erosivatko raskausoireet jotenkin pms-oireista?

:):):)

Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten raskausoireet erosivat pms-oireista, vai erosivatko ollenkaan? Eli siis jos normaalisti ennen menkkoja rinnat ovat tulleet aroiksi, niin tapahtuiko samoin plussakierrossa? Tajusikohan kukaan mitä yritän selittää :D

10

17089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+1

      rintojen arkuus on yksi raskausoire...

    • plussannut

      Oikeastaan mulla jäi ne pms oireet lievemmäksi plussa kierrossa ja testasinkin sen takia jo pari päivää ennen oletettuja kuukautisia.. tai siis mulla on kierto 25-27 päivää ja sain vahvan plussan 25 päivä. Vasta noin viikko plussan jälkeen alkoi tulemaan niitä samoja oireita mitä tulee ennen kuukautisia, eli turvotusta, rintojen arkuutta, pahoinvointia jne. eli kyllä minulla ainakin oireet olivat plussa kierrossa erilaisia. Nyt on "jo" kohta 11 vkoa täynnä :-)

    • Palm81

      Satuitpa kysymyään kysyksen joka itselläkin on pyörinyt viikon verran mielessä..
      Tässä kierrossa rinnat kipeyty jo joskus kp 17/27-28, kun normaalisti jos ne kipeytyy niin se tapahtuu joskus kp 20- 24/27-28... Menkkakivut alaselässä (joita ei oo varmaan kohta vuoteen ollu?..onneks) ja alavatsassa alko kp23 ja on nyt jatkuneet 3.:tta päivää.. Normaalisti kivut alkaa silloin kun vuotokin tai pari tuntia ennen.. Limoista en osaa sanoo mitään poikkeevatko normaalista kun en oo tarkkailut ennen (paksumpaa, mutta vähäistä, kirkasta ja hajutonta.. Sori näin yksityiskohtainen kuvaus=)..) mut toivottavasti ei tuu joka kuukautista piinaa näin pitkittyneistä pms-oireista.. Normaali raivopäisyys on kyllä jäänyt (ainakin toistaiseksi..)tästä kierrosta :D ... Jollei tää nyt sittenkin vihdoinkin olisi sitä?? En tiedä uskallanko edes toivoa kun 1,5 vuotta enemmän ja vähemmän aktiivista yritystä takana....

      Sori tää nyt ei ollut aloittajalle mikään vastaus ongelmaan, mutta tiedätpähän nyt että muitakin miettii samaa =)

      • ap

        No hyvä etten oo ainoa :) Itsellä rinnat kipeytyi eilen (kp 27) ja tänään on vihlonut kohdun seudulla ja etenkin silloin, kun nousen ylös istuttuani hetken aikaa. Toivottavasti tää nyt lopultakin olis sitä! Tsemiä sullekin Palm81 :)


      • ämpsistä
        ap kirjoitti:

        No hyvä etten oo ainoa :) Itsellä rinnat kipeytyi eilen (kp 27) ja tänään on vihlonut kohdun seudulla ja etenkin silloin, kun nousen ylös istuttuani hetken aikaa. Toivottavasti tää nyt lopultakin olis sitä! Tsemiä sullekin Palm81 :)

        minulla just toi vatsan vihlonta ylösnoustessa, tai vaikka sängyssäkin virutellessa on ollu rajuhkoa ja raskaana oon =)


    • ainakin

      oireet olivat paljon voimakkaammat. RInnat kipeytyi niin, ettei niihin voinut koskea kädellä. Lisäksi vatsallaan oleminen jotenkin ahdisti. Selkein oire oli kuitenkin palelu ja minulla olikin pari viikkoa lämpö 37,6 asetta ihan raskaudesta johtuen. Lisäksi oli kuvottava olo eikä ruoka maistunut. Mutta toki nämä asiat ovat yksilöllisiä.

      • plussannut

        Mullakin noi oireet tulivat aika voimakkaina, mutta vasta kun kuukautiset olivat noin viikon myöhässä. Mutta tästä huomaa kuinka yksilöllistä tämä on :-)


    • marrasmama

      Ainut mikä mulla oli sama oire, niin oli menkkamaiset alavatsa kipuilut, koko ajan tuntu että mankat alkaa. Mutta sitten uutena oireina tuli; paineen tunne alavatsassa, nännit kosketus arat, finnejä alkoi ilmestyy, tajuton väsymys ja etova olo 24/7.. :)

    • vauvakuumettailmassa

      pms oireet oli ihan kamalat - olin kuin hurjistunut karhu ja ihmettelin mistä se johtuu. Paineentunne alavatsassa kuitenkin kertoi pian että raskaana ollaan. Muita oireita en muista. Rintakipukin tuli vasta jälkeenpäin. Plussan jälkeen sitten tuli selviä raskausoireita.... Olispa ihana kokea ne taas :)

    • Anonyymi

      Mulla oli ihan samoja pms-oireita kuin normaalistikin, rinnat turposi ja oli arat, oli myös menkkajuilintaa. Jälkikäteen ajateltuna menkkajuilinnat oli normaalia lievemmät, normaalisti joudun syömään särkylääkettä kipuihin jo ennen menkkoja, nyt ei tullut tarvetta. Rinnat myös turposi lisää siinä vaiheessa kuin ne normaalisti alkaa kutistua. Menkkoja edeltävänä päivänä aloin ensimmäisen kerran epäillä raskautta ja sekin johtui siitä, että normaali tiputteluvuotoa ei ollut ollenkaan. Ihan oli sellainen olo, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Sinä päivänä kun niiden piti alkaa, mulla oli etova olo ja rintoja särki, mitä ei oo koskaan ennen tapahtunut, joten se oli mulla selvin merkki puuttuvan tiputteluvuodon lisäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe