maddalusjouset

ei oo tietoa

Tarvis vähä tietoa. ajattelin ostaa madallusjouset minun autoon. Ford Focus 98 1.8 Hatchback. Ja kun en oiken tiedä niin riittääkö että ostan vaan jouset että auton saa matalemmaksi vai pitääkö ostaa myös uudet iskarit?? Tuleeko ajettavuudesta paljon erilaisempi jos vaihtaa vaan jouset?? Ja tyhmin kysymys, kun Konin madalusjousten madallus on 35mm. nii tarkoitaako se että auto madaltuu vakio korkeuudesta 35mm??

10

3730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkllöö..

      Madallussarjaan kuuluu jouset ja iskarit,niitä on myös säädettäviä,tosin se säätö täytyy tehdä alkuvaiheessa,ajankanssa se systeemi ryytyy kiinni.
      Maavara(korkeus)laskee sen ilmoitetun.
      Saksasta/enkuista tilattuna sarjan hinta n,50% Suomen vastaavista.

      • Octavia

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.


      • KooKoo..,-
        Octavia kirjoitti:

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.

        No ei tietenkään asenna kaikki koska tarttis ostaa asentajalta ryöstöhintaan.
        Todistuksesta on maininta tilaussivuilla,jos ei ole,et tietenkään tilaa.


      • aivan ihanaa
        Octavia kirjoitti:

        Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
        Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
        Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.

        Kyllä tulee sokotasta magee peli. Onhan siinä vähintään 19" aluvanteet?
        Saat paljon enemmän poitsuja kyytiin.


    • Luovuttanut....

      Vakio iskarit puristuu kasaan lyhyempien jousten kanssa ja näin ollen autosi on iskarien eikä jousien varassa. Ja koska ne eivät ole niin sanotussa lepotilassa hajoavat ennemmin tai myöhemmin ja joudut tekemään homman uusiksi kera lyhyempien vaimentimien. Katso aken sivuilta kuinka alas auton voi laskea, muistaakseni minimi etäisyys 80mm maan ja alimman kohdan eli yleensä öljypohjan välillä. Joudut myös muutoskatsastamaan autosi madalluksen jälkeen. Tuo 35mm ei välttämättä toteudu, joillakin sarjoilla madallus saattaa jäädä viitisenmilliä pienemmäksi jos sillä suurta merkitystä on ? kysy kauppiaalta. Kyllä ne kehuu että autosi on kuin uudestisyntynyt madalluksen jälkeen ajettavuudeltaan ym. mutta tuskin siitä etua on muutakun kilparadalla missä nopeissa mutkissa kori ei kallistele jne mutta normaali ajossa näillä suomen kuoppaisilla teillä kyyti voi olla yhtä kärsimystä. Paa googlettaen siellä paljon juttua aiheesta.

    • J.I.

      Siis joo, kannattaa aina vaihtaa niin sanottu "alustasarja" Koska jos nyt vaihdat nuo madallusjouset vanhoille vakio iskunvaimintimille niin ne vanhat iskunvaimentimet ei sitä kauaa kestä ja antautuu hetken päästä joka sitten kuolettaa ne sinun uudet madallus jouset.

      Mutta siis neuvon vaihtamaan "alustasarjan" joka sisältää lyhyt iskuiset iskunvaimentimet ja madallus jouset. Laitan tähän muutaman todella edulliset mutta ihan mukavan hyvät katu käyttöön olevat alustasarjat ja juuri tuohon kyseiseen Fokukseen olevia, ni tutkippa nämä, ja nämä on juuri tuohon Fokukseen olevat sarjat:
      FK AKX
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX077
      tai sitten samaa sarjaa mutta suuremmalla madalluksella
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX078
      FK HIGH TEC
      http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK99FO005A
      SUPERSPORT
      http://osanetti.fi/kiintea-alustasarja-4040mm-focus-coup-pyoropera-daw-dax-p-1656.html

      Siinäpä nyt muutama todella asiallinen vaihtoehto jotka toimii huomattavasti paremmin kuin pelkät madallusjouset, mutta ei maksa juuri madallusjousia enempää...

      • J8.L

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.


      • aivan ihanaa
        J8.L kirjoitti:

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.

        Tärkeintä onkin ulkonäkö, ei kaverit naura ja saa lisää söpöjä poikakavereita.


      • kaikki maksaa
        J8.L kirjoitti:

        Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.

        Mullahan ei mitään kokemusta ole auton alusta virittelystä, mutta sanonpa silti. Autotehdas, kuten kaikki muutkin kulutushyödykkeiden valmistajat, laskevat aina valmistuskustannuksia. Focukseenkaan tuskin on tehtaalla valittu parhaita mahdollisia heilahduksenvaimentimia, vaan ainoastaan riittävän hyvät, joiden avulla säästetään muutama euro niihin parhaisiin verrattuna.

        Voin hyvin uskoa, että säädettävillä huippuluokan vaimentimilla ajettavuutta voidaan parantaa. Onko parannus niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa pyydetty hinta, on jo toinen asia...


    • tuningtero

      Unohda madallusjouset ja laita autosi VIPER-raidat, LEXUS-valot, LAMBORGHINI-ovet ja COSWORTH-siipi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe