Morjes,
tätä asiaa on varmaan kyselty jo monesti. Miksi nykyään monet vaihtavat hihnavedon ketjuun? Eihän sen luulisi olevan rahakysymys. Hihnahan on huoltovapaa ja kestää ainakin 50 t, näin olen kuullut. Ketju vaatii huolenpitoa ja vaihtoa. Paljonko toi hihnan vaihtoväli on ja mitä se maksaa?
Ehkä tuleva Savagen omistaja.
Savagen hihna
1
2050
Vastaukset
- ketjua vai hihnaa
Riippuu käytöstä/tuurista (kivi voi tuhota uudenkkin hihnan tai väärä asennus) mutta 30 tkm on mikä mulla oli ja nyt toisessa on yli 60 tkm mittarissa, en tiedä onko toinen vai kolmas ja pykimiä on eli vaihtaa pitäs. Merkkiclubin (savageclub) kautta jäsenenä saat hihnan reilun 200 euron hintaan. Helppo vaihtaa, joutuu kylläkin magneetokopan irrottaa ja öljyt laskeen ulos. Paitsi jos 3-4 mm.vetopyörästä ottaa vaikka viilalla pois, kun kone käy.
Hihnoja on katkennut muttei se ole niin paha kuin se nokkaketjun kiristys. Savagessa on nokkaketjun kiristäjässä suunnitteluvirhe ja pullahtaa mäntä ulos kun ketju venyy. Siinä on kaksi, kolme keinoa välttää ko. tapahtuma (laahaimen korvan lyhennys, pitempi kiristäjän mäntä, saksanmallin epäkeskokiristin varsi). Ensimmäisenä jos savagen ostat , tsekkaa ko. kohta. Vaatii 5 euron kytkinkopan tiivisteen ja 30-50 euron kiristinparannuksen, tuo pitempi varsi on helpoin vaihtaa (ei tarvi purkaa mitään), isoin on laahaimen korva. Saksanmallisessa joutuu kytkimen purkaan, puolen tunnin homma, samalla vaihtuu levyt ja jouset, jos tarvii vaihtaa.
Noissahan on halvat osat ja aika helppo korjata. Muutamia tyyppivikoja, kuten kiristin, kumitulppa. Mutta savageclubiin kannattaa liittyä osien hinnan, korjausvinkkien ja hyvän porukan takia.
No joo tässä tuli höpinää savagen laiton lomassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356