Komeet löylyt siitä lähtee, mutta opastusta sen käytöstä ottaisin mieluusti vastaan. Pidättekö sen aina muhimisteholla vai sammutatteko välillä koko kiukaan? Pyöriikös tuo ilmannappula ympäri loputtomiin? Muitakin vinkkejä voipi antaa.
Harvian Ainavalmis
16
2755
Vastaukset
- Harvia AV 6
Muistaakseni ilmanuppi pystyasennoss auki ja vaakaasennossa kiinni, pyörii ympäriinsä, ei väliä mihin suuntaan kääntää.Jos läppä kiinniasennossa antaa, vain höyry lämpöä.
Muhimisteho aina päällä (lämpötilan tason voi säätää), jos aikoo saunoa. Jos on käyttämättä saunaa, esim. loman aikana kannattaa sammuttaa jos sauna ei tarvitse kiukaan hukka lämpöä. Kyllä käyttöohjeessa on opastus . - KIUASSShh
aina valmis on ei koskaan valmis. aivan paska. osta uus KIUAS
- ei koskaan....
Juu heti valmis ei koskaan valmis. Vaihtoon vaan.....
- ainalmis----
ei koskaan.... kirjoitti:
Juu heti valmis ei koskaan valmis. Vaihtoon vaan.....
ovat nuo ruikuttajat. Taitavat omistaa IKI-kiukaan jota lämmitetään 1.5 tuntia ennen saunaan menemistä.
Itsellä ollut forte muutaman vuoden ja parempia sähkösaunan löylyjä en ole löytänyt.
Itse sammutan aina päällä olevasta nappulasta.
Seuraavana iltana noin 30 min päällä täydellä teholla ja saunaan.....löytyä riittää mainiosti.
Joskus kuitenkin oma kiukaani on mennyt itsestään päälle ja lämpötila näyttää jotain 100-150 astetta:)
Onkohan feature vai virhe?? - lähesainavalmis?
ainalmis---- kirjoitti:
ovat nuo ruikuttajat. Taitavat omistaa IKI-kiukaan jota lämmitetään 1.5 tuntia ennen saunaan menemistä.
Itsellä ollut forte muutaman vuoden ja parempia sähkösaunan löylyjä en ole löytänyt.
Seuraavana iltana noin 30 min päällä täydellä teholla ja saunaan.....löytyä riittää mainiosti.
Joskus kuitenkin oma kiukaani on mennyt itsestään päälle ja lämpötila näyttää jotain 100-150 astetta:)
Onkohan feature vai virhe??Muut on iki-ruikuttajia ja oma kiuas on paras mutta ei toimi..?!
- ;;,)
ainalmis---- kirjoitti:
Onkohan feature vai virhe??taitavat olla harvia kivin omistajia kun retkahtivat ikikopioon ja rahat eivät riittäneet saman firman lippulaivaan harvia Forteen la forzaa!!!
ainavalmis on ainavalmis kuten vaimonikin naapurin reiskalle :=) - Forte la shaizze?
;;,) kirjoitti:
taitavat olla harvia kivin omistajia kun retkahtivat ikikopioon ja rahat eivät riittäneet saman firman lippulaivaan harvia Forteen la forzaa!!!
ainavalmis on ainavalmis kuten vaimonikin naapurin reiskalle :=)Ompa nimi kiukaalle keksitty? En oikein osaa yhdistää Suom. saunaan.
Kaikki tuntemani hetivalmiskiukaan omistajat ovat entisiä hetivalmiskiukaan omistajia. Joku niissä tökkii kun kaikki heittää ne pihalle?
Mikä ihme saa avauksesta riippumatta nämä iki-itkijät ryömimään koloistaan?? Vieläkö se tm:n testi aiheuttaa unettomia öitä ja hammasten kiristelyä? - osta pois
Forte la shaizze? kirjoitti:
Ompa nimi kiukaalle keksitty? En oikein osaa yhdistää Suom. saunaan.
Kaikki tuntemani hetivalmiskiukaan omistajat ovat entisiä hetivalmiskiukaan omistajia. Joku niissä tökkii kun kaikki heittää ne pihalle?
Mikä ihme saa avauksesta riippumatta nämä iki-itkijät ryömimään koloistaan?? Vieläkö se tm:n testi aiheuttaa unettomia öitä ja hammasten kiristelyä?"Heti tai aina laho sauna", sanoi laudefirman toimitusjohtaja minulle..
- kehtasin myöntää
Forte la shaizze? kirjoitti:
Ompa nimi kiukaalle keksitty? En oikein osaa yhdistää Suom. saunaan.
Mikä ihme saa avauksesta riippumatta nämä iki-itkijät ryömimään koloistaan?? Vieläkö se tm:n testi aiheuttaa unettomia öitä ja hammasten kiristelyä?hetivalmis oli mulla narvilta. AIVAN PENAALISTA: nyt sihisee IKI kopio ja hyvä on!
ei ollut varaa laittaa siihen aitoon verkkokiukaaseen tonnia niin päädyin mustaan rautaan ja harvia kiveen. on toiminut - tosin hieman ruostetta pukkaa jo vuoden käytön jälkeen - ...?
kehtasin myöntää kirjoitti:
hetivalmis oli mulla narvilta. AIVAN PENAALISTA: nyt sihisee IKI kopio ja hyvä on!
ei ollut varaa laittaa siihen aitoon verkkokiukaaseen tonnia niin päädyin mustaan rautaan ja harvia kiveen. on toiminut - tosin hieman ruostetta pukkaa jo vuoden käytön jälkeenSähkökiukaissa erot ei ole kuitenkaan niin suuret jos eroja on yleensä ollenkaan?
Puukiukaissa vastaavasti iki on ihan ehdoton ykkönen ja kopiot on ihan täyttä peetä. - 50 c /KPL
kehtasin myöntää kirjoitti:
hetivalmis oli mulla narvilta. AIVAN PENAALISTA: nyt sihisee IKI kopio ja hyvä on!
ei ollut varaa laittaa siihen aitoon verkkokiukaaseen tonnia niin päädyin mustaan rautaan ja harvia kiveen. on toiminut - tosin hieman ruostetta pukkaa jo vuoden käytön jälkeenEn periaatteesta viitsinyt ostaa mitään prisman ostoskärryä joka on täytetty kivillä. Varmasti halvin kiuas valmistaa.
- jummilauta
osta pois kirjoitti:
"Heti tai aina laho sauna", sanoi laudefirman toimitusjohtaja minulle..
Haistakaa p....ska..köyhät moittii kun ei ole ittellä vara ostaa.ostakaa niitä virossa tehtyjä "suomalaisia kiukaita"stanan pellet
- jummalauta
...? kirjoitti:
Sähkökiukaissa erot ei ole kuitenkaan niin suuret jos eroja on yleensä ollenkaan?
Puukiukaissa vastaavasti iki on ihan ehdoton ykkönen ja kopiot on ihan täyttä peetä.puukiuas varmaan palaa joka kerta poroksi??mistä puukiukaita saa vai teetkö itse?koivusta vai männystä?
- Harvia Forte
Ei voi moittia vajaan viikon käytön jälkeen, tulee vaan käyttöä melkein joka päivä saunassa. Onneksi otin 9kW n. 10,5 kuution saunaan, riittää lämpö hyvin. Lyhyen käytön jälkeen voin suositella.
- Hitsari Happonen
Tulin taas saunasta. Tein kiukaan ite, ei oo vaikeaa kun osaa metallityöt. Osan kopioin tehdastekoisista mutta hitsasin paksummasta kamasta. IKI oli lähtökohtana ja hyvin toimii. Sauna on kellarissa vanhassa talossa ja enää ei tarvitse käyttää pattereita tilojen lämmitykseen kun jättää löylyhuoneen oven raolleen niin koko kellari lämpeää. Puukiuas tuulettaa hyvin tuota tilaa ja ei ole mitään ns kellarinhajua. Puu on halpaa ja sauna lämmitetään jokatoinen päivä. Mitäs tykkäätte?
- Hitsari Happonen
Ja taas menee puuta pesään. 8 astetta pakkasta ja ö lämmitys napsii pois päältä kun lämpö tulee palopesästä ja muuraus on lämmin läpi talon kerroksien. Onneksi on vanha talo jossa piippu on oikein tehty ja lämmittää niissä huoneissa joissa on kivipintaa. Eipä muuta, menen saunaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222351Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 522247
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301446
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361402- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136- 261126