Moi,
Mikä on kokemuksenne tai arvionne siitä montako tuntia vie aikaa 9 m2 huoneen katon kipsilevytys, huoneessa valmiit ruoteet, levyt saatavilla läheltä.
jos kipsilevyn koko on 120 x 260.
Ja huoneen koko 280 x 320
Ruoteet K 400
Levytys laite/häkkyrä nostaa levyt kattoon.
niin montako tuntia tähän hommaan oikeasti menee kokeneelta timpurilta?
Oma arvaukseni on että max 2 tuntia.
Mutta mitäs mieltä olette siitä että tähän hommaan saa urakoitsijan 2 timpuriria kulumaan 2 x 4 tuntia ?
eli 8 tuntia.
Työ ei sisällä tasoitusta. Vain levyjen ruuvauksen kattoon.
Jotenkin tuntuu että oikeasti tohon hommaan menee max 1 h x 2 ammattitaitoista ihmistä ?
9 m2 kipsilevytys
3
1168
Vastaukset
- kerran rakentanut
Tuossa laitetaan siis vajaa 3kpl kipsilevyjä 6 palana kattoon, jos vaan runko ok optimilevytykselle. Levyjen katkaisut/leikkaukset sekä (uusien, jos valmiiksi ohennetut reunat levyissä) reunojen ohennukset vienee pari tuntia yhdeltä kaverilta, kattoon laitto ja ruuvaus tunnin päälle.
Tämän lisäksi pitää teipata ja tasoittaa saumat sekä ruuvien kannat kertaalleen ennen ylitasoitusta, tähän voi kuluttaa vielä tunnin tai ehkä kaksi.
Eli tuolta pohjalta maksaisin jos tuntihinnoittelulla työtä tehdään. Mikäli tuo on ainoa homma, lienee haastavaa saada kavereita paikalle tiukalla tuntihinnalla, mutta jos kaverit jo muutenkin hommissa on ihan turha käyttää/maksaa 8 tuntia. - yksrakentaja
jos ovat oikeasti saaneet tuntiakaan menemään!
- rane rakentaja
2 ammattilaista laittaa noin 30-45 min noita kiinni. Toisaalta täytyy sanoa ,että ei kukaan lähde tuolla ajalla noita tekemään vaan siihen pitää saada myös kulkemiseen käytetty aika mukaan. sanoisin ,että joku porukka voi hyvällä säkällä ohi kulkiessaan tulla noi laittaan 4-5 tunnin palkalla. siis n. 2x2-2.5 tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983