Arka 4v päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle?

xzzxczxccx

Toivoisin kokemuksia teiltä joilla arka lapsi tai tunnette sellaisen, joka siirtynyt vähän vanhempana joko päiväkotiin tai parhepäivähoitajalle, että miten on sujunut nuo sopeutumiset? Entä myöhemmin sitten kouluun? Toisaalta ajattelee että päiväkoti saattaa karaista-toisaalta haluaisi antaa vuoden pari lisäaikaa ja toivoo että' kypsyisi ja rohkaistuisi.Pahimmillaan päiväkodissa tilanne pahenee (syrjäytyy entisestään...). Mutta paljon on tietenkin kiinni, millainen ryhmä sattuu olemaan ja miten lasten keskinäiset kemiat toimii yms eli kaikkea ei voi ennakoida. Mutta jos mahdollisuus valita, niin kumpaanko kallistuisitte?

4

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18

      päiväkotiin pienehköön.meidän tytteli oli kans arka alussa ja sain hoitopaikan pienestä ryhmiksestä jossa kaksitoista tenavaa.ikäjakauma 1v-5v. tyttäremme oli vasta 2,5 vuotias kun ekaan hoitopaikkaan vein.

      • kölöjjldsa

        Älä vie arkaa, ujoa lasta päiväkotiin. Itse olin lapsena todella ujo ja arka ja muistan kuinka kauheeta oli mennä päiväkotiin ja olo siellä oli helvettiä. Minut otettiinkin sieltä pian pois ja palkattiin kotiin hoitaja! Omien lasteni kohdalla olen katsonut tarkkaan että itse haluvat jäädä päiväkotiin ja viihtyvät siellä ennen kuin olen ne itsestäni erottanut. Päiväkodin hoitajat eivät aina katso hyvälläkään sitä kun äiti siellä stondailee nurkissa ekan tai ekat viikot mutta niin se on aran lapsen kanssa tehtävä. Ei voi kylmiltään sinne jättää ja ehdottomasti lapsi on otettava pois sieltä jos pelkää eikä päiväkodissa viihdy!


    • vientsu6a

      Missä päin asutte
      ja joko olet saanut hoitajan lapsellesi?
      Mä olen etsimässä lastenhoitotyötä joten jos et ole saanut hoitajaa hänelle
      niin voisin tulla. Kokemusta on vaikka ei koulutusta

      anna sähköpostiosoite ja kerro siinä missä asutte

    • mites teillä kotona?

      Sukulaispoika ei puhunut yhdellekkään aikuiselle päiväkodissa puoleen vuoteen mitään ja nyhjötti yksin nurkassa joka hoitopäivä, ja joillekkin lapsille uskalsi sanoa koko aikana muutaman sanan. Siirrettiin perhepäivähoitajalle, johon alkoi pikkuhiljaa luottaa ja osallistumaan yhteisiin tekemisiin, mutta muille aikuisille ei edelleenkään puhunut kuin äidilleen ja tälle perhep. hoitajalle.

      Kyseinen lapsi oli kotona isänsä alistama ja kerran näin kun isä veti poikaa rajusti tukasta ja huusi todella rumasti pojalle. Olin niin järkyttynyt, että aloin vain "saarnaamaan" isälle ja uhkasin poliisilla, mutta mieheni nosti minulle vielä kovemman metelin, ettei pidä puuttua toisten tekemisiin. Kyllä nyt kaduttaa etten pitänyt päätäni ja tehnyt ilmoitusta, ja nyt poika on murrosiässä ja ihan autistinen. Koko kouluajan on joutunut käymään erityisluokkaa, ja ollut oma kouluohjaaja nyt kahdeksan vuotta. Olen ihan 100%:sen varma, että isänsä (ja äiti, koska on katsellut vierestä) on tehnyt pojastaan aran.

      Eli mikään päivähoito ei auta, jos kotioloissa joku asia mättää niin, että lapsi pysyy arkana. Vanhemmilla on ratkaiseva rooli auttaa lasta sopeutumaan ulkomaailmaan, eikä niin että lapsiryhmien viidakon lait tekevät lapsesta ties mitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe