Elikkäs 8-vuotiaalla pojalla (kohta 9) on alapäässä vaaleaa karvoitusta. Olen miettinyt, että onko häpykarvat aluksi vaaleita vai onko nämä jotain muita hormoonikarvoja=) Tyhmä kysymys, mutta kiitoksia vastauksissa.
Karvojen kasvusta
3
1008
Vastaukset
- Endokrino
Monesti häpykarvoitus on aluksi vaaleata, paitsi täysin tummatukkaisilla, mutta tummenee lisääntyessään.
Vaaleilla pellavatukkaisilla ja lievästi punatukkaisilla häpy- ja muukin karvoitus jää vaaleaksi lisääntyessäänkin.
Poikanne kehitys on alkanut hieman tavanomaista aiemmin.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ennenaikainen murrosiän fyysinen kehitys:
http://www.lastenendokrinologit.net/potilaille/ennpub.html
Ennenaikainen adrenarke (karvoitus):
http://www.lastenendokrinologit.net/potilaille/adrenarke.html - ,j
Aika aikaisessa vaiheessa on pojalle karvoja tullut. En tarkoita loukata mutta joskus aikainen kehitys johtuu ylipainoisuudesta.
- Ukkonooana
Varhainen kehitys, mutta se ei ole poikkeavaa. Ennenaikainen on ns. liian aikainen ja se saattaa olla poikkeavaa. Jos huolettaa, ottakaa yhteys koululääkäriin. Mutta varhaisia eli normaaleja kehittyjiä on aina, niin kuin niitä myöhäisiäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302926- 2182917
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791866Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761502Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381383- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46853