Kone toimii ajoittain tosi hyvin. Suurin osa ajasta menee kuitenkin sen purkamiseen ja rassaamiseen. Terä leikkaa 10% teholla. Kun sen purkaa ja puhdistaa ja laittaa takaisin 59 kertaa, niin se yhtäkkiä taas pelaa 100% teholla. Tosi hyvä ja nopea. Antakaas kikka kolmonen, mikä on se mekanismi, mikä tähän vaikuttaa. Terä on ok ja asennus ok, tai ainakin terä liikkuu. Menee yli hilseen
Moser 45 max trimmeri
9
4254
Vastaukset
- karvariina
Onko terä kuinka vanha? Onko terien välissä karvaa tai likaa? Terät pitää puhdistaa ja voidella joka kerran jälkeen. Puhdistus teränpesunesteellä ja tippa öljyä toisiaan hankaaviin kohtiin. Myös leikattavan karvan laatu voi vaikuttaa, miten terä puree tylsempänä. Mitä pehmeämpi karva, sen tervävämpi tulee terän olla. Jos kone on vanha, voi ajopääkin olla jo kulunut ja vaatii vaihtoa.
- asdfghjklökjhgfd
Joo ei. Konetta olen käyttänyt kerran vuodessa. Nyt kolmas ajokerta menossa. Terä on 3mm.
Alkuperäinen ja toinen terä uusi samanlainen. Sama peli molemmilla. Pitäisikö terä säätää niin "kärkeen" kuin mahdollista vai miten? - karvariina
asdfghjklökjhgfd kirjoitti:
Joo ei. Konetta olen käyttänyt kerran vuodessa. Nyt kolmas ajokerta menossa. Terä on 3mm.
Alkuperäinen ja toinen terä uusi samanlainen. Sama peli molemmilla. Pitäisikö terä säätää niin "kärkeen" kuin mahdollista vai miten?Liikkuuko leikkaava osa terästä ihan kevyehkösti, kun sitä sormella liikutat? Jos on liian tiukka, niin pitää sitä puristavaa jousta hieman vääntää. Jos taas heiluu liikaa, niin silloin pitää tiukata. Yleensä ongelmana on liian tiukka terä. Muistathan myös, että terä napsautetaan kiinni koneen käydessä. Silloin se menee automaattisesti oikealle paikalle. Millaista turkkia muuten leikkaat?
- Mahtaakohan, xD
"Tosi hyvä ja nopea. Antakaas kikka kolmonen, mikä on se mekanismi, mikä tähän vaikuttaa. "
Mahtaakohan se eniten vaikuttava mekanismi olla saituus. xD Osta uusi ja lähetä vanha kuuhun.- asdfghjlöäölkjhgf
Saita kyllä olen ja siksi minusta 200€ koneen pitäisi kestää yli kaksi käyttökertaa.
Turkki on tosi paksu ja takussakin (aluvilla päälyvilla). Koneessa on vakio 3mm terä.
Oisko siihen saatavana jotakuta turkkiin soveltuvampaa terää? Minkälainen olisi hyvä?
Olen säätänyt terää herkemmäksi (ei kuumene) ja yläterää lähemmäksi kärkeä. Vähän parani, muttei ratkaisevasti. - karvariina
asdfghjlöäölkjhgf kirjoitti:
Saita kyllä olen ja siksi minusta 200€ koneen pitäisi kestää yli kaksi käyttökertaa.
Turkki on tosi paksu ja takussakin (aluvilla päälyvilla). Koneessa on vakio 3mm terä.
Oisko siihen saatavana jotakuta turkkiin soveltuvampaa terää? Minkälainen olisi hyvä?
Olen säätänyt terää herkemmäksi (ei kuumene) ja yläterää lähemmäksi kärkeä. Vähän parani, muttei ratkaisevasti.Terä on ilmeisesti tylsä. Takkuisen koiran turkissa on varmasti jonkun verran hiekkaakin, mikä tylsyttää terää. Andiksen keraamiset terät kestää hyvin likaistenkin koirien ajamista. Jos koirassa ei ole takkuja, se kannattaa pestä ennen leikkuuta, niin säästää terää.
Teriä löytyy eri pituisia. Mitä takkuisempi turkki, sen lyhyemmällä terällä joutuu ajamaan. Kiharaan ja kovin takkuiseen turkkiin uppoaa normaalia fine-terää paremmin ns. skip tooth-terä. Siinä joka toinen piikki on lyhyempi. 3 mm terä vastaa terää nro 7. Minkä rotuinen koirasi on? Itse ajelen erittäin harvoin runkoturkkia terällä 7, yleensä pidemmällä. Esim. cottoneita ym. terällä 4 tai 3 3/4. Jalat mieluusti sitten saksilla vähän pidemmiksi, jottei tule tikkujalkoja. Pää saksin ja häntä joko jätetään luonnolliseksi tai lyhennetään.
Moser max maksaa n. 150 e. Jos haluat paremman koneen, niin Andiksen 2-nopeuskone tai AGRC. Molemmat himpun alle 200 e. Mutta kyllä tuolla Moserillakin pärjää, jos harvoin tekee. Ihan ok kone kotikäyttöön. Pitäisi jaksaa leikata. - asdfghjklöäkjhgfd
karvariina kirjoitti:
Terä on ilmeisesti tylsä. Takkuisen koiran turkissa on varmasti jonkun verran hiekkaakin, mikä tylsyttää terää. Andiksen keraamiset terät kestää hyvin likaistenkin koirien ajamista. Jos koirassa ei ole takkuja, se kannattaa pestä ennen leikkuuta, niin säästää terää.
Teriä löytyy eri pituisia. Mitä takkuisempi turkki, sen lyhyemmällä terällä joutuu ajamaan. Kiharaan ja kovin takkuiseen turkkiin uppoaa normaalia fine-terää paremmin ns. skip tooth-terä. Siinä joka toinen piikki on lyhyempi. 3 mm terä vastaa terää nro 7. Minkä rotuinen koirasi on? Itse ajelen erittäin harvoin runkoturkkia terällä 7, yleensä pidemmällä. Esim. cottoneita ym. terällä 4 tai 3 3/4. Jalat mieluusti sitten saksilla vähän pidemmiksi, jottei tule tikkujalkoja. Pää saksin ja häntä joko jätetään luonnolliseksi tai lyhennetään.
Moser max maksaa n. 150 e. Jos haluat paremman koneen, niin Andiksen 2-nopeuskone tai AGRC. Molemmat himpun alle 200 e. Mutta kyllä tuolla Moserillakin pärjää, jos harvoin tekee. Ihan ok kone kotikäyttöön. Pitäisi jaksaa leikata.Silmällä katsottuna terän kulmat on terävät, siis ei pyöreät.Tilasin kuitenkin kokeeksi Andiksen keraamiset terät No:15.
Viikonloppuna selviää kuinka puree. - asdfghjklöälkjhg
asdfghjklöäkjhgfd kirjoitti:
Silmällä katsottuna terän kulmat on terävät, siis ei pyöreät.Tilasin kuitenkin kokeeksi Andiksen keraamiset terät No:15.
Viikonloppuna selviää kuinka puree.Uusi terä on ihan eri maailmasta. Kukahan teroittaa teriä, jos vanhatkin saisi vielä pelaamaan?
- karvariina
asdfghjklöälkjhg kirjoitti:
Uusi terä on ihan eri maailmasta. Kukahan teroittaa teriä, jos vanhatkin saisi vielä pelaamaan?
Hyvä, että vika selvisi. Teroitus ei tee vanhoista teristä enää uuden veroisia, mutta pidentää käyttöikää. Joskus olen ostanut vanhaan metalliterään vain sen keraamisen leikkuuosan ja näin pidentänyt terän käyttöikää. Teriä terottaa muistaakseni Jole-tuonti. Terän teroittaminen on ihan oma taiteenlaji.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862