ENSIKERTALAINEN

zarzum

Terve vaan kaikille! Olen toukokuussa 18-vuotta täyttävä miehenalku. On jo aika kauan tehnyt mieli lähteä reissuun, ja nyt kun tuon 18-vuotta täytän, ja rahaa löytyy n. 2500e, niin se voisi olla mahdollista(ko)?
Reissun tarkoituksena olisi pääosin nähtävyyksien näkeminen, kokemuksien saaminen, ja uusiin maihin tutustuminen. En siis hae viikon kännäysreissua. Olen lukenut paljon juttuja matkustamisesta ja melkeinpä kaikki ''kohteet'' vaikuttaa niin mielenkiintoiselta, että en osaa päättää mihin sitä lähtisi. Interrail kiinnostaa paljon, onnistuisiko tuolla rahalla? Myös esimerkiksi Islanti olisi mukava käydä tutkimassa, jos sen valitsisi, niin miten tuon rahasumman kanssa pärjäisi? PS. Olen sosiaalinen ja englanti sujuu suht hyvin.

Antakaa mielipiteitänne mihin kantsisi ensikertalaisen lähteä reissuun! :)

3

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bikku

      Ikäni puolesta voisin olla nippa nappa isäsi. Jos nyt aloittaisin taas alusta matkustamisen niin varmaankin aluksi laivaan ja Keski-Euroopan koluaisin interraililla, jotain Gdansk-Varsova-Budapest-Bratislava-Wien-Rooma-Pariisi-Amsterdam-Berliini- akselia noudatellen, jossain sopivassa järjestyksessä. Hostelleissa kun asut, tuollainen raha riittää mainiosti. Ja tietysti saat halpalennoillakin rakennettua monenlaisia paketteja, vaikkapa lennähtää jo valmiiksi sinne etelämmäs ja hivuttautua sieltä sitten takaisin. Mielikuvitus tuossa vain on rajana, luepa huviksesi Mika Waltarin Yksinäisen miehen juna ja olet myyty. Ei uskoisi että se on kirjoitettu 80 vuotta takaperin.

    • ^^^^^^^^^^^^

      interrail onnistuu helposti tuolla rahalla :D muistaakseni omaan kuukauden reilireissuun meni reilu tonni. reilireissuun saa palaa paljon rahaa, mutta esim itäeuroopassa on halpa matkustaa ja kaikki on valinnoista kiinni..

      • johanvaan.

        Islantiin ei ehkä kannata tuohon vuodenaikaan lähteä. Ei ole parhaimmillaan.
        Kroatiaan esim. lennot ja pitkin rannikkoa erilaisia kaupunkeja ja saaria. Näet sitä aitoa etelä-eurooppaa.
        Keskieuroopas on kivoja juttuja. Interreilillä aloittelijalla olis ehkä hyvä olla kaveri mukana eka kerralla.
        Ja muista näyttää köyhältä, fyysisesti :=)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe