Meillä on talvella kylmänä oleva mökki, jonka haluaisin maalata kesällä vaaleaksi sisältä. Seinät ja katto ovat kellastunutta puuta eikä niitä ole aikaisemmin käsitelty kuinkaan. Millainen maali tai paneelivaha tulisi kysymykseen? kuinka maalit ja vahat kestävät talven ja pakkasen? Toimiiko nuo aineet "hajusyöppöinä"?
Kylmän mökin maalaus
1
3288
Vastaukset
- m ö k i l l ä
Hei!
Talvisin kylmillään olevan mökin tilojen sisämaalauksiin käytetään samoja tuotteita, kuin mihin tahansa sisätiloissa yleensäkin. Ja kyllä kestävät ihan hyvin.
Itse olen juuri maalaamassa mökkini sisätiloja tikkurilan paneeli-ässä hirsisuojalla, joka on puolihimmeä kuultomaali. Sävytin sen valkeaksi ja tosi kaunista jälkeä tekee. Ja jos mieli muuttuu niin sen päälle voi maalata tavallisen peittomaalin eli muutoksen mahdollisuus säilyy.
Se siinä on huonoa, että tekee pienen kalvon puun pintaan ja siten vie hirren hengittävyyttä, joten tässä vaiheessa käsittelen vain katot, parven kaiteet ja väliseinän ja jään etsimään vaihtoehtoja itse hirsiseinän "valkaisuun".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082376- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821159