvinvoiva piha ja kysy, mitä kauppaa tämä pihan hoitaja on käyttänyt.
Toisaalta, eikö juuri ole kivaa tehdä omia kokeiluja ja seurata kuinka onnistuu ja sillä lailla pikkuhiljaa kehittyy. Eikä ottaa liika suurta alaa yhden kevään urakaksi.
On ilahduttavaa että kaupunkimme kaunistaminen kiinnostaa. Naapuri sitten koettaa panna paremmaksi jne. ja kohta on koko kulmakunta vallan kaunista katseltavaa.ihan pikkuhiljaa olis tarkoitus lähteä uudistamaan, ei resurssit riitä muuten. :) tarkoitus on kysellä ja kokeilla ihan livenäkin, mutta yritin pientä galluppia perustaa tänne, että kuulisin laajemmin arvioita ja kokemuksia. :) josko riihimäki olisi hetkisen kaunis. ;)
- orvokki m
:-: kirjoitti:
ihan pikkuhiljaa olis tarkoitus lähteä uudistamaan, ei resurssit riitä muuten. :) tarkoitus on kysellä ja kokeilla ihan livenäkin, mutta yritin pientä galluppia perustaa tänne, että kuulisin laajemmin arvioita ja kokemuksia. :) josko riihimäki olisi hetkisen kaunis. ;)
Oliskohan niin että kaikki joita asia kiinnostaa ovat juuri pihatöissä eivätkä kerkiä nettiin. Saatiin virkistävä sadekin.
- fewjkumt,
orvokki m kirjoitti:
Oliskohan niin että kaikki joita asia kiinnostaa ovat juuri pihatöissä eivätkä kerkiä nettiin. Saatiin virkistävä sadekin.
riihimäkeläiset oikeasti käy puutarhamyymälöissä? O.o
- ex riihimäkeläinen
se puutarhamyymälä mikä on uramontiellä,osaa varmaankin auttaa ja siellä on ihan hyviä tarjouksiakin.sieltä minäkin haen vaikka onkin matkaa.
- hhhhhhhhh hh
Olen suosinut sitä mutta siellä näyttää meno samanlaiselta kuin muuallakin missä olen käynyt, siis keräät taimet itsepalveluna ja kassa rahastaa. Joskus taimienkastelijoita näkyy kulkevan, ehkä heiltä voisi kysyä asioita en tiedä.
No en ole vielä käynyt tänä vuonna missään.
- Multanäppi
on paras!! Siellä neuvotaan, jopa kysymättä :)! Annetaan ohjeita taimien hoitoon ja meno on muutenkin "maalaisen mukavaa" - ja tämä siis pelkästään positiivisessa mielessä! Aina olen sieltä saanut todella laadukkaita ihanuuksia omaan puutarhaani, sellaisia, jotka ovat kukkineet vielä pitkälle syksyyn. Kokeile!
- pihalla.
eikö ristolaisella ole vain kesäkukkia? Olen kyllä käynyt siellä, tosi sympaattinen paikka :)
- pihalla.
pihalla. kirjoitti:
eikö ristolaisella ole vain kesäkukkia? Olen kyllä käynyt siellä, tosi sympaattinen paikka :)
kun alkoi kesä ja tuli pääskyset!
- Väs
pihalla. kirjoitti:
kun alkoi kesä ja tuli pääskyset!
Meidän pääskysiä ei ole vielä näkynyt. Viime kesänä niitä oli hyvin vähän ja olivat vain lyhyen aikaa. Kuinkahan on tilanne nyt tänä kesänä. Västäräkit on jo kauan tepastelleet pihassa. Nekin olivat muutama kesä sitten kokonaan kadoksissa.
- ei päivääkään
Väs kirjoitti:
Meidän pääskysiä ei ole vielä näkynyt. Viime kesänä niitä oli hyvin vähän ja olivat vain lyhyen aikaa. Kuinkahan on tilanne nyt tänä kesänä. Västäräkit on jo kauan tepastelleet pihassa. Nekin olivat muutama kesä sitten kokonaan kadoksissa.
Meille tuli pääskyset tänään :)
- pihalla.
ei päivääkään kirjoitti:
Meille tuli pääskyset tänään :)
Kukaan ei vieläkään vastaa alkuperäiseen kysymykseen. :(
- 000000000000
pihalla. kirjoitti:
Kukaan ei vieläkään vastaa alkuperäiseen kysymykseen. :(
Ehkä kannattaa mennä luetunymmärtämiskurssille.
- kunnostamassa pihaa
Aika herättää vanha keskustelu! Uuteen kotiin muutettu ja nyt olisi kunnostusaika pihalla. Mitäs puutarhamyymälää Riihimäkeläiset suosittelee? :)
- pinkki pelak
Tilanteet vaihtelevat.
Viime vuonna sain Kukkatalosta niin huonoja pelakuita, ettei ne tehneet kuin pari kukkaa jotka nekin heti lakastuivat.
Nyt ostin Prismasta, ja olivatkin todella hyviä, kukkaa pukkaa ja pukkaa, vaikka entiset kukat vielä virkeinä. Oli hyviä Prisman orvokitkin, mutta ne taitaa jo olla menneet sieltä.
Muista en osaa sanoa kun ei ole kuin parveke, myöhemmin kyllä hautojen laitto.
- Tytteliine
Puutarhatalo Sydänmaa on minusta hyvä. Se on melko lähellä lasimuseota. Ei iso, mutta paljon erilaisia kukkia, myös puita ja vähän syötäviäkin kasveja. Olen ostanut mökkipihaan kasveja ja tarvikkeita sieltä monena vuonna, ja valitettavasti tänä kesänä siellä aiemmin ollut mukava ja erittäin puhelias rouva ei enää ollut töissä. Satunnaisia tarjouksia, mutta ei mikään halpahalli.
- inhottaa
Sydänmaa taisi päästä itse eroon niistä etanoistaan,kun myrkytti ympäristönsä niin ettei siinä pariin kesään kasvanut mitään ja sitten laitettiin kate päälle.Mutta niit kyllä levisi aikoinaan ympäristö täyteen,sateella se puutarhan kohta tiestä oli niitä ISOJA ötököitä täynnä.
- kaikki keväällä
on toisin
- Tiukan paikan tullen
saa tunnin
- Lautta pieneni
Muuttakaa Korkeasaareen!
- mikä ettei mutta
valitettavasti tänä kesänä siellä aiemmin ollut mukava ja erittäin puhelias rouva ei enää ollut töissä
- KukkaMarja
Mun mielestä kannattaa tutustua naapureihin ja kysellä josko saisi kasvien alkuja heiltä (tää pätee myös näin syksymmällä). Monilla kasvit kasvaa ihan liikaakin ja mielellään niistä kaivavat osan pois.
Työkavereilta ja muiltakin kavereilta kannattaa kysellä myös, näin mä olen tehnyt ja olen saanut paljon erilaisia kukkien taimia ja niistä sit tietää jo minkälaisia kasveja niistä kasvaa :) - Kukkatäti78
https://www.facebook.com/OkslahdenPuutarha/?ref=aymt_homepage_panel
Vielä laadukkaampi puutarha on Puutarha R. Okslahti Lopelta
Ystävällinen asiakaspalvelu ja rento ilmapiiri. Halvat hinnat ja ihanat kukkaset.
Nyynäistentie 149
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1772419
Murhamies
31-vuotias Suomussalmella asuva mies epäiltynä murhasta, aikaisemmin kontolla pahoinpitelyjä. Ken lie kyseessä ja kuka u162055A miehelle :)
Oli mukava näkeminen taas eilen. Olisinpa tänäänkin nähnyt sut. Harmi ettei tunneta kunnolla. Ja etten voi saada su351796Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta
"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s2171768- 841555
Voikkaalla käynnissä iso poliisioperaatio
Poliiseja valkoisissa suojapuvuissa ja armeijan väkeä runsaasti paikalla , tyhjentävät omakotitalosta räjähteitä, aseit471506- 971461
Kansanedustajien palkkioihin roimat korotukset
Kansanedustajien palkkiot nousevat lokakuun alussa sadoilla euroilla, kertoo eduskunnan palkkiotoimikunta. Ensimmäisen1521290- 1261240
Joko sä olet aivan totaalisen rakastunut
Tai sitten sulla on joku hätänä. Kaikkeni lähestulkoon yrittänyt että perääntyisit mutta ei 😄771144