Mulla on kaksi koiraa, ja niiden ikäero on n. 6vko. Olen aiemmin käynyt ottamassa niille eri aikaan rokotukset, mutta olishan se helpompaa jos ei tarttis seuraavaan kylään ajella autolla kahta kertaa. Voinko siis rokottaa toisen koiran vaikka noin 1kk myöhässä ja toisen pari viikkoa ennen kuin edellisestä rokotuksesta tulisi se 2v täyteen? Olen ainakin kuullut juttua ettei myöhässä rokottaminen kovin vakavaa enää pentuiän jälkeen kovin traagista olisi. Mutta entäpä tuo etukäteen rokottaminen?
koirille rokotus, toiselle myöhässä ja toiselle ajoissa
2
890
Vastaukset
Rokota ajoissa, älä myöhässä. Siis ennen kuin ehtii vanheta ensimmäisen koiran rokotukset. Silloin ei tule karenssia, mikäli satutte olemaan menossa vaikkapa johonkin näyttelyyn tai muuhun tilaisuuteen, missä on rokotusten oltava voimassa. Mikäli ei ole mitään syytä muodollisuuksien takia pitää rokotuksia virallisesti voimassa, on ihan sama, rokotatko molemmat aikaisemmin vai myöhemmin: samaan aikaan on tietenkin järkevää, johan siinä säästää klinikkamaksuissa. Ainakin meillä käytetään aina kaikki koirat samalla poliklinikkamaksulla ja rokotetaan liukuhihnalla:-))
- rokotuksista
Niin sen unohdinkin mainita, että näyttelyissä tai muissa ei käydä, ja jos toisen rokotan myöhässä, niin ei sinä aikana myöskään ole pakollista tarvetta tavata muita koiria esim koirapuistossa.
Eli sitten en varmaan ihan vielä varaa tuota aikaa, ettei toiselle koiralle laiteta kuutta viikkoa aikasemmin kuitenkaan. Puolessa välissä lienee hyvä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767