Kylmän mökin sisäpinnat

tietämätön

Teemme kesämökin, mutta sähköjä emme hanno muutamaan vuoteen laittaa, joten mökki on kylmillään talvet... (Joskus voisi talvella käydä)

Rakennusmateriaalia löytyy valmiina lautarakenteiseen mökkiin kohtuudella, mutta ongelma on tuo sisäpinta....

Emme pidä paneelipinnoista ja miten käy jos sisätilat levyttää ?

Mitä levyä ja voiko tapetoida vai pitääkö maalata ?

7

6010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain

muut pinnat homehtuu ellei aina lämpöä päällä.

• mökki saaressa

Ei homehdu muutkaan pinnat, itselläni on 1980 rakennettu, kesäkäyttöinen mökki jonka seinät lastulevyä ja tapettia. Eikä homeenpilkkuakaan missään. Pitää muistaa riittävät tuuletusventtiilit ja pitää ne auki myös talven yli. Mökissäni ei ole sähköä ja se on kylmillään aina, paitsi kun olemme itse paikalla eli keäsisin.

• Tietämätön
        mökki saaressa kirjoitti:

Ei homehdu muutkaan pinnat, itselläni on 1980 rakennettu, kesäkäyttöinen mökki jonka seinät lastulevyä ja tapettia. Eikä homeenpilkkuakaan missään. Pitää muistaa riittävät tuuletusventtiilit ja pitää ne auki myös talven yli. Mökissäni ei ole sähköä ja se on kylmillään aina, paitsi kun olemme itse paikalla eli keäsisin.

Miten onko ollut mitään ongelmia esim. tapettien repeilyn puitteissa....

Laittaisitko itse lastulevyä nykyisin ?

Millainen eriste teidän mökissä on ?

• mökki saaressa
        Tietämätön kirjoitti:

Miten onko ollut mitään ongelmia esim. tapettien repeilyn puitteissa....

Laittaisitko itse lastulevyä nykyisin ?

Millainen eriste teidän mökissä on ?

ovat vuosien kuluessa nurkista repeytyneet elämisen myötä, saattaisin edelleen laittaa lastulevyä jos ei budjetti sallisi kunnon hirsirakennuksen tekemistä. Mitään huonoa paitsi ihmisten epäilyt en ole lastulevyssä huomannut. Eristeenä on lasivillaa 10 cm, tiiviisti muoviin käärittynä ja teipattuna. Seinärakenne on ulkoapäin lueteltuna Paneeli-koolaus eristeineen-lastulevy-tapetti. Huomioi, että meillä on eristeet kääritty tiiviisti muovin sisään ja sen jälkeen asetettu koolausten väliin. Rakennuksessa on myös kolme tuuletusaukkoa katon rajassa ja kaksi aukkoa sisääntulevalle ilmalle lattianrajassa, kaikki halkaisijaltaan 15 cm. Tarpeen mukaan auki kokonaan, osittain tai sitten kiinni. Tämä on meillä toiminut hyvin.

• vvvv
        mökki saaressa kirjoitti:

ovat vuosien kuluessa nurkista repeytyneet elämisen myötä, saattaisin edelleen laittaa lastulevyä jos ei budjetti sallisi kunnon hirsirakennuksen tekemistä. Mitään huonoa paitsi ihmisten epäilyt en ole lastulevyssä huomannut. Eristeenä on lasivillaa 10 cm, tiiviisti muoviin käärittynä ja teipattuna. Seinärakenne on ulkoapäin lueteltuna Paneeli-koolaus eristeineen-lastulevy-tapetti. Huomioi, että meillä on eristeet kääritty tiiviisti muovin sisään ja sen jälkeen asetettu koolausten väliin. Rakennuksessa on myös kolme tuuletusaukkoa katon rajassa ja kaksi aukkoa sisääntulevalle ilmalle lattianrajassa, kaikki halkaisijaltaan 15 cm. Tarpeen mukaan auki kokonaan, osittain tai sitten kiinni. Tämä on meillä toiminut hyvin.

Villat ei saa olla muovin sisällä kokonaan!

Jos rakennettu noin suuret tuuletusaukot, niin miksi villaa pantu seiniin? Tai jos siellä ei talvella käydä niin eihän siellä tarvitsekaan lämmön pysyä.

Ja tapetti ja lastulevy mökillä on viimeinen yhdistelmä jota kannattaa käyttää, miksi sen pitää halvalta rivariltaa nättää?

• Tietämätön
        vvvv kirjoitti:

Villat ei saa olla muovin sisällä kokonaan!

Jos rakennettu noin suuret tuuletusaukot, niin miksi villaa pantu seiniin? Tai jos siellä ei talvella käydä niin eihän siellä tarvitsekaan lämmön pysyä.

Ja tapetti ja lastulevy mökillä on viimeinen yhdistelmä jota kannattaa käyttää, miksi sen pitää halvalta rivariltaa nättää?

Mikä levy kävisi tollaseen kylmillään olevaan kohteeseen tapettien alle ?

• Anonyymi

Kipsilevykö ? Ja kuinka nämä nykyajan kuitu tai kangastapetit kylmikkään olevaan mökkiin käy kun luin että.pitäisi olla paperi tapetti.että hengittää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3288
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3047
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1923
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe