Eli tosiaan itse olen lukenut monilta eri palstoilta, että dobermannien erot ovat ilmeisestia aika suuriakin verratessa esim. suomen ja usan pentueita (siis tarkoitan lähinnä kokoa). Voisiko joku minua fiksumpi kertoa tähän syyn, itselläni ei rodusta ole kokemusta joten ihan mielenkiinnolla vaan kyselen. :)
Dobermannien erot
2
511
Vastaukset
- nmkdi
Lähtökohtana voidaan aloittaa ettei suomessa edes enää OLE koko rotua, vaan jotain sekarotuisia huiskähäntiä ja lurppakorvia joita kutsutaan doppereiksi, jostain syystä niille on jopa annettu dobberin paperit?????????????
- :-)
Amerikan dobberi on hyvin toisenlainen. Siellä ihmiset eivät juurikaan harrasta näyttelyiden lisäksi muuta, eli ulkonäkö on ollut määräävä tekijä jalostuksessa jo pitkään. Eurolinjoissa sentäs on jäljellä vielä työkykyisiäkin yksilöitä. Itse en edes haaveilisi Jenkkikoirasta, vaan ottaisin kotimaisen. DObberi on kuitenkin etupäässä harrastuskoira!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614368KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1483149Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472468Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?492384- 982035
- 241883
- 301616
- 231612
- 1531445
- 341243