niin vähän..

menossaelokuussa

hei! tietääkö joku parempaa palstaa sardiniasta??

täällä on niin vähän tietoa ja keskusteluita ja kaikki kaiken lisäksi ovat melko vanhoja juttuja..

3

849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marella1989

      keskustelijoista!:)
      eli ei kun juttelemaan Sardiniasta, täällä ainakin yksi jota ko. saari kiinnostaa..
      Olen muita palstoja katsellut ja kysellytkin jotain Sardiniasta mutta ei oikeen ole ollut Sardinia-keskusteluja. Kaupoistakaan ei oikeen löydy vain Sardiniasta kertovia kirjoja, sääli :(

    • Siellä käynyt

      Oltiin viime kesänä Sardiniassa n. 4-5 päivää omaehtoisella matkalla autolla. Mentiin saarelle Civitavecchiasta Olbiaan, joka on saaren pohjoisosassa. Matka saarelle kesti n. 7 tuntia ja aika meni mukavasti kun pystyi myös yläkannella ottamaan soolista. Sardiniassa keskityimme enemmän saaren pohjoisosaan , olimme Baja Sardiniassa 2 yötä ja kävimme myös täällä rikkaiden satamassa Porto Cervossa mutta vain käätymässä..:) Sitten menimme sisämaahan Tempio Pausaniaan jossa yövyimme 2 yötä. Pohjoisessa on rantaa rannan vieressä ja meillä ei ollut mitään varauksia vaan valitsimme hotellin aina vähän niin kuin rannan mukaan. Baja Sardinia oli erittäin mielyttävä pieni lahden poukama jossa oli rauhallinen ranta ja mielyttävät ravintolat. Sisämaan Tempio oli ehkä hieman pettymys mutta oli kuitenkin kiva käydä. Sisämaa aikakin pohjoisessa on kuin jostain lännen leffasta , erittän karua ja kuivan näköistä. Välimatkat ovat aika lyhyitä, joten päivän aikana ehtii moneen paikkaan. Edellisenä vuonna olimme Elballa, joka on myös siisti paikka vaikkakin lyhyen etäisyyden takia mantereelta enemmän bilepaikka. Matka Elballekin oli kalliimpi kuin Sardiniaan. Sardiniasta pääsee muuten myös Korsikalle lautalla joka lähtee Santa Teresa Gallurasta. Alla linkki eräälle Sardnia - sitelle.

      http://www.sardinia.fi/fi/

      • Primrose

        Sardiniaan pääsee Helsingistä näppärästi Finnmatkojen lomalennoilla. Hotelleita ja muita majoitusmahdollisuuksia saarella on yllin kyllin ja ainakaan alkukesästä varauksia ei tarvitse tehdä etukäteen vaan voi yöpyä siellä missä parhaiten viihtyy. Kiersimme toukokuun puolessa välissä saaren pohjoista puolikasta. Itärannikko on täynnä valkohiekkaisia lahdenpoukamia ja pieniä omaleimaisia kyliä. Länsirannikkolla on aika jylhää ja rannikko avoimempaa. Itse viihdyimme paremmin lasten kanssa itärannikolla, koska siellä rannat meidän mielestämme olivat lapsiystävällismpiä. Lapset otetaan kaikkialla mahtavasti huomioon.

        Sisämaasta - hieman Nuoron kaupungin ulkopuolelta löysimme viehättävän maatilamatkailukohteen nimeltä agriturismo Roccas. Sieltä oli huikeat maisemat alas laaksoon ja mahtavaa ruokaa, joka valmistettiin avotulella. Harvoja paikkoja, joissa osattiin englantia. Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe