Sairaanhoitajaksi Kanadaan

sairaanhoitaja_89

Hei,

olen kouluttautumassa Suomessa sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi. Kuinka helppoa on päästä Kanadaan töihin? Onko yhtä vaikeaa kuin Jenkkeihin (green cardit, työ- ja asumisluvat, kielikoe, sairaanhoidon osaamisen tasokoe, työpaikan hankkiminen, 2v. välein tasokokeet). Millainen on hoitoalan työtilanne Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa?`Onko tarvetta vai omasta takaa? Kielitaito minulla on suomi, englanti, ruotsi ja espanja erinomainen. Me emme voi päästä koulun kautta vaihtoon Jenkkeihin tai Kanadaan, lähes kaikkialle muualle voimme valita 52:sta kohteesta.

2

1336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-vaihtari

En osaa sanoa työtilanteesta tarkalleen, mutta tutuilta olen kuullut, että ainakin lääkäreitä tarvitaan jonkin verran. Kielen suhteen ollaan tosi tarkkoja, joten se voi hankaloittaa työn saamista. Yksi mahdollinen ongelma on myös ranska: kaksikielisenä maana julkisen sektorin töihin vaaditaan ranskan kielen taitoa (vrt. meidän ruotsi). Joten nopeasti ranskaa opettelemaan, espanjan pohjalta se on helppo oppia!

Toivottavasti pääset töihin sinne, Kanada on ihana maa! Itse vietin viime syksyn yliopistovaihdossa siellä.

• Torontonian

http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp

choose health-care students from the drop down menu

http://www.cic.gc.ca/english/work/apply-who-nopermit.asp#health

Health-care students

Foreign students in residency, extern or fellowship positions in Canadian clinical settings need a work permit.

***Foreign health-care students can do their clinical clerkships or work in Canada short-term without a work permit if:

*the main purpose of the work is to acquire training,
      *they have a written approval from the Canadian regulatory board responsible for their occupation,
      *their normal training practicum does not exceed four months.
      Foreign health-care students also need to:

*undergo a Canadian immigration medical examination before coming to Canada.

Google: British expats Canada for additional info
      -->Forum
      -->Working Abroad by profession
      -->Nursing

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      67
      4557
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3228
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2648
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2563
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      198
      1931
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      396
      1554
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1428
    Aihe