Roomapassi

roomaan kesällä:)

Hei!

Olisin halunnut varmistella, että onko tuollainen "Roomapassi" vielä olemassa. Eli 3 päivää saa liikkua julkisilla vapaasti ja 3 museoon pääsee ilmaiseksi? Hinta Mondon matkaoppaassa mainitaan 20e, mutta onko se muuttunut?

Muitakin vinkkejä otetaan vastaan, hotelli on Vatikaanin nurkilla, Vatican holiday, Hotel Rome. Kolme naista matkaan on lähdössä ja aikaa on kesäkuussa ma-pe. Onko taksi paras vaihtoehto tulla lentokentältä vai pääseekö jollain muulla suht helposti? Hyviä ruokapaikkoja/ostospaikkojavinkkejä otetaan myös vastaan erittäin kiitollisena:)

Hyvää vappua kaikille!

4

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roomatar 1
      • .....?

        ...onko roomatar mahdollisesti itse onnistunut ostamaan kyseisen Lazion alueen alueen lipun ja vielä käyttämäänkin sitä Roomassa?

        Ainakin tähän saakka Roomassa on täytynyt ostaa metrebus Roman lippu joka maksaa kolmeksi päiväksi 11 € ja jolla voi liikkua rajoittamattomasti busseilla, metrolla, raitiovaunulla ja joillakin junalinjoilla. Saattaapi tietysti olla maailma muuttunut helmikuun puolivälin jälkeen...

        Toki jos ei ole vannoutunut museoissa kävijä tuo 11 € saattaa hyvinkin tulla edullisemmaksi kuin samalle ajalle hankittava Rooma-passi joka siis maksaa sen 25 € tänä vuonna. Itsekukin osannee valita sopivimman vaihtoehdon omien mieltymyksiensä mukaisesti.


      • roomatar 1
        .....? kirjoitti:

        ...onko roomatar mahdollisesti itse onnistunut ostamaan kyseisen Lazion alueen alueen lipun ja vielä käyttämäänkin sitä Roomassa?

        Ainakin tähän saakka Roomassa on täytynyt ostaa metrebus Roman lippu joka maksaa kolmeksi päiväksi 11 € ja jolla voi liikkua rajoittamattomasti busseilla, metrolla, raitiovaunulla ja joillakin junalinjoilla. Saattaapi tietysti olla maailma muuttunut helmikuun puolivälin jälkeen...

        Toki jos ei ole vannoutunut museoissa kävijä tuo 11 € saattaa hyvinkin tulla edullisemmaksi kuin samalle ajalle hankittava Rooma-passi joka siis maksaa sen 25 € tänä vuonna. Itsekukin osannee valita sopivimman vaihtoehdon omien mieltymyksiensä mukaisesti.

        Yllàttàen, en itse osta koskaan kolmen pàivàn turistilippua.... ;)

        Tosiaan tuota Lazion alueen lippua ei kannata ostaa jos ei halua ylimààràisià alueita siihen keskustan lisàksi. Lipun suosittelija osti làpyskàn myòs Latinan alueella, joten hànelle se halvemmaksi tuli. Ihmettelijàlle tiedoksi ettà kyllà tuon lipun saa ostettua ja sità kàytettyà Roomassakin. Pelkàstààn Rooman keskustaan hinta on tosiaan kalliimpi 12€, ei 6,50€ kuten virheellisesti ilmoitin, koska se hinnoitellaan kahtena alueena normaalin yhden sijasta.

        Roman kaupungin turistilippu 4€/vrk, 11€/3vrk ja 16€/viikko. Itse voi tarpeensa mukaan sitten ihmetellà ettà mikàhàn tulee kàtevimmàksi. Kertaliput maksavat euron. (voimassa 75min/1krt metro)
        ..ja jos ei ATACin pisteestà kày lippuaan hankkimassa niin automaattien lisàksi lippuja saa ostettua làhes kaikista tupakkakaupoista. http://it.wikipedia.org/wiki/Tabaccheria


    • Toinen nonno

      Lentokentältä kaupunkiin kannattaa nykyhinnoilla kolmen hengen porukalla käyttää VIRALLISTA ROOMAN taksia tai netistä etukäteen varattavaa limousine-palvelua, jos hotelli on muurien sisäpuolella. Hinta on melkein sama kuin junalla, mutta auto vie turvallisesti hotellille asti. Sama juttu paluukyydin kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe