kysymys pakanoille ja noidille. Onko teillä minkäänlaisia juhlapyhiä? Olen kuullut että jotkut noidat viettävät Beltainea vaikkei he olisikaan wiccoja. Itse lähinnä olen viettänyt omia juhlapyhiä samaan aikaan kuin kristityt (lomat tulevat koulusta niiden mukaan) ja myös samaan aikaan kuin wiccat.
juhlapyhät
4
432
Vastaukset
- Chandi
Pyrin aina huomioimaan muistaessani jollakin tavoin 8 sapattia, tai edes ainakin seisaus- ja tasauspäivät. En ole wicca, mutta mielestäni näillä päivillä on tällä pallolla pidemmät perinteet kuin millään naurettavilla väännöksillä joita k-usko on niistä väkertänyt.
Tottakai Maan ja Auringon välisen suhteen merkkipäivät ovat sellaista luonnollista kamaa jota pyhittää... Välijuhlat ovat väliaikamerkkejä... :P
Onhan minulla myös romanttisia näkemyksiä siitä että on ollut joku erityisen etevä muinainen kulttuuri jonka perintöä juuri noihin merkkipäiviin liittyvät megaliittitemppelit ovat. Haluaisin tietää mitä he tiesivät ja osasivat... Pääsisipä joskus edes Stonehengelle juuri oikeana päivänä...
Käytännössä tietysti tulee herkuteltua joulunakin vasta aattona, vaikka se ajallinen epäkohta ärsyttääkin. Ei sitä nyt tietysti ihan älyttömän fanattiseksi viitsi alkaa.- Star
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
- Chandi
Star kirjoitti:
Sen minäkin haluaisin joskus nähdä. Jos joskus olisi rahaa matkustella, Stonehengelle lähtisin heti!
Mutta valitettavasti ei sattunut olemaan mikään seisokkipäivä...
Oli vissiin huhtikuun loppu ja satoi vaakasuoraan, kastuin läpimäräksi. Mutta kehälle mennessä kun oli vielä kuivaa, oli tosi mahtava kokemus kun se paukahti esiin jonkin mäen alta. Tunsin suorastaan energian tulvahtavan kohti!
- ogelilainen
Varmasti vuoden kiertokulun mukaan määriteltyjä merkkipäiviä viettävät muutkin kuin wiccalaiset, kukin omalla tavallaan. Pääsiäisviikonloppu on sopiva kevään juhlan ajankohta, vaikka se onkin useamman viikon päässä kevätpäivän tasauksesta. Pääsiäismunat ja muut kevään symbolit eivät ole kristittyjen omaisuutta, eiväthän ne itse asiassa liity kristilliseen pääsiäiseen mitenkään. Lammas maistuu myös minulle pääsiäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821309Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631013Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121009Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734