nukuttamisesta

nukuttaminen

kuinka moni teistä nukuttaa eskarilaisia tai koululaisia? eli on samassa huoneessa kunnes lapsi nukahtaa? vai onko parempi hoitaa iltatoimet, toivottaa kauniit unet, peitellä ja poistua huoneesta?

7

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

Minä olen aina ollut laiska äiti ja en ole "jaksanut" nukuttaa lapsia. Sohvalla on luettu iltasatu jonka jälkeen lapsi huoneeseensa nukkumaan, iltarukous ja hyvänyöntoivotus. Nyt en lue enää sohvalla esikoiselle enkä keskimmäiselle; heille riittää iltarukous ja hyvänyöntoivotus. Eskarilaiselle luen vielä ja sen jälkeen poika sänkyynsä.

• Hyvää yötä!

4 lasta ja ketään ei ole koskaan nukutettu. Iltatoimet, iltasatu ja hyvänyöntoivotukset, se oli siinä. Kellään ei ole ollut vaikeuksia nukahtaa itsekseen. Näin meneteltiin jo ihan vauvaiästä alkaen. Nyt lapset jo aikuisia, eikä kellään mitään traumoja ja pelkoja siitä, ettei äiti tai isä nukuttanut.

• äpskäks

En ole tätä tapaa ottanut edes vastasyntyneen kanssa ja hyvin on oppinut nukahtamaan itsekseen...

• Väsynyt väsyttämään

Näin meilläkin tehtiin siihen saakka, kunnes lapsi oppi nousemaan seisaalleen. Nyt kun laitetaan lapsi sänkyyn niin se on kahdessa sekunnissa pystyssä. Pakko siis "nukuttaa" pitämällä kiinni että lapsi pysyy sängyssä makuullaan kunnes yleensä venkoilun ja huudon jälkeen nukahtaa. Toivottavasti helpottaa jatkossa, että päästäisiin takasin "penska petiin ja itse iltatoimiin" rutiiniin.

• L
        Väsynyt väsyttämään kirjoitti:

Näin meilläkin tehtiin siihen saakka, kunnes lapsi oppi nousemaan seisaalleen. Nyt kun laitetaan lapsi sänkyyn niin se on kahdessa sekunnissa pystyssä. Pakko siis "nukuttaa" pitämällä kiinni että lapsi pysyy sängyssä makuullaan kunnes yleensä venkoilun ja huudon jälkeen nukahtaa. Toivottavasti helpottaa jatkossa, että päästäisiin takasin "penska petiin ja itse iltatoimiin" rutiiniin.

Miksei lapsi saa nousta pinnasängyssä seisomaan? Yleensä laidat ovat niin korkealla ettei voi pudota. Meillä poika on aina nukahtanut itsekseen. Vähän aikaa sitten oli n 2vk jakso jolloin piti nukuttaa. Muuten alkoi kauhea huuto mutta sekin meni ohi. Voi olla eri tilanne sitten kun lapsi menee nukkumaan isompaan sänkyyn kun sieltä tullaan niin helposti pois.

• ei enää nukutusta...
        L kirjoitti:

Miksei lapsi saa nousta pinnasängyssä seisomaan? Yleensä laidat ovat niin korkealla ettei voi pudota. Meillä poika on aina nukahtanut itsekseen. Vähän aikaa sitten oli n 2vk jakso jolloin piti nukuttaa. Muuten alkoi kauhea huuto mutta sekin meni ohi. Voi olla eri tilanne sitten kun lapsi menee nukkumaan isompaan sänkyyn kun sieltä tullaan niin helposti pois.

Mä taas olen ollu laiska ja nukuttanu alusta asti koska nukahtaminen oli jo vastasyntyneenä niin vaikeaa. Paljon vähemmän vaivaa ollu siitä että ollaan nukutettu kun että oltas tuntitolkulla väkisin pakotettu nukahtamaan itse. Nyt on 2,5v ja oppi tossa vähäaika sitten nukahtamaan itse iltarituaalien perään. En mitenkään päin oo menettäny mitään antamalla lapsen itse olla valmis nukahtamaan nukuttamatta.

• Väsynyt väsyttämään
        L kirjoitti:

No kun tuli huuto heti kun vanhemmat oli vähän aikaa poissa, ja nukkumaanmeno vain venyi. Välillä lapsi taas saattoi väsyneenä kaatua ja lyödä päänsä sängynlaitaan. Ja huuto tietysti tuli vaikka olihan niissä paksut kankaat. Ja sitten taas nukahtaminen siirtyi.

Nyt ollaan silti kokeiltu jättää lapsi seisomaan sänkyynsä. Siellä se heiluu ja huutelee, muttei itke tosin enää. Aikansa heiluttuaan lapsi on yleensä sen verran väsynyt, että riittää kun laittaa sen makuulle ja peiton päälle. Pitäisi tietysti lisätä menoa ennen iltatoimia, jotta lapsi väsyttäisi itsensä jo silloin, mutta sitten iltatoimet saattavat käydä raskaiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2413
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      52
      1640
    3. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      251
      952
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      276
      931
    5. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      907
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      814
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      739
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      725
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      698
    Aihe