Amen-Ran kirous

hopegirl

Ihan ekaksi kiitos wixenille, joka suositteli Kaiken oudon ensyklopediaa. Selailin sitä vähän ja pakko oli hankkia itelle kun on kiinnostunut näistä asiosta laajemminkin.

Siinä kirjassa on tosi hyvä juttu Amen-Ran kirouksesta. Eli jotkut kolme englantilaista löytää naisfaaraon muumion ja sen jälkeen kaikille tapahtuu jotain pahaa. Sen jälkeen muumio joutuu Englantiin ja se aiheuttaa siellä pahaa onnea kaikille ketkä on sen kanssa tekemisissä. Lopuksi amerikkalainen miljonääri ostaa sen ja se laitetaan laivaan, eli Titaniciin, ja se makaa nyt siellä merenpohjassa. Kirjassa sanotaan, että juttu on keksittyä.

Toinen yhtä mielenkiintoinen on Hopen timantti, joka varastetaan jonkun hindujumalan otsasta ja sen jälkeen se aiheuttaa huonoa onnea kaikille jotka sen omistaa. Siitä on kuulemma tehty elokuvakin.

Ja sitte on vielä tapaus, että James Deanin auto, little bastard, olise ollut kirottu ja aiheuttanut Deanin kuoleman.

Uskoo kuka haluaa, mutta tosi mielenkiintoista. Laittakaa lisää kirousjuttuja, jos tiedatte.

3

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyui9o0+

Nää 'muumioiden aiheuttamat' kuolemat on selitettävissä bakteereilla, aika jännää silt että toimii.

• Säteily selittää

Tutankhamonin balsamoidun ruumiin sisältä löydettiin erittäin radioaktiivista uraania, joka oli jopa tuhonnut (polttanut) itse muumiota. Egyptiläiset balsamoivat ovelasti uraaniseoksella, siinä faaraon kirous.

Radioaktiivinen säteily Tutankhamonin haudan löytämisessä selittää tutkijoiden syöpäkuolemia.

• tosimies1958

hohhoijaa, näitä hupijuttuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109