Masennuin unestani.

uneksija.....

Olen nähnyt aina enneunia, ja jotkut ovat olleet siitä minulle kateellisia. Varmaan moni joka tätäkin lukee ajattelee tai on ajatellut, että haluaisi pystyä näkemään niitä. Mutta ei niitä oikeasti ole kiva nähdä. Välillä herätessäsi et tiedä itkeäkö vai nauraa, toteutuuko joku ja pitäisikö pelätä vai odottaa vai unohtaa.
Kaikkein pahin minulle sattui joku aika sitten. Näin unta eräästä ihmisestä, jonka kanssa en silloin ollut enää yhteydessä. Minä olin kääntänyt hänelle selkäni jo ajat sitten. Nyt jälkeen päin ajatellen siinä ei ollut mitään järkeä. En voi kertoa tässä unta sen tarkemmin tai sen tapahtumia, koska pelkään jonkun tunnistavan minut. Mutta siinä unessa kuitenkin tämä henkilö jonka kanssa kuljin jäi kirkkaaseen valoon, niin kirkkaaseen ja häikäisevään, että minä lähdin juoksemaan pois kääntäen selkäni - taas. Unessa harmittelin, että olisi pitänyt vain jäädä.
Unesta herättyäni hymyilin ja säteilin kuin Naantalin aurinko koko päivän. Mietin unta, että kukahan se henkilö oli. Se minun piti unessa selvittää, mutta en kerennyt. Pari viikkoa tuon unen jälkeen se ihminen kuoli oikeasti. Sokaistui kirkkaasta auringosta ja ajoi kolarin. Sen kuultuani muistin samantien uneni..ja tajusin kenestä olin sen unen nähnyt. Itseasiassa sen olisi pitänyt olla selvää jo heti kun siitä heräsin, nimittäin hänen kasvonsa näin ja tiesin unessa, vaikka en katsonutkaan häntä silmiin.
Mietin päivittäin uniani. Alan jo pelkäämään uniani. Kaikkein pahin oli tämä. Minä näin sen jo ennalta, mutten voinut tehdä mitään.

103

7357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ///

      Ei se niin harvinaista ole, enneuniden näkeminen ja aavistukset jotka toteutuvat. Ystäväni isällä on kuulemma niitä, ja hän ei pidä siitä. Joskus kyllä on positiivisiakin enteitä.
      Minulle on sanonut eräs näkijä, että jossain vaiheessa minullekin alkaa tulla näitä kykyjä. Ja että se on sitten kuulemma "aika kova paikka". En ole varma haluanko, vaikka ne asiat tietysti kiinnostavat, nyt vain itse olen ollut asiakkaana. Arvaan kyllä ettei ehkä ole kivaa nähdä muiden tulevaa ennalta... varsinkin kun yleensä ei voi tehdä ikäville asioille mitään.
      Tuossa tapauksessa jonka kerroit kyseessä oli kohtalo, ihan varmasti jotain ennaltamäärättyä jolle et olisi voinut yhtään mitään. Ehkä kun nuo kyvyt lisääntyvät (?) totut niihin ja opit sen ajattelutavan, että et voi eikä sinun tarvitse yrittääkään muuttaa mitään. Ne tilanteet ovat sitten kai erikseen, joissa sinulle annetaan mahdollisuus vaikuttaa, esim. jos tulee asiakkaita kysymään ja voit selkosanaisesti kertoa missä mennään ja mitä kannattaa tehdä.... Näkijöiden asiakkaana kyllä itse tiedän ettei silti aina voi vaikuttaa! Ihmiset toimivat niin kuin toimivat. Jos vaikutat positiivisesti et sitäkään aina voi havaita, palaute ei tule niin suoraan ja joskus ei ollenkaan. Hyvä näkijä kyllä parantaa asiakkaidensa elämää suunnattomasti. Itse en olisi ilman heitä selvinnyt, monista elämän karikoista.

      • rauhaa.

        Älä jää miettimään liikaa uniasi, sitä sanotaan armolahjaksi käytä sitä, kun opit antamaan rauhan itsellesi. Kykysi voi kehittyä vähemmän itseäsi kuluttavaksi ajankuluessa. Minua helpottaa kertoessani heti unistani ystävilleni, kun asiat toteutuvat uskon lahjaani ja opin rentoutumaan. Astrologi voi auttaa sinua kehittämään lahjaasi.


      • Kohtalontoveri

        Sama homma mulla. Näen enneunia. Olen nähnyt mm: Mummoni kuoleman, tätini sairauden, iso setäni syövän,muutaman raskauden, kolareita ja (luojan kiitos) poliisien ratsioita :D Unieni vuoksi olen säästynyt lukemattomalta määrältä ylinopeus sakkoja, eli jotain hyötyäkin. Pelottaviahan ne enneunet osaavat olla, kun niissä on toisinaan vähän tulkinnan varaa. Isäni piti uniani ihan höpönä siihen asti, kun kaksi vuorokautta ennen mummoni kuolemaa, näin unen, jossa ukkini tuli tuonpuoleisesta "vierailulle" Kerroin unen vanhemmilleni ja, kun mummon kuolemaa seuranneena aamuna isäni vaan tokaisi, et taisi isänsä tarvita vellinkeittäjää.


      • Seksiunia näkeville
        rauhaa. kirjoitti:

        Älä jää miettimään liikaa uniasi, sitä sanotaan armolahjaksi käytä sitä, kun opit antamaan rauhan itsellesi. Kykysi voi kehittyä vähemmän itseäsi kuluttavaksi ajankuluessa. Minua helpottaa kertoessani heti unistani ystävilleni, kun asiat toteutuvat uskon lahjaani ja opin rentoutumaan. Astrologi voi auttaa sinua kehittämään lahjaasi.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/board,256.0.html


      • Remedyy
        Kohtalontoveri kirjoitti:

        Sama homma mulla. Näen enneunia. Olen nähnyt mm: Mummoni kuoleman, tätini sairauden, iso setäni syövän,muutaman raskauden, kolareita ja (luojan kiitos) poliisien ratsioita :D Unieni vuoksi olen säästynyt lukemattomalta määrältä ylinopeus sakkoja, eli jotain hyötyäkin. Pelottaviahan ne enneunet osaavat olla, kun niissä on toisinaan vähän tulkinnan varaa. Isäni piti uniani ihan höpönä siihen asti, kun kaksi vuorokautta ennen mummoni kuolemaa, näin unen, jossa ukkini tuli tuonpuoleisesta "vierailulle" Kerroin unen vanhemmilleni ja, kun mummon kuolemaa seuranneena aamuna isäni vaan tokaisi, et taisi isänsä tarvita vellinkeittäjää.

        Näet unta ylinopeussakoista ja ratsioista ennalta, koska tiedät ajavasi usein ylinopeuksia. Unet toruvat sinua. Sinä näet niitä ratsiaunia myös silloin, kun ratsioita ei seuraavana päivänä satukaan eteen, mutta silloin et muista niitä tai tulkitset ne vaan että "jahas no tuo ratsiauni ei tällä kertaa ollutkaan enneuni vaan ihan normaali uni, kun ei nyt ratsiaa tullut".


      • Telle1976
        rauhaa. kirjoitti:

        Älä jää miettimään liikaa uniasi, sitä sanotaan armolahjaksi käytä sitä, kun opit antamaan rauhan itsellesi. Kykysi voi kehittyä vähemmän itseäsi kuluttavaksi ajankuluessa. Minua helpottaa kertoessani heti unistani ystävilleni, kun asiat toteutuvat uskon lahjaani ja opin rentoutumaan. Astrologi voi auttaa sinua kehittämään lahjaasi.

        ASTROLOGIAA JA RAAMATUN SANAA, SEKÄ JUMALALTA SAATUJA ARMOLAHJOJA!!! Näillä asioilla EI ole mitään tekemistä keskenään, eikä niitä tule missään nimessä sekoittaa toisiinsa!


      • apua tarvitaan

        Hei.Voisitko kertoa mistä löytyy tämä hyvä näkijä. Tarvitsen myös apua. Kiitos


      • tryjktryjktr
        Kohtalontoveri kirjoitti:

        Sama homma mulla. Näen enneunia. Olen nähnyt mm: Mummoni kuoleman, tätini sairauden, iso setäni syövän,muutaman raskauden, kolareita ja (luojan kiitos) poliisien ratsioita :D Unieni vuoksi olen säästynyt lukemattomalta määrältä ylinopeus sakkoja, eli jotain hyötyäkin. Pelottaviahan ne enneunet osaavat olla, kun niissä on toisinaan vähän tulkinnan varaa. Isäni piti uniani ihan höpönä siihen asti, kun kaksi vuorokautta ennen mummoni kuolemaa, näin unen, jossa ukkini tuli tuonpuoleisesta "vierailulle" Kerroin unen vanhemmilleni ja, kun mummon kuolemaa seuranneena aamuna isäni vaan tokaisi, et taisi isänsä tarvita vellinkeittäjää.

        Ota lääkkeesi hörhö. Saatanan idiootti! Jos selvännäkijöitä olisi oikeasti niin he tuskin olisivat persaukisia muutamalla lantilla ennustavia surkimuksia. Yksikään selvännäkijä ei ole koskaan mitään konkreettista kyennyt sanomaan tulevaisuudestani muuta kuin ympäripyöreää potaskaa.

        Selvännäkijät ovat hyväuskoisia ihmisiä törkeästi hyväksikäyttäviä rikollisia.

        Mene selvännäkijän luo ja lyö nyrkillä... epäilen ettei osannut ennakoida kykyineen.


      • tanjaliina
        Telle1976 kirjoitti:

        ASTROLOGIAA JA RAAMATUN SANAA, SEKÄ JUMALALTA SAATUJA ARMOLAHJOJA!!! Näillä asioilla EI ole mitään tekemistä keskenään, eikä niitä tule missään nimessä sekoittaa toisiinsa!

        ei pidä sekoittaa kaljaa ja maitoakaan keskenään. Ei myöskään raamattua ja astrologiakirjaa toisiinsa. Armolahja on aivan ihana asia. Minä sain pyhänhengenkasteen aivan uskomattomalla tavalla. En koskaan tule sitä kokemusta unohtamaan. Tiedän että kaikki asiat mitkä ovat hyviä asioita ovat Jumalasta. Kehittyä voi kaikilla aloilla joihin kykyä löytyy. Eihän koulussakaan opiskella yhtä ainetta, mites sitten elämäkoulussa ei voisi opiskella montaa asiaa. Sen minäkin tiedän että jos uskot "JUMALAAN" olet hänen työläisensä täällä maanpäällä. Voit auttaa monella tapaa kanssaihmisiäsi. Jos auttaa muita niin silloin täytyy olla jotain takana mistä ammentaa.


      • tutelituu
        tryjktryjktr kirjoitti:

        Ota lääkkeesi hörhö. Saatanan idiootti! Jos selvännäkijöitä olisi oikeasti niin he tuskin olisivat persaukisia muutamalla lantilla ennustavia surkimuksia. Yksikään selvännäkijä ei ole koskaan mitään konkreettista kyennyt sanomaan tulevaisuudestani muuta kuin ympäripyöreää potaskaa.

        Selvännäkijät ovat hyväuskoisia ihmisiä törkeästi hyväksikäyttäviä rikollisia.

        Mene selvännäkijän luo ja lyö nyrkillä... epäilen ettei osannut ennakoida kykyineen.

        pahaa ihmistä tekemään lisää pahaa.. Ei siinä kummempia selvänäköjä kaivata.


      • opeteltavissa123
        tanjaliina kirjoitti:

        ei pidä sekoittaa kaljaa ja maitoakaan keskenään. Ei myöskään raamattua ja astrologiakirjaa toisiinsa. Armolahja on aivan ihana asia. Minä sain pyhänhengenkasteen aivan uskomattomalla tavalla. En koskaan tule sitä kokemusta unohtamaan. Tiedän että kaikki asiat mitkä ovat hyviä asioita ovat Jumalasta. Kehittyä voi kaikilla aloilla joihin kykyä löytyy. Eihän koulussakaan opiskella yhtä ainetta, mites sitten elämäkoulussa ei voisi opiskella montaa asiaa. Sen minäkin tiedän että jos uskot "JUMALAAN" olet hänen työläisensä täällä maanpäällä. Voit auttaa monella tapaa kanssaihmisiäsi. Jos auttaa muita niin silloin täytyy olla jotain takana mistä ammentaa.

        Anteeksi nyt vain jos joku kristitty ottaa herneen nenäänsä, mutta voin kertoa että parantaminen etc vastaavat "kyvyt" on opeteltavissa kenelle tahansa.Ne eivät ole "armonlahjoja" kuten monesti ajatellaan.

        Itse opettelin parantamista yms matkalla aasian maissa.Täysin uusi maailma aukeni minulle.

        Minulta katosivat allergiat ja lopetin lääkkeiden syönnin kokonaan.Olo on parempi ja virkeämpi.On selvää että ihmisellä on energiaruumis fyysisen lisäksi.

        Kannattaa koittaa ennenkuin kieltää niiden olemassaolon, voi yllättyä positiivisesti.


      • opeteltavissa123 kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain jos joku kristitty ottaa herneen nenäänsä, mutta voin kertoa että parantaminen etc vastaavat "kyvyt" on opeteltavissa kenelle tahansa.Ne eivät ole "armonlahjoja" kuten monesti ajatellaan.

        Itse opettelin parantamista yms matkalla aasian maissa.Täysin uusi maailma aukeni minulle.

        Minulta katosivat allergiat ja lopetin lääkkeiden syönnin kokonaan.Olo on parempi ja virkeämpi.On selvää että ihmisellä on energiaruumis fyysisen lisäksi.

        Kannattaa koittaa ennenkuin kieltää niiden olemassaolon, voi yllättyä positiivisesti.

        Kyllä on ihmeellisiä oraakkeleita täällä pilvin pimein ja joka toinen vähintäin näkee enneunia sun muita fläshejä tulevasta. Parantamista ja energiaruumiita? Kokeile kung fua jos vaikka saisit kanavoitua sen chi energiasi siihen. Järkesi taisit kadottaa sinne aasian matkalle. Sama kaikille muille unimaailmassa eläville ja jumalan muurahaisille, nyt vittu järki käteen!


    • -optimus-

      Minä olen aika varma, että turhaan tuota unta sinulle ei annettu, jos sitä nyt uneksi edes voisi kutsua. Kaunis kokemus lähinnä. Ja olihan siitä sinulle heti hyötyäkin, aloit heti mielessäsi käymään ajatusprosessia tästä ystävästäsi ja miten olisit voinut olla prempi tässä asiassa. Myös 'pehmentimenä' sen varmasti myös toimi.
      Sinulle on suotu hyvä lahja, pitäisin itse tuota jopa aarteena. Ajanmyötä opit luultavasti käsittelemään niitä paremmin.

    • sunnyriver

      No hankkiudu nyt ainakin Jumalan suojaan,
      niin ettet pelkoihin jää roikkumaan.
      näen itsekin hyvin paljon unia, samoin Jumala yleensä ilmoittaa
      lähisukulaisten sairastumiset (rukousaiheeksi) tai kuolemat.
      Samoin Jumala kyllä on kertonut, kun lapset ovat löytämässä aviopuolisonsa
      tai häät on tulossa.
      Meillä kulkeekin perheessä sanonta,
      että ei Hesarissa kaikkea kerrota.

      Monen puolesta olen taistellut ja moni on parantunut,
      mutta auttamattomia huteja tulee.
      Muistan vuosia sitten Helsingin seudulla asuessamme,
      kuinka Jumala näytti kahta risteystä ja sanoi erään pääkaupunkiseudun
      tunnetun kunnallispoliitikon nimen.
      Siihen tulivat Jumalalta vielä ne sanat, että tämä henkilö on minun vastuullani.
      Ja niin vain kävi, etten tarpeeksi rukoillut
      ja jonkin ajan päästä oli lehdessä uutinen,
      että hän oli ajanut risteyksessä kuolemankolarin.
      Ontto olo siitä jäi, ei siinä voinut kuitenkaan mihinkään muuhun
      kuin Jumalan suunnattoman suureen armoon turvata.

      • Halleluujah

        Papille pitää maksaa kirkollisvero.


    • nukkumaija

      minäkin näen paljon enneunia ja joskus asiat ovat hyvin raskaita.Olen kuitenkin ajatellut asian niin että minulla on näin aikaa valmistautua tuleviin tapahtumiin henkisesti. Olen luonteeltani hyvin herkkä ja uskon että monet asiat olisivat minulle hyvin vaikeita hyväksyä ilman tätä ennakko valmistautumista. Älä siis turhaan pelkää unia vaan ammenna niistä voimaa jokaiseen päivään.

    • sattuman kauppa

      Itse tiesin kerran keskellä kirkasta päivää ja hereillä ollessani automatkalla toisella puolen suomea että pappani joka oli jo vanhahko, yli 80, että hän oli kuollut.
      Automatkalla sanoin vain tyynesti äidilleni että pappa on kuollut, en reagoinnut mitenkään ja jatkoin vain normaaleja askareitani, äitiäni tämä vaivasi, hän soitti ja selvitti asian, niinhän siinä oli käynnyt että juuri silloin oli elämänvalo sammunut rakkaasta pappastani kun lauseen sanoin.

    • HEI !
      Monihan näkee unia...siis uneksuu...ja se siitä, mutta kun alkaa tapahtumaan unienne mukaan... on sitten
      jotakin , johon pitää herätä ! Ensiksikin, OLETKO USKOMASSA JEESUKSEEN , ETTÄ HÄN ON HERRASI ?
      Toiseksi, jos et usko...mikä, tai kuka näyttää sinulle unia ? ON KAKSI HENKEÄ, jotka voivat sen tehdä !
      ON HERRAN HENKI, ja on sielunvihollisen henki...joka eksyttää ! tästä voi tulla sinun masennuksesi...
      Kuitenkin , koska koit VALOA ja ILOA , on kyseessä Herran Henki, tod. näköisesti ! Siis on kyseessä
      armolahja ! Lue Raamatusta Danielista...hän oli unien näkijä...ja selitti unet...SIIS PYYDÄ HERRALTA
      RUKOUKSEN KAUTTA SELITYSTÄ...JA TOIMINTAOHJEITA ! Saat toimittuasi oikein , RAUHAN ja LEVON !
      Itse näen valveilla ollessani aivan vastaavia ...ne ovat silloin näkyjä...yöllä unia...
      Kaikki on kuitenkin "tulkittava" , siis on saatava jatkoa, muuten ne hämmentävät ! Sanassa sanotaan :
      NUORUKAISENNE UNIA UNEKSUVAT JA VANHUKSENNE NÄKYJÄ NÄKEVÄT ! Tämä koskee tätä lopunaikaa !
      Siunausta HERRASSA TOIMIVILLE !

      • minnekiire

        kun aurinko häikäisi se oli enne uni miten se tapahtui. Ei taivaallisen kirkkauden merkki. Lue hänen tekstinsä paremmin, ettet sekoita aioita.


    • P_S

      sanotaanko näin, että kyllä minäkin jotenkin uskon noihin enneuniin, mutta monilla varmaan on kyse enemmänkin sattumasta ja unen ja todellisuuden yhdistämisestä.. tuon kertomasi voi selittää sillä olit nähny senn unen ja sitten vain joku tuttusi sattui kuolemaan ja yhdistit sen uneesi niin, että luulit että näit tuttusi unessasi.. Koska mainitsit, että "et ehtinyt unessa selvittää kuka oli kyseessä".. oletit vain kuoleman jälkeen, että se oli hän.. ihmetyttää myös se, että jos unesi ennusti kuoleman, miksi ihmeessä hymyilit herätessäsi kuin naantalin aurinko? Ja kahden viikon päästä kaveri kuoli oikeasti.. entä' jos hän olisikin kuollut vuoden tai parin päästä, olisikot luullut että lyseesä oli enneuni?

      Se, että näkee jotain epämääräisiä unia ja kun jotain sinne päin olevaa tapahtuu ja yhdistät nämä päässäsi, ei välttämättä ole kyse enneunista. Sitä paitsi vaikka näit ns. enneunen, et olisi pystynyt tekemään asialle mitään kun et tiennyt kenestä oli kyse ja mitä oli tapahtumassa.. eli aika ontuvaa ennustamista.

      kyllä enneunen pitää olla sellainen, että unessa tapahtuu selkeästi, jotain mistä voi päätellä mitä tulee tapahtumaan ja suurinpiirtein milloin.. ja tapahtumaan pitää olla jokseenkin ennalta-arvaamaton, koska muuten kyse on vain arvailusta ja päättelystä..

      en ole mikään alan asiantuntija enkä tutkinut enneunia sen tarkemmin. joten tämä on vain minun mielipiteeni.

      • epäuskovainen

        Sattumaa.


      • OneOfThem

        Enneunissa harvemmin tapahtuu nimen ja osoitteen tarkkuudella asioita. Jos enneunien näkijät tietäisivät tarkalleen, mitä tulee tapahtumaan, kenelle, missä ja milloin, niin tässä maailmassa ei ikinä tapahtuisi mitään pahaa. Jokin tietty asia tai esine yhdistää unessa tapahtuneen todellisuuteen. Ne läheiset, jotka enneunia näkevät, sanovat, että tapahtumat tulevat aika äkkiä. Jo seuraavana päivänä tai seuraavina päivinä. Minulla taas on jonkinlainen esine-ennustamisen lahja. Vaatekaapista on tipahtanut käteeni koru, jonka ei pitänyt olla siellä. Aloin itkemään, mutten tiennyt mistä se johtui. Minulla oli vain hyviä ajatuksia korun antaneesta ihmisestä. Seuraavana päivänä tämä korun antaja kuoli Suomen suurimmassa tieliikenneonnettomuudessa.

        Ystäväni näki syntymäpäivänsä aattona unen. Siinä hän kysyi jo kuolleelta papaltaan, että "Tuletko sinä synttäreilleni?". "En tule, sillä minä menen käymään Matin (=papan paras ystävä) luona". Aamulla tuli tieto, että Matti oli kuollut. Yöllä.

        Eräs koulukaveri näki yöllä unen, että heidän talonsa oli syttynyt palamaan. Hän nukahti uudelleen. Sama uni jatkui. Hän heräsi ja meni herättämään myös vanhempansa ja kertoi tästä unesta. Vanhemmat käskivät mennä takaisin nukkumaan. Kaveri oli muutaman minuutin maannut sängyllään, kun palohälytin alkoi soimaan. Alakerrasta tuli savua ja perheen isä paikansi tulen alkuperän kellariin.

        Minä taas näin unen, jossa oli kaksi ihmistä, tekemässä jotain laitonta ja tietyssä paikassa. Seuraavalla viikolla sain tietää, että näin olikin tapahtunut. Samat henkilö, sama teko ja sama paikka. Ja uskomattominta tietysti, että en olisi voinut ikinä kuvitella, että nämä kaksi ihmistä pystyisivät sellaiseen tekoon ja vielä siinä paikassa. Tarkemmin en halua kertoa.


      • uniuni

        jokainen kuolee ainakin vanhuuteen, näinkö unta mikä ei pidä paikkaansa?


      • Jouppi24
        OneOfThem kirjoitti:

        Enneunissa harvemmin tapahtuu nimen ja osoitteen tarkkuudella asioita. Jos enneunien näkijät tietäisivät tarkalleen, mitä tulee tapahtumaan, kenelle, missä ja milloin, niin tässä maailmassa ei ikinä tapahtuisi mitään pahaa. Jokin tietty asia tai esine yhdistää unessa tapahtuneen todellisuuteen. Ne läheiset, jotka enneunia näkevät, sanovat, että tapahtumat tulevat aika äkkiä. Jo seuraavana päivänä tai seuraavina päivinä. Minulla taas on jonkinlainen esine-ennustamisen lahja. Vaatekaapista on tipahtanut käteeni koru, jonka ei pitänyt olla siellä. Aloin itkemään, mutten tiennyt mistä se johtui. Minulla oli vain hyviä ajatuksia korun antaneesta ihmisestä. Seuraavana päivänä tämä korun antaja kuoli Suomen suurimmassa tieliikenneonnettomuudessa.

        Ystäväni näki syntymäpäivänsä aattona unen. Siinä hän kysyi jo kuolleelta papaltaan, että "Tuletko sinä synttäreilleni?". "En tule, sillä minä menen käymään Matin (=papan paras ystävä) luona". Aamulla tuli tieto, että Matti oli kuollut. Yöllä.

        Eräs koulukaveri näki yöllä unen, että heidän talonsa oli syttynyt palamaan. Hän nukahti uudelleen. Sama uni jatkui. Hän heräsi ja meni herättämään myös vanhempansa ja kertoi tästä unesta. Vanhemmat käskivät mennä takaisin nukkumaan. Kaveri oli muutaman minuutin maannut sängyllään, kun palohälytin alkoi soimaan. Alakerrasta tuli savua ja perheen isä paikansi tulen alkuperän kellariin.

        Minä taas näin unen, jossa oli kaksi ihmistä, tekemässä jotain laitonta ja tietyssä paikassa. Seuraavalla viikolla sain tietää, että näin olikin tapahtunut. Samat henkilö, sama teko ja sama paikka. Ja uskomattominta tietysti, että en olisi voinut ikinä kuvitella, että nämä kaksi ihmistä pystyisivät sellaiseen tekoon ja vielä siinä paikassa. Tarkemmin en halua kertoa.

        "Jos enneunien näkijät tietäisivät tarkalleen, mitä tulee tapahtumaan, kenelle, missä ja milloin, niin tässä maailmassa ei ikinä tapahtuisi mitään pahaa." Höpö höpö. Vaikka näkijä tietäisi tarkalleen, mitä ikäviä asioita on tiedossa edessäpäin, ei hän voi niitä estää.


    • young lady

      Hei Uneksija. Olen itse nähnyt myös enneunia ja on ollut hieman pelottavaa tajuta että se asia on oikeesti tapahtunut. Kerran näin unta että koirani jäi auton alle, mutta ei kuollut. Eräänä päivänä koirani pääsi vahingossa irti autotien vieressä olevalla kävelytiellä ja juoksi suoraan autotielle. Rupesin itkemään ihan suunnattomasti kun muistin sen unen ja juoksin huutaen koirani perässä. Onneksi mitään ei tapahtunut :) Aina kun kuljen sitä kohtaa pelkään että sama käy uudestaan ja tekee mieli ottaa aina koirana syliin siinä kohdassa. On myös paljon muita unia mitkä ovat ns toteutuneet.

      Aina kun näen unia, niin pystyn onneksi toteamaan että mikä ei ainakaan ole enne uni :D Niissä unissa mitkä eivät ole enne unia tapahtuu yleensä sellasta mikä ei ole mahdollista nykyelämässä.

      Enneunien näkemisen kanssa oppii elämään, mutta tottakai sitä pelottaa että mitä tulee näkemään tulevaisuudessa. Tähän voisi auttaa se että kirjoittaisit vaikka säänöllisesti uniasi jollekin palstalle :)

    • Jeesus on Kingi

      Mieheni näki samanlaisia unia, jotka sitten toteutuivat. Sitten hän pyysi Jeesukselta, että unet loppuisivat. Ne loppuivat, ja siitä pitäen hän on ollut vapaa niistä. Kokeile sinäkin, ettei sun tarvitsis enää pelätä! Siunausta elämääs!

      • miksi????

        Minä en kyllä varmasti halua enneunistani eroon. Miksi haluta olla sokea, jos on oppinut näkemään? Sitä minä en ymmärrä.


      • joukiinen
        miksi???? kirjoitti:

        Minä en kyllä varmasti halua enneunistani eroon. Miksi haluta olla sokea, jos on oppinut näkemään? Sitä minä en ymmärrä.

        Näen itsekin enneunia. Me unien näkijät emme vaan puhu niistä ihmisistä, jtka ovat eri tasolla. Itse inakin vaistoan unien näkijät, jolloin syntyy syvällisiä keskusteluja. Edesmennyt äitini näki myös unia. Häneltä oli turha salata mitään, vaikka asuin välillä ulkomailla. Jonkun tiedon mukaan intuitiota on ennen ollut kaikilla ihmisillä, mutta kaupunkielämä on vähentänyt sitä. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni, eivät siis totuus. Viimeinen enneuni oli , että avopuolisoni kutsui minua kesken päivää ja työaikaa. Näin ilmassa ohuen mustan pystysuoran viivan, jonka oikealla puolella oli pitsisen kakkupaperin muotoinen valkea alue, joka hiljalleen kuin laineet ikään, liplatteli kasvaen koko ajan. Tiesin, että puoliso oli kuollut. Niin oli. Hän makasi kuolleena kotona, kun pääsin töistä. Työaika oli 13 tuntia ja matkat päälle. Aamulla vielä pussattiin ja hän vilkutti ikkunasta. Unien näkijä ei voi perustella asiaa henkilölle, joka haluaa järkeviä, faktoihin perustuvaa tietoa.


    • Minä olen myös nähnyt kaikenlaisia enneunia (enemmän nuorempana), mutta vieläkin niitä voin joskus nähdä. Ei niitä kannata ottaa aivan ylivakavasti, koska ne tapahtuvat jos ovat tapahtuakseen, ei sille itse murehtimalla mitään voi. Eikä siitä voi itseään syyttää, uni on lopulta vain uni, eikä sen todenperäisyydestä voi oikein olla varmuutta. Minun enneuneni ovat olleet tavallisempia, viimeksi parisen viikkoa sitten näin enneunen töistä ja sitten töissä tuli Deja-Vu -tunne.

      Näiden unien syntymekanismeista ei vielä tiedetä kovinkaan paljoa, ehkä ne ovat aivojen toimintaa, jossa aivot treenaavat hätätilanteita varten tai järjestelevät itseään stressin jälkeen. Sitten se uni sattuu tapahtumaan oikeasti ja ihmisen muisti sitten linkittää unen ja tapahtuman... Paitsi, jos ne ovat oikeita henkimaailman enteitä, niin silloin voi alata pohtimaan onko kohtalo määrätty ja mikä on vapaan tahdon merkitys... Mutta ne ovat jokaisen oman mietinnön tulosta. Minä en tosin ole uskossa ja silti näen niitä unia, joten ne ovat joko 'normaalia' aivotoimintaa tai yleisesti henkimaailman juttuja. Ehkä joskus saamme tietää arvailujen sijaan. Pärjäile.

      • epäuskovainen

        Mitähän mahtoi Jeesus sanoa:)))). Uskovaiset sotkeutuu joka paikkaan.


      • kun ei tiedä...

        "Näiden unien syntymekanismeista ei vielä tiedetä kovinkaan paljoa"

        Eniten unista tietävät tietenkin ne jotka niitä näkevät ja muiden ei niistä tarvi tietääkään. Minua ei ainakaan tipan tippaa kiinnosta se että joku tölppö alkaa keksimään niitä ja näitä tieteellisiä selityksiä unille, jotka itse ymmärrän sen mitä tarvitsen ilman ainuttakaan "älykästä" tutkijaa.


      • tanjaliina

        määrätyn värinen taka-osa elikä ilma ympärillä on aavistuksen vaaleanpunainen ei siis läpinäkyvä happi, vaan harsomainen punerrus. Tälläinen uni toteutuu kirjaimellisesti kuten on sen nähnyt. Kirkkaat unet ovat joskus myös enneunia mutta ne eivät toteudu sataprosenttisen tarkasti näkemisen mukaan.


      • kun ei tiedä... kirjoitti:

        "Näiden unien syntymekanismeista ei vielä tiedetä kovinkaan paljoa"

        Eniten unista tietävät tietenkin ne jotka niitä näkevät ja muiden ei niistä tarvi tietääkään. Minua ei ainakaan tipan tippaa kiinnosta se että joku tölppö alkaa keksimään niitä ja näitä tieteellisiä selityksiä unille, jotka itse ymmärrän sen mitä tarvitsen ilman ainuttakaan "älykästä" tutkijaa.

        Minä haluan ymmärtää miten toimin, siksi yritän tutkia asioita.


    • it´s oh so quiet

      Olen nähnyt myös pari enneunta. Pari päivää ennen erään henkilön itsemurhayritystä näin sekavia symbolisia unia jossa oli tämä henkilö osallisena. No sitten sain kuulla tästä itsemurhayrityksestä ja muistin uneni. Sitten jokin aika myöhemmin, tämä henkilö sitten teki itsemurhan, näin hänen kuolemastaan unen myös pari päivää ennen tätä tapahtumaa. En vain uskonut, että kuolema tulee noin pian unen jälkeen, yllätyksenä se silti tuli.
      Myöskin muutama viikko ennen kuin rakkaani jätti minut, näin tästä kyseisestä tapahtumasta unen.
      :(
      Onneksi en tämän useammin näitä toteutuvia unia nää. Hulluksihan siinä tulisi. Olen muutenkin todella herkkä ja kelaan asioita päässäni sitten.

    • Kesä37

      Hei!

      Itse olen nähnyt myös enneunia. Nyt en vähään aikaan, mutta välillä kyllä. Yksi unistani jota en tajunnut silloin sen tarkoitusta, myöhemmin ymmärsin, että se koskeen miestäni ja hänen ajamaa kolaria. Niin, tätä pidetään lahjana, samoin kuin, että tietää jotakin tapahtuvan etukäteen.

      Kun näet näitä unia, kannattaa pitää yhteyttä niihin ihmisiin joista unta näet. Kenties tälläkin aikasemmalla unella on ollut jokin tarkoitus. Itse olen ainakin, huomannut, että enneunella on ollut jotakin merkitystä, aina niitä ei vain etukäteen osaa ajatella mitä...

      • joukiinen

        Enneunien toteutumiseen en usko meidän voitavan vaikuttaa. Ehkä niiden tarkoitus on valmentaa meitä kestämään tauleva tapahtuma. Oli se sitten iloinen tai surullinen.


    • nähnyt jo jotain

      tunne valtaa pitkään mieltä kunnes uni unohtuu...kunnes sattuu jotakin ja tulee tunne että olen ollut ennenkin tässä tilanteessa,ja sitten muistan uneni.joku on joskus nauranut että minulla meedion kykyjä.toinen esim.suutuin nuoruudessani eräälle pojalle,hän oli tosi koppava ja ilkeä,kosti minulle kun en alkanut hänen kanssaan seukkaamaan,ja kertoi minusta kaiken maailman hutsahtavia juttuja,kun kuulin nää jutut aattelin ite mielessä et"paska jätkä,joutaisi kuolla!" ei menny kuin kuukausi ja hän kuoli aivoveren vuotoon kännissä.siten en ole "uskaltanut "aatella toivottuja kuolemia inhomiani ihmisiä kohtaan...sitten on vielä etiäisiä....jos jostakin ystävästäni ei ole kuulunut aikoihin mitään,saatan aatella itsekseni et mun täytyis soittaa hälle,ni ihan ihmeelistä,en joskus ehdi edes sitä tekeen kun tämä ko.ystävä jo soittaakin!!!!eräs tuttavani, joka on psykiatri- on sanonut että joillekkin ihmiselle on annettu tällainen taito,ikäänkuin lahja.että tällainen taito/lahja kannattaa säilyttää huolella vaikka ne joskus ne tunteukset ym.unet pelottavatkin joskus.eräs vanha mummo näytti minulle vanhoja mustavalkoisia kuvia ja kysyi näenkö niissä jotakin kummallista (kuvissa olevat ihmiset olivat kuolleita)en huomannut vaikka yritinkin katsoa tarkkaan.yhdessä kuvassa mies seisoi puun oksan alla(hänkin kuollut)puun oksassa oli ristin hahmo...mummo sanoi että kaikissa kuvissa on risti henkilöiden yllä jotka kuolleet,yhdessä oli pilven hattara ym. varjostukisa,en muista enää kaikkia mitä tää mummo kertoikaan mutta oli ne aika pelottavia juttuja.

    • apostoli mikko

      HEI !
      Kun armolahjat alkavat toimia, kuten ensimmäisellä kirjoittajalla, tulee ehdottomasti jatkaa
      tutkimista, mikä tarkoitus on niillä unilla...sillä niitä tulee lisää ! Eräs Jeesus on Kingi kirjoittaja
      kertoi miehensä "päässeen eroon unista"...no , Raamattu kyllä sanoo : HÄN EI ARMOLAHJOJANSA
      JA KUTSUMISTANSA KADU ! Joten kirjoittajalla on rintamakarkuruuden oireita ! TEHTÄVÄ ON
      HERRAN , ei sitä itse valita ! Tietysti jos pelottaa...on paljon pahempaa edessä...ei tietysti kaikki
      ole kypsiä heti, joten tarvitaan KASVUA ! NÖRYYS KAIKEN EDESSÄ ON A ja O !

      • joukiinen

        En usko uskonnolla olevan tekemistä enneunien näkemisessä. Kautta historian unia on nähty ja ne ovat auttaneet selvitymään elämässä eteenpäin. En kuulu mihinkään kirkkoon, koska ihminen ei tarvitse temppeleitä yrittäessään elää koko luomakuntaa kunnioittaen ja arvostaen. Ilman ahneutta ja pyrkyryyttä, vain omaa etua haluten.


    • petturi itse

      Kyllähän sitä hyvällä mielikuvituksella varustettu ihminen voi tulkita jälkeenpäin unensa tarkoittavan milloin mitäkin ja muokata tulkinnan unestaan tarkoittamaan sen hetken tapahtumia. Itsepetoksen voimaa ei kannata aliarvioida.

      • nightmears

        nähtyä. Mutta niistä on parempi olla hiljaa. Tässä maassa helposti leimataan vähä-älyiseksi ym.
        Olen nähnyt hyvin vakavistakin tapahtumista, jotka ovat toteutuneet. Ikävä kyllä.


      • juuri niinkuin näkee

        Miksi pitäisi tulkita jälkeenpäin???? Mitä tarkoitat tuolla? Ei niitä tarvitse muokata tai tulkita tai mitään tollaista soopaa. Asia on niin, että enneunessa näkee tapahtuman ja sitten se tapahtuu juuri kuin unessa. Älä tee asiasta turhan monimutkaista.


      • hän ei osaa itse
        juuri niinkuin näkee kirjoitti:

        Miksi pitäisi tulkita jälkeenpäin???? Mitä tarkoitat tuolla? Ei niitä tarvitse muokata tai tulkita tai mitään tollaista soopaa. Asia on niin, että enneunessa näkee tapahtuman ja sitten se tapahtuu juuri kuin unessa. Älä tee asiasta turhan monimutkaista.

        Älä välitä, edellinen kirjoittaja vaan purkaa pahaa mieltään kun ei itse ole mitään enneunia koskaan nähnyt. Siksi hänen pitää mitätöidä muiden kokemuksia. Mitätöiköön vaan, ei se tosiasioita mihinkään muuta.


    • mitä tapahtuukaan

      Oikean enneunen aikana uneksija on luultavasti erittäin syvässä unessa tai muussa unenkaltaisessa tilassa. Itselläni on niitä ollut ja ne ovat esittäneet tapahtumat kirjaimellisesti. Tunnistan tällaisen unen täysin selvästi enneuneksi, koska tila eroaa tavallisesta unesta. Enneunesta on todella vaikea herätä. Siinä ikäänkuin joutuu ponnistlemaan herätäkseen ja on tunne, että on jossain hyvin syvällä, josta pyrkii ylös. Itse yleensä tässä vaiheessa ponnistelen ja ääntelen unissani. Ja todellakin ne tapahtumat eivät ole mitään symbolisia, eivätkä ne vaadin minkäänlaista tulkintaa. Ja ne ovat viestejä jonkun kuolemasta, useimmiten läheisen ihmisen. Ja eivät ne aina ole kohdistuneet vanhaan tai sairaaseen, jonka kuolemaa osaa odottaakin ja siksi voi myös siitä uneksua. Usein tällainen uni toistuu ja toistuu lyhyen ajan kuluessa ja lakkaa, kun unen tapahtuma sitten käy toteen. Lisäksi vielä, aina ei tarvitse olla sängyssä nukkumassa, vaan tuollaista saattaa tapahtua, kun on itsekseen jossain hiljaisessa paikassa ja vaipuu jotenkin mietteisiinsä. Silloin tosi jää pois tuo vaihe, jossa pinnistelee hereille, vaan sitä ikäänkuin havahtuu syvistä mietteistään. Ja nämä mietteet ovat sisältäneet toteutuvan tapahtuman. Itse uskon yhteen edellä esitettyy ajatelmaan: nämä unet ja ennaltatietämiset auttavat ao. henkilöä valmistautumaan ja suremaan etukäteen.

    • melkein lottovoittaj

      Näin unessani loton jättipotin voittonumerot, mutta unohdin ne ennen heräämistä. Sit lauantai arvontaa katsoessani hoksin, että voittopotti kuuluis mulle.

      • NikolaiPuusaari

        No hehheh, joopajoo.
        Ei eläimellä ole tuollaista kykyä ja ihminen on eläin, vieläpä paskinta laatua.
        Mitään ulkopuolista "ilmoitusta" ei voi tulla, koska mitään ulkopuolista ei ole olemassa.
        Jos joku oikeasti näkisi enneunia, hän voisi ennustaa, eikä jälkikäteen todeta että tätä se uni tiesi.
        Eli omia tulkintojanne ovat nuo enneunenne.
        Elkää kehatko aikuiset ihmiset!


      • Eläinten sielut
        NikolaiPuusaari kirjoitti:

        No hehheh, joopajoo.
        Ei eläimellä ole tuollaista kykyä ja ihminen on eläin, vieläpä paskinta laatua.
        Mitään ulkopuolista "ilmoitusta" ei voi tulla, koska mitään ulkopuolista ei ole olemassa.
        Jos joku oikeasti näkisi enneunia, hän voisi ennustaa, eikä jälkikäteen todeta että tätä se uni tiesi.
        Eli omia tulkintojanne ovat nuo enneunenne.
        Elkää kehatko aikuiset ihmiset!

        Sinähän se vasta todellinen mestari olet. Tiedät siis ihan tarkaaan eläinten, lajista riippumatta, sielun elämän. Ki keskustelet niiden kanssa ja ne kaikki kissat ja koirat ynnä muut oravat ovat kertoneet sinulle, että eivät tiedä mitään tulevasta.
        Vaan minäpä uskon ihan päinvastaista. Kun emme karran tiedä, emmekä voi todistaa, niin kummankin usko on yhtä oikein ja yhtä totta.


    • asd12

      alitajuntasi antaa silloin tällöin vinkkejä mitä et ehkä heti sisäistä. jos esim näet kaveri tekevän pahan sairauden merkkejä sun muuta, voi tulkita helposti että kaverisi on kuolemassa.

    • uskoo kyllä

      Aloin näkemään enneunia n. 14 vuotiaana. Tapahtumat vain sitten toistuivat kuin uudelleen elettynä ja oli aina sellainen outo tunne, että saman on jo tehnyt aiemmin. Nykyään unia tulee tosi harvoin ja toivoisin, että näkisin niitä useammin. Minulla ne liittyvät aina omaan elämääni ja mitä tulen tekemään. Esim. näin melkein vuotta aikaisemmin työpaikkani lopetuksen ja huoneet tyhjinä. Toivoisin, että näkisin useammin niitä. Kyllä ne erottaa normaalista sekounista juuri sen takia, että ne ovat niin todellisia ja lyhyitä pätkiä todellisuudesta. Siinä erottaa kyllä jokaisen värisävyn ja kaiken sen hetken tunnelman ympärillä. Uskon, että vanhemmiten sitä ei ole enää niin herkkä ja vastaanottavainen enneunille. Kannattaa kirjata ylös unia tai kertoa uskotulleen, joka voi myöhemmin todistaa, että niinpä, sinähän kerroit jo tämän 2 vuotta sitten tarkalleen....

      • uniin

        Minä en koskaan nähnyt nuorena enneunia, mutta nyt vanhemmiten kyllä. Joten ei ne riipu iästä mitenkään. Unet voivat palautua sinullekin, joten älä menetä uskoasi nähdä niitä vaikka ikää tulee.


    • minä näen

      Meillä kulkee kahden suvun naisilla ennustamisen lahja, itse olen nk. "tienristi", koska olen saanut kyvyn kahta kautta. En ota maksua, enkä pysty valitsemaan itse ennustukseni kohdetta, useimmiten ennustukseni liittyvät kuolemaan, mutta olenpa povannut mm. yhdet häät, kaksi lento-onnettomuutta, sekä ainakin viiden vauvan sukupuolen ennen ultraääntä. Myös ainakin kolme raskautta olen saanut ilmoittaa odottavalle äidille jo ennenkuin nämä ovat ehtineet edes epäillä raskauden mahdollisuutta.

      Joudun usein pohtimaan onko eettisesti oikein kertoa ihmisille enteistä jotka koskevat heitä itseään, sillä kohtalon on tarkoitus kulkea omia polkujaan, ja siihen puuttuminen voi saada asiat raiteiltaan. Kuolemasta kertovia enteitä en ikinä kerro, yritän vain mahdollisuuksien mukaan estää. Jos kuolema on korjatakseen, se korjaa.

      Isäni isoäiti näki, muttei uskonut näkyihinsä, ennenkuin ennusti oman miehensä kuoleman. Isäni äiti taas on nähnyt enteitä jo pikkulapsesta, äitini isomummu luki luontoa ja eläinten käytöksestä säätilan muutoksia, muutoin hän ennusti lähinnä kuolemaa. Kerran hän näki sisarensa odottavan lasta, eikä uskonut näyn voivan pitää paikkaansa, sillä hänhän näki aina kuolemaa. Valkoiset murhasivat hänen sisarensa veljessodan aikaan. Äitini isoäiti pelkäsi enteitään ja kielsi pitkään niiden olemassaolon ja sairastui henkisesti. Hän parantui vasta kun hyväksyi kykynsä. Isoäitini näkee harvoin, mutta aina kuolemaa. Äitini näkee puolestaan lähes aina onnellisia asioita, muttei koskaan perhepiiriin. Jos hänen enteensä koskee perhettä tai sukulaisia, tietää se yleensä kuolemaa.

      Minä itse, niin, minä näen mitä näen. Näin mieheni työtoverin kuolevan, vaikken edes tuntenut koko miestä. Näin mieheni ajavan poliisin ratsiaan ja ehdin häntä siitä varoittaa - eipä ajanut ylinopeutta =)

      Olen vielä nuori, vasta parikymppinen, enkä koe olevani mikään povarieukko. Armolahjaksikaan en tätä koe. Näkeminen on osa minua, osa sisintäni, ja minulle kovin arkipäiväinen asia. Emme kuitenkaan yleensä kerro kyvyistämme suvun ulkopuolisille, tällainen yleensä aiheuttaa pahaa verta ja turhia juoruja.

      Unet, näyt, enteet kannattaa ottaa vastaan sellaisinaan, ei pelätä, ei kunnioittaa. Todeta vain että ne ovat olemassa ja siinä kaikki.

      • minä näen.

        Korjaus: Valkoiset murhasivat hänen sisarensa ja tämän syntymättömän lapsen veljessodan aikaan.

        Olen myös nähnyt isäni ajavan pahan kolarin, ja kymmenen minuuttia tuon enteen jälkeen äidilleni soitettiin. Äitini voi todistaa sillä hän oli paikalla ja kerroin hänelle enteestä jo ennenkuin puhelu tuli.
        Olen myös nähnyt unissani palavan auton - isäni auton joka myöhemmin paloi.


      • Enneunta toivottavaa

        Näen että kuolet viimeistään 140 vuoden päästä.


    • mama...

      armolahja, jos näkee enneunia. Ole kiitollinen siitä, älä pelkää. Kokemusta on siitä.

    • Atonica

      Enneunet... itellä on kans niitä... näen jopa liiankin tiheään ja selvästi niitä. ja useat niist on tapahtunutkin... Dejavu fiilikset ovat jo niin rutiineja että... enneunet ovat vain niin selittämättömiä asioita... olemmeko oikeassa ajassa, paikassa tai ulottuvuudes? siinä vasta kysymyksiä.... enneunien myötä näen myös tulveia tapahtumia... se on kuin eläisi toista elämää... näen asioita ja elän niissä vaikka ne tapahtuu viikon, kuukauden tai vuosien päästä... alitajunnassa ne kaikki on piilossa muilta.

    • Unennäköni

      Olen nähnyt unen, jossa siskoni kanssa nousin jollain ihme köysillä ylöspäin korkeuksiin ja kokoajan oli ihmeellisen valoisaa. Se oli kummallinen se valon määrä ja se valo oli sillee niinku läsnäoleva ja vallitseva.
      Kun pääsimme ylös jonkinlaiseen sisätilaan, niin siellä oli äitini ja siskoni tietenkin, mutta sitten katsoimme jostain ikkunantapasesta luukusta ulos ja näin todella uskomattoman kauniin laakson kaukana alhaalla. Sen laakson pohjalla kulki pieni joki ja ja huomasin, että siskoni poika kulki siellä joenvartta poispäin. Yritin huutaa hänelle, mutta hän vain jatkoi matkaansa taakseen katsomatta. Nyt äitini, siskoni ja siskon poika ovat poissa.
      En ole koskaan uskonut uniin, mutta en täysin tyrmännytkään niitä.

      • HAHAHAHAHAHAHAAAAA

        ROFLMAO!!!!!!!!!!!!!!!

        Vitut sä mitää enneunii nää! Vitun peelo!


    • Bootis

      Ei nämä totta ole. Luulen että ihmisen mieli tekee tepposet samoin kuin "dejavuu" ilmiössä eli jälkikäteen kääntyy ajatus siihen, että olisi unen nähnyt jo aiemmin. Sitten uskoo eläneensä jonkun tapahtuman aiemmin tai nähneensä asian unessa.

      • niinkö????

        Joo joo, kyllä sä varmaan tässä nyt olet ihan oikeassa, jooko?

        Et usko miten naurettavaa on lukea tekstiäsi. Mistä sinä, mitätön, voit tietää toisten kokemuksista? Täh? Vaihda palstaa jos ei ole muuta asiaa tai lue vaan ja ole hiljaa.


    • Unet ja ennusteet.

      Minä olen herännyt isoon kauniin kirkkaaseen auringonlaskuun, huomasin että olen sängyssä istuallani kun heräsin siihen auringon valoon. Ei kulunut kuin tunti pari niin sain soiton sairaalasta että läheiseni on kuollut hetki sitten.
      Toinen uneneni jossa valkoiset kauniit engelit leijailivat ylläni oli varmaan varoitus koska aamulla lähdimme automatkalle kohti pohjoista ja matkalla ajoin kolarin, matka päättyi sairaalaan.
      Näitä enneunia on ollut muutamia, miettii mikä tarkoitus näillä on.

      • NikolaiPuusaari

        En usko enneuniin enkä mihinkään yliluonnolliseen. Tai uskoin aikaisemmin, mutta se oli edellisessä elämässäni, kun olin noita ja ne perkeleen uskovaiset polttivat mut. Vieläkin katkera SAATANA!!! sillä just se olis ollu kivempi elämä kuin nämä sen jälkeen tulleet. Nyt vituttaa.


      • Näin se menee.
        NikolaiPuusaari kirjoitti:

        En usko enneuniin enkä mihinkään yliluonnolliseen. Tai uskoin aikaisemmin, mutta se oli edellisessä elämässäni, kun olin noita ja ne perkeleen uskovaiset polttivat mut. Vieläkin katkera SAATANA!!! sillä just se olis ollu kivempi elämä kuin nämä sen jälkeen tulleet. Nyt vituttaa.

        Turha niitä on pelätä. Parempi on ottaa niistä kaikki hyöty irti, eli jos näet unessasi jotain kauheaa tapahtuvan niin kannattaa miettiä miten tapahtuman voisi estää. Jos esim. joudut unessa kolariin punaisen Mersun kyydissä ja kuskina on Janne-serkku, niin älä sitten mene enää Jannen Mersun kyytiin. Unet eivät välttämättä toteudu, jos niiden ei anneta toteutua.


    • Minevaan

      Olen myös nähnyt hallitsemattomasti enneunia..
      Voimakkain oli pari vuotta sitten kun näin unta että ajan talvisella tiellä liukkaaseen mutkaan ja menetän auton hallinan.. Tästä noin viikko eteenpäin saan ystävältäni viestin että on sairaalassa kun olivat lähteneet kaupunkiin ajamaan jouluostoksille ja pimeässä mutkassa joku oli tullut vastaan keskeltä tietä.
      Hieman karmii selkäpiitä tuollaiset, kaikkea en edes muista mitä olen nähnyt.

      Hyödyllisiä unia on olleet opiskelussa kun olen nähnyt seuraavana päivänä jaettavien kokeiden numeroita. =)

      Oman lapseni kohdalla näin raskausaikana unia prinsessa leikeistä ja niin selvisi ultrassa että tyttö oli tulossa. Melkoinen prinssessa sieltä tosiaan tulikin =D
      Nyt olen uneksinut, että mieheni sisko jolla on laskettuaika elokuussa, synnyttää tytön. Hän ei itse tiedä sukupuolta kun ei näkynyt ultrasta.. Odotellaan ja katsotaan, tietenkään ei minua usko tämä sisko. :)

      • Minevaan

        Kerroin ystävälleni tästä keskustelupalstasta ja hän sanoi:
        "Muistatko kun kerroit 2007 nähneesi unessasi isäni joka kertoi että hänen jalassaan on jotain vikaa ja minua tulisi varoittaa asiasta?" Niin, hänen isänsä oli sitten jonkin ajan kuluttua sairaalassa koska hänellä oli jalassaan veritulppa.

        En tuntenut ystäväni isää, en ollut nähnyt kuin jonkin todella vanhan kuvan, enkä tiennyt hänen terveydentilastaan mitään asiaan liittyvää kun tämän unen näin.

        Kuten aiemmin keskustelussa on mainittu, unien näkemistä ei pidä ottaa taakkana tai kirouksena. Parhaiten selviytyy kun hyväksyy asian sellaisenaan, ja sen tosiasian ettei kohtalon kulkuun tule puuttua.


    • ,että on joku suurempi ja hän hallitsee.Ihmisen pitää tehdä valinta ja kulkea Häntä kohti.
      Mietippä sitä...

    • goodjul

      Miellenkiintoista miten ihmiset ottaa tälläiset asiat, kun katsoo noita kommentteja. Itse pidän 'kykyäsi aivan normaalina juttuna. En ole enneunia näkevä, mutta uskon on ihmisiä joilla 'kyky' voi olla. Entisellä vaimolla oli se kyky joten tiedän kyllä mistä puhut. Onko ihmiset joilla se kyky normaalista poikkevia jotenkin?
      en kyllä usko. Onko se jotenkin Jumalan työtä? en usko siihenkään, mutta lahja se kyllä on, kaikki ei pysty siihen ainakaan kovin helposti. VArmaan jokin geeni vaikuttaa siihen tai jotain. Voiko lahjaa käyttää väärin?
      Kyllä voi, uskomalla siihen liikaa. Kaikki kyvyt on hyödyttömiä jos ei osaa olla itselleen skeptinen sopivasti.
      Miksi ihmiset näkee sellaista? En tiedä mutta uskoisin sen olevan jonkinlainen yhteys toiseen mieleen.
      Tuttuihin tai tuntemattomiin. Ihmisten mielihän on jonkinlaista energiaa ja ehkä jotkin ihmiset on hyviä 'antenneita' ja saavat moisia viestejä. On kuin kuuntelisi radiokanavaa. Toisilla on paremmat radiot kuin toisilla. Toiset kuulee radiosta toista ja toiset toista. Aina joku juttu on falskia ja joku toinen taas niin totta.
      Ihmiset haluiasi että 'ennustaja olisi jumala joka tietää kaiken ja luulevat että ihminen on 'kyvytön' jos ei tiedä tarkasti kaikkea.
      Kuinka moni ihminen kymmenestä on täysin luotettava puheidensa osalta? Ehkä yksi tai kaksi.
      No olisiko kyvyn omaava sitten eri juttu? no ei. Onko heidän juttunsa siis perättömiä? No ei.
      Jokainen päättäköön itse miten suhtautuu enteisiin mutta on kyllä vähän liikaa että heidän maailmansa olisi jotenkin tuomittavaa tai epäuskottavaa, se on heille normaalia vaikka emme itse ole samnalaisia.

      Sinulle Enneunen näkijälle sanon että ei kannata pelätä niitä unia, sehän olisi sama kuin pelkäist itseäsi ja siihen en usko. Ymmärrän ettet halua nähdä mitään, mutta miksi kieltäisit sen itseltäsi kun kerrankin olet saanut moisen lahjan. Lahjaa voi kehittää ja oppia tulkitsemaan asiat oikein.
      Olet vähän kuin ajatustenlukija. Toiset haluaa nähdä tulevan, sinä et voi valita, mutta jos ihmiset voisi valita ominaisuutensa elämä olisi aika erilaista ja minä en ainakaan olisi tytyväinen näkymään.

      Joten minusta on hyvä että olet olemassa kykyinesi, uskon että pystyt katsomaan kykysi vielä oikein jotta se ei häiritse sinua liikaa ja ehkä pystyt jotenkin parantamaan sitä myös.
      Ei se tee mitään että näet asioita mihin et voi vaikuttaa. Muutenkin elämässä on asioita mihin ei voi vaikuttaa, ainakin minun elämässä, joten miten nyt uniin vosi vaikuttaa. Hyödyntää ehkä kyllä.

      Yksi pyyntö olisi ihmisille. Miksi sekoittaa uskontoa tähän? Jos haluaa olla uskovainen menee kirkkoon ja rukoilee, ei ihmine joka näkee enneunia tarvitse pelastusta sen enempää kuin kukaan toinenkaan.

      Silti kaikille mitä parhaimpia olosuhteita enneuniin
      älkää turhaan masentuko vaan paremminkin toisinpäin

    • kekkosenkalossit

      Sattumalta kuulostaa unesi enemmän. Ihminen vain yhdistää mielessään unen jonkun tuttavan kuoleman, AHAA tuosta minä uneksin. Sitten puhutaan enteistä kun tiedät jo etukäteen kuka seuraavaksi kuolee...

    • Punasilmäinen

      ...mutta kaverin kuoltuasi muistat kenestä on olikaan kyse siinä unessa; kuulostaa nyt vähän siltä, että alitajunta on tehnyt sinulle tepposet. Jos nyt joku tyyppi unessasi kävelee valoakohti, jota et edes kyennyt tunnistamaan, niin kyseessä ei silloin ole enne uni. Sen sijaan järkytyksesi halusi sinut saada ajattelemaan, että olet nähnyt unta juuri tuosta kyseisesti ihmisestä.

      Olisihan se omalla tavallaan kamalan lohdullista, että ihmisillä olisi oikea kyky nähdä asioita ennalta ja näin saattaa kyllä ollakin -sitä vaan ei ole todistettu tarpeeksi hyvin- , mutta tässä nyt tuskin siitä on kyse. Luultavasti sinulla on nyt vain jonkinlainen surutyö menossa ja käsittelet asiaa tuolla tavalla.

      • Punasilmäinen

        Omituisia yhdyssanavirheitä tuossa kirjoittamassani tekstissä.


    • Pulikeisari

      Unia nähdään joka päivä ja unet ovat unia. Enneuniksi tulkitaan sitten niistä unista ensinnä ne jotka muistaa (murto-osa) ja jotka muistuvat mieleen kun jotakin uniin sopivaa tapahtuu - kuten tässäkin tapauksessa.

      Etenkin kun uniaan miettii päivittäin ja alkaa liittää niihin pelon ja odotuksen emootioita, on resepti enneunille valmis!

      Symbolit kuten aurinko, valo, kasvot jne eivät ole mitenkään epätavallisia ihmisten unissa, koska ne ovat meille päivittäisiä asioita. On myös erittäin yleistä, että vanhat tutut tai vihamiehet vuosien takaa pulpahtelevat silloin tällöin tai tuon tuostakin uniin. Ei siinä sen kummempaa "järkeä" tarvita kuin, että alitajuntamme pulpautelee näitä ihmisiä uniin, koska usein alitajuntaan jää vaivaamaan kun jota kuta ihmistä ei ole nähnyt pitkään aikaan tai on nähnyt hänet pitkän aikaa sitten tai jotakin häneen liittyvää ikävää on tapahtunut (tutut, sukulaiset, jääneet ystävät, vihamiehet).

      Ihmeellistä enneunissa on se, miksei niitä tunnista enneuniksi heti nähtyään ne. Vaimonikin näkee enneunia ja "muistaa" ne vasta kun niissä näytetyt tapahtumat OVAT JO tapahtuneet. Monet hänen unensa ovat kuin De Ja Vu -tapahtumia, eli hän muistaa nähneensä tilanteen se ja se unessa.

      lisättäköön tähän että uskon kyllä yliluonnolliseen ja hengelliseen maailmaan joten en vain yritä oman maailmankuvani takia näitä debunkata. Maailmankuvaani periaatteessa sopivat jumalalta tai saatanalta tulevat enneunet mutta 99.9% väitetyistä enneunista ovat kyllä sattuman kauppaa. Ihmiset vaan pelkäävät ihan turhaan uniaan.

      • vastauksiaunista?

        olen nähnyt koko ikäni niitä, ensimmäinen enneuni liittyi tarravihon varastamiseen tarhassa ja niinhän siinä kävi että se vietiin.. myöhemmin näin unia metron alle jääneistä ihmisistä ja eihän se ollut mukavaa sellaisista lukea seuraavana aamuna!
        myöhemmin näin unta mummostani, olimme kävelemässä metsässä suuren kiven luona ja kaikki vihersi mummo oli vihdoin onnellinen, seuraavana aamuna kuulin mummon kuolleen sairaalassa..
        sama juttu kun koirani kuoli, näin unta sen olevan iloisena aukealla niityllä..
        kun minulle läheinen ihminen katosi, näin jälleen unta metsästä jossa hän selitti ettei voi jäädä vaikka haluaisi se ei enää ole mahdollista, mutta sen unen koko merkitys ei ainakaan vielä selvinnyt.
        kun isäni kuoli näin monena yönä väkivallan täyttämiä painajaisia, mutta kumma kyllä vihreä niitty puuttui, en tiedä miksi.


      • vastauksiaunistako
        vastauksiaunista? kirjoitti:

        olen nähnyt koko ikäni niitä, ensimmäinen enneuni liittyi tarravihon varastamiseen tarhassa ja niinhän siinä kävi että se vietiin.. myöhemmin näin unia metron alle jääneistä ihmisistä ja eihän se ollut mukavaa sellaisista lukea seuraavana aamuna!
        myöhemmin näin unta mummostani, olimme kävelemässä metsässä suuren kiven luona ja kaikki vihersi mummo oli vihdoin onnellinen, seuraavana aamuna kuulin mummon kuolleen sairaalassa..
        sama juttu kun koirani kuoli, näin unta sen olevan iloisena aukealla niityllä..
        kun minulle läheinen ihminen katosi, näin jälleen unta metsästä jossa hän selitti ettei voi jäädä vaikka haluaisi se ei enää ole mahdollista, mutta sen unen koko merkitys ei ainakaan vielä selvinnyt.
        kun isäni kuoli näin monena yönä väkivallan täyttämiä painajaisia, mutta kumma kyllä vihreä niitty puuttui, en tiedä miksi.

        muita enneunia joille en ainakaan vielä ole saanut vastauksia oli uni taivaalta satavista kukista (iloinen tulevaisuuden tapahtuma?) ja ruokajuhlista pitkän pöydän ääressä..
        Lapsena näin enneunen koulukiusaajistani jotka jahtasivat minua pyörillä, kiusaajat olivat alussa kavereitani, heräsin itkien ja tiesin ettei se jäänyt uneen kiusaaminen oli vasta alkamassa..
        kiusaajani kulkikin samalle ylä asteelle kanssa ja myrkytti muiden mielet, oikeastaan en vieläkään ole päässyt hänestä täysin eroon sillä sukulaiseni joutuu välillä työssään maksamaan hänen laskujaan.


    • jagarström

      minä näin kerran unen jossa minua ammuttiin mutta en tiennyt mihin...parinpäivän päästä minua ammutiin jalkaan hieman polven yläpuolelle...

    • mikaela12

      Hmm..olen aina nähnyt tuollaisia unia ja enteitä tulevasta. En koe niitä ollenkaan pelottavina. Voin valmistua muutoksiin etukäteen ja siksi en järkykkään enää mistään. Jotkut tapahtumat ovat suunniteltuja ja ihmisen kuoleman ajankohta eiryitsesti. Näin vuosia mieheni kuoleman useaan kertaan. Sitten oli "helpompaa", kun se tapahtui. Jotkut asiat ovat väistämättömiä, ihmiset eivät täällä voi niille mitään. Oletko tullut ajatelleeksi, että sinulla voisi olla auttamiseen taipumuksia....koska harvat näkevät ja kykenevät näkemään enteitä:)
      Enkeleitä:)

    • Nestori69

      Ennenunien näkeminen siinä mielessä että unessa yli-inhimillisellä tavalla voisi ennustaa tulevan on mahdotonta. Nukkuminen on kuitenkin elintärkeää, ja täten voidan ajatella että myös unet ovat tärkeä osa aivojen toimintaa. Ihmisen tietoisuus ja tajunta on monitasoinen asia. On mahdollista unessa käsitellä tietyllä tunteiden ja alitajunnan tasolla tärkeitä asioita, rakkautta, kuolemaa, menetystä, muita ihmisiä. Unen näön vaiheessa ne saattavat olla epämääräinen sekamelska tunteita, symboleja ja tapahtumia. Tunnetasolla ihminen saattaa myös ymmärtää muita ihmisiä paremmin kuin järjen tasolla. Harva kykenee sanomaan selkein suomenkielen lausein mitä hänen elinkumppaninsa ajattelee, tai selittää hänen toimintojensa kausalogiaa. Mutta tunteiden tasolla voi ymmärtää kuitenkin paljon paremmin, sen vain tietää miten asiat toimivat. Alitajunta saattaa valmistautua tapahtumaan nukkuessa, jos vaikka itse pelkää/odottaa parisuhteen päättymistä kuitenkaan tiedostamatta sitä, aiheesta nähdyt unet saattaa jälkeenpäin kokea enneunina, ja tietyllä tasollahan ne ovatkin sellaisia. Itsesuggestiolla on myös suuri rooli tällaisissa asioissa. Esimerkiksi nuori nainen joka kertoi koiransa karanneen autotielle ja unensa vaikutuksen. Jos koira olisi jäänyt autotielle, nainen olisi voinut ajatella kyseessä olleen enne unen. Toisesta perspektiivistä asiaa voi myös tarkastella ajatellen että koira on naiselle tärkeä, ja unessa on käynyt läpi tärkeitä asioita, siten myös koiraa, ja valmistautunut koira mahdollisesti uhkaavia vaaroja varten. Lemmikkieläimen autonalle jääminen on vaikuttaa ihan loogiselta uhkatilanteelta. Jos nyt ajattelee tätä unennäkemistä tapana valmistautua tuohon onnettomuuteen, siten *ettei onnettomuutta tapahdukaan* saa tämä unenäkeminen aivan erilaisen merkityksen, nainen haluaa suojella koiraansa tältä uhalta, kuten itse sanoi, nostamalla koiran syliinsä. Tunnetasolla koetut asiat epäselvyydessaan saattavat kuitenkin löytää mudoon vasta siinä vaiheessa kun jotain tapahtuu. Unessa nähty sekamelska on saattanut olla vain eräänlaisia vyyhtejä epämääräisiä asioiden kokonaisuuksia, joista sitten vasta tapahtuman koettua kykenee rakentamaan konkreettisemman version joka sisältää samat elementit, luoden selkeän mielikuvan siitä että olisi nähnyt aiheesta ennenunen. Unilla on merkityksiä ja niiden sisältö johonkin pisteeseen asti koostuu ihmiselle tärkeistä asioista tai viimeaikoina tapahtuneista asioista, asioista joihin liittyy voimakas tunnelautaus. Niinpä unien sisältö saattaa olla tärkeää, ja koostua sellaisista uhkakuvista joita oikeastikin pelkää, unia näkemättäkin. Kun pelko on jossain järkiperusteista, eli pelkää asioita jotka oikeasti saattavat tapahtua, tällaiset unet saattaa silloin kokea myös enneunina.

    • Pelottava uni

      Olen nähnyt enneunia jo 4 vuotiaasta. Se oli todella pelottavaa koska olin vielä niin pieni ja näin kuinka oma mummoni kuoli...

    • 24

      enneuniinkaan ennenkuin näen tai minulle todistetaan.
      Luultavasti tämä on joku trolli.

      • odotapa vaan

        Kyllä sinulle vielä todistetaan, odota vaan.


      • 15
        odotapa vaan kirjoitti:

        Kyllä sinulle vielä todistetaan, odota vaan.

        Toivottavasti se ei ole mikään itsestään selvä juttu.


    • eVALIENA

      Sinä toivoit ko.henkilön kuolemaa ?

    • ......

      Minäkin näen enneunia. Muistan ne unet tosi selvästi jälkeenpäin vielä monien vuosien jälkeen, ja jotkut unet ovat toteutuneet vasta vuosien jälkeen. Jotkut unet taas jo seuraavalla viikolla.
      Kun eräs sukulaiseni kuoli, näin unessa hänet ja hän sanoi olevansa hyvässä paikassa. Ei se edes tuntunut unelta vaan uskon että hän tuli henkimaailmasta kertomaan tuon.
      Tosi usein tulee myös sellainen deja vu-tunne, ihan kuin olisi tehnyt saman aiemminkin. Olenko sitten nähnyt tapahtumasta unta vai mistä lie johtuu. Ja ihan hereillä ollessani "tiedän" asioita etukäteen. Tulee aavistus jostain asiasta. Ei sitä osaa selittää. Ja jonkun ajan päästä se asia tapahtuu, mitä olin aavistellut.

      • Kone vitsan kellot

        Älkää nyt viittikö jauhaa paskaa


      • On.
        Kone vitsan kellot kirjoitti:

        Älkää nyt viittikö jauhaa paskaa

        Näitä vilkkaan mielikuvituksen omaavia ihmisiä,tai muita pilven tupruttelijoita liikkeellä. Eikai kukaan tällä vuosituhannella usko enneuniin tai ennustajiin? Jos näin on,niin mitähän siellä koulussa tehtiin,kun se opettaja siellä edessä yritti opettaa?


    • mummeli 55

      näen usein samantyyppisiä enneunia. nuorempana pelotti unet, mutta nyt olen oppinut elämään pelkäämättä. toisaalta on hyvä tietää ennalta asioita, ne eivät tule shokkina, on osannut jo varautua.
      hyvin monet hyvätkin unet ovat toteutuneet, esim. oman talon osto ja autokin oli punainen, jollaisen
      olin nähnyt 10 vuotta aikaisemmin unessa. Työpaikan ikkunasta oli järvinäköala, jonka olin nähnyt 20 vuotta aikaisemmin. Monet eivät aikaisemmin uskoneet, että näen enne unia, mutta ovat ajanmyötä alkaneet uskoa. Hankittuani tietokoneet 12 vuotta sitten aloin pitämään unipäiväkirjaaa. Nyt on sitten voinut käydä tarkistamassa kuinka hyvin uni on toteutunut. Elämä on varsin mielenkiintoista enneunien ansiosta. Kyvyn olen perinyt isoäidiltäni.

    • jasminie

      Mitä sitten? Näen minäkin enneunia ja olen tottunut jo..enemmän näen unissa ihmisiä, jotka kuolee pian, se ei ole kivaa, mutta jotkut sanoo että olen kai syntynyt "Kuolevan planeetan alla"., mitä se sitten tarkoittaa kai minn uniakin...näen ihmistä joka kuolee lähiaikana... se ihminen vain tervehtii minua ja lähtee saman tien...ja pian hän kuolee...
      Kuka osaa selitää? Jotkut vain sanoo, että kaikilla on kohtalo, mutta ihmiskohtalo jo viestittää... ennen kuolemaa..ei ole kivaa. Olen jo tottunut...Onko kenellä samoja kokemuksia?

    • Oraakkelista

      "Olen nähnyt aina enneunia, ja jotkut ovat olleet siitä minulle kateellisia". Ehkä se on tarkoituksesi kun asiasta täällä ilmoittelet - eikö kaveripiirisi tiedottamiseen riittänyt? - Aavistukset eivät ole harvinaisia. Unet kertovat sen mitä ei tietoisesti ajattele, tai ole huomaavinaan.

      • alseeingeye

        ajoimme autolla rallia kaverini kanssa. kaverini ajoi ja istuin kyydissä. näin jo ennalta seuraavan mutkan jossa aiemmin laitettiin auto luistoon kunnolla. mutkassa on ympäriinsä puita ja pusikkoa ja siihen on mahdoton nähdä. sanoin yhtäkkiä kaverilleni ettei aja tuohon mutkaan ja hiljennä äkkiä. hän toimi ja jarrutti rajusti. naapurin parivuotias poika ajoi keskellä tietä polkupyörällä.
        hiukan katsoi kaveri oudolla tapahtunutta....


      • Eino,
        alseeingeye kirjoitti:

        ajoimme autolla rallia kaverini kanssa. kaverini ajoi ja istuin kyydissä. näin jo ennalta seuraavan mutkan jossa aiemmin laitettiin auto luistoon kunnolla. mutkassa on ympäriinsä puita ja pusikkoa ja siihen on mahdoton nähdä. sanoin yhtäkkiä kaverilleni ettei aja tuohon mutkaan ja hiljennä äkkiä. hän toimi ja jarrutti rajusti. naapurin parivuotias poika ajoi keskellä tietä polkupyörällä.
        hiukan katsoi kaveri oudolla tapahtunutta....

        Kerran unessa pierasin.. pahanhajuisen kanamunapierun. Heräsin siihen. Ja kanamunapieru haisi. Kerran myös päivällä kävi näin. Täytyi olla enneuni..


      • mulla myös
        Eino, kirjoitti:

        Kerran unessa pierasin.. pahanhajuisen kanamunapierun. Heräsin siihen. Ja kanamunapieru haisi. Kerran myös päivällä kävi näin. Täytyi olla enneuni..

        Vähän aikaa sitten näin unta, jossa mieheni ja minä ja joukko muita pariskuntia sai valita itselleen lemmikin. Muut pariskunnat ottivat mieleisensä, kunnes meidän vuorolla pieni kissa tuli meidän luokse aivan vapaaehtoisesti. Myöhemmin sain tietää, että olen raskaana, ehkäisystä huolimatta. Näin ajattelen, että vauva halusi tulla meidän luokse.


      • joukiinen
        alseeingeye kirjoitti:

        ajoimme autolla rallia kaverini kanssa. kaverini ajoi ja istuin kyydissä. näin jo ennalta seuraavan mutkan jossa aiemmin laitettiin auto luistoon kunnolla. mutkassa on ympäriinsä puita ja pusikkoa ja siihen on mahdoton nähdä. sanoin yhtäkkiä kaverilleni ettei aja tuohon mutkaan ja hiljennä äkkiä. hän toimi ja jarrutti rajusti. naapurin parivuotias poika ajoi keskellä tietä polkupyörällä.
        hiukan katsoi kaveri oudolla tapahtunutta....

        Niin, nyt on paljolti kirjoitettu enneunista. Mutta myös ennalta aavistaminen kuulunee samaan ryhmään. Koska samoja asioita, kuin nähdään unissa, nähdään myös keskellä kirkasta päivää. Joskin ennalta aavistamisessa ei nähdä tapahtumaa kuvina, vaan tunteena. En ole asiantuntija tässä asiassa.


    • --------------------

      Itse olen nähnyt unia useista kauniista naisista ja seksistä heidän kanssaan... karu totuus on etteivät unet koskaan toteudu. Ne ovat vain tyhjänpäiväistä aivopierua.

      • Jalmari V7

        Älä jää miettimään liikaa uniasi, sitä sanotaan armolahjaksi käytä sitä, kun opit antamaan rauhan itsellesi. Kykysi voi kehittyä vähemmän itseäsi kuluttavaksi ajankuluessa. Minua helpottaa kertoessani heti unistani ystävilleni, kun asiat toteutuvat uskon lahjaani ja opin rentoutumaan. Astrologi voi auttaa sinua kehittämään lahjaasi.

        VASTAUS: Kyseessä ei ole armolahja vaan henkivallat. Vanhempani ovat sekaantuneet pahoin kaikkeen okkultsimiin. Siitä rasitteena olen itse yrittänyt itsemurhaa ja juonut aikoinaan itseni hoitoon. Uskoontulo pelasti elämäni, mutta siitä alkoikin sitten pitkäaikainen ja rasittava irtautuminen näistä asioista. Ulko-ovi aukesi monta kertaa ja joku tuli sisään. Kuului ääniä mutta ketään ei näkynyt. Tavarat lentelivät huoneessa ja kuului jatkuvia ääniä sieltä täältä. Saunassa heitettiin löylyä kiukaalle vaikka siellä ei ollutkaan ketään. Itse uskoin, että omaan ennustajan armolahjan kun näin tapahtuvia eteenpäin mm. myös kuoleman. Mutta tämä rasite tuli vielä uskoontultuani äidiltäni, joka monesti on käynyt ennustajalla ja hän myös itse omasi tällaisiä kykyjä. Haluan päästä näistä eroon. Näin mm. viime talvena, että nuori tyttö oli se joka hautasi lapsen lumen alle ennen kuin tapaus edes selvisi. Sanoin tästä vaimolleni. On olemassa pahuuden henkivallat, perkele ja demoonit. Heidän aluesiinsa kuuluvat ennustaminen, horoskoopit, spiritismi, heilurit ja taikavarvut, automaattikirjoitus, ufot ym. Niillä tavoin saa kyllä vastauksen, mutta se tulee suoraan pimeyden henkivalloilta.

        Ainoastaan Kristuksen ristikuoleman ja Hänen sovitusverensä kautta näistä voi vapautua. Näiden asioiden kanssa ei voi leikkiä sillä ne yrittävät haluta ja hallita koko ihmisen mielen.


      • Todistaja_99
        Jalmari V7 kirjoitti:

        Älä jää miettimään liikaa uniasi, sitä sanotaan armolahjaksi käytä sitä, kun opit antamaan rauhan itsellesi. Kykysi voi kehittyä vähemmän itseäsi kuluttavaksi ajankuluessa. Minua helpottaa kertoessani heti unistani ystävilleni, kun asiat toteutuvat uskon lahjaani ja opin rentoutumaan. Astrologi voi auttaa sinua kehittämään lahjaasi.

        VASTAUS: Kyseessä ei ole armolahja vaan henkivallat. Vanhempani ovat sekaantuneet pahoin kaikkeen okkultsimiin. Siitä rasitteena olen itse yrittänyt itsemurhaa ja juonut aikoinaan itseni hoitoon. Uskoontulo pelasti elämäni, mutta siitä alkoikin sitten pitkäaikainen ja rasittava irtautuminen näistä asioista. Ulko-ovi aukesi monta kertaa ja joku tuli sisään. Kuului ääniä mutta ketään ei näkynyt. Tavarat lentelivät huoneessa ja kuului jatkuvia ääniä sieltä täältä. Saunassa heitettiin löylyä kiukaalle vaikka siellä ei ollutkaan ketään. Itse uskoin, että omaan ennustajan armolahjan kun näin tapahtuvia eteenpäin mm. myös kuoleman. Mutta tämä rasite tuli vielä uskoontultuani äidiltäni, joka monesti on käynyt ennustajalla ja hän myös itse omasi tällaisiä kykyjä. Haluan päästä näistä eroon. Näin mm. viime talvena, että nuori tyttö oli se joka hautasi lapsen lumen alle ennen kuin tapaus edes selvisi. Sanoin tästä vaimolleni. On olemassa pahuuden henkivallat, perkele ja demoonit. Heidän aluesiinsa kuuluvat ennustaminen, horoskoopit, spiritismi, heilurit ja taikavarvut, automaattikirjoitus, ufot ym. Niillä tavoin saa kyllä vastauksen, mutta se tulee suoraan pimeyden henkivalloilta.

        Ainoastaan Kristuksen ristikuoleman ja Hänen sovitusverensä kautta näistä voi vapautua. Näiden asioiden kanssa ei voi leikkiä sillä ne yrittävät haluta ja hallita koko ihmisen mielen.

        En aikaisemmin uskonut näihin jutskiin, muutta pakko uskoa kun näin ennenunia että pääsen nsimisiin, opiskelmaan ja lomamatkalle.Kaikki toteutui vaikka nuorena en olisi tiennyt näistä mitään. Näin myös ihanan enne unen siitä että päässen harjoittamaan yhdyntää ja tämäkin uni toteutui moninkertaisesti. Toivottavasti tämä on satuumaa, vaikka pelkään ettei, silllä olen nähnyt unessa myös että isäni kuolee ja pelottavinta että kuolen itskin. Toivottavasti ei pidä paikkaansa mutta aika näyttää.


      • toiv. väärässä
        Todistaja_99 kirjoitti:

        En aikaisemmin uskonut näihin jutskiin, muutta pakko uskoa kun näin ennenunia että pääsen nsimisiin, opiskelmaan ja lomamatkalle.Kaikki toteutui vaikka nuorena en olisi tiennyt näistä mitään. Näin myös ihanan enne unen siitä että päässen harjoittamaan yhdyntää ja tämäkin uni toteutui moninkertaisesti. Toivottavasti tämä on satuumaa, vaikka pelkään ettei, silllä olen nähnyt unessa myös että isäni kuolee ja pelottavinta että kuolen itskin. Toivottavasti ei pidä paikkaansa mutta aika näyttää.

        etukäteen nähny lastenlastensa syntymän, montako tulee ja minä päivänä. Mummo on nyt vanha ja heikko eikä enää jaksa pitkään. Itellänikin on joku kuudesaisti minkä huomasin sillon, kuin sukulaismies oli sairastunu syöpään ja selvinny. Sen jälkeen näin sukulaismiestä kaksi kertaa muutaman metrin päästä ja huomasin yhtäkkiä ettei kyseessä ollukkaan tuttu vaan joku ihan muu mikä hädintuskin muistutti tuttua sukulaismiestä. Sitten kuulin pari kuukautta myöhemmin, et syöpä on taas saanu vallan. Ei uskaltanu kertoo omalle äidillekkään mitään mitä olin kokenu, ettei pokka petä jos juttelee tutun tai läheisten kanssa, ettei ne vaan huolestu, jos olen väärässä. No kyseinen sukulaismies oli kaksi kertaa niissä paikoissa oikeasti missä olin kadottanut hänet aiemmin n. metrin säteellä. Myöhemmin sen jälkeen kuulin, että syöpähoito on taas alkamassa. Nyt kaikki taas vaikuttaa toiveikkaalle, mut olen miettiny miks näin kaksi kertaa...Tapahtuuko vielä joku toinen onnettomuus/sairaus josta pitäis kumminkin selvitä. Mummo näki aina etukäteen syntymät ja ite potentiaaliset kuolijat/ kuolemasta selviävät. Vasta kun tulee lisää merkkejä mitkä pitää paikkansa, ni uskallan avautua enneunista mitkä on kaikkia teitä kohtaan....jotain.


    • tanjaliina

      Minulla on voimistunut enneunien näkemminen, onneksi olen nähnyt uniani jo vuositolkulla en edes muista koska olisin ensimmäisen enneuneni nähnyt, ehkä noin 5-6 vuotiaana ja nyt olen 60 vuotias. Olen tottunut näkemään kaikista asioista mitä ikinä elämässä tapahtuukaan unta, joka toteutuu ajanmittaan. En yhtään kammoa jos näen jonkun kuoleman etukäteen tai oman kaatumiseni tai lapsieni kohellukkset. Olen monesti ehtinyt estämään joitakin vakavia onnettomuuksia kun olen soittanut kiireesti lapsilleni ettei saa tänään mennä muualle kuin töihin sinnekkin on paras mennä bussilla jos mieli säästyä vakavilta henkilö vahinkoilta. Sitten vaan joku heistä hämmästelee jälleen kerran kuinka olen kultamitallin arvoinen hengenpelastajana. Olen sellaisesta puheesta todella vihainen ja sanon sen myös. Käsken kiittämään Jumalaa eikä minua.

      • kuulainen111

        ...lukea kaikkia edellisiä viestejä.
        Mutta itse näin enneunia lapsena: Naapurin verkkoonhukkumisen ja toisen naapurin tulipalon...
        Tuntui pahalta tietää asioita etukäteen,enkä todellakaan kertonut niistä mitään muille...
        Nytkin kirjoitan tästä vasta kun olen humalassa..,

        En voi kertoa kenellekkään näistä koska kukaan ei usko oikeasti...Näen edelleenkin asioita...
        Ja näihin uskoville kertominen voi tuottaa tilanteen, jota en ehkä halua-....... Koska kyky on tallella...

        Voi olla pelottavaa nähdä asioita,uskokaa pois...

        Koska toivon vain rakkautta kaikille...


    • Silti tavallinen

      Hyvää Juhannusta! Selvinpäin silti tässä kirjoittelen, radio auki ja tämä kone, yksin kun olen. Kova halu tuntuu joillakin olevan kieltää, jopa saattaa naurunalaiseksi, enneunien näkijät. Itse näin kouluiässä enkelin. Voi sitä rakkauden määrää, joka hänen kasvoistaan kuvastui. Miksi minä, ihmettelin kauan itsekseni. Aikuistuin, perustin perheen ja esikoisen synnyttyä se alkoi: enneunien näkeminen. Ensimmäisessä unessa eräs perhetuttumme ilmestyi minulle, ja sanoi: Hei, lähden nyt täältä, ette näe minua enää maanpäällä. Heräsin hetkeksi, kello oli neljä. Aamulla sanoin miehelleni, että --- on kuollut. Vähän hän katsoi pitkään. Samassa soi puhelin ja ko. ihmisen puoliso ilmoitti, että kello neljä yöllä...Aina, kun joku läheinen on kuollut, olen nähnyt sen etukäteen, edellisenä yönä, jos henkilö on kuollut päivällä. Myös lapsistani kaksi on nähnyt enkelin, lapsenkokoisen, mutta kirkkaan valkoisen. Esikoinen näkee ennalta vielä minua paremmin. Uskon Jumalaan, kiitän Häntä lahjastani, vaikka välillä jopa pelottaa tämä. --- Ja teille naurajat---senkun nauratte!!! (Näin ystäväni rakkaan koirankin valossa, kuoli yllättäen)

    • tavisunennäkijä

      En tiedä, onko kyky enneuniin lahja vai taakka. Äitini näkee ennunia ja minusta se on pelottavaa. Myös edesmennyt mummo näki. Unet toteutuvat kuin kohtalon sormi. Minä en näe enneunia, enkä haluakaan nähdä. Olemme sopineet, ettei äitini kerro minulle sellaisia unia, joista turhaa huolestuisin ja alkaisin pelätä, kun en voi kuitenkaan vaikuttaa niihin.

      Voimia sinulle jaksaa kykysi kanssa.

      • uniakajsj

        itse koen arjessani niin sanottuja dejavu hetkiä ja takuan että olen unessani jo kerran käsitellut saman asian kun nyt todellisuudessa olen ajatellut alkaa kirjoittaa uniani ylös koska nämä ei tapahdu lyhyen ajan sisällä toisistaan vaan sitten vaikka 1kk päästä ja alkaa mietityttää miten kaikki on niin tuttua ihan ku olii käynnyt siellä paikassa ennen..
        jaksamisia sinulle!


    • TearInTheEye

      Itse olen kokenut monia Dejá Vu-tilanteita, niitä en ala mitenkään erittelemään. Muutaman kerran olen saanut aavistuksia, niin hyviä kuin pahojakin. On vain tullut sellainen olo, no esimerkiksi nyt viimeksi kolmisen viikkoa sitten kun äitini kertoi että raskaana olevan siskoni vauvan sydänääniä ei meinattu saada neuvolassa kuuluviin, mutta hetken hakemisen jälkeen ne olivat kuitenkin löytyneet. Silloin hänellä oli viikkoja takana 22. Minulle tuli kauhea olo ja aavistus, että vauvalla ei ole kaikki hyvin ja ettei tämä tule päättymään hyvin, vaikka olivat juuri olleet ultrassa jossa vauva voi oikein hyvin. Olo oli hyvin ahdistava, mutta se ei ollut mitään verrattuna siihen, kun isäni sitten viikko tuosta eteenpäin soitti ja kertoi että vauva oli kuollut siskoni mahaan. Muistan, että olin ennen tuota suruviestiä monta päivää miettinyt siskoani ja vauvaa, ja olo oli ollut ahdistunut. Näin unen, jossa avomieheni lähti ajamaan autolla pihastamme pois ja seisoin pihassa katsomassa perään, unessa oli selvä lähdön tunnelma. No, tällä hetkellä emme ole enää yhdessä, yksityiskohtia en ala täällä setvimään... Unenkin muistin vasta hetki eron jälkeen.

    • Kiilai

      otan osaa että olet joutunut kokemaan tuollaista. Minulla on myös kokemusta enneunien kohdalta. Näin unta että minut ja monia muita ammuttiin. Kummassakin unessa enkelin ääni sanoi että "Varo huomista." ja "Huominen muuttaa kaiken. Seuraavana päivänä koulussa kuulin että Jokelassa on ammuttu oppilaita, sama juttu Kauhajoen puolesta..
      En vieläkään pysty olemaan itkemättä kun ajattelen et voisinpa muuttaa menneisyyttä jotenkin.

    • dubs

      Itse näin kerran sellaista unta jossa aurinko nousi aamulla. Sitten heräsin ja oli aamu; ja toden totta, aurinko paistoi taivaalla. Pelotti ihan saatanasti!

    • henget..

      Niin täälläkin nähdään enneunia jopa sellaisista asioista johon ei voi vaikutaa eikä estää.Välillä ottaa hermoon se et niitä näkee eikä voi mitään kun karseita asioita tapahtuu.:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe