SAIRASLOMA

äiti kolmelle

Minulla on nyt flunssainen olo, ja huomenna alkaisi vuosiloma. Onko teillä tietoa, että täytyykö sairaslomatodistukseen laittaa ensimmäiseksi päiväksi sunnuntai, eli tämä päivä, joka on vuosilomaa edeltävä päivä? Vai voiko todistukseen laittaa maanantain, eli huomisen, joka on vuosiloman ensimmäinen päivä?

Viittaan kysymyksilläni siihen, että loman voi siirtää, jos sairastuminen tapahtuu ennen vuosilomaa.

5

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klj

sunnuntai eli vuosilomaa edeltävä päivä,muuten sairastat omaan piikkiin sen 7 päivää,mutta sitä pidempi vaikuttaa pidentävästi vuosilomaan, eli yli 7 päivää sairaana,niin silloin sen vuosiloman voi siirtää myöhemmäksi.

• werty 345

Muista, että sairastumisesta on ilmoitettava työnantajalle, jotta saat sairausajan palkkaa,

• Kaija*s

Ei kannata ylennyksiä tai bonareita odottaa, jos työnantajalle käy tuommoisia lappusia viemään. Minä en ainakaan ilkeäisi.

• kismisu

just joo, yksikään lekuri ei kirjoita saikkua sen takii ,että on flunssainen olo. Itse s-hoitajana vastaanotolla minulla on oikeus kirjoittaa työnantajalle 3pvän sairauspoissaolo esim. vatsataudin tai flunssa takia, mutta pelkkästään "ehkä-tulee-flunssa-musta -tuntuu-siltä"-juttuihin en lähde mukaan....

• laywer

Eihän sinulla ole siihen oikeuttakaan.

Jos kyseessä on epävarma tapaus, vaatinee lisätutkimuksia.

Sairaanhoitajat tuskin niitä tekevät.

Hyvä tietää toimintatapasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe