Mitä muuta Kolilla kuin laskettelu, missä voi yöpyä edullisesti. Kannattaako käydä kesällä vai talvella ennemmin. Kiinnostaisi käydä , mutta pienet tulot joten pitäs olla pienet kulut
Mitä Kolilla
4
908
Vastaukset
- Aurora
Olemme yöpyneet Lappiin matkatessamme pari kertaa yhdellä Kolin telttailualueista, ja aina sieltä harmittaa lähteä heti aamunkoitossa! On todella kaunis paikka retkeilylle ja vaeltamiselle, ihanat maisemat!
Telttailukaan ei ole ihan halpaa sillä se on suosittu turistikohde, mutta silti halvin tapa asua. Kannattaa tarkistaa mihin aikaan keväästä telttailualueet avataan, viime vuoden toukokuussa paikka oli vielä autiona.
Kolilla on myös pieni ruokakauppa jossa voi tehdä ostoksia, sekä huoltoasema muutaman kilometrin päässä. - talvi
Varmaankin Koli on kesällä parempi kohde, jos tykkää luonnosta ja luonnossa liikkumisesta. Talvella laskettelun lisäksi hiihto/lumikenkäily/moottorikelkkailu, taisipa alueella olla vaellusratsastustakin tarjolla. Talvisaikaan saattaa Pielisen vastarannan mökit olla hiukan edullisempi vaihtoehto ja jäätietä pääsee hetkessä Kolille (n. 7km). Ja talvinenkin Koli on kyllä ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka. Noita vastarannan palveluita voi netistä haekella vaikka "Vuonislahti" tai "Vuoniskylät" hakusanoilla.
- hakulinen
Kolilla laskukelit jatkuvat vielä mainioina!
Edullisesti kannattaa yöpyä vanhalla koululla, joka on kunnostettu retkeilymajaksi, se sijaitsee muistaakseni alle 10 km Ukkokolin ala-asemalta. Tarkempia tietoja Koli-infosta.
Puh. (013) 652 480
Fax. (013) 652 481
email:[email protected]
Kolintie 94
83960 KOLI
- asunut
Olen itse joskus asunut Kolilla ja olen yhä Koli-hullu. Silloin muinoin kesäisin jatkuvasti vaeltelimme aivan ihastuttavilla metsäpoluilla, jotka eivät ole yhtään niin rasittavia kuin korkeuseroista voisi päätellä. On hyviä kiipeilypaikkoja, siis ihan vain rinnettä ja kalliota ylös ja ylhäältä aukeaa tosi upeita maisemia eri suuntiin.
Rannoilla on hyviä uimapaikkoja. Pielisen lisäksi uimapaikkoja tarjoavat Jero ja Herajärvi, joskin Jerossa on kylmiä lähteitä, joten vesi on ajoittain yllättävän kylmää ja rannoilla lienee enemmän oleskelurajoituksia.
Muinoin minusta parasta talvella oli ihan murtomaahiihto, se antoi paljon enemmän kuin laskettelu.
Kävin muutama vuosi sitten ja sattumalta sellaiseen aikaan, jolloin kävijöitä oli vähän ja Ylä-Kolilla oleva hotelli tarjosi huoneita alennushintaan, eli kannattaa katsoa netistä jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835