Verkkopankin tiliote?

Ttt-asiakas

Mun henkilöllisyystodistus (ajokortti) on kadonnut, joten en voi pankista saada tiliotetta.
Passi on umpeutunut vuosi sitten joten siitäkään ei ole apua.
Tähän hätään ei ole rahaa hankkia pikapassia tms..

Ja siis ollaan huhtikuulle hakemassa toimeentulotukea, mutta hakemusta ei ole viety koska ollaan kuumeisesti etsitty henkkareita.
Ja siis viimeinen päivä eli perjantaina pitäis viimeistään viedä.

Tuli mieleen toi verkkopankin (Sampo) tiliote.
Hyväksyykö sosiaalitoimisto sen?
Jostain joskus aikoja sitten muistan lukeneeni ettei, mutta onko se totta?
Jos hakemukseen vielä kirjottaisi tosta henkkareiden katoamisesta.
Pakko se kait on ainakin yrittää..

8

1012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28

Voihan noita henkilöllisyyden toteamistapoja esim. poliisilla olla, että kenties poliisin kysymysten perusteella kirjoittaisivat sinulle jonkun moisen väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen. Kuva kaiketi tarvitaan ja kuvat tietenkin maksavat.

Tuo papereiden kadottaminen on tuttu tilanne minullekin, ja vaikka kuin esitin entisiä passejani 3 kappaletta, siitä huolimatta niitä todisteeksi henkilöllisyydestäni ei hyväksytty.

Mutta onhan eletty sellaisiakin aikoja, milloinka pankit eivät hyväksyneet poliisin myöntämää, täysin pätevään henkilöllisyystodistusta dokumentiksi pankissa asioidessaan.

Kuvallinen Kela-kortti voisi olla myös pelastuksesi, mutta kaiketi sekin maksaa (kuten kuvakin maksaa) ja sitä ei heti saa käteensä.

Poliisin puoleen on varmasti hyvä kääntyä ongemasi kanssa - näin ensimmäiseksi.

• apua.avustuksiin

Kyllä verkkopankin tiliote kelpaa sosiaalitoimistolle.

• tääl

En kai minä ole koskaan tarvinnut henkkareita kun olen käynyt pankista hakee tiliotteen. Pankissa olen vain näyttänyt pankkikorttiani tai vain sanonut tilinumeroni ja lapun jossa on tilinumeroni.

• vitsi :)
        tääl kirjoitti:

En kai minä ole koskaan tarvinnut henkkareita kun olen käynyt pankista hakee tiliotteen. Pankissa olen vain näyttänyt pankkikorttiani tai vain sanonut tilinumeroni ja lapun jossa on tilinumeroni.

Noin EI saa pankissa toimia. Kuka hyvänsä voisi pyytää kenen tahansa tiliotteita jos ei henkilöllisyyttä varmenneta, mutta viestisi olikin tarkoitettu vappuvitsiksi :)

• ei vitsi
        vitsi :) kirjoitti:

Noin EI saa pankissa toimia. Kuka hyvänsä voisi pyytää kenen tahansa tiliotteita jos ei henkilöllisyyttä varmenneta, mutta viestisi olikin tarkoitettu vappuvitsiksi :)

Eiköhän se ole niin, että pikku paikkakunnalla KAIKKI ihmiset tunnetaan. Olen hakenut tiliotteen vain omasta tilistäni.
        Kyllä näinkin voi tapahtua!

• e4r5

Meillä sossussa on nettiyhteys ja tulostin asiakkaille jotta voisivat tulostaa tarvittaessa kunnon tiliotteet. Muutenkin asiallista hommaa, neuvotaan ja autetaan tarvittaessa.

• LauraXX

poikani oli toukokuuhun asti eri kunnan toimeentulotukiasiakkaana, kun vapun jälkeen milloin muutti Tampereelle. Nyt kun sillä on viikon päästä soskuaika, niin ne näköjään vaatii vähintään kahden kuukauden tiliotteet. Vaikka siis ne on esitetty täälläkin. Sitten täytyy viedä varmaan Tampereen soskuun täällä viimeksi tehdyt toimeentulotukipäätökset, että näkevät tiliotteelta ne suoritukset, mistä on tullut. Että ei laske niitä tuloiksi.
        Vuokran kanssa ei tiedä mitä tehdään, kun vaikka Kelaan on jo huhtikuun lopulla laitettu asumistukihakemukset, niin mitään tietoja niiden käsittelystä ei ole vieläkään ja tuskin tulee tälläkään viikkoa.
        tukihakemukseen hän kyllä merkitsi, että asumistuki vireillä.

Katsottiin Kelan sivuilta että sekä minun tietoihini että poikani tietoihin on merkitty sama saapumispäivämäärä ja samat tiedot molemmille.
        ja poikani asumistuessa näkyy minun nimeni hakijan kohdalla.

laitoin sinne palautteen, että lukisivat ne hakemuspaperit paremmin, osoitetiedot ovat päivittyneet eli ne näkee että poika ei asu samassa osoitteessa minun kanssani ja niiden pitäis tajuta käsitellä molemmille eri tuet.
        ei ole vielä sieltä vastattu. mutta näitä kämmejä on kyllä tullut Kelan suunnalta liikaa. jokaisesta sieltä haettavasta etuudesta on tullut jotain Kelan virheitä.
        viimeksi marraskuun alussa valitin muutosturvalautakuntaan, mutta sieltä ei ole vielä tullut päätöstä.
        asumistuki on pitänyt tarkistaa senkin jälkeen kolme kertaa. siis puolen vuoden sisällä.
        alkaa ottaa pattiin vähitellen.

• LauraXX
        LauraXX kirjoitti:

poikani oli toukokuuhun asti eri kunnan toimeentulotukiasiakkaana, kun vapun jälkeen milloin muutti Tampereelle. Nyt kun sillä on viikon päästä soskuaika, niin ne näköjään vaatii vähintään kahden kuukauden tiliotteet. Vaikka siis ne on esitetty täälläkin. Sitten täytyy viedä varmaan Tampereen soskuun täällä viimeksi tehdyt toimeentulotukipäätökset, että näkevät tiliotteelta ne suoritukset, mistä on tullut. Että ei laske niitä tuloiksi.
        Vuokran kanssa ei tiedä mitä tehdään, kun vaikka Kelaan on jo huhtikuun lopulla laitettu asumistukihakemukset, niin mitään tietoja niiden käsittelystä ei ole vieläkään ja tuskin tulee tälläkään viikkoa.
        tukihakemukseen hän kyllä merkitsi, että asumistuki vireillä.

Katsottiin Kelan sivuilta että sekä minun tietoihini että poikani tietoihin on merkitty sama saapumispäivämäärä ja samat tiedot molemmille.
        ja poikani asumistuessa näkyy minun nimeni hakijan kohdalla.

laitoin sinne palautteen, että lukisivat ne hakemuspaperit paremmin, osoitetiedot ovat päivittyneet eli ne näkee että poika ei asu samassa osoitteessa minun kanssani ja niiden pitäis tajuta käsitellä molemmille eri tuet.
        ei ole vielä sieltä vastattu. mutta näitä kämmejä on kyllä tullut Kelan suunnalta liikaa. jokaisesta sieltä haettavasta etuudesta on tullut jotain Kelan virheitä.
        viimeksi marraskuun alussa valitin muutosturvalautakuntaan, mutta sieltä ei ole vielä tullut päätöstä.
        asumistuki on pitänyt tarkistaa senkin jälkeen kolme kertaa. siis puolen vuoden sisällä.
        alkaa ottaa pattiin vähitellen.

lisään tähän vielä että ei ole ihme että Kelalaisilla on kiire eikä kerkiä tekemään päätöksiä, kun vaatii tekemään välitarkistuksia, vaikka siihen ei olisi velvoitettakaan.
        no, tuli viimeksi kuukausi sitten tehtyä edellisen kerran (siis ennen tätä viimeistä) eli kaksi kertaa huhtikuun aikana.
        vaikka päätös oli niinkun olin itsekin sinne kirjallisesti ilmoittanut niiden selvityspyyntöön vastaten, että minulla ei ole välitarkistukseen velvoitetta, koska ruokakunnan tulot eivät ole nouseet edellisen päätöksen mukaan satastakaan, kun raja on se kolmesataa.
        Mutta heidän piti itse mennä se laskemaan. ja todeta sitten sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe