Startti oikosulussa?

NuhviNuffi

Oli jumahtanut nuffin startti talvikäynnistysyrityksissä, avasin, hiilet kärvähtäneet kiinni ankkuriin, putsailin ja tsekkailin kaiken olevan ok.
Hiilet hyvin ankkurilla, mittasin startin levällään ollessa ettei kenttäkäämit ja hiilet oleoikarissa,
kasattuani käynnistysyrityksessä ei tapahdu mitään, ainoastaan solenoidi naksahtaa, ja akun maakaapeli lykkää savua.
Eli oikosulku, missäköhän?
Kenttäkäämien johdotus sittenkin jossain rungossa kiinni?

7

5814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josko...

Katsohan se hiilipääty uudestaan, siellä jokin oikosulussa startin rungon kanssa. Ankkuri tulisi myös tarkastaa oikosulun varalta. Jos hiilet olivat palaneet kiinni kommutaattoriin, voisi vika olla nimenomaan ankkurikäämityksen oikosulussa.

• kenttäkäämi

Jos Sulla on ohmi mittari, on se helppo tarkastaa mitään purkamatta. Jos siinä on Lukacin startti kuten Majorissa, niin laita paperipalat eristettyjen hiilien ja kollektorin väliin, tällöin kenttä ei pääse maadottumaan ankkurin kautta. Nyt mittaat startille tulevan johdon päästä (ei tarvii irrottaa johtoa startista) ja toinen mittarin johto runkoon. Tällä välillä ei saa olla yhteyttä. Jos ohmimittari näyttää jotain, on kenttä oikosulussa.

• NuhviNuffi

Hyviä ohjeita, kiitos, tsekataan viikonloppuna ja kerrotaan kuinka kävi.

• ford mies

Katso maakaapelia sieltä mistä sauhuaa,ilmeisesti huono kosketus tai syöpynyt poikki.

• NuhviNuffi

...ja lisää kallisarvoisia vinkkejä, kiitosta vaan !!

• ohjeisiin

Kenttäkäämin mittaus vaatii vähän täydennystä. Jos laitetaan paperin palat eristettyjen hiilien alle, ja vika on kentässä, tulee vika esille esitetyllä tavalla, mutta jos vika onkin eristettyjen hiilipidikkeiden eristyksessä ei silloin tiedetä onko vika tässä, vai kentässä. Kannatta vetää eristetyt hiilet irti pidikkeistään ja varmistua siitä, ettei hiilet pääse koskettamaan runkoon tai messinkisiin hiilipidikkeisiin. Nyt mitataan oomimittarilla ulosvedetyn hiilen ja rungon väli. Ei saa olla yhteyttä, jos on, niin vika on kentässä. Sitten mitataan rungon ja messinkisen hiilenpidikkeen väli, tässäkään ei saa olla yhteyttä, jos on, niin vika on hiilenpidikkeen eristyksessä. ( Lukacin startissa pettää useasti juuri tuo eristettyjen hiilipidikkeiden eristys, niiteistä runkoon).

• Lopputarina

Elikkäs hiilien johdotukset otti maihin, vaikea huomata kokoonpantaessa, mutta onneksi löytyi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe