kysymys pakanoille ja noidille. Onko teillä minkäänlaisia juhlapyhiä? Olen kuullut että jotkut noidat viettävät Beltainea vaikkei he olisikaan wiccoja. Itse lähinnä olen viettänyt omia juhlapyhiä samaan aikaan kuin kristityt (lomat tulevat koulusta niiden mukaan) ja myös samaan aikaan kuin wiccat.
juhlapyhät
4
410
Vastaukset
- Chandi
Pyrin aina huomioimaan muistaessani jollakin tavoin 8 sapattia, tai edes ainakin seisaus- ja tasauspäivät. En ole wicca, mutta mielestäni näillä päivillä on tällä pallolla pidemmät perinteet kuin millään naurettavilla väännöksillä joita k-usko on niistä väkertänyt.
Tottakai Maan ja Auringon välisen suhteen merkkipäivät ovat sellaista luonnollista kamaa jota pyhittää... Välijuhlat ovat väliaikamerkkejä... :P
Onhan minulla myös romanttisia näkemyksiä siitä että on ollut joku erityisen etevä muinainen kulttuuri jonka perintöä juuri noihin merkkipäiviin liittyvät megaliittitemppelit ovat. Haluaisin tietää mitä he tiesivät ja osasivat... Pääsisipä joskus edes Stonehengelle juuri oikeana päivänä...
Käytännössä tietysti tulee herkuteltua joulunakin vasta aattona, vaikka se ajallinen epäkohta ärsyttääkin. Ei sitä nyt tietysti ihan älyttömän fanattiseksi viitsi alkaa.- Star
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
- Chandi
Star kirjoitti:
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
Mutta valitettavasti ei sattunut olemaan mikään seisokkipäivä...
Oli vissiin huhtikuun loppu ja satoi vaakasuoraan, kastuin läpimäräksi. Mutta kehälle mennessä kun oli vielä kuivaa, oli tosi mahtava kokemus kun se paukahti esiin jonkin mäen alta. Tunsin suorastaan energian tulvahtavan kohti!
- ogelilainen
Varmasti vuoden kiertokulun mukaan määriteltyjä merkkipäiviä viettävät muutkin kuin wiccalaiset, kukin omalla tavallaan. Pääsiäisviikonloppu on sopiva kevään juhlan ajankohta, vaikka se onkin useamman viikon päässä kevätpäivän tasauksesta. Pääsiäismunat ja muut kevään symbolit eivät ole kristittyjen omaisuutta, eiväthän ne itse asiassa liity kristilliseen pääsiäiseen mitenkään. Lammas maistuu myös minulle pääsiäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569