Inssinksi, helpot pääsykokeet!

En voi uskoa

Katsoin viime vuosien pääsykokeita netistä, jos opiskelee amk-inssinksi. Enkä voi ymmärtää, ovatko todellakin NIIN helppoja! Matikan tehtävät jopa ylä-astetasoisia. Onko siis koulussakin (amk) matikka ym todellakin näin helppoja?

13

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaiko tyhmiä

Te olette, vai pitäisikö sanoa, sinä olet vaan niin ihmeellisen älykäs ihminen. Kissan hännän nostossa kannattaa muistaa, että peräaukko näkyy.

• asgdrsdfgasd

matematiikka koulussa on helppoa, mutta valintakokeen helppous ei kerro mitään itse opintokokonaisuudesta. kokeet on tehty helpoiksi, että mahdollisimman monilla hakijoilla olisi myös ammattikoulusta valmistuttuaan mahdollisuus opiskella kysytyt asiat.

• Jag gör ingenting

Koulussa aika iso osa on lukion kertausta. Jos on käynyt lukion pitkän matikan ja pärjännyt siinä hyvin, uutta asiaa tulee aika vähän. Mutta riippuu vähän alasta, tietotekniikkainsinöörit opiskelevat tietääkseni enemmän matikkaa ja heille tulee uuttakin asiaa sinikäyrineen, määmittäänniistä ymmärrä, kun en ole tietotekniikkainsinööri.

Osa noista tehtävistä on helppoja. Osa on loogista päättelykykyä vaativia, itse olen siinä ollut aina huono, vaikka muuten laskeminen sujuu hyvin. Osa noista tehtävistä todella on sellaisia, että kyllähän niitä yläasteellakin on. Mutta onhan tuolla vaativampiakin seassa. Eli jos olet hyvä matikassa, niin tottakai nuo pääsykokeet ovat kakunpala. Ei se tavoite ole, että kaikki tehtävät olisivat sellaisia, joita kukaan ei osaa ratkaista. Se 10 pistettä pitää kuitenkin saada, mikä tarkoittaa, että jos ei osaa helpoimipia tehtäviä, ei asiaa sisälle.

• Ero on suuri

No ehkä ei ala-asteelta. Mutta samaa mieltä. Olen ollut aina keskiverto matikassa. Katsoin myös pääsykokeita ja tuntui huimalta, miten helpot ne olivat...
        Menkääpä katsomaan dippi-inssi pääsykokeita. Kyllä siellä sentään joutuu oikeasti hiffaamaan matikkaa. Siis kun vertasin näitä kahta. Ammattikorkea-insinööriksi pääsee ilman lukemista, sen sijaan dipiksi pitäisi kyllä jo kerrata ja aika laillakin....

• joskus valmis
        Ero on suuri kirjoitti:

No ehkä ei ala-asteelta. Mutta samaa mieltä. Olen ollut aina keskiverto matikassa. Katsoin myös pääsykokeita ja tuntui huimalta, miten helpot ne olivat...
        Menkääpä katsomaan dippi-inssi pääsykokeita. Kyllä siellä sentään joutuu oikeasti hiffaamaan matikkaa. Siis kun vertasin näitä kahta. Ammattikorkea-insinööriksi pääsee ilman lukemista, sen sijaan dipiksi pitäisi kyllä jo kerrata ja aika laillakin....

Helppoa on myös täällä diplomi-insinööri puolella. Kyse on vain siitä, onko vähääkään lahjoja, aika paljon myös perslihasten kestävyydestä. Täällä ei tarvitse olla nero, ihan normaali älyllä pärjää!

• JAg gör ingenting
        Ero on suuri kirjoitti:

Tottakai ammattikorkeakouluun on helpommat pääsykokeet kuin ylempään tutkintoon. Lukion pitkän matikan lukeneille nuo on helpomia kuin esimerkiksi ammattikoulusta tuleville. Oma lähipiirin nuori on aina ollut matikassa hyvä, nyt amiksessa kun ei tykkää teoria-aineista. Hän käy nyt valmentavaa kurssia ja kyllä siinä hänelle on uuttakin asiaa tullut.

• Tervetuloa vaan
        JAg gör ingenting kirjoitti:

Tottakai ammattikorkeakouluun on helpommat pääsykokeet kuin ylempään tutkintoon. Lukion pitkän matikan lukeneille nuo on helpomia kuin esimerkiksi ammattikoulusta tuleville. Oma lähipiirin nuori on aina ollut matikassa hyvä, nyt amiksessa kun ei tykkää teoria-aineista. Hän käy nyt valmentavaa kurssia ja kyllä siinä hänelle on uuttakin asiaa tullut.

En tiedä amkista mutta voin sanoa että dippi-inssiksi opiskelu ei myöskään suurempia älynlahjoja vaadi. Jonkin verran kun taitaa matikkaa ja fysikkaa. Itse suoritin kyseisen tutkinnon kolmessa vuodessa. Ihmettelen niitä, jotka opiskelevat DI:ksi jopa 5 vuotta.

• 1+1=2
        Tervetuloa vaan kirjoitti:

En tiedä amkista mutta voin sanoa että dippi-inssiksi opiskelu ei myöskään suurempia älynlahjoja vaadi. Jonkin verran kun taitaa matikkaa ja fysikkaa. Itse suoritin kyseisen tutkinnon kolmessa vuodessa. Ihmettelen niitä, jotka opiskelevat DI:ksi jopa 5 vuotta.

Insinööriopinnoissa (AMK/DI) opintojen keskeytysprosentti on kohtuullisen korkea (n.40-50%), johtuen osittain siitä, että matemaattiset aineet ovat monelle liian vaativia.
        Valmistuneille insinööreille tätä ongelmaa ei ole päässyt syntymään, koska he todistetusti hallitsevat kyseiset aineet insinööreille vaaditun opintosuunnitelman mukaisesti.

Kannattaa muistaa, ettei se oppilaitokseen sisäänpääsy vielä mitään todista. Loppupeleissä merkitystä on vain sillä, että kykenee suorittamaan vaaditut opintosuoritukset ja valmistuu insinööriksi. Kaikki eivät tähän valitettavasti pysty!

Pitkä, määrätietoinen ja sitkeä työskentely johtaa hyvään lopputulokseen.
        Pidetään kaikille insinööreille kuuluvaa arvostusta ja statusta korkealla!

Tsemppiä kaikille insinööriopinnoissa ahertaville!

• sitte piti
        Tervetuloa vaan kirjoitti:

tulla tänne siitä leveilemään, ei vakuuta, et ole varmasti mikään insinööri
        ""Itse suoritin kyseisen tutkinnon kolmessa vuodessa"" heh heh

• svinhuffuld
        sitte piti kirjoitti:

tulla tänne siitä leveilemään, ei vakuuta, et ole varmasti mikään insinööri
        ""Itse suoritin kyseisen tutkinnon kolmessa vuodessa"" heh heh

niimpä kestihän munki kaverilla kolme ja puoli vuotta. Hehe... Jotku vaan on lahjakkaampia ku mä. Ite siirryin kasvattaa perhettä ja tekee töitä,

• amkamkamks

Pääsykokeethan on aivan eri tasoa kuin matematiikka ja fysiikka itse koulussa. Ammattikoulupohjaltakin voi helposti saada pääsykokeista lähes täysiä pisteitä lukematta, mutta jo ensimmäisen vuoden matematiikka voi olla haastavaa pitkän lukeneille ylioppilaille.

• prkl

Ei todellakaan pääse ammattkoulun matematiikalla tekniikanalan pääsykokeista läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe