maddalusjouset

ei oo tietoa

Tarvis vähä tietoa. ajattelin ostaa madallusjouset minun autoon. Ford Focus 98 1.8 Hatchback. Ja kun en oiken tiedä niin riittääkö että ostan vaan jouset että auton saa matalemmaksi vai pitääkö ostaa myös uudet iskarit?? Tuleeko ajettavuudesta paljon erilaisempi jos vaihtaa vaan jouset?? Ja tyhmin kysymys, kun Konin madalusjousten madallus on 35mm. nii tarkoitaako se että auto madaltuu vakio korkeuudesta 35mm??

10

3831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkllöö..

      Madallussarjaan kuuluu jouset ja iskarit,niitä on myös säädettäviä,tosin se säätö täytyy tehdä alkuvaiheessa,ajankanssa se systeemi ryytyy kiinni.
      Maavara(korkeus)laskee sen ilmoitetun.
      Saksasta/enkuista tilattuna sarjan hinta n,50% Suomen vastaavista.

      • Octavia

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.


      • KooKoo..,-
        Octavia kirjoitti:

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.

        No ei tietenkään asenna kaikki koska tarttis ostaa asentajalta ryöstöhintaan.
        Todistuksesta on maininta tilaussivuilla,jos ei ole,et tietenkään tilaa.


      • aivan ihanaa
        Octavia kirjoitti:

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.

        Kyllä tulee sokotasta magee peli. Onhan siinä vähintään 19" aluvanteet?
        Saat paljon enemmän poitsuja kyytiin.


    • Luovuttanut....

      Vakio iskarit puristuu kasaan lyhyempien jousten kanssa ja näin ollen autosi on iskarien eikä jousien varassa. Ja koska ne eivät ole niin sanotussa lepotilassa hajoavat ennemmin tai myöhemmin ja joudut tekemään homman uusiksi kera lyhyempien vaimentimien. Katso aken sivuilta kuinka alas auton voi laskea, muistaakseni minimi etäisyys 80mm maan ja alimman kohdan eli yleensä öljypohjan välillä. Joudut myös muutoskatsastamaan autosi madalluksen jälkeen. Tuo 35mm ei välttämättä toteudu, joillakin sarjoilla madallus saattaa jäädä viitisenmilliä pienemmäksi jos sillä suurta merkitystä on ? kysy kauppiaalta. Kyllä ne kehuu että autosi on kuin uudestisyntynyt madalluksen jälkeen ajettavuudeltaan ym. mutta tuskin siitä etua on muutakun kilparadalla missä nopeissa mutkissa kori ei kallistele jne mutta normaali ajossa näillä suomen kuoppaisilla teillä kyyti voi olla yhtä kärsimystä. Paa googlettaen siellä paljon juttua aiheesta.

    • J.I.

      Siis joo, kannattaa aina vaihtaa niin sanottu "alustasarja" Koska jos nyt vaihdat nuo madallusjouset vanhoille vakio iskunvaimintimille niin ne vanhat iskunvaimentimet ei sitä kauaa kestä ja antautuu hetken päästä joka sitten kuolettaa ne sinun uudet madallus jouset.

      Mutta siis neuvon vaihtamaan "alustasarjan" joka sisältää lyhyt iskuiset iskunvaimentimet ja madallus jouset. Laitan tähän muutaman todella edulliset mutta ihan mukavan hyvät katu käyttöön olevat alustasarjat ja juuri tuohon kyseiseen Fokukseen olevia, ni tutkippa nämä, ja nämä on juuri tuohon Fokukseen olevat sarjat:
      FK AKX
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX077
      tai sitten samaa sarjaa mutta suuremmalla madalluksella
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX078
      FK HIGH TEC
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK99FO005A
      SUPERSPORT
      http://osanetti.fi/kiintea-alustasarja-4040mm-focus-coup-pyoropera-daw-dax-p-1656.html

      Siinäpä nyt muutama todella asiallinen vaihtoehto jotka toimii huomattavasti paremmin kuin pelkät madallusjouset, mutta ei maksa juuri madallusjousia enempää...

      • J8.L

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.


      • aivan ihanaa
        J8.L kirjoitti:

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.

        Tärkeintä onkin ulkonäkö, ei kaverit naura ja saa lisää söpöjä poikakavereita.


      • kaikki maksaa
        J8.L kirjoitti:

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.

        Mullahan ei mitään kokemusta ole auton alusta virittelystä, mutta sanonpa silti. Autotehdas, kuten kaikki muutkin kulutushyödykkeiden valmistajat, laskevat aina valmistuskustannuksia. Focukseenkaan tuskin on tehtaalla valittu parhaita mahdollisia heilahduksenvaimentimia, vaan ainoastaan riittävän hyvät, joiden avulla säästetään muutama euro niihin parhaisiin verrattuna.

        Voin hyvin uskoa, että säädettävillä huippuluokan vaimentimilla ajettavuutta voidaan parantaa. Onko parannus niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa pyydetty hinta, on jo toinen asia...


    • tuningtero

      Unohda madallusjouset ja laita autosi VIPER-raidat, LEXUS-valot, LAMBORGHINI-ovet ja COSWORTH-siipi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3091
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2016
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      82
      1360
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1110
    Aihe