Minulla on nyt flunssainen olo, ja huomenna alkaisi vuosiloma. Onko teillä tietoa, että täytyykö sairaslomatodistukseen laittaa ensimmäiseksi päiväksi sunnuntai, eli tämä päivä, joka on vuosilomaa edeltävä päivä? Vai voiko todistukseen laittaa maanantain, eli huomisen, joka on vuosiloman ensimmäinen päivä?
Viittaan kysymyksilläni siihen, että loman voi siirtää, jos sairastuminen tapahtuu ennen vuosilomaa.
SAIRASLOMA
5
559
Vastaukset
- klj
sunnuntai eli vuosilomaa edeltävä päivä,muuten sairastat omaan piikkiin sen 7 päivää,mutta sitä pidempi vaikuttaa pidentävästi vuosilomaan, eli yli 7 päivää sairaana,niin silloin sen vuosiloman voi siirtää myöhemmäksi.
- werty 345
Muista, että sairastumisesta on ilmoitettava työnantajalle, jotta saat sairausajan palkkaa,
- Kaija*s
Ei kannata ylennyksiä tai bonareita odottaa, jos työnantajalle käy tuommoisia lappusia viemään. Minä en ainakaan ilkeäisi.
- kismisu
just joo, yksikään lekuri ei kirjoita saikkua sen takii ,että on flunssainen olo. Itse s-hoitajana vastaanotolla minulla on oikeus kirjoittaa työnantajalle 3pvän sairauspoissaolo esim. vatsataudin tai flunssa takia, mutta pelkkästään "ehkä-tulee-flunssa-musta -tuntuu-siltä"-juttuihin en lähde mukaan....
- laywer
Eihän sinulla ole siihen oikeuttakaan.
Jos kyseessä on epävarma tapaus, vaatinee lisätutkimuksia.
Sairaanhoitajat tuskin niitä tekevät.
Hyvä tietää toimintatapasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816