Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Voiko parveke

hyi hitto

homehtua?

Just kävin kattomas parvekettani (tai siis vuokra-asuntoni parveketta, jossa asunnossa en oo pitkään ees asunut), ja huomasin että pääsi talvella unohtumaan kuinka kamalan näköinen se on, haaveilin jo kukkien laittamisesta, mutta noin paskaselle ei kehtaa edes laittaa. Lattiaa rupesin siivoomaan, kamalasti pölyä, no joo, vettä ei tietty sais heittää parvekkeen lattialle, mutta yhden sangollisen viskasin vähissä erin, noo, meee alakerran muijan terassille - voi kamala - toivottavasti ei oo hirveet roiskeet - ei siis voi vettä käyttää - noo luutulla en viitti, kun menis luuttuja kilokaupalla. Ja siksi toisekseen, ilmiselvä homeenhaju kun kastelin sen lattian - että silleen.......... Noo........ Noo, en minä niin suuri parvekepuutarhuri olekaan...

Piimä kuulemma auttaa homeeseen, hih, parvekettako piimällä pesemään.

8

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gv uygou8 98 yiuho h

      jos ei ikinä pestä. Joo osta kori piimää ja kaada se parvekkeelle vaan, alkaapahan ainakin sammaloitumaan.

      • 4444 kuustoista

        minun vikani, ettei ole pesty. Tässä on seinätkin ihan likaiset, mutta ei se mitään, niin ne näyttävät olevan muuallakin. Talolla on ikääkin jo yli 30 v. No, ei se ole tietenkään mitenkään mieluista istuskella sitten jollain likaisella parvekkeella - ja on sitä itselläkin kokemusta siitä, että parvekkeen pesut tuo sitten alakertaan kaikki rojut - voi olla että se poistoputkikin (jos se nimittäin kulkee siellä nurkassa eikä johda parvekkeen etureunasta suoraan ulos, on täynnä rojua ja röörit putsaantuu kun yläkerta rupee roiskumaan - hih - noo, kamalat rojut sitten alakerran nurkassa.

        Niin.


      • et sillee
        4444 kuustoista kirjoitti:

        minun vikani, ettei ole pesty. Tässä on seinätkin ihan likaiset, mutta ei se mitään, niin ne näyttävät olevan muuallakin. Talolla on ikääkin jo yli 30 v. No, ei se ole tietenkään mitenkään mieluista istuskella sitten jollain likaisella parvekkeella - ja on sitä itselläkin kokemusta siitä, että parvekkeen pesut tuo sitten alakertaan kaikki rojut - voi olla että se poistoputkikin (jos se nimittäin kulkee siellä nurkassa eikä johda parvekkeen etureunasta suoraan ulos, on täynnä rojua ja röörit putsaantuu kun yläkerta rupee roiskumaan - hih - noo, kamalat rojut sitten alakerran nurkassa.

        Niin.

        Oisko niin vaikeaa vähentää sitä veden määrää ja laittaa sen putken eteen "luutu" tukkeeksi pesun ajaksi? Ei varmaan ilahduta alakerran asukasta, jos joku urpo luulee sadevesiputkea likaviemäriksi.


      • nimenomaan joo
        et sillee kirjoitti:

        Oisko niin vaikeaa vähentää sitä veden määrää ja laittaa sen putken eteen "luutu" tukkeeksi pesun ajaksi? Ei varmaan ilahduta alakerran asukasta, jos joku urpo luulee sadevesiputkea likaviemäriksi.

        auttaa se luutu tukkeena - kun eihän se vesi siitä mihinkään poistu itsestään, märkäimuriko pitäisi hankkia? Ja siks toisekseen aloittaja kertoikin käyttäneensä erissä vain sangollisen vettä. Ja roskien kertyminen toisen alueelle vältetään sillä, että ne roskat ensin poistetaan omalta parvekkeelta ennen veden käyttöä. Just niin.... Juu vähennä vettä ja luutu putken päälle, no, kahluualtaanko teen parvekkeelle.

        No se siitä....


      • et sillee
        nimenomaan joo kirjoitti:

        auttaa se luutu tukkeena - kun eihän se vesi siitä mihinkään poistu itsestään, märkäimuriko pitäisi hankkia? Ja siks toisekseen aloittaja kertoikin käyttäneensä erissä vain sangollisen vettä. Ja roskien kertyminen toisen alueelle vältetään sillä, että ne roskat ensin poistetaan omalta parvekkeelta ennen veden käyttöä. Just niin.... Juu vähennä vettä ja luutu putken päälle, no, kahluualtaanko teen parvekkeelle.

        No se siitä....

        Yritä päättää, kumpi olet, aloittaja vai joku muu. Sangollisesta ei saa kahluuallasta. Ellei partsi satu olemaan todella pikkuruinen. Siivouksen alkeet: Roskat pois, pesu vettä ja aineita säästäen, kuivaus. Välineet: Rikkasetti, pesuharja, pari isoa riepua (=luutu), pesuainetta. Vettä tarvitaan varmasti vähemmän kuin se sangollinen. Homeen poistoon ei auta vesimäärän lisääminen, päinvastoin. Käy rautakaupassa ostamassa pesuainetta.


      • hei hei
        et sillee kirjoitti:

        Yritä päättää, kumpi olet, aloittaja vai joku muu. Sangollisesta ei saa kahluuallasta. Ellei partsi satu olemaan todella pikkuruinen. Siivouksen alkeet: Roskat pois, pesu vettä ja aineita säästäen, kuivaus. Välineet: Rikkasetti, pesuharja, pari isoa riepua (=luutu), pesuainetta. Vettä tarvitaan varmasti vähemmän kuin se sangollinen. Homeen poistoon ei auta vesimäärän lisääminen, päinvastoin. Käy rautakaupassa ostamassa pesuainetta.

        rähjäät, kun aloittajana olen sanonut, että sangollinen meni vähissä erin, ja onko se mun vika, että poistoputki tiputtaa alakerran terassille, sotkua ei syntynyt, kun olin olevinani niin fiksuuuuuu, että lakaisin rojut pois ensin. Se taas että jossain muualla on tullut yläkerran parvekkeen pesusta rojut mun parvekkeen nurkkaan, niin sehän oli taas niin kuin vikatikki kertoa siitä, ihmisiä ei toki saa syytellä, eikös vain. Tosin siinäkin jutussa nyt sitten arvelin että jospa oli vaan kertynyt sitä moskaa sinne putkeen joka kulki siin sisänurkassa parvekkeella, niin juu, että sitten se vaan ryöpsähti siellä veden mukana alas kaikenlaisena savena ja multana. Noo, se oli vikatikki, ihmiset kun ei kestä tekojensa moittimista.... Näin on.

        Mutta kiitos. Rautakaupan pesuaineet saa mun puolesta olla. Mäntysuopa saa riittää, etenkään kun tämä ei ole minun asuntoniiiiiiii. Kiitos ja näkemiin. Sori kun vaivasin......


      • siivoomaan
        hei hei kirjoitti:

        rähjäät, kun aloittajana olen sanonut, että sangollinen meni vähissä erin, ja onko se mun vika, että poistoputki tiputtaa alakerran terassille, sotkua ei syntynyt, kun olin olevinani niin fiksuuuuuu, että lakaisin rojut pois ensin. Se taas että jossain muualla on tullut yläkerran parvekkeen pesusta rojut mun parvekkeen nurkkaan, niin sehän oli taas niin kuin vikatikki kertoa siitä, ihmisiä ei toki saa syytellä, eikös vain. Tosin siinäkin jutussa nyt sitten arvelin että jospa oli vaan kertynyt sitä moskaa sinne putkeen joka kulki siin sisänurkassa parvekkeella, niin juu, että sitten se vaan ryöpsähti siellä veden mukana alas kaikenlaisena savena ja multana. Noo, se oli vikatikki, ihmiset kun ei kestä tekojensa moittimista.... Näin on.

        Mutta kiitos. Rautakaupan pesuaineet saa mun puolesta olla. Mäntysuopa saa riittää, etenkään kun tämä ei ole minun asuntoniiiiiiii. Kiitos ja näkemiin. Sori kun vaivasin......

        Suosittelisin jotta ensimmäisenä kaataisit hiukkasen (ei sangollista kerrallaan) vettä parvekkeen lattiaan ja lattiaharjalla(tai matonpesuharjalla ja mielellään varren kera) pesisit huolella joka nurkan puhtaaksi vettä aina lisää tarpeen mukaan. Lopuksi kuivaus mopilla. Jos parveke on oikeen likanen, niin käsittely uudestaan


    • yksi niksi tässä

      Jos hankkisit sinne parvekkeelle jonkin edulllisen muovimaton. Näin jossain sellaisen, ei se ihan mahdoton ollut. Siis kyse oli ns. räsymatosta, mutta materiaali oli jotain muovin tapaista.

      Ainakin olisi viihtyisämpää olla siellä parvekkeella, kuin vain pelkkä likainen betonilattia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2228
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1926
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      74
      1625
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1492
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe