Kokeneet, autoilevat mäyräkoiran omistajat, kertokaa miten kuljetatte turvallisesti koiraanne autossa?
Kokemusta on vain paljon isommista koirista, jotka ovat olleet kytkettyinä koiran turvavöissä takaistuimella. Automme on keskikokoinen (liftbackillä), joten mahdollista olisi myös pitää mäykkyä siellä
takaosassa, istuinten takana.
Oletteko siis käyttäneet turvavöitä tai voiko koiraa kuljettaa esim. clipper-boxissa autoillessa? Automatkat ovat kerrallaan n. 15-40 min. pituisia, ei mitään tuntikausien ajoja. Tärkeintä olisi koiran ja ihmisten turvallisuus.
Kiitos vinkeistä!
Mäyräkoira autossa
7
1369
Vastaukset
- häkki
Takaboksiin kiinnitetty kuljetushäkki on kaikkein paras ja turvallisin vaihtoehto. Ja nimenomaan kiinnitetty, ettei itse häkki pääse liikkumaan vapaasti tavaratilassa.
Vapaana ollessaan mäyräkoira pienikokoisena saattaa jossain tilanteessa luikahtaa kuskin jalkoihin ja en edes viitsi arvella mahdollisia seurauksia. Häkissä taas koira voi paljon vapaammin valita nukkuma-asentonsa, kuin kiinnitettynä turvavyöhön. - Tatujaomistaja
Meillä kankainen kuljetushäkki takapenkillä. Sen kokoinen, että nojaa kuskin penkin selkänojaan eikä pääse liikkumaan edestakaisin. Kiinnitetty varmuuden vuoksi myös turvavyöllä. Hyvin koira matkustaa, nukahtaa melkein heti kopassaan.
- mmmmaukka
Meillä poika istuu vain takapenkillä. Nukkuu suurimman osan ja pitää autolla ajelusta. Mutta ei siis niin turvallista..
- diiiiiii
aina vänkärin jalkatilassa ei koskaan penkillä
- tikkutakku
turvallisintahan on matkustaa boksissa, jossa koira saa olla vapaana ja valita itse asentonsa, meillä nukutaan selällään. Boksi vielä kiinni autoon, joko sinne peräkonttiin tai penkille niin, että jos tulee kolari, ei irrallinen boksi vahingoita etumatkustajiakaan.
Vänkärin jalkatila on vaarallinen, samoin irti takapenkillä.
Minun ja ystäväni mäyrikset on niin autokoiria kuin voi olla. Autoon pitäisi päästä aina vaan ja kokoajan, oli määränpää mikä tahansa. Sinne kun pääsee, koira tekee heti pedin ja pian se jo ottaa unta selällään, suu hymyssä. :) - irmeli64
pienen koiran turvavyö on paras tai sitten pikkuhäkki :). Häkki voi kyllä olla vaarellinen törmäyksessä, joten suosittelen turvavyötä. :)
- 3 mäykkyä
Meillä kuljetetaan jokainen omassa boxissaan tai häkissä. Auton takapenkki kaadettu nurin niin, että koko takaosa on koirien käytössä. Autoreissuja rakastavat yli kaiken niin nykyiset kuin jo edesmenneet mäykkyni. Tahtovat pyrkiä autoon, vaikkei ole mihinkään menoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1031677- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311000Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58825En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49783Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉58725Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722