Tarvis vähä tietoa. ajattelin ostaa madallusjouset minun autoon. Ford Focus 98 1.8 Hatchback. Ja kun en oiken tiedä niin riittääkö että ostan vaan jouset että auton saa matalemmaksi vai pitääkö ostaa myös uudet iskarit?? Tuleeko ajettavuudesta paljon erilaisempi jos vaihtaa vaan jouset?? Ja tyhmin kysymys, kun Konin madalusjousten madallus on 35mm. nii tarkoitaako se että auto madaltuu vakio korkeuudesta 35mm??
maddalusjouset
10
3730
Vastaukset
- kkllöö..
Madallussarjaan kuuluu jouset ja iskarit,niitä on myös säädettäviä,tosin se säätö täytyy tehdä alkuvaiheessa,ajankanssa se systeemi ryytyy kiinni.
Maavara(korkeus)laskee sen ilmoitetun.
Saksasta/enkuista tilattuna sarjan hinta n,50% Suomen vastaavista.- Octavia
Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa. - KooKoo..,-
Octavia kirjoitti:
Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.No ei tietenkään asenna kaikki koska tarttis ostaa asentajalta ryöstöhintaan.
Todistuksesta on maininta tilaussivuilla,jos ei ole,et tietenkään tilaa. - aivan ihanaa
Octavia kirjoitti:
Madallus sarja pitää sisällään vain pelkät madallus jouset. Säädettävä alusta sarja pitää sisällään iskarit että jouset. Jos haluaa vain matalamman auton niin silloin pelkät jouset. Mutta jos haluaa että sen ajettavuus paranee niin silloin säädettävä alusta sarja. Itelle on tulossa Octavia vm. -10 KW:n Variant 1 inox tolpilla. Ihan oikein ymmärretty madallus tarkoittaa auton vakio korkeudesta pois. Säätö alusta on siitä hyvä että voi itse päättää paljonko haluaa madaltaa ja saa talveksi korkeamman niin ei tule lumi keleillä ongelmia. Eikä säätö sarja ryydy kiinni jos ostaa laatu sarjan ja säädättää sen esim. talveksi eri korkeudelle.
Kun madaltaa niin kaikki erillainen kolina ym. äänet voimistuvat sekä tien epätasaisuudet tuntuvat pahemmin autossa.
Saahan niitä ulkomailta halvemmalla mutta kaikkiin ei tule silloin mukaan Tüv todistusta jonka tarvit kun käyt muutos katsastaan auton. Kaikki ei välttämättä asenna niitä osia kun on hankittu muualta. Jos ei itse hallitse hommaa.Kyllä tulee sokotasta magee peli. Onhan siinä vähintään 19" aluvanteet?
Saat paljon enemmän poitsuja kyytiin.
- Luovuttanut....
Vakio iskarit puristuu kasaan lyhyempien jousten kanssa ja näin ollen autosi on iskarien eikä jousien varassa. Ja koska ne eivät ole niin sanotussa lepotilassa hajoavat ennemmin tai myöhemmin ja joudut tekemään homman uusiksi kera lyhyempien vaimentimien. Katso aken sivuilta kuinka alas auton voi laskea, muistaakseni minimi etäisyys 80mm maan ja alimman kohdan eli yleensä öljypohjan välillä. Joudut myös muutoskatsastamaan autosi madalluksen jälkeen. Tuo 35mm ei välttämättä toteudu, joillakin sarjoilla madallus saattaa jäädä viitisenmilliä pienemmäksi jos sillä suurta merkitystä on ? kysy kauppiaalta. Kyllä ne kehuu että autosi on kuin uudestisyntynyt madalluksen jälkeen ajettavuudeltaan ym. mutta tuskin siitä etua on muutakun kilparadalla missä nopeissa mutkissa kori ei kallistele jne mutta normaali ajossa näillä suomen kuoppaisilla teillä kyyti voi olla yhtä kärsimystä. Paa googlettaen siellä paljon juttua aiheesta.
- J.I.
Siis joo, kannattaa aina vaihtaa niin sanottu "alustasarja" Koska jos nyt vaihdat nuo madallusjouset vanhoille vakio iskunvaimintimille niin ne vanhat iskunvaimentimet ei sitä kauaa kestä ja antautuu hetken päästä joka sitten kuolettaa ne sinun uudet madallus jouset.
Mutta siis neuvon vaihtamaan "alustasarjan" joka sisältää lyhyt iskuiset iskunvaimentimet ja madallus jouset. Laitan tähän muutaman todella edulliset mutta ihan mukavan hyvät katu käyttöön olevat alustasarjat ja juuri tuohon kyseiseen Fokukseen olevia, ni tutkippa nämä, ja nämä on juuri tuohon Fokukseen olevat sarjat:
FK AKX
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX077
tai sitten samaa sarjaa mutta suuremmalla madalluksella
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FKAKX078
FK HIGH TEC
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK99FO005A
SUPERSPORT
http://osanetti.fi/kiintea-alustasarja-4040mm-focus-coup-pyoropera-daw-dax-p-1656.html
Siinäpä nyt muutama todella asiallinen vaihtoehto jotka toimii huomattavasti paremmin kuin pelkät madallusjouset, mutta ei maksa juuri madallusjousia enempää...- J8.L
Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.
- aivan ihanaa
J8.L kirjoitti:
Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.
Tärkeintä onkin ulkonäkö, ei kaverit naura ja saa lisää söpöjä poikakavereita.
- kaikki maksaa
J8.L kirjoitti:
Kyseinen auto on erittäin hyvä ajaa vakiona, joten sen alustaa on aivan turha muuttaa. Jos saat auton paremmaksi tiellä, niin olen aivan varma että saat ikuisen työpaikan saksassa Fordilla. Ajoin monta vuotta -99 mallisella 1.6 ja jos katsot vanhoja autotestejä kyseisestä autosta niin tää oli aina paras luokassaan. Miten voit kuvitella että itse saat sen paremmaksi kuin tehdas jolla on miljoonia euroja laittaa kehitykseen. Tiedän että teinit vaihtaa ohjaustehostimen siivapyörän isommaksi että tehostus vähenee, mutta oletan senkin olevan aika turhaa.
Mullahan ei mitään kokemusta ole auton alusta virittelystä, mutta sanonpa silti. Autotehdas, kuten kaikki muutkin kulutushyödykkeiden valmistajat, laskevat aina valmistuskustannuksia. Focukseenkaan tuskin on tehtaalla valittu parhaita mahdollisia heilahduksenvaimentimia, vaan ainoastaan riittävän hyvät, joiden avulla säästetään muutama euro niihin parhaisiin verrattuna.
Voin hyvin uskoa, että säädettävillä huippuluokan vaimentimilla ajettavuutta voidaan parantaa. Onko parannus niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa pyydetty hinta, on jo toinen asia...
- tuningtero
Unohda madallusjouset ja laita autosi VIPER-raidat, LEXUS-valot, LAMBORGHINI-ovet ja COSWORTH-siipi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006