Sinustako Flash Mobbaus ryhmän jäsen?

night-of-endless-garden

// Erittäin hankala löytää asiaan kuuluvaa aluetta joten sopikaamme että olemme tällä kertaa roolipelaajia, sitähän tämä on enemmän kuin teatterin lavalla käytävä näytelmä. Toivottavasti ei häiritse ketään ylimaallisen paljoa ^ ^ //

Flash Mobbing Group

Hei, Oletko sinä kiinnostunut Flash Mobbauksesta (lue flash mobbauksesta myöhemmin sivulla), Oletko esiintymistä pelkäämätön ja ihmisten yllättämistä rakastava persoona, sekä yli 14 vuotias? Jos vastasit edellisiin kysymyksiin kyllä, voisi tästä tulla uusi harrastuksesi. Olen lukiolaisopiskelija pääkaupunkiseudulta ja kiinnostukseni Flash Mobbaukseen antoi minulle idean koota muita Flash Mobbauksesta kiinnostuneita ihmisiä ja perustaa ryhmä, jonka kanssa näitä tapahtumia voisi järjestää. Kysymys ei ole sitovasta 'treenit 5 kertaa viikossa' tyylistä vaan hyvän idean tullen kootaan porukka kasaan, treenataan mahdolliset tanssikuviot ja hoidetaan mahdolliset alkujärjestelyt ja sitten vaan esiintymään.

Onko Flash Mobbing sinulle vieras termi? Varmaan kuitenkin olet nähnyt esimerkiksi Youtubesta videoita jossa erikokoiset ihmisporukat ovat menneet jollekin julkiselle paikalle, kuten vaikkapa suuremmalle rautatieasemalle ja ruvenneet yllättäen tanssimaan yllyttäen mukaan ihan tavallisetkin rautatieaseman käyttäjät. Myös hieman tunnetummat 'Freeze' tapahtumat lasketaan Flash Mobbaukseksi. Niihin osallistujat valitsevat julkisen paikan, esimerkiksi jonkin suositun puiston tai aukion ja jäätyvät paikoilleen muutamaksi minuutiksi. Flash Mobbauksen perusidea löytyy siis julkiselle paikalle menemisestä ja jonkin hieman suunnitellumman yllätyksen tekemisestä, kuten tanssikoreografiasta. Keskimääräinen Flash Mobbauksen kesto vaihtelee muutamasta minuutista noin kymmeneen minuuttiin. Jos Flash Mobbauksen sisältö jäi sinulle yhä hieman avoimeksi, voit etsiä videoita netistä, varsinkin Youtubesta niitä löytyy 'lajin' nimellä useita.

YouTube linkkejä:
Liverpool Central Station (T-Mobile Dance) http://www.youtube.com/watch?v=VQ3d3KigPQM
New York Central Station (Freeze) http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo
Paris (Freeze) http://www.youtube.com/watch?v=qtUNj2BNTsU...feature=related
Stockholm Town Square (Dance) http://www.youtube.com/watch?v=lVJVRywgmYM&feature=fvw
Stockholm Gröna Lund (Dance) http://www.youtube.com/watch?v=7MiMAt-J54U...feature=related
Japan 'Would You Run' (Other) http://www.youtube.com/watch?v=3uiC9emBoAQ...feature=related

Kiinnostuitko?
Silloin laita sähköpostia osoitteeseen [email protected] ja otsikoituna jotenkin kivasti aiheeseen liittyen. Myös lisäkysymyksiä voi laittaa postiin, vastaan niihin mielelläni. Yhteyttä voi myös ottaa puhelimitse heti 15.6 jälkeen jolloin palaan vaiheto-oppialsvuodeltani Ruotsista. Ennen kyseistä päivämäärää seuraava numero ei ole käytössä: 050-5229792. Myös tekstiviestiä saa laittaa ^ ^.
ps. Jos kiinnoistut itse, haasta kaverisikin ;D

1

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • night-of-endless-garden

      FAQ

      Milloin aloitetaan?
      -> Kesällä 2010, haluaisin koota kiinnostuneet kasaan ensimmäistä kertaa, tustumaan toisiinsa jo kesäkuussa, kun olen palannut itse Ruotsista, mutta tätä toki pitää katsoa erikseen sen perusteella olemmeko saaneet tarpeeksi kiinnostuneita.

      Kuinka paljon ihmisiä ryhmään etsitään?
      -> Rajottamaton määrä. Joihinkin Flash Mobbauksiin tarvitaan 5 ihmistä, toisiin 80 ihmistä, kaikki eivät aina pääse ja jotkut joutuvat lopettamaan jossain vaiheessa. Innokkaiden ihmisten haku ryhmään on siis koko ajan avoinna ja rajaton.

      Millä alueella Flash Mobbaukset järjestettäisiin?
      -> Pääasiassa pääkaupunkiseudulla helpon kulkemisen vuoksi, enimmikseen Helsingissä tarvittavan ihmismäärän vuoksi. Tulevaisuudessa voidaan kuitenkin ajatella myös valloittavamme suurempia kaupunkeja kuten Tampere.

      Tarvitseeko minun osata tanssia ennestään?
      -> Ei, sinun ei tarvitse olla harrastanut tanssimista ennen. Tanssimis Flash mobbaukset koostuvat yleensä jostain todella tunnetuista tanssiliikkeistä, jotta saadaan ryhmään kuulumattomatkin mukaan. Jos olet harrastanut tanssia ennestään, se on vahvuus jos aiomme järjestää Flash Mobbauksen, jossa kiinnitetään ihmisten huomio ensin jollain vaikeammalla koreografialla.

      Maksaako se jotain?
      -> Ei, Flash Mobbaus on täysin ilmaista, se kustantaa korkeintaan bussilipun hinnan.

      Missä treenit järjestettäisiin?
      -> Vaihtelevissa paikoissa, oletettavasti yleisimmin jossakin puistossa tai muussa avoimessa, maksuttomassa paikassa ja tosissaan, pääkaupunkiseudun alueella.

      Voiko ryhmästä erota milloin vaan?
      -> Tietenkin. Ryhmän määritelmä on pääasiassa se, että meillä on lista asiasta kiinnostuneita ihmisiä, joille voidaan tarvittaessa laittaa viestiä uudesta ideasta ja yrittää koota porukka kasaan.

      Mikä on Flash Mobbaajien ikähaarukka?
      -> Kuten aikaisemmin mainitsin, toiveena olisi että nuorimmat olisivat n. 14 vuotiaita, jotta liikkuminen olisi helppoa. Toivomme myös että vanhemmat tietävät mitä heidän jälkikasvunsa puuhaa ja että ryhmään kuuluvat selittävät perheelleen hyvin mistä on oikein kyse, esimerkiksi Youtube videoiden avulla. Yläikärajaa ei ole, mitä kirjavampi porukka, sen vakuuttavammin istumme 'tavallisten kulkijoiden' joukkoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe