Talo n. 250 mm massiivihirrestä

nakke nakertaja

Onko kokemuksia ja osaisiko joku laittaa listan tehtaista, niin voin pyytää tarjouksia. Kuvat on muotoutuneet
kahden vuoden pohdiskelun jälkeen eikä niihin tehdä enää muutoksia. Nyt tarvittais enää kunnollinen tehdas.

16

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppoo..,

      Sanoisin tässäkohtaan:
      Pistä tarjous pystyyn kirvesmiesporukoille.
      He tietävät mistä hankkivat puut.
      Väittäisin että halvin vaihtoehto,sun esittämässä hommassa talotoimittajat vetävät välistä paljon.

      • 13

        Pitkä prosessi tuolla systeemillä. Puut on kuivattava kunnolla ennen rakentamista. Mahtaako tavallisilla kirvesmiehillä olla sellaisia mahdollisuuksia kuivata, paitsi ajan kanssa vaan.
        Onhan noita firmoja, Kontio, Mammutti, Honka esim.


      • tuoreesta
        13 kirjoitti:

        Pitkä prosessi tuolla systeemillä. Puut on kuivattava kunnolla ennen rakentamista. Mahtaako tavallisilla kirvesmiehillä olla sellaisia mahdollisuuksia kuivata, paitsi ajan kanssa vaan.
        Onhan noita firmoja, Kontio, Mammutti, Honka esim.

        hirsirakennus veistetä tuoreesta puusta. Kävin katsomassa eräällä veistämöllä hirsitalon tekoa, hirret oli todella massiivisia lähes puolimetriä järkäleitä, siis korkeudeltaan ja pelkan vahvuus tais olla 25 senttiä ja tuoreita, juuri metsästä haettuja kuusia.

        Työn jälki kahden vanhan ammattilaisen tekemänä oli todella vaikuttavaa. Kun kysyin veistäjiltä hirsien kuivaamisesta, he sanoivat,, "että parinteisesti on hirret aina kuivattu seinässä. Tapulikuivauksessa hirsiin tulee helposti ja näin paksuihin pelkkoihin varmasti, välirimojen kohdalle sinivikaa, halkeilu ja kieroutuminen on jopa suurempaa kun seinässä kuivuessa ja nurkan tilkitseminen tiiviiksi on helpompaa kun se on vähän ravistunut" . Siis tämä oli ammattimiesten näkemys hirsien kuivauksesta.


    • Toinen nakertaja

      Valmistajilta tuon kokoluokan massiivihirttä, vaan ainostaan sitä liimapuupalkkia jota kutsuvat lamellihirreksi.
      Käy katsomassa hirsitaitoyhdistyksen sivut. Sieltä löyvät massiivihirren taitajat. ( www.hirsitaito. fi )
      Sieltä minäkin löysin talolleni tekijän.

    • Bener Hirsitalot

      Yhden tehdas ainakin voisin ehdottaa: benerhirsitalot.fi
      Meiltä saat perintesiset hirsitalot(norjalaiset, suomalaiset maalaistalot ym), voimme tehdä uuden rakennuksen sopimaan kokonaisuuden rakennuksien tyyliin.
      Talomme valmistamme käsityöllä perinteisellä teknologialla (mm käyttämättä seinissä rautaisia ruuveja, 200-260mm aidosta massiivihirrestä), ja norjalaiset nurkat on erittäin tiukat.

    • diudiudipa

      Mitä enemmän tuo berner tänne rustaa, sitä enemmän tulee olo kuin romanialaisella pihakiveäjällä: Maksa ensin, työ tehdään jos muistetaan.

      Opettele edes auttavasti suomenkieli niin mainoksesi saa ihan uutta pontta?

      • ei rasisti

        Mikä tämä tyhjäntoimittaja diupa täällä taas.
        Jotenkin tuntuu että joku elämässään ja töissään epäonnistunut täällä jatkuvasti kantaa huolta jos joku tekijä tuo töitään julki.
        Hanki oma elämä ja lähde oikeisiin töihin niin ei tarvitse täällä kytätä jos joku tuo esiin vaihtoehtoja rakentamiseen.
        Ihan mukavan-näköisia mökkeja tuolla Benerillä.
        Kielitaito ei ole ratkaiseva kunhan vaan työn jälki on hyvää.


      • sammaa mielipuolta
        ei rasisti kirjoitti:

        Mikä tämä tyhjäntoimittaja diupa täällä taas.
        Jotenkin tuntuu että joku elämässään ja töissään epäonnistunut täällä jatkuvasti kantaa huolta jos joku tekijä tuo töitään julki.
        Hanki oma elämä ja lähde oikeisiin töihin niin ei tarvitse täällä kytätä jos joku tuo esiin vaihtoehtoja rakentamiseen.
        Ihan mukavan-näköisia mökkeja tuolla Benerillä.
        Kielitaito ei ole ratkaiseva kunhan vaan työn jälki on hyvää.

        Täällä lounais-rannikolla on paljon niin umpiruotsinkielisiä, että heidän suomen kielensä tosiaan on vähän kankeaa.
        Mutta ei se mitään haittaa, on se silti parempaa kuin mitä mun finlandsvenska on.
        Hyvin siis ollaan tultu toimeen ja kun ollaan vähän snapseissa niin ilosella kielisekamelskalla on monesti oikein hauskaa.

        Oon muutenkin samaa mieltä edellisen kanssa, itseäni kiinnostaisi kovastikin tuollainen soikea hirsi, ois vähän erilaisen näköinen hirsitalo.
        Mutta kun talo ja mökki jo on, se ei oo kovin ajankohtaista mulla.

        Mutta se täytyy sanoa, että kova homma tulee olemaan tuolla suunnistajaneitosella myydä suomalaisille miehille hirsitaloja.
        Ainakin mun mielestä hirsitalon ostajakunta usein on sitä kaikkein vanhoillisinta miesväkeä, joka pitää kaikkia naisia tyttöinä ja itseään parempana rakennusalan ammattilaisena kuin ketään muuta mukaan lukien timpurit, hirrenveistäjät, rakennusmestarit, arkkitehdit ym.
        Rakentaisin itse mutta kun ei ole aikaa on niiden tunnuslause...

        Noh... toivottavasti aika osoittaa että olen väärässä...


      • Katja (BHt)
        sammaa mielipuolta kirjoitti:

        Täällä lounais-rannikolla on paljon niin umpiruotsinkielisiä, että heidän suomen kielensä tosiaan on vähän kankeaa.
        Mutta ei se mitään haittaa, on se silti parempaa kuin mitä mun finlandsvenska on.
        Hyvin siis ollaan tultu toimeen ja kun ollaan vähän snapseissa niin ilosella kielisekamelskalla on monesti oikein hauskaa.

        Oon muutenkin samaa mieltä edellisen kanssa, itseäni kiinnostaisi kovastikin tuollainen soikea hirsi, ois vähän erilaisen näköinen hirsitalo.
        Mutta kun talo ja mökki jo on, se ei oo kovin ajankohtaista mulla.

        Mutta se täytyy sanoa, että kova homma tulee olemaan tuolla suunnistajaneitosella myydä suomalaisille miehille hirsitaloja.
        Ainakin mun mielestä hirsitalon ostajakunta usein on sitä kaikkein vanhoillisinta miesväkeä, joka pitää kaikkia naisia tyttöinä ja itseään parempana rakennusalan ammattilaisena kuin ketään muuta mukaan lukien timpurit, hirrenveistäjät, rakennusmestarit, arkkitehdit ym.
        Rakentaisin itse mutta kun ei ole aikaa on niiden tunnuslause...

        Noh... toivottavasti aika osoittaa että olen väärässä...

        Elämässä harvoin voi olla varma radan alussa tuletko maaliin voitajana, mutta jos olet valmistanut hyvin niin pitää yrittää!
        Teemme kovasti työtä - sekä minä tyttö "helpolla" paperityöllä)) että kovat partaiset miehet työmailla. Ja kokemukseni mukaan hyvää työtä ajan mukaan osoittaa kannattavaksi.

        Haluaisin lisätä, että juuri teidän kaltaisiä ihmisiä pitää kiittää siitä, että Suomea ja suomalaisia arvostetaan maailmassa. Ja tämä on tärkeä. KIITOS.


    • jepopo

      Kaksi viimeistä viestiä berneriltä? ;)

      • ei rasisti

        kuuleppa duipa jepopo.
        Opettele lukemaan-mielestäni berner on lääkefirma-voin kyllä olla väärässäkin.
        Täällä ihan asiallisia on kirjoittanut BENER hirsitaloedustaja.
        Turha moittia jotain huonosta suomenkielen taidosta jos itsellä on lukihäiriö.
        Säälittävä tapaus olet.
        Minulla ei mitään yhteyttä kyseiseen firmaan.


    • mainospalsta

      Mainoksien pakkosyöttö ei edusta asialinjaa. Varsinkin jos joka toisesta avauksesta löytyy saman ihmisen samat mainokset.

      • menikö oikein

        Mainosmies vai muuten kateellinen olet kun olet täällä valvomassa. Hanki oma elämä.


    • mainospalsta

      Mainoksien pakkosyöttö ei edusta asialinjaa. Varsinkin jos joka toisesta avauksesta löytyy saman ihmisen samat mainokset.

      (Mainosmies vai muuten kateellinen olet kun olet täällä valvomassa. Hanki oma elämä. )

      Jos yksi palstan sääntöjä on mainoskielto, miten siitä huomauttaminen tekee ihmisestä kateellisen kyttäävän mainosmiehen jolla ei ole elämää??

      Olipa todella asiallinen kommentti ?

      Ota kontraan yhteys jos vituttaa mainosten häirintä!

    • todella turhautunut

      Te olette kaikki aivan uskomattomia URPOJA!! Lukekaa alkuperäinen kysymys ja vastatkaa siihen. Onko se todella näin vaikeaa?? IDIOOTIT!!!!!!!

      Lähes kaikki keskustelut suomi24:sen palstoilla menee AINA saivarteluksi asian vierestä, kuinka tämä voi olla mahdollista?? VASTATKAA ALKUPERÄISEEN KYSYMYKSEEN!! Mikäli ette osaa tai halua niin olkaa kirjoittamatta, olkaa hyvät.

      PERKELE!

      Kohta tähänkin joku vastaa että ota lääkkees jnejne. voi voi voi...

    • Ketään ei kiinnosta

      Lähes kaikkiin keskusteluihin suomi24:n palstoilla ilmestyy elämäänsä väsynyt epäonnistuja joka valittaa kuinka kukaan ei yllä hänen tasolleen jnejne.

      voi voi voi..

      Miten hyvin toimii saatanan idiootit vastatkaa linja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe