Hei,
olen kouluttautumassa Suomessa sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi. Kuinka helppoa on päästä Kanadaan töihin? Onko yhtä vaikeaa kuin Jenkkeihin (green cardit, työ- ja asumisluvat, kielikoe, sairaanhoidon osaamisen tasokoe, työpaikan hankkiminen, 2v. välein tasokokeet). Millainen on hoitoalan työtilanne Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa?`Onko tarvetta vai omasta takaa? Kielitaito minulla on suomi, englanti, ruotsi ja espanja erinomainen. Me emme voi päästä koulun kautta vaihtoon Jenkkeihin tai Kanadaan, lähes kaikkialle muualle voimme valita 52:sta kohteesta.
Sairaanhoitajaksi Kanadaan
2
1514
Vastaukset
- Ex-vaihtari
En osaa sanoa työtilanteesta tarkalleen, mutta tutuilta olen kuullut, että ainakin lääkäreitä tarvitaan jonkin verran. Kielen suhteen ollaan tosi tarkkoja, joten se voi hankaloittaa työn saamista. Yksi mahdollinen ongelma on myös ranska: kaksikielisenä maana julkisen sektorin töihin vaaditaan ranskan kielen taitoa (vrt. meidän ruotsi). Joten nopeasti ranskaa opettelemaan, espanjan pohjalta se on helppo oppia!
Toivottavasti pääset töihin sinne, Kanada on ihana maa! Itse vietin viime syksyn yliopistovaihdossa siellä. - Torontonian
http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp
choose health-care students from the drop down menu
http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp#health
Health-care students
Foreign students in residency, extern or fellowship positions in Canadian clinical settings need a work permit.
***Foreign health-care students can do their clinical clerkships or work in Canada short-term without a work permit if:
*the main purpose of the work is to acquire training,
*they have a written approval from the Canadian regulatory board responsible for their occupation,
*their normal training practicum does not exceed four months.
Foreign health-care students also need to:
*undergo a Canadian immigration medical examination before coming to Canada.
Google: British expats Canada for additional info
-->Forum
-->Working Abroad by profession
-->Nursing
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san832002- 561220
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621157Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661117Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731049Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1851012Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58975Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu122958Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153952- 93948