Päivää

support

Debian 6 tietenkin ododtellaan, mutta ajattelin aikani kuluksi kuitenkin harjoitella Lennyllä, joten tuli mieleen myös pari kysymystä.

Miten asennus eroaa esim ubuntusta, tai susesta?
Asennusmedia ilmeisesti täältä http://www.debian.org/distrib/
Kannattaako intel läppäriin, jossa 4Gt muistia, valita 64bit, vai onko saavutettu hyöty liian pieni laihempaan versioon verrattuna, tjmv?
CD:itä näytti olevan useita. Montako cd:tä tarvitsen, jotta pääsen jakelua kokeilemaan käytännössä?
MiniCD? Onko toimiva, ja mitä se asentaa?

Asennusopasta kyllä silmäilin, mutta oli ihan liikaa tekstiä adhd-aivoille.

6

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgg

      Pitääkö siinä vielä pelleillä mokkuloiden kanssa wvdialilla?

      • Kai se loppukesästä on valmis.


    • Kai se helpointa on ottaa se missä hommat asennetaan verkon kautta. Asennus kyselee paljon enemmän kuin Ubuntun. 64-bittisen ottaisin ellei ole tarkoitus ajella 32-bittisiä binääreitä paljoa.

    • Vallilan Henkka

      Että tämmöinen otsikko... what you get is what you see, or something for life...

    • 12q12q12q
    • Ilmisilli

      Itselläni tuli 64-bittisen Lennyn kanssa ongelmia, mm. flashin asennus oli vaivalloista enkä sitä saanut lopulta toimimaan vakaasti. 32-bittiseen se puolestaan asentui ongelmitta.

      Mitään nopeuseroa en havainnut 64- ja 32-bittisten välillä. Ehkä ero tulisi esiin esim. 3d-peleissä mutta kun kyseessä on läppäri niin pelit tuskin hyvin pyörivät kuitenkaan.

      Niin ja olenkohan jotenkin poikkeava kun minua ei jaksaisi vähempää kiinnostaa Debianin seuraava versio? Käytän Debiania juuri sen vuoksi että isoja päivityksiä tulee harvoin ja vanhoja versioita tuetaan kauan. Tämän ansiosta voin kerran käyttiksen asennettuani käyttää konetta vuosikausia ilman että tarvitsee sekuntiakaan uhrata ajatuksia millekään uusille versioille. Ts. käytän konetta mieluummin kuin asennan sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe