Soppajonoosta

ravenlored

Juu. Lihavia pöhöttyneitä, ämmillä tuuman pakkelikerros naamalla mennänilmaasta ruokaa hakemaan. Missähän se todellinen tarve.. Koskahan ne juntit a. oppisivat rahankäyttöä, b. olisi senverran häveliäisyyttä että jättäsivät ilmaisen ruuan niille jotka sitä tarvitsee....

9

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • df

      jauhot, ryynit ja makaroonit. Niissä on pelkki hiilihydraatteja, mitkä muuttuvat sokeriksi. pitäisi syödä hyvin vähän ettei lihoisi, mutta kun ne maistuvat,mutta eivät pidä nälkää. Sitten lihoo.

    • ex-leipäjonolainen

      Minä olen kolmekymppinen, ihan tavallisen näköinen nainen, meikkiä on vähäisesti, ulkonäkö kuitenkin huoliteltu. Alkoholia en ole käyttänyt yli kymmeneen vuoteen joten pöhöttynyt tuskin olen. Leipäjonon ruoka tuli tarpeeseen vaikka sieltä saikin aika hiilihydraattipitoista lähinnä leipää ja jauhoja.

      Kenellä on oikeus sanoa kuka on sopiva hakemaan ruokaa ja kuka ei? Meillä tosin pitää ensin saada diakonilta lappu ja tieto mistä ruokaa edes saa, hän siis raakkaa tarvitsijat, tosin en usko hänen kieltävän ruokaa keltään.

      Pitäisikö ne vähemmän sopivat sitten jättää ilman? Mistä me tiedämme onko heillä todellista tarvetta ruualle vai ei? Eipä kukaan vastaantulija uskoisi minun ruokajonossa vierailleen. Miten kukaan voi pelkän ulkonäön perusteella määritellä kuka tarvitsee apua ja kuka ei?

      • Petu...

        Leipäjonot ovat turhia koko Suomessa.

        Esim. yksinasuva saa sossusta ruokaan rahaa yleensä n. 200€/kk, sen kyllä pitäisi riittää ihan hyväänkin safkaan.


      • ota selvää
        Petu... kirjoitti:

        Leipäjonot ovat turhia koko Suomessa.

        Esim. yksinasuva saa sossusta ruokaan rahaa yleensä n. 200€/kk, sen kyllä pitäisi riittää ihan hyväänkin safkaan.

        Sossusta ei saa mitään ruokarahaa! Sossusta saatava summa on täysin kiinni siitä mitä muita tukia saat ja vaikka saisit ns täydet tuet sossusta ei siinä ole mitään määritelmää "200e ruokaan". Jollakin voi mennä vaikka koko summa laskuihin ja se on sen jälkeen voivoi jos ei ole rahaa ruokaan.

        Minä asun yksin enkä saa sossusta kun 23e.


      • Petu...
        ota selvää kirjoitti:

        Sossusta ei saa mitään ruokarahaa! Sossusta saatava summa on täysin kiinni siitä mitä muita tukia saat ja vaikka saisit ns täydet tuet sossusta ei siinä ole mitään määritelmää "200e ruokaan". Jollakin voi mennä vaikka koko summa laskuihin ja se on sen jälkeen voivoi jos ei ole rahaa ruokaan.

        Minä asun yksin enkä saa sossusta kun 23e.

        No joo, olin tavallaan väärässä.

        Sossusta saa sen 200€/kk ruokaan jos sen tarvitsee, eli ei ole riittävästi muista tuloja. Yksin asuvan perusosa on 417 €/kk ja siitä 49% on ravintomenojen osuus. Jos sitten käyttää osan ravintomenoistaan muuhun kuin mihin se on tarkotiettu, eli vaikka laskuihin, niin se on oma vapaaehtoinen valinta.
        http://www.toimeentulotuki.net/2009/osuudet.php

        Tosin asia on niinkin, että Suomen sosiaaliturvajärjestelmä ei riittävästi ota huomioon ihmisten elämäntilanteita. Ihmisillä kun voi olla niitä laskuja joihin on sitten "pakko" käyttää ruokaankin tarkoitettua perusosaa jotta ei tulisi niitä maksuhäiriöitä ja muita harmeja.

        Yhtä kaikki, jos tt-tukea saava käyttää tuestaan ruokaan sen määritellyn 200€/kk niin ei pitäisi olla syömisen määrän eikä laadun suhteen mitään ongelmia.

        http://www.sosiaalitoimisto.net


      • suti kuuraparta
        Petu... kirjoitti:

        No joo, olin tavallaan väärässä.

        Sossusta saa sen 200€/kk ruokaan jos sen tarvitsee, eli ei ole riittävästi muista tuloja. Yksin asuvan perusosa on 417 €/kk ja siitä 49% on ravintomenojen osuus. Jos sitten käyttää osan ravintomenoistaan muuhun kuin mihin se on tarkotiettu, eli vaikka laskuihin, niin se on oma vapaaehtoinen valinta.
        http://www.toimeentulotuki.net/2009/osuudet.php

        Tosin asia on niinkin, että Suomen sosiaaliturvajärjestelmä ei riittävästi ota huomioon ihmisten elämäntilanteita. Ihmisillä kun voi olla niitä laskuja joihin on sitten "pakko" käyttää ruokaankin tarkoitettua perusosaa jotta ei tulisi niitä maksuhäiriöitä ja muita harmeja.

        Yhtä kaikki, jos tt-tukea saava käyttää tuestaan ruokaan sen määritellyn 200€/kk niin ei pitäisi olla syömisen määrän eikä laadun suhteen mitään ongelmia.

        http://www.sosiaalitoimisto.net

        väittää, että se 200e riittää ruokaan. Toki se siihen riittää, mutta pakkohan sitä jonkinlaiset vaatteet, oma ja kodin hygienia ym myös on hoitaa. Voi olla pakko myös laittaa rahaa sellaisiin terveydenhoitomenoihin (esim. fysioterapia), joihin ei julkiselta puolelta välttämättä saa lähetettä kirveelläkään (esim. selkävaivat, niskavaivat tai mistä nyt itse kukin kärsii) kunnasta riippuen.

        Eikä kaikki köyhät ole yksinäisiä, jotka olisivat oikeutettuja 417 euroon, vaikka valtaosa sossun asiakkaista yksinäisiä olisikin. Yhdessäasujien perusosat ovat selvästi vähemmän kuin 417e. Sitten on nämä työkkärin karenssit, joita heitellään milloin milläkin syyllä, ja joka tietää yleensä rangaistustoimia toimeentulotukeen eli suomeksi -20-40% leikkausta. Eikä se paljon naurata edes niissä harvoissa tapauksissa, joissa jälkikäteen vuosien prosessaamisen jälkeen onnistuu saamaan laittomat päätökset kumotuksi
        http://www.nelonen.fi/pdf/vakuutusoikeus.pdf


      • oikea elämä
        Petu... kirjoitti:

        No joo, olin tavallaan väärässä.

        Sossusta saa sen 200€/kk ruokaan jos sen tarvitsee, eli ei ole riittävästi muista tuloja. Yksin asuvan perusosa on 417 €/kk ja siitä 49% on ravintomenojen osuus. Jos sitten käyttää osan ravintomenoistaan muuhun kuin mihin se on tarkotiettu, eli vaikka laskuihin, niin se on oma vapaaehtoinen valinta.
        http://www.toimeentulotuki.net/2009/osuudet.php

        Tosin asia on niinkin, että Suomen sosiaaliturvajärjestelmä ei riittävästi ota huomioon ihmisten elämäntilanteita. Ihmisillä kun voi olla niitä laskuja joihin on sitten "pakko" käyttää ruokaankin tarkoitettua perusosaa jotta ei tulisi niitä maksuhäiriöitä ja muita harmeja.

        Yhtä kaikki, jos tt-tukea saava käyttää tuestaan ruokaan sen määritellyn 200€/kk niin ei pitäisi olla syömisen määrän eikä laadun suhteen mitään ongelmia.

        http://www.sosiaalitoimisto.net

        Se raha ei edelleenkään ole mitenkään korvamerkattu ruokaan. Ei minun päätöksissäni ole ikinä jaoteltu mihin on käytettävä paljonkin, ainoa pakollinen on ollut vuokra, sähkö ja semmoset. Ja ne laskut on vähän pakko maksaa tai tulee ongelmia. Jos esim. jätän vuokran maksamatta tulee sossusta huuto eikä tipu tukia. Enkä minäkään tosiaan mitään 200 euroa saa, 23 euroa sieltä tulee joka kuukausi jos hakemukset laittaa ja odottaa pari viikkoa. Minäkään en siis saa riittävästi muista tuistani rahaa, mutta ei silti tule 200 euroa, vaan lasketaan miten lähelle 417 euroa minun muut tulot kipuaa ja erotettava summa on sitten se tukeni sossusta.

        JOS jokainen saisi todella sen 200 euroa PUHTAASTI käytettäväksi ruokaan, kun kaikki muut on todella ensin maksettu, niin sitten voisi ehkä leipäjonotkin vähentyä. Mutta on paljon ihmisiä jotka käyvät leipäjonossa, mutta eivät syystä tai toisesta saa esim. toimeentulotukea vaikka köyhiä ovatkin. Ei se toimeentulotuki ole mikään automaattinen tuki joka rullaa joka köyhän tilille.


    • wertyu

      Juu juu. Taasko sä täällä möliset?
      Mene nyt sekopää täältä jo. Hanki raukka vaikka elämä!

    • wertyukl

      soppaa sul on housuissas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe