Nykypäivän bokserit ja niiden kasvattajat

haaveissatiikeri

Olemme haaveilleet bokserista kauan ja asia vihdoin tuli ajankohtaiseksi kun pääsimme muuttamaan omakotitaloon. Olen koittanut boksereita katsella ja myynnissä näyttää olevan lähinnä ainoastaan näiden suomen "huippukenneleiden" boksereita. Haluan ehdottomasti paperillisen pennun, mutta koska en itse ole kiinnostunut näyttelyistä on lienee turhaa edes kysellä pentua laatukennelistä? Ainakin useilla on jonkinlainen "näyttelypakko". Itse olemme enemmän toiminnan ihmisiä (agility yms.)

Ja olisi mukava kuulla aivan nykypäivän tietoa kasvattajista? Mistä hyviä kokemuksia, mistä huonoja? Minulla ei myöskään ole juuri mitään käsitystä siitä paljon bokserista saa nykyään maksaa? Siis rekisteröidystä sellaisesta. En tarvitse bokserilleni palkittuja ja muotovalio vanhempia, kunhan ovat terveitä. Etsimme vain ihanaa ja rakastettavaa kotikoiraa, jonka kanssa pystyy harrastelemaan kaikenlaista. Toivottavasti voitte auttaa minua! Tietoa näistäkin asioista löytyy, mutta lähes kaikki tuntuvat olevan muutaman vuoden vanhoja.

9

1288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näyttelyitä

      Ymmärrän tilanteesi. Melkein kaikki kennelit vaativat että näyttelyissä käydään, muuten eivät myy. Muutama vaihtoehto löytyy kuitenkin. Kyttää valkoista bokseria, se on käsittääksen edelleen värivirheellinen (näyttelymielessä), tai lemmikkitasoista koiraa, eli sellaista jonka kasvattaja ei usko pärjäävän näyttelyissä mutta sinulle siinä ei ole mitään vikaa. Tai sitten voit sopia kasvattajan kanssa että hän vie koiraasi muutaman kerran näyttelyyn.

      En itsekään oikein ymmärrä näyttelyitä mutta joillekin ne ovat tärkeä harrastus, kasvattajille taas ainakin keino saada enemmän hintaa pennuista joiden vanhemmat ovat pärjänneet näyttelyissä.

      Tsemppiä etsintään

      • haaveissatiikeri

        Niin juuri tämä on se ongelma^^ Tuntuu ettei boksereita kasvata juurikaan mitkään pienemmät kasvattajat? Kaikki ovat näitä suuria joiden koirat ovat muotovalioita yms ja lennättävät toiselta puolelta maailmaa jotkin urokset siittämään ne. En tee mitään noin "arvokkaiden" koirien jälkeläisillä, koska näyttelyt eivät kiinnosta. Ehkä joskus olisi mukava jossain mätsärissä leikkimielellä käyttää, mutta se on aivan eri asia. Ja tässä tapauksessa minun ei kannata maksaa hirveitä summia pennusta, jonka vanhemmilla on kaiken maailman tunnukset ja merkit, joista minä en edes juuri mitään ymmärrä.

        Ja valkoinen pentu olisi muuten hyvä päätös, muttakun haluaisin ehdottomasti tiikerin värisen. Alkaa näyttää vähän siltä että tässä etsinnässä menee todella kauan aikaa. Mistähän löytäisin aivan vain jonkun tavallisen tallaajan bokserin pentuja? Kyllä luulisi että ihmiset kuitenkin nartuillansa joskus pentuja tekevät. No toivottavasti oikeanlainen koira löytyy.


      • ulkomaan..
        haaveissatiikeri kirjoitti:

        Niin juuri tämä on se ongelma^^ Tuntuu ettei boksereita kasvata juurikaan mitkään pienemmät kasvattajat? Kaikki ovat näitä suuria joiden koirat ovat muotovalioita yms ja lennättävät toiselta puolelta maailmaa jotkin urokset siittämään ne. En tee mitään noin "arvokkaiden" koirien jälkeläisillä, koska näyttelyt eivät kiinnosta. Ehkä joskus olisi mukava jossain mätsärissä leikkimielellä käyttää, mutta se on aivan eri asia. Ja tässä tapauksessa minun ei kannata maksaa hirveitä summia pennusta, jonka vanhemmilla on kaiken maailman tunnukset ja merkit, joista minä en edes juuri mitään ymmärrä.

        Ja valkoinen pentu olisi muuten hyvä päätös, muttakun haluaisin ehdottomasti tiikerin värisen. Alkaa näyttää vähän siltä että tässä etsinnässä menee todella kauan aikaa. Mistähän löytäisin aivan vain jonkun tavallisen tallaajan bokserin pentuja? Kyllä luulisi että ihmiset kuitenkin nartuillansa joskus pentuja tekevät. No toivottavasti oikeanlainen koira löytyy.

        Kannattaa ehkä myös katsella ulkomaalaisia kasvattajia? Koska sieltä varmasti löytyy, mutta kannattaa kuitenkin tutkia ennen ottoa. :)


      • mieti vielä :)
        haaveissatiikeri kirjoitti:

        Niin juuri tämä on se ongelma^^ Tuntuu ettei boksereita kasvata juurikaan mitkään pienemmät kasvattajat? Kaikki ovat näitä suuria joiden koirat ovat muotovalioita yms ja lennättävät toiselta puolelta maailmaa jotkin urokset siittämään ne. En tee mitään noin "arvokkaiden" koirien jälkeläisillä, koska näyttelyt eivät kiinnosta. Ehkä joskus olisi mukava jossain mätsärissä leikkimielellä käyttää, mutta se on aivan eri asia. Ja tässä tapauksessa minun ei kannata maksaa hirveitä summia pennusta, jonka vanhemmilla on kaiken maailman tunnukset ja merkit, joista minä en edes juuri mitään ymmärrä.

        Ja valkoinen pentu olisi muuten hyvä päätös, muttakun haluaisin ehdottomasti tiikerin värisen. Alkaa näyttää vähän siltä että tässä etsinnässä menee todella kauan aikaa. Mistähän löytäisin aivan vain jonkun tavallisen tallaajan bokserin pentuja? Kyllä luulisi että ihmiset kuitenkin nartuillansa joskus pentuja tekevät. No toivottavasti oikeanlainen koira löytyy.

        Jos saat terveen ja hyväluonteisen pennun "laatukasvattajalta", niin olisko niin vaikea juttu käydä sen kanssa muutamassa näyttelyssä? Minä ainakin menisin ennemmin niihin näyttelyihin kuin etsisin pentua "epäilyttävästä" paikasta. Epäilyttävä on ehkä huono sana, mutta kasvattajalta jolla ei ole niin paljon kokemusta ja tietämystä rodusta ja saattavat tarkoittamattaan valita huonoja yhdistelmiä joista ei tulekaan luonteeltaan tai terveydeltään toivottuja pentuja/aikuisia. Boksereissahan on aika paljon sairauksia joten on tärkeää että kasvattajat tietävät koiriensa suvuista jne ja osaavat valita sopivat yhdistelmät myös luonteen puolesta.

        Tietysti kasvattajalle pitää olla rehellinen, että et ole erityisen kiinnostunut näyttelyistä mutta valmis käymään saadaksesi terveen ja hyväluonteisen pennun. Ja tosiaan, en tiedä bokserin rotumääritelmästä, mutta varmasti jotkin asiat voi nähdä pentuna, ettei se pärjää näyttelyssä.


    • SanttuJ.

      Meille hankittiin syksyllä 2009 bokseri ihan koti ja harrastuskoiraksi (ei näyttelyharrastukseen). Ei niitä näyttelyssä käyntejä kannata minään kynnyksenä pitää, vaan ihan reippaasti laittaa kasvattajille viestiä mihin tarkoitukseen koira on tulossa. Pentueisiin kuitenkin syntyy pentuja joista kokenut kasvattaja näkee soveltuuko hyvin näyttelykoiraksi vai ei. Ne pennut joilla on rotumääritelmään nähden esim. liian pitkä selkä, jalat tms., luovutetaan varmasti mielellää perheeseen jota ei näyttelyt kiinnosta,

      Bokseriyhdistyksen kautta löytyy myös pienempiä kenneleitä eli koiria on vain muutama. Pienimuotoisen kenneltoiminan erottaa jo siitä, miten tiheästi pentueita tulee. Isoimpia taitavat olla Zealbeat's sekä MaBaker, mutta esimerkiksi Jyväskylässä syntyi viimeksi pentue joka kasvattajalle, jolla ei kennelnimeä löytynyt. Ahkerasti vaan selailemaan niitä kasvattajien kotisivuja, kyllä se oma sieltä löytyy. :)

      Bokserin hinta pyörii nykyisin 1000 - 1200 euron välillä. Meidän ruttana maksoi 1100 euroa.

      • kotikoiran omistaja

        Minä ostin bokserini kotikoiraksi ja "kotikasvattajalta". Ei sitä pentua aina tarvi hankkia isosta kennelistä että se olisi hyvä ja terve. Koirani on paperillinen, terve ja vieläpä hyvästä suvusta!


      • Karoliina K
        kotikoiran omistaja kirjoitti:

        Minä ostin bokserini kotikoiraksi ja "kotikasvattajalta". Ei sitä pentua aina tarvi hankkia isosta kennelistä että se olisi hyvä ja terve. Koirani on paperillinen, terve ja vieläpä hyvästä suvusta!

        Narttu, on tälläkin hetkellä keltaisessa pörssissä myynnissä.


    • kiinnostaisi tietää

      laitan nyt tähän ketjuun, kun tuo aikaisempi keskustelu on poistettu koskien yhtä kasvattajaa.. eipä sitten mainita nimeltä, ettei loukkaa yksityisyyttä. ihmettelen vain, kun toisesta kennelistä puhutaan täällä aivan avoimesti, että olisi menettänyt kasvatusoikeutensa..

      onko asian tiimoilta kuulunut jotain? onko kennelliitto tai esy ollut tekemisissä tähän kenneliin?

      • nuuhunmami

        Mikään pakko ei ole koiraa viedä näyttelyihin vaikka kasvattaja vaatisikin.Mutta jos hän lupaa esim.viedä sen tai esittää sitä niin miksi se ei voisi parissa käydä?Itsellä koira pienemmästä kennelistä jossa on kuitenkin boksereiden kanssa touhuttu pitkään eikä voi kasvattajaa moittia.Aina saa soittaa jos tulee hätä ja hän on auttanut kaikissa asioissa.Itse otan mielummin sellaiselta jolla on hyvä maine enkä mistään isosta kasvattamosta.Jos pentuja on iso liuta vuodessa niin eikähän niitä rahan takia tehdä.Siistit pennut ja muutkin paikat kertovat omaa tarinaansa myös.Meitin kasvattajalla pennut saivat riehua olohuoneessa niiden isojen koirien kanssa,olivat madotettu 3 kertaa,kynsienleikkuu ja korvien teippaaminen näytettiin.Kiva koira tuli ja kasvattajan kanssa ollaan yhteydessä.Mitään pakkovaatimuksia ei hän esittänyt vaan mahdollissita tulevista näyttelyistä vaan juteltiin.Kannattaa soitella ja laitella viestiä ja odottaa sitä kivaa koiraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      266
      2647
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      205
      1710
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1444
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1191
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      230
      1053
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      79
      1005
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      44
      910
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      64
      768
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe