Pahalta näyttää, hiuksia on alkanut lähteä päästä tavallista enemmän...
Viime kuukautisetkin jäivät väliin, gyne tosin kirjoitti 3 kk:n primolut nor-kuurin n. puoli vuotta sitten kuukautisten säännöllistämiseksi (muita vaihdevuosivaivoja ei ole) mutta en sitten kuuria syönyt koska ne alkoivat tulla ihan omia aikojaankin - siis tähän asti.
Jos syön kuurin nyt niin alkaako tukkaa irrota entistä enemmän vai vähemmän? Miten hormonilääkitys vaikuttaa hiusten kuntoon?
Hiustenlähtö
19
2328
Vastaukset
- vajis.
mitattiin kilpirauhasarvotkin?
- kaikkea sitä kuulee
hiukset lähteä jos pesee väärällä shampoolla,niin joku väitti,mutta en ihan sitä itse usko.OLishan hyvä jos shampoolla sais karvat pois,silloin ei tarvittas karvanpoistoainettakaan enää.
- varmaan kokeilla
kaikkea sitä kuulee kirjoitti:
hiukset lähteä jos pesee väärällä shampoolla,niin joku väitti,mutta en ihan sitä itse usko.OLishan hyvä jos shampoolla sais karvat pois,silloin ei tarvittas karvanpoistoainettakaan enää.
Wellan SP Balance scalpia olen käyttänyt jonkin aikaa ja Sassoonin hiuksiin jätettävää kiharan tukan hoitoainetta... joten pidän nyt niistäkin taukoa. Itse asiassa hiusten lähtö tosiaan alkoi jonkun ajan jälkeen siitä kun aloitin näitä tuotteita käyttämään. Mene ja tiedä näistä, kokeilen kuitenkin josko tauko jotain auttaisi. Sinkki- ja B-vitamiinitabletteja olen myös menossa ostamaan.
Mutta edelleenkin haluaisin tietää miten mahdollinen hormonikorvaus on teillä vaikuttanut tukan kuntoon ja onko sillä jokin merkitys mikä hormoni on kyseessä?
- *dolfina
Keväällä hiuksia lähtee muutenkin enemmän, se johtuu lisääntyvän valon vaikutuksesta. En usko, että yksi keltarauhashormonikuuri voi paljoa vaikuttaa hiustenlähtöön, tai ainakaan itse en ole huomannut sellaista. Mutta mulla oli joskus Terolut hormonihoito melkein vuoden ajan joka kuukausi ja kuurin aikana huomasin hiusten tuuheentuvan kivasti (tosin se oli talvikautta, jolloin hiukset muutenkin on tuuheimmillaan), mutta kun sitten lopetin niiden ottamisen niin hiukset ohentuivat yhden kevään aikana huimasti, elokuussa tukka oli ohuempi kuin koskaan ennen tai jälkeen sen. Silloin mua harmitti koko kuuri. Tukka voi paremmin, jos saa painoa putoamaan jollain terveellisellä konstilla ja jos siihen on vähänkään tarvetta.
- peruukkiostoksilleko
Hei te kaikki hapsihiuksiset kanssasisareni! Ja teitä/meitähän on tosiaan paljon.
Onko tosiaankin niin, että vaihdevuodet tietävät ilman muuta hiusten menoa? Onko hiusten kannalta jotakin eroa sillä että käyttää hormonikorvaushoitoa tai ei? Onko kukaan saanut hiuksia kuntoon armottomalla vitamiinikuurilla, kuntoilulla tai jollakin muulla konstilla?
Mikä lienee varttuneempien julkkisnaisten hiusten salaisuus? Aika monella kun näyttäisi olevan hyvinvoivat hiukset - joten onko kyse peruukista vai mistä? - 50+++
peruukkiostoksilleko kirjoitti:
Hei te kaikki hapsihiuksiset kanssasisareni! Ja teitä/meitähän on tosiaan paljon.
Onko tosiaankin niin, että vaihdevuodet tietävät ilman muuta hiusten menoa? Onko hiusten kannalta jotakin eroa sillä että käyttää hormonikorvaushoitoa tai ei? Onko kukaan saanut hiuksia kuntoon armottomalla vitamiinikuurilla, kuntoilulla tai jollakin muulla konstilla?
Mikä lienee varttuneempien julkkisnaisten hiusten salaisuus? Aika monella kun näyttäisi olevan hyvinvoivat hiukset - joten onko kyse peruukista vai mistä?sokeri (myös keinomakeutteet) ynnä riisi makaroni ja peruna pois ruokavaliosta, pysyy tukka päässä. Nopeat hiilihydraatit aiheuttavat insuulihäiriön, joka harventaa hiukset päälaella.
Itselläni on tukka säilynyt ihan ok, ihan tavan sampoolla. - *dolfina
50+++ kirjoitti:
sokeri (myös keinomakeutteet) ynnä riisi makaroni ja peruna pois ruokavaliosta, pysyy tukka päässä. Nopeat hiilihydraatit aiheuttavat insuulihäiriön, joka harventaa hiukset päälaella.
Itselläni on tukka säilynyt ihan ok, ihan tavan sampoolla.Niin mustakin tuntuu, että insuliini on tässä ratkaisevassa asemassa. Kuidut hillitsee insuliinia, pitkät kävelylenkit myös ja voimalajit. Sanotaan, että kahvi aktivoi insuliinia. Insuliini myös turvottaa vyötäröä. Vanhemmiten ehkä insuliinin vaikutus korostuu, siis juuri silloin kun kuukautiset jää pois. Tosin tää on multa pelkkää omaa arvailua.
Mulla on ollut nyt jo yli kaksi vuotta käytössä shampoopala. Niitä saa Ruohonjuuriliikkeistä. Mun mielestä se on vähentänyt mun päänahan ongelmia (elleivät sitten ole vähentyneet iän myötä itsestään?). Mutta siinä joutuu tekemään myös etikkahuuhteluita, ettei jää saippuajäämiä, kun on kova vesi.
- moni kai miettii
vitamiinivalmisteita kannattaisi syödä ja minkälaisina annoksina? Olisi rauhoittavaa kuulla josko jotkut valmisteet tosiaankin jonkinlaisina annoksina vahvistavat hiuksia...
Tolosen e-epaa? Sinkkiä, magnesiumia, b-vitamiineja, kalkkitabletteja ja mitä niitä onkaan?
Kilpirauhasarvoni ovat normaalit joten niiden ei pitäisi olla syynä yhtäkkiä kulahtaneisiin ja irtoileviin hiuksiin - vai voivatko arvot vaihdella niin ettei vajetta kenties saada kiinni yhdessä kokeessa? Sukurasitusta kyllä on.- biotiinikuuri
Kissojen ja koirien valmistetta syön, on halvempaa. Paras hinta-laatusuhde on kuulemma hevosten biotiinijauheessa. Saatan kokeilla sitäkin, jos ei "turkki ala tuuheta" tällä konstilla.
- angoraihminen
biotiinikuuri kirjoitti:
Kissojen ja koirien valmistetta syön, on halvempaa. Paras hinta-laatusuhde on kuulemma hevosten biotiinijauheessa. Saatan kokeilla sitäkin, jos ei "turkki ala tuuheta" tällä konstilla.
Biotiini on tärkeä ihon ja hiusten hyvinvoinnille. 1980-luvulla sitä ei vielä saanut ihmisille tarkoitettuina pillereinä, mutta eläimille sitä oli jo saatavilla.
Biotiiniaa saa myös ruuasta. Erityisen paljon sitä on maksassa, ja aika paljon myös esimerkiksi kananmunassa, oluthiivassa, kaurassa, soijapavussa, kukkakaalissa ja herkkusienessä. 4 viimeistä olen pyrkinyt käyttämään säännöllisesti, että tukkani pysyisi vahvana, ja minulla on todellakin vahva ja pitkä tukka, paksumpi kuin alta kakskymppisenä. - yökyöpeli.
angoraihminen kirjoitti:
Biotiini on tärkeä ihon ja hiusten hyvinvoinnille. 1980-luvulla sitä ei vielä saanut ihmisille tarkoitettuina pillereinä, mutta eläimille sitä oli jo saatavilla.
Biotiiniaa saa myös ruuasta. Erityisen paljon sitä on maksassa, ja aika paljon myös esimerkiksi kananmunassa, oluthiivassa, kaurassa, soijapavussa, kukkakaalissa ja herkkusienessä. 4 viimeistä olen pyrkinyt käyttämään säännöllisesti, että tukkani pysyisi vahvana, ja minulla on todellakin vahva ja pitkä tukka, paksumpi kuin alta kakskymppisenä.Onko kukaan täällä käyttänyt MSM-jauhetta ja millaisina annoksina?
Kun hiukset varisee pois päästä ilman mitään erityistä syytä (ei ainakaan löytynyttä), on valmis kokeilemaan melkein mitä hyvänsä ennen kuin lähtee peruukkiostoksille. - xilla
yökyöpeli. kirjoitti:
Onko kukaan täällä käyttänyt MSM-jauhetta ja millaisina annoksina?
Kun hiukset varisee pois päästä ilman mitään erityistä syytä (ei ainakaan löytynyttä), on valmis kokeilemaan melkein mitä hyvänsä ennen kuin lähtee peruukkiostoksille.MSM tai muut vitamiinit tai hivenaineet, jos on kyse perinnöllisestä hiustenlähdöstä. Se iskee naisilla usein neljän/viidenkympin vaiheilla, voi toki alkaa aikaisemminkin.
Kokemusta on: hiustenlähtö alkoi nelikymppisenä eikä mitäkään pillerit, voiteet tai hoidot ole auttaneet. Lopullinen tuomio siis perinnöllinen hiustenlähtö. Ja tähän yksinkertainen testi: jos suvussasi on miehiä tai naisia, joilla hiustenlähtöä, se on todennäköisin syy sinunkin hiustenlähtöösi.
Käy keskustelupalstalla terveys/ Ihosairaudet / hiustenlähtö - Tukka päässä
xilla kirjoitti:
MSM tai muut vitamiinit tai hivenaineet, jos on kyse perinnöllisestä hiustenlähdöstä. Se iskee naisilla usein neljän/viidenkympin vaiheilla, voi toki alkaa aikaisemminkin.
Kokemusta on: hiustenlähtö alkoi nelikymppisenä eikä mitäkään pillerit, voiteet tai hoidot ole auttaneet. Lopullinen tuomio siis perinnöllinen hiustenlähtö. Ja tähän yksinkertainen testi: jos suvussasi on miehiä tai naisia, joilla hiustenlähtöä, se on todennäköisin syy sinunkin hiustenlähtöösi.
Käy keskustelupalstalla terveys/ Ihosairaudet / hiustenlähtövarmaan vahvistaa siis säännön. Tunnen kaksi naista, joilla oli erittäin harvat hiukset päälaelta juuri vaihdevuosi-iässä. Toista en ollut nähnyt liki kymmeneen vuoteen ja ihmeekseni hänen hiuksensa olivat ihan normaalit nyt vanhemmalla iällä. Toinen tapaus on oma äitini. Hänen hiuksensa ovat ihan tavallisen vahvat ja kasvavat vinhaa vauhtia nyt kun hän on jo yli 80 vuotias. Kuusikymppisenä hänellä oli vain haivenia päälaella ja ohimoilla. Ihan kaljuja mummoja olen nähnyt vain "Maa on syntinen laulu elokuvan" hautajaiskohtauksessa.
- muut syyt
Tukka päässä kirjoitti:
varmaan vahvistaa siis säännön. Tunnen kaksi naista, joilla oli erittäin harvat hiukset päälaelta juuri vaihdevuosi-iässä. Toista en ollut nähnyt liki kymmeneen vuoteen ja ihmeekseni hänen hiuksensa olivat ihan normaalit nyt vanhemmalla iällä. Toinen tapaus on oma äitini. Hänen hiuksensa ovat ihan tavallisen vahvat ja kasvavat vinhaa vauhtia nyt kun hän on jo yli 80 vuotias. Kuusikymppisenä hänellä oli vain haivenia päälaella ja ohimoilla. Ihan kaljuja mummoja olen nähnyt vain "Maa on syntinen laulu elokuvan" hautajaiskohtauksessa.
johtuu varmaankin,eihän sellaista shampoota sais edes myydä jos hiukset lähtee,onhan niitä testattu jo ennen myyntiä.
- hiustenvaristaja
muut syyt kirjoitti:
johtuu varmaankin,eihän sellaista shampoota sais edes myydä jos hiukset lähtee,onhan niitä testattu jo ennen myyntiä.
Tukkaa lähtee täälläkin mutta toivottavasti tämä on vain väliaikaista. Lääkärillä käynneistä ja labrakokeista ei ainakaan ole ollut mitään apua, joten syön nyt sitten vain monenlaisia vitamiinivalmisteita ja öljyjä.
Kun tämä hiuskato alkoi itsellä, aloin tosissaan katselemaan ympärilleni ja havahduin siihen, että todella monella arviolta noin 5-kymppisellä naisella on hirveän huonokuntoiset hiukset. Olin asian toki jo ennenkin pannut jollakin tasolla merkille mutta ajatellut, että kyseisen henkilön hiukset jo alunperinkin olivat ohukaista sorttia.
Omat hiukset ovat olleet aina sellaiset tuuheamman puoleiset joten keljutus on kova...
- Nainen 45v
Hei,
Minä en syö mitään hormoonilääkkeitä ja silti hiuksia lähtee, mutta ei runsaasti.
Aiemmin kun asustin vielä poikani kanssa mietin, että kummalla lähtee nuin paljon hiuksia, kun lattiakaivoritilässä oli aina hiuksia - nyt se on todettu, että minulla koska asustan yksin ja ritilässä oli jälleen hiuksia ja pesin ritilän.- viimenen kerta
kun vaihdevuosi-ikäiselle annoin lahjaksi shampoota,hän syytti minua kun hiukset alkoi irrota.
Siinä huomasin,että parasta ottaa etäisyyttä. Itsekkin käytin samaa merkkiä ja hiukset on hyvässä kunnossa edelleen.
Tapahtuneesta on jo vuosia,mutta vieläkin välillä tuntuu pahalle,tämä syytös.Toivottavasti vielä huomaa,että oli väärässä.
Kyllä vaihdevuodet voi olla niin pahaa aikaa oireineen,että muutkin kärsii. - Nyt runsaammat
Heippa kaikille! Tässä teille muillekkin vinkkiä vähän: Myöskin omat aina ohuet hiukset alkoivat harventua entisestään. En myöskään käytä hormooneita. Tilasin netistä Vivisante keratic lady puristeita ja käytin 1kk satsin. Hiukseni alkoivat näyttämään elinvoimaisilta ja tuuheammilta. Ohjeen mukaan 2-6kk kuuri olis hyvä hiuksille. Aika kalliiksi tulee, mutta hiukseni ovat sen ansainneet, joten tilasin lisää ja sain kylkiäisenä 100ml shampoon ja hoitoaineen samaa sarjaa. Shampoo tekee hiuksista heti tuuhamman tuntuiset:)
- kljygt
Todella typerää jauhaa jostain hiuksia tuuheuttavasta shampoosta kun ihmisiltä oikeasti lähtee hiukset. Jos on muutama karva päässä, ei niitä shamppoolla tuuheuteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517053Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414794HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002718- 1442006
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3971530- 171497
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki221306Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111203