Movie Maker ongelma

ski-fighter

Tein Windows Movie Makerilla videon ja kun sen kesto pitäis olla n. 2.20 min. Mutta siihen jää semmosta ylimäärästä tilaa ja kun se ei suostu jakamaan sitä jostain syystä pois. Aikaisemmin tein sen jotenkin mutta nyt se ei enää onnistu, auttaisitteko? Kiitokset jo etukäteen.

10

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä------------

      esikatseluikkunan alla ole leikkaustyökalu ja hiiren kakkosella päälle ja olikohan poista.

      • että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.


      • se------------
        ThreeMice kirjoitti:

        että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.

        varmaankin menee, jos tarkasti selittää.
        Jätin kysyjälle mahdollisuuden kokea oivaltamisen iloa.


      • ThreeMice kirjoitti:

        että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)


      • ski-fighter kirjoitti:

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)

        Se leikkaustyökalu ei ole se jaa painike vaan löysin sen jo muualta..... mutta leikkaus ei vaan onnistu.


      • ski-fighter kirjoitti:

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)

        Mitähän tämäkin on?... kun leikkeessä on loppuhäivytys se ei häivytä vaan välkkyy? Nääkyykö tämä jos videon uppaa youtubeen?


      • ski-fighter kirjoitti:

        Mitähän tämäkin on?... kun leikkeessä on loppuhäivytys se ei häivytä vaan välkkyy? Nääkyykö tämä jos videon uppaa youtubeen?

        Ymmärrän kyllä miten leikataan pätkiä leikkeistä pois. Mutta en vaan sitä miten saan videon loppumaan siihen 2.20 eikä niin että se jatkuu 12 minuuttiin. Eli vielä kerran: KUINKA SAAN TYHJÄN MUSTAN PÄTKÄN VIDEON LOPUSTA POIS?????????????? Siitä lähti kyllä jotenkin vahingossa hieman.


      • 2.20
        ski-fighter kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä miten leikataan pätkiä leikkeistä pois. Mutta en vaan sitä miten saan videon loppumaan siihen 2.20 eikä niin että se jatkuu 12 minuuttiin. Eli vielä kerran: KUINKA SAAN TYHJÄN MUSTAN PÄTKÄN VIDEON LOPUSTA POIS?????????????? Siitä lähti kyllä jotenkin vahingossa hieman.

        Olisiko aikajanan "takaseinä"-punainen pysyviiva-siellä oikealla näkymättömissä,12min.kohdalla? Koita hakea,toivottavasti löytyisi sieltä niin voisit vetää 2.20 min kohdalle.


      • MarjaLiena
        2.20 kirjoitti:

        Olisiko aikajanan "takaseinä"-punainen pysyviiva-siellä oikealla näkymättömissä,12min.kohdalla? Koita hakea,toivottavasti löytyisi sieltä niin voisit vetää 2.20 min kohdalle.

        Tunnutte olevan asiantuntijoita, minä taas olen juuri kuvannut ekat kuvaukset videokameralla, asentanut VLC ohjelman jossa videoleikkeet on ja sitten neuvottiin asentamaan Movie Maker, nyt sekin on asennettu. Mitä seuraavaksi? Tarviiko vielä muita ohjelmia että videoleikkeet saa tehtyä elokuvaksi. Eli riittääkö vain nämä kaksi ohjelmaa aloittelijalle elokuvan tekoon?


      • tupelo2010
        MarjaLiena kirjoitti:

        Tunnutte olevan asiantuntijoita, minä taas olen juuri kuvannut ekat kuvaukset videokameralla, asentanut VLC ohjelman jossa videoleikkeet on ja sitten neuvottiin asentamaan Movie Maker, nyt sekin on asennettu. Mitä seuraavaksi? Tarviiko vielä muita ohjelmia että videoleikkeet saa tehtyä elokuvaksi. Eli riittääkö vain nämä kaksi ohjelmaa aloittelijalle elokuvan tekoon?

        haluan poistaa videon keskeltä pätkän, noin 20 sekuntia. Aikajanasta osaan kyllä katkaista "leikkaa-komennolla" videon koko loppupätkän pois mutta se ei ole siis tarkoitus. Miten saadaan siis alkukohta ja loppukohta määriteltyä ja poistettua videon keskeltä vain se pätkä?

        Samalla sitten jatkokysymys tallennuksesta. Jos videon haluaa youtubeen niin pakkaatteko itse wmw:n valmiiksi jollakin web-säädöllä vai jätätteko youtuben palvelimen huoleksi sen, se kai pakkaa flashiksi omilla parametreillä lähettipä sinne vaikka mitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe