Kastematojen syöminen

ppearly

Meidän 8-viikkoinen (eli vasta kotiin tullut) pentumme kaivelee pihalta matoja ja syö ne. En tiedä montako se on jo syönyt, mutta eilen huomasin tämän kiinnostuksen kastematoja kohtaan.
Eilen sain otettua siltä yhden kastemadon pois suusta, mutta tänään ilmeisesti viisaampana pentu sitten nielaisi äkkiä madon kun huomasi että aioin ottaa sen pois...
Onkohan tuo vaarallista pennuille syödä kastematoja? Pitäisikö tehdä jotain´? :F

10

4295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • problem...

      Pientä proteiinilisää vain. Tuskin se niitä kilokaupalla popsii ja tulet huomaamaan, että koirasi syö silloin tällöin paljon epämiellyttävämpiäkin aterioita. Puolimätiä hiirenraatoja, muiden koirien ulosteita, ym. ym.

      • ppearly

        kiitos vastauksesta! Olin täällä huolesta vääränä kun ei netistä löytynyt mitään kaksista tietoa pentujen kastematojen syömisestä. :D
        Kastemadot eivät kai pysty jatkamaan elämäänsä vatsalaukussa tai suolistossa... Sitä vaan mietin että onko kastemadoissa matoja jotka pystyvät... :/


      • ppearly
        ppearly kirjoitti:

        kiitos vastauksesta! Olin täällä huolesta vääränä kun ei netistä löytynyt mitään kaksista tietoa pentujen kastematojen syömisestä. :D
        Kastemadot eivät kai pysty jatkamaan elämäänsä vatsalaukussa tai suolistossa... Sitä vaan mietin että onko kastemadoissa matoja jotka pystyvät... :/

        löytyi jotain matojen syömisestä. Näyttäisi että ei ole vaarallista.


      • ouhygfdfghjkl
        ppearly kirjoitti:

        löytyi jotain matojen syömisestä. Näyttäisi että ei ole vaarallista.

        Ei pentu muutaman madon syömiseen kuole, mutta kannatta koittaa välttää tuommosia tapauksia. opetelkaa ajoissa käsky jolla koira tietää, että näin ei tehdä. ei oo nuin pieni ees rokotettukaan vielä.


    • hfshsdhysry

      mun nyt 6kuukautinen pentu syö myös matoja. Ei se kaiva niitä esille, mut sateen jälkeen löytyy kaduilta. Me ollaan kuitenkin opetettu sille sana "anna", jolloin se antaa mulle mitä ikinä sillä on suussaan. Mut kyllä varmasti pari matoa on mennyt alas :)

    • nam nam...

      Meilläpä koirat kierii niissä... Oli ne eläviä tai kuolleita, niissä on joku niin ihana haju et jos vaan ehtii niin ne kellahtaa heti semmoisen päälle, ja sen jälkeen ne sit haiseekin tosi ihanalle. Ja ihanaa ku välillä turkissa roikkuu joku kuollut litistynyt kastemato... :(

      • omistajaitsekkin132

        No, meidän fuffe haluaa kieriä linnun kakassa,matojen päällä,syödä kissan kakkaa ja nuolla hiekkaa. Et tuskin se Sinun koirasi matoihin kuolee :D


    • Merkkuli66

      Täällä myös 13vk pentu joka menee tiukasti kuono maassa ja etsii/syö matoja?Tuli kans mieleeni et liittyykö jotenkin siihen kun syö raakaruokaa eli barffaa ja pnko niissä loisia?Epämiellyttävää!!

    • mmmmmmm2

      Muista vaan madottaa usein!

    • Luddel

      B vitamiinin puute ....anna Vitamiinia pitäisi loppua matojen syöminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe