Arka 4v päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle?

xzzxczxccx

Toivoisin kokemuksia teiltä joilla arka lapsi tai tunnette sellaisen, joka siirtynyt vähän vanhempana joko päiväkotiin tai parhepäivähoitajalle, että miten on sujunut nuo sopeutumiset? Entä myöhemmin sitten kouluun? Toisaalta ajattelee että päiväkoti saattaa karaista-toisaalta haluaisi antaa vuoden pari lisäaikaa ja toivoo että' kypsyisi ja rohkaistuisi.Pahimmillaan päiväkodissa tilanne pahenee (syrjäytyy entisestään...). Mutta paljon on tietenkin kiinni, millainen ryhmä sattuu olemaan ja miten lasten keskinäiset kemiat toimii yms eli kaikkea ei voi ennakoida. Mutta jos mahdollisuus valita, niin kumpaanko kallistuisitte?

4

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+18

päiväkotiin pienehköön.meidän tytteli oli kans arka alussa ja sain hoitopaikan pienestä ryhmiksestä jossa kaksitoista tenavaa.ikäjakauma 1v-5v. tyttäremme oli vasta 2,5 vuotias kun ekaan hoitopaikkaan vein.

• kölöjjldsa

Älä vie arkaa, ujoa lasta päiväkotiin. Itse olin lapsena todella ujo ja arka ja muistan kuinka kauheeta oli mennä päiväkotiin ja olo siellä oli helvettiä. Minut otettiinkin sieltä pian pois ja palkattiin kotiin hoitaja! Omien lasteni kohdalla olen katsonut tarkkaan että itse haluvat jäädä päiväkotiin ja viihtyvät siellä ennen kuin olen ne itsestäni erottanut. Päiväkodin hoitajat eivät aina katso hyvälläkään sitä kun äiti siellä stondailee nurkissa ekan tai ekat viikot mutta niin se on aran lapsen kanssa tehtävä. Ei voi kylmiltään sinne jättää ja ehdottomasti lapsi on otettava pois sieltä jos pelkää eikä päiväkodissa viihdy!

• vientsu6a

Missä päin asutte
      ja joko olet saanut hoitajan lapsellesi?
      Mä olen etsimässä lastenhoitotyötä joten jos et ole saanut hoitajaa hänelle
      niin voisin tulla. Kokemusta on vaikka ei koulutusta

anna sähköpostiosoite ja kerro siinä missä asutte

• mites teillä kotona?

Sukulaispoika ei puhunut yhdellekkään aikuiselle päiväkodissa puoleen vuoteen mitään ja nyhjötti yksin nurkassa joka hoitopäivä, ja joillekkin lapsille uskalsi sanoa koko aikana muutaman sanan. Siirrettiin perhepäivähoitajalle, johon alkoi pikkuhiljaa luottaa ja osallistumaan yhteisiin tekemisiin, mutta muille aikuisille ei edelleenkään puhunut kuin äidilleen ja tälle perhep. hoitajalle.

Kyseinen lapsi oli kotona isänsä alistama ja kerran näin kun isä veti poikaa rajusti tukasta ja huusi todella rumasti pojalle. Olin niin järkyttynyt, että aloin vain "saarnaamaan" isälle ja uhkasin poliisilla, mutta mieheni nosti minulle vielä kovemman metelin, ettei pidä puuttua toisten tekemisiin. Kyllä nyt kaduttaa etten pitänyt päätäni ja tehnyt ilmoitusta, ja nyt poika on murrosiässä ja ihan autistinen. Koko kouluajan on joutunut käymään erityisluokkaa, ja ollut oma kouluohjaaja nyt kahdeksan vuotta. Olen ihan 100%:sen varma, että isänsä (ja äiti, koska on katsellut vierestä) on tehnyt pojastaan aran.

Eli mikään päivähoito ei auta, jos kotioloissa joku asia mättää niin, että lapsi pysyy arkana. Vanhemmilla on ratkaiseva rooli auttaa lasta sopeutumaan ulkomaailmaan, eikä niin että lapsiryhmien viidakon lait tekevät lapsesta ties mitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6174
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3202
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2496
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2138
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      353
      1779
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1656
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1410
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      224
      1394
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1342
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      29
      1312
    Aihe